Hei, sanokaas vielä tyhmälle... millä nimellä nämä itsestään tummenevat kulkee. Kysymys siis Oakley- lasit. Kiitos muuten nopeista vastauksista!
Printable View
Hei, sanokaas vielä tyhmälle... millä nimellä nämä itsestään tummenevat kulkee. Kysymys siis Oakley- lasit. Kiitos muuten nopeista vastauksista!
Ja huomio myös ettei ne kovin nopeesti vaalene. Siellä linssin sisällä on itteasiassa hopeabormidikiteitä eli ihan samoja aineksia kuin vanhan ajan valokuvapapereissa.
Oakleylla kahdella nimellä; Photochromic tai Transitions. Ei mulla ainakaan ole ollut ikinä siitä kiinni, että linssi jää "tummaksi" niin, että se vaikuttaisi ajoon.
Transitions on (ehkä tunnetuin) firma joka valmistaa fotokromaattisia linssejä.
Mitä lasit tässä kuvassa on petterillä päässä?
Näyttävät minun makuun hyvältä..
http://images.fasterskier.com.s3-web...petter-web.jpg
Ne näyttäs olevan mun Oakley Radarit.
http://i9.aijaa.com/b/00720/9780172.jpg
Petterin linssien muoto tosin näyttää Pitchiltä eikä Pathilta, kuten mulla.
Jos nimenomaan tummempaa kaipaat, niin auringonvalon voimakkuuden mukaan vaihtuvilla linsseillä et todennäköisesti pääse haluamaasi lopputulokseen. Ne eivät nimittäin tummu kaikkein voimakkaimmassa valossa tarpeeksi. Omat kokemukset ovat tosin jo pari vuotta vanhat, ja voi olla, että transitiolinssit ovat sittemmin kehittyneet paremmiksi.
Omien Shimano Equinox:en mukana tuli fotokromaattiset linssit ja ei niille kirkkaamilla keleillä ole käyttöä et mielummin pistää polarisoidut linssit paikalle .. Noi fotokromaattiset on hyvät esim kun lähtee lenkille illalla kun aurinko alkaa laskemaan ...
Itsellä on viime vuotiset Black Iridium Transitions -linssit ja kyllä niillä ajelee kaikki kelit pilvisestä iltapäivästä keskipäivän auringonpaisteeseen (kirkas auringonvalo aiheuttaa minulle migreenin, enkä ole lasit päässä kohtausta koskaan saanut). Enkä ainakaan itse tuota linssin tummumista/vaalenemista huomaa, maailma näyttää aina vähän tummemmalta, on sitten sisätiloissa tai ulkona kirkkaassa auringonpaisteessa.
Oakley Transitions -linssit toimivat hienosti. Täällä Suomessa ei vielä niin kirkasta päivää ole tullut vastaan, ettei niiden tummuus riittäisi. Jos tarkoitus on käyttää laseja alpeilla/vuoristo-olosuhteissa, kannataa ehkä valita joku tummempi linssi, mutta Suomen kalpeassa auringossa nuo riittävät. Oma linssini on (muistaakseni) G40 transitions.
Oakley ilmoittaa kaikille linsseilleen "tummuusprosentit", joilla niitä on helppo vertailla.
Siisti, mutta ihan homo hintaiset..
Saiskohan mistään halvemmalla, vaikka melkin aitoja ;)
Alta löytyy kaikki, kun valitsee Rillit ja sen jälkeen Lens tints.
http://www.oakley.com/store/products...s/photochromic
Ainakin omien linssien kanssa (VR50 Photochromic) pitää paikkaansa.
Oma henkilökohtainen mielipiteeni on, että noissa O:n laseissa saa kyllä rahoille vastinetta.
En toki kiellä ettei muiltakin löytyisi hyviä.
Muistan joskus nähneeni noita radar kopioita dealextremessä, mutta en nyt enää löytänyt niitä..
Siis ihan törkeän hintaisiahan Oakleyt ovat, mutta enpä vain ole Radarien veroisiin ajolaseihin miltään halvemmalta valmistajalta törmännyt. Uvexin Crow Pro:t pääsevät sentään lähelle, mutta nekään eivät oikein toimi mulla kaikkein kirkkaimpien olosuhteitten laseina (tummin linssivaihtoehto saisi olla vielä tummempi). Muuten olen sitten kokeillut Spessua, BBB:tä, Bliziä, Limaria ja Adidasta, ja ne kaikki ovat osoittautuneet tavalla tai toisella pettymyksiksi (näkökenttä, istuvuus ja/tai linssit).
Ihan samoihin hintoihin Oakleyt ovat kuin merkkisilmälasit samoilla ominaisuuksilla.
Portaattomat monitehot, hajataiton korjaus ja photokromaattiset linssin ja titaanipokat Oakleylta menee ihan samoihin kuin kuin vastaavat kolmoisohennettuna Raybanin titaaneihin - painossa vähän eroa, minulla 22g ja vaimolla somasti 13g
Miksi ihmeessä joku haluaa ostaa feikkituotteen, joka näyttää aidolta muttei kuitenkaan toimi niin kuin aito? En ole ikinä ymmärtänyt kopiotuotteiden käyttäjiä. Itselläni on myöskin nuo Oakleyn Radarit käytössä. Erittäin hyvät ja kestävät. Ostin kaksilla eri lineseillä, kun photokromaattiset olivat niin pirun kalliit.
http://www.eyecarebusiness.com/artic...rticleid=50284Lainaus:
Counterfeiters are not only stealing from us by copying our innovations, they're undermining our brand," asserts Vance Lommen, director of legal security for Oakley. And since counterfeiting is a pet peeve of Oakley's CEO, Jim Jannard, Lommen says the company will do whatever it takes to protect the Oakley name. That's why Lommen leads five full-time staffers who do nothing but track down Oakley counterfeits.
In addition, Oakley employs 150 private investigators worldwide that concentrate their efforts in Asia and Europe. "Thanks to one of our investigators, we recently confiscated 80,000 units out of Paris," he says.
Lainaus:
Want to help the eyewear industry in its anti-counterfeit battle? Then call one of these numbers whenever you see counterfeit product being sold!
Oakley Anti-Counterfeit hotline: 800-733-6255
VCA Anti-Counterfeit Hotline: 877-642-3253
International Anti Counterfeit Coalition: 202-223-6667
Joo...Itte hommasin viime kesänä Oakleyn Jawbonet,olikos se nyt fire iridium se linssin nimi.Aivan äly hyvät lasit;kevyet,istuu hyvin,hyvät kosteutta hylkivät pinnoitteet,säilyneet hyvin naarmuitta...
Kysymys Rudy Project Photochromic linssillä ajaville.
Foorumin ajolaseja käsittelevissä ketjuissa käyttäjät kehuvat kyseisiä linssejä ja kertovat niiden toimivan myös hämärä/ajovalo olosuhteissa.
Onko ne linssinne tyypit nyt photochromic grey vai clear?
Eikö noi grey:t kuitenkin jää aika tummiksi.Ymmärretty valmistajan sivuilta,että valonläpäisy niillä 12/35%.Vastaavat clear linssin arvot 18/76%
http://www.rudyproject.com/technolog...tochromic.html
Kiittää hän.
kirjota oakley searchiin. Ainakin mulla toimii.
vastaus:
ja:
Enkä todellakaan soita mihinkään counterfeit hotlineen. Ei silmä/aurinkolasien valmistus voi olla kenenkään yksinoikeus.
Photochromic Red -linsseillä pärjää varauksin pimeässäkin, ainakin valaistuilla pyöräteillä. Pimeään metsään en niiden kanssa välttämättä menisi. Photochromic Grey on aurinkolasitummuinen vaaleimmillaan ollessaankin. Tuolla tärkeimmät speksit Rudyn linsseistä.
Mulla on ollut jo useamman vuoden Rudy Equinoxit harmailla fotokromaattisilla linsseillä ja vahvuuksilla.
Harmaat vaalenevat hämärässä aivan kirkkaiksi "ikkunalaseiksi". Näkyvyys myös pimeällä valojen kanssa
ajaessa erinomainen. Oli kyllä aikoinaan suuri positiivinen yllätys itsellekin, sillä hieman epäilin tuota hämärässä
näkemistä.
Ainakin itse olen ollut todella tyytyväinen harmaisiin linsseihin.
Mullakin photocrome greyt muuttuvat hämärässä lähes kirkkaiksi. Sellainen ongelma niihin kuitenkin ilmaantui viime talvena (muutaman vuoden käytön jälkeen) että menevät pakkaskelillä sinisiksi. Silmälasiliikkeessä testattiin ultraviolettivalolla: sama juttu, niihin ilmestyi sininen läikkä kohtaan jota osoitettiin lampulla. Liikkeestä luvattiin kysyä asiaa Rudyin tehtaalta, vielä ei ole kuulunut vastausta.