Olen tulossa Tuvalla, mikäli ei sada kovasti. Ajattelin lähteä ihan maantiepyörällä, joten kaikki hiekkaiset pyörätiet on kierrettävä kaukaa. T:Hannu
Printable View
Olen tulossa Tuvalla, mikäli ei sada kovasti. Ajattelin lähteä ihan maantiepyörällä, joten kaikki hiekkaiset pyörätiet on kierrettävä kaukaa. T:Hannu
Eihän tuonne kalenteriin voi osallistumista merkitä, kun osallistumisen tietää varmuudella vasta, kun on lähtöpaikalla.
Huominenkin on omissa suunnitelmissa vielä täysin auki. Kaikki riippuu huomisen olosuhteista ja omista fiiliksistä. Jos sää ei näytä liian hyvältä, voin tulla tuvallekin.
Keli näyttäisi olevan hyvä, jos sade pysyy lännempänä. Nähdään aamulla!
Jeps, Cervélolle eka lenkki. Kaffestuga kutsuu.
Tulen mukaan ajamaan tunnin pari. Huomenna ehtii taas ajamaan pidemmän lenkin.
Reittiehdotus: Tupa-Vols-Veikkola-Vihtijärvi-Tupa: 144 km
Itse kurvaisin jo Veikkolasta kotiin päin.
Kiitos Jari hyvästä ehdotuksesta.
Pari pikku toivetta tosin alkumatkaan:
- Lapinkylän sijasta kiertäisin Kylmälän kautta Veikkolaan;
- Veikkolan ja Vihdin väli kannattaisi mennä Tervalammen-Ojakkalan kautta, Turun motaria ja Porintien alku Nummelaan olisi varmaankin turhan haastava!
Muistaakseni kahdeksan kuskia lähti Tuvalta, viis kääntyi Jarin mukana takaisin Veikkolan kohdalla ja kolme äijää jatkoi matkaa. Mä käännyin takaisin Haimoossa kun oli kiire serkkujen synttäreille mutta kaksi jatkoi vielä Vihtijärvelle. Siirtymineen 136 kilsaa eli noin 115 tuvalta tuvalle.
http://maps.google.fi/maps?f=d&sourc...,1.056747&z=11
Onko huomisen IK-lenkille suunnitelmia?
Miksi porukka kaikkosi klungasta Veikkolassa?
Vain kaksi ukkoa kiersi Jarin speksaaman reitin. Kahvi- & rengaspaussi Vihtijärvellä. Nurmijärvellä piti hieman jopa väistää tulvaa.
http://connect.garmin.com/activity/29581138
Ettekös tekään uskoneet Kiljavan päässä ollutta liikennemerkkiä? :D Ajoin minäkin tuosta saman pätkän aivan uteliaisuuttani.
Aamulla vähän myöhästyin Bembölestä ja rangaistukseksi ajoin sitten hieman pidemmän kierroksen. Tuli käytännössä kokeiltua, että Kärköläntieltä pääsee Karkkilaan Antiaistentietä pitkin (maantierenkaillakin).
Meneekö muuten ihan kuraperseilyksi tuo maantieajo vielä vai kelpaako pk-seudun ympäristössä ajaa jo ilman lokareita?
Kuivaa on. Yksittäisiä kohtia on märkänä siellä missä sulamisvesi valuu tien yli.
Jep kuivaa on, vähän pölyä pyörässä mutta kuski kuiva. Jaloissa tuli kylmä kun ei ollut suojia, huomenna vanhat neopreenit jotka on kantapäästä rikki koska tuuli/sadesuojat on hukassa ja uudet vielä tilauksessa.
Mulle tuli 162km, keskarilla 26.8km/h. Ei me mitään merkkejä huomattu Kiljavantiellä, mentiin nenä mutkassa:( Ajettiin tosiaan Jarin lenkkiin vähän lisämutkaa, mutta reitti kulkikin järven läpi(silta puuttui) ja jouduttiin ajamaan n.1,5km hiekkabaanaa, jotta päästin takaisin Rajamäentielle.
Taitaa olla tuo 150km speksi olla vielä turhan raju, kun kävi noin suuri kato kesken lenkin, pitäiskö tuosta vähän lyhentää, ainakin näin alkukaudesta?
Kymmenisen kuskia lähti Mikkelästä, jäykkäperämies siirtyi omalle lenkille Huhmarissa, naiset pari kilsaa myöhemmin ja levarikrossarimies Nummelan Hiidenrannassa. Loput jatkoivat matkaa kunnes multa meni Pusulassa rengas kun ajoin routarailoon, pari jatkoi matkaa ja muiden kanssa ajettiin toinen heistä kiinni. Vihdissä rengas tyhjeni uudestaan ja taitettiin kiinniajetun kanssa loppumatka autolla.
Ajoa noin 140 kilsaa mulle, noin 50 jäi ajamatta. Karttalinkissä hieman modattu versio koska Google Maps ei tunne uutta tietä metsän halki.
http://maps.google.fi/maps?f=d&sourc...,1.251068&z=10
Kiitoksia Pasille veturihommasta, ja myös Jarille! Kelin todellinen kylmys yllätti joten tuli meikäläisille pari kotiläksyä. Yritetään pysyä ensi kerralla mukana loppuun asti ja mielummin ilman kramppeja :)
Eikö muilla kommentteja viikonlopun lenkeistä? Mulla jää viikonlopun ajot väliin töiden ja muiden menojen vuoksi.
Itse olen ajamassa Sipoossa kisaa molempina päivinä.
Pasi tulee sunnuntaina vetämään IK:n lenkin jos sää on kelvollinen. Tasaista PK:ta vielä ajetaan kun talvella olosuhteiden pakosta PK jäi aika vähiin.
Mukana ollaan!
Mukana myös!
Minkälaista vauhtia Fillarifoorumin Espoon lenkeillä pidetään? Jan Ullrich -kevätterässä oleva Vetooo voisi liittyä Espoon ajoporukkaan joku kerta, mikäli lenkeillä ei mennä Cancellara-vauhtia. Mikä on yleinen lähtöpaikka ja -aika? Mitä pystyn tarjoamaan? Vuoren varmaa Evans-takawheelsuckingia ja analyysin päivän lenkistä!
Viime viikonloppuna mentiin molemmilla lenkeillä reilun 28:n vauhtia. Lauantaisin kymmeneltä Bembölen kaffestugalta ja sunnuntaisin puoli kymmeneltä Mikkelän tulevalta ABC:ltä.
http://fillarikalenteri.fi/eventinstance/618/2010-4-17
http://fillarikalenteri.fi/eventinstance/596/2010-4-18
Matkaan lähti 15 pelotonta kuskia. Tällä kertaa vain pari kääntyi kesken matkaa kotiin.
Nautimme mahtavan lounaistuulen voimasta ja ehdottomasti painavimmista fillarilenkeillä löytämistämme munkkirinkilöistä.
Olitko vetooo porukassa mukana? Innolla odotamme analyysiäsi.
http://connect.garmin.com/activity/30392257
Viime vuonna ajettiin Kivenlahden Teboililta iltaisiin klo 18:30, maanantaisiin jos muistan oikein. Löytyykö minun lisäksi muita länsi-Espoolaisia jotka eivät pääse ti. ja to. Vantaankoskelle eikä ke. Velosportille - kannattaako sitten palauttaa "vanhan (n. puolivuoden) tradition"?
Ai Velosportin lenkitkin pyörivät taas, sekin voisi olla mielenkiintoinen vaihtoehto. Maanantailenkit kiinnostavat, Vantaankoskelle on multa 18 kilsaa joten ei paljon nappaa ajella sinne työ-/koulupäivän jälkeen ja takaisin plus vielä lenkki päälle. Mäkelänkadulle ja Kivenlahteen matkaa on noin kymppi joten ne kiinnostaisivat.
Pysyttiin aika tarkasti spekseissä, matkaa Tupa-Tupa n.150km. Hienosti oli porukkaa, ehkä
viime keväänä oli kerran enemmänkin, mutta epänormaalia kuitenkin, toivottavasti sama meno jatkuu. Mukana ollaan porukassa varmaan ensi Lauantainakin, mikäli ei tuhkat häivy, pahalta näyttää :(
T:Hannu
Se on kyllä totta, Olarissa on kova remontti päällä. Onkos Länärin varressa pyörätie mihin asti?
Suomenojaan. Tässä linkki OSM-pyöräreittiin Westendistä Kivenlahteen.
Itsellänikin olisi kiinnostusta viikolla tapahtuviin yhteislähtöihin, mutta kivenlahteen on kyllä liian pitkät ja haastavat siirtymät.
Länärin varren pyörätie Westendin ja Matinkylän välillä on aina ollut paremmassa kunnossa Merituulentiehen verrattuna. Miksi nyt muutenkaan ajaa Tapiolasta länteen Merituulentietä pitkin, kun voi vaikka ajaa Westendin, Haukilahden ja Koukku/Nuottaniemen mukavia rantateitä ja sitten jatkaa tuota Konstantin linkittämää reittiä Friisilän Bikeplanetin kohdalta. Noh, tuleehan siitä tietty muutama kilsa lisää.
Maanantain lenkit Teboililta/Mankin Nesteeltä oli kyllä mukavia viime kesänä. Miksipä noita ei voisi ajaa useampinakin päivinä, vaikka erikseen täällä sopimalla jos siltä tuntuu. Tässä vaiheessa kautta taidan tosin ennemmin ajella aikaisemmin lähtemällä lenkille suoraan töistä.
Itä-Espoostakin löytyisi kuskeja, jos lähtö olisi esim. kaffe-tuvalla.
Sunnuntailenkeistä: uudessa Iikoolaisessa mainittiin lähtöpaikaksi Mikkelän Lidl, onko lenkit siirretty sinne kunnes ABC aukeaa uudelleen?
Eikös se Esson pihan ole aika tehokkaasti aidattu tällä hetkellä, niin Liiterin pihalle helpompi kerääntyä.. Näin mutuna. Vielä kun ehtisi mukaan.. Parit työreisut, muutot, perhevelvollisuudet ja ties mitkä syyt hankaloittaneet harrastamista pahasti viimeiset viikot. No nyt on hyvä viikonloppu luvassa kun on HelTri:n kevät leiri Vierumäellä. Vielä kun keli olisi vähän paremmat kuin luvattu. :eek:
Päivitin fillarikalenteriin lähtöpaikaksi Lidl:n
Nyt alkaa näyttämään taas hieman siltä, että Tupalenkki jää väliin ja joutuu
lähtemään Mallikselle lenkkeilemään, joten jos hyvin käy, nähdään aikaisintaan 8.5 :)