https://the5krunner.com/2015/05/20/n...-2015-opinion/
https://the5krunner.com/2016/11/08/g...ere-right-now/
Huhujahan aina liikkuu.
Printable View
Eilen tipahti HR:ään uusi pääfirmis, 4.2. Mitähän ne nyt hajotti tästä. :p
Onko Fenix 3 nykyään toimiva kokonaisuus ja onko GPS tarkka ? (ihan siis tietämättömänä tätä kysyn)
On
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nyt täytyy sanoa kyllä, että ...
... taisivat kertomatta korjata muutakin kuitenkin.
... ... jonkusen menneen päivän perusteella happea saa nykyään paremmin eikä pää mene enää niin pyörälle.
... ... ... siis ainakin toistaiseksi näyttää siltä että sekä korkeus- ja kompassilukemat ovat lakaneet vaeltelemasta villisti.
Liittyen korkeusmittarin ongelmiin, kannattaa ottaa asia puheeksi Garminin Supportin kautta (esim. chat). Garminilla on asiasta vikatiketti auki ja he keräävät siihen tietoa kaikilta viasta ilmottaneilta. Seuraavat kysymykset kysytään:
1.Current Temp, Baro & Altitude readings
2.Estimated use case Temp (Was it cold? Has watch been in cold for extended period?)
3. Use Case ( outside during an activity, if so what activity? indoors?)
4. Reading discrepancy that caused issue (i.e. altitude & distance off) - What caused you to notice issues?
5. Is the Altimeter AutoCalibration on or off?
6. Is it paired with a smartphone at the time of the issue? Model and OS version
7. Have you changed any backlight settings from default?
8. Data recording method set to smart recording or every second for activities
Vastasin noihin, jonka jälkeen sain seuraavan viestin:
"ok great I have all the info I need I will add you to the case you will be contacted when a fix is found or if we need more info."
Asialle saadaan varmaankin vielä enemmän painoarvoa, mikäli mahdollisimman moni raportoi ongelmasta.
F3HR taas äxäxällästä 400€.
^Kantsii laittaa koko malli näkyville jos kehuu hintaa, että mistä mallista on kyse. HR:ää saa useaa eri mallia myös. Tai no, ainakin kahta.
https://www.xxl.fi/garmin-pulse-garm...129520_1_style
Toivottavasti linkki toimii. Onko Fenixin omistajien mielestä hyvä tarjous?
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...458cec8000.jpg
Päivityksen jälkeenkin vielä pikkaisen näyttää olevan heittoa [emoji23]
Onko muilla korkeusongelmaisilla vika ollut alusta lähtien?
Itsellä kello vasta muutaman viikon vanha ja nuo temppuilut alkoivat kesken aktiviteetin.
Huomasin sen lenkin jälkeen tutkiessani datoja. Yhtäkkiä korkeutta tuli n1500m lisää ja siitä lähtien se on seilannut edes taas -3000 - 20000 metrin välillä.
Itte ovat keksineet, HR:stä on silver joka on ei-safiirilasilla ja eri värinen, sekä Sapphire malli, joka siis tummempi ja safiirilasilla
Aika monella näyttää olevan ongelmaa tuon barometrin tai sen softan/ajureiden kanssa ainakin HR-versiossa. Mullakin kävi itsellä tuon 4.0 version kanssa niin, että barometri jumitti välillä 19999...20000 metrissä, nyt 4.2 softalla tuo toimii jo vakaammin, mutta en siltikään vielä luota siihen ihan 100% varmuudella.
Tuo barometri ongelma on oikeastaan ainoa vika, mikä mulla on tässä ollut. Tää on nyt ollut käytössä mulla 9kk (treenejä/träkkäyksiä takana 360kpl) Kerran on kello mennyt jumiin juoksulenkin aikana, tuostakin jumista tää palautu bootilla ja treeni oli vielä tallessa ja sitä pääsi jatkamaan. Kokonaisuudessaan tämä on siis ehdottomaasti yksi parhaiten toimineita elektronisista laitteista mitä mulla on ollut.
GPS on kyllä pääosin aika tarkka, mutta kun menee sopivasti tiheämmässä mäkisessä metsässä maasturilla/jousten, niin kyllä tuo tuppaa hieman oikomaan mutkia ja/tai laahaamaan sivulla. Ainakin mun oma kännykkä (repun ylätaskussa) ja lenkkikavereiden Suunto Ambit kellot piirtää tarkempaa jälkeä. Mua itseä tuo ei ole juuri haitannut, mutta joskus voi stravaillessa jäädä joku segmetti nauhoittamatta, jos GPS laahaa just pahassa paikassa. Tämän takia oon pitänyt kännykkää joskus maastolenkeillä backuppina.
Mitään isoja harpauksia GPS ei ole kuitenkaan koskaan tehnyt ja maantiellä tuo pysyy oikealla puolella teitä tarkasti, joten aika rajattu tuo haitta mielestäni on, eikä vaikuta mun treeniin tai niiden analysointiin oikeastaan mitenkään.
Tämä HR version safiirilasi on kyllä aivan uskomattoman kestävä, mulla ei ole tuohon tullut yhtään naarmua vaikka kelloa on ottanut välillä aika kovaakin osumaan. Omasta mielestäni tuo safiirilasi on siis ainakin sellaisen +50€ arvoinen, mikä kannattaa huomioida noiden silver-versioiden tarjousten kanssa. Itse pidän myös enemmän tästä alkuperäisen HR-version blacked out -lookista, mutta se on nyt ihan makuasia.
Safiirilla on myös huonot puolensa, hajoaa iskusta helpommin ja sirpaloituu. Esim. Omegalta löytyy todella kalliita kelloja muovilinssillä tiettyihin tarkoituksiin (mm. Astronauteille... :) ) juuri tästä syystä. Mutta treenikäyttöön safiirin hyvät puolet varmasti voittaa vähäiset huonot puolet.
Jotenkin tuntuu että tuon korkeusmittarin vaeltelu sekoittaa koko laitteen.
Tänään esmes lumilautaillessa suurinpiirtein kaikki arvot ihan mitä sattuu.
Miten tuota ongelmaa ei saada korjattua? Vai onko kyseessä rautavika jota softalla yritetään paikkailla.
https://www.xxl.fi/garmin-pulse-garm...egNtMMH0VWmmi8
Nyt lähti fenix tilaukseen. Onneks ei tarttunu eilen mukaan kaupasta kun sitä hiplasin
Hyvin fenix myy. Vävy ja hänen kaveri ostivat myös saphire mallin.
Mutta... omassa ei aina meinaa synkronoida mobiilin kanssa eli fenix tippunu pois connectinista. Jotenkin olen sitten saanut synkkaamaan kun olen sammunnanut molempia ja rassannu connectia. Harmillista
^+1 Toi bluetoothin ja kännykän synkkaus on täysin kiinni kännykästä ja sen bluetoothin versiosta. Mullakin luurilla X pätki kokoajan vaikka päällään olisi seissut, mutta luurilla Y toimii kuin junan vessa ja ei katko koskaan yhteyttä.
Itsekin pohdin tuon XXL:n tarjouksen käyttämistä (maastopyöräilyyn olen toistaiseksi hankkimassa Garmin 520 -ajotietokonetta ja Scosche Rhythm+ -sykekäsivarsisträppiä, mutten ole vielä ehtinyt ostaa), mutta kova on hinta kellolle, jossa on ongelmia (useamman läpiluetun testin perusteella) kuten sapphire-mallin bezelin maalikerroksen kulumat, rannekkeen (jonka toki voi vaihtaa) kulumat, ei-niin-loistava GPS-seuranta, etenkin kovassa liikkeessä/rasituksessa ongelmat HR:n tarkkuuden kanssa, ei tukea Bluetooth Smartille mitä tulee sensoreihin (en tosin tiedä, onko päivitysten mukana tapahtunut muutosta) ja ihokontaktin vaikutus lämpötilalukemaan.
Itse varmaan ostaisin mielummin sen hopeisella bezelillä varustetun mallin, jossa hinta on alhaisempi ja bezel vähemmän kulutusta näyttävä. Mikronaarmuja pelkäävät pystyvät kuitenkin ostamaan suojakalvon lasiin, mikä toki vie hitusen arvokkuutta pois. Omassa käytössä bezel on varmasti enemmän vaaran tiellä kuin lasi.
Melko hyvin Tread istuu Fenixin rannekkeeksi, vaikka musta onkin. Ainakin omaan silmään.
Harmillisen vähän jää noita työkaluja käyttöön naruranteelle.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...40&oe=58E5D445
Itse olen saanut pari pikku naarmua hopeaan bezeliin rannekelloon tottumattomana. Tuli esim. keittiön kivitasoon lyötyä se ohi kävellessä. Näyttö on edelleen kuin uusi vaikka sekin on johonkin kopsahtanut.
Mutta on kyllä hyvä kello, synkkaukset jne toimii hyvin. Kaikkia ominaisuuksia en ole 1,5kk aikana ehtinyt edes testata.
Tilasin myös ennen joulua www.juoksukauppa.fi :stä Garmin Fenix 3 HR hintaan 333 euroa ja vajaassa viikossa tuli perille. Tällä hetkellä eivät näköjään myy Silveriä mutta Sapphire on kohtuuhinnassa 399 euroa. Eli siis kauppa toimi ainakin tällä kertaa. Onko tuo Garmin 630 199 euron hintaan oikeasti halpa, kun Suomen verkkokaupoissa yli 400 euroa vai onko se susi koko laite? Kaveri etsii uutta sykettä, sopisiko fillaroitsijalle?
^ kovasti on halpa 630, ei ole huonokaan..
Onks tätä jo ehditty kommentoida?
https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/p/560327
^eikö tuo jo vaadi uuden topicin?
Näin maastopyöräilyä (ja satunnaista juoksua) harrastavana olin kovasti tällaista kelloa vastaan (kova hinta, tiellä urheillessa, pelko naarmuista tehdessä harjoitteita joissa käsi voi hangata tai kolahtaa kovaa pintaa vasten), mutta jotenkin nämä Fenixit ovat alkaneet polttelemaan ja vastaavasti esim. erillisen GPS-ajotietokoneen hankinta on alkanut tuntumaan turhakkeelta (varsinkin kun vanhan Samsung Galyxyn voi valjastaa offline-navigaatioon). Alan jo näkemään itseni tällainen kello Nato-rannekkeella (ilmeisesti kaksiosaisena kannattanee hankkia, vaikka kyllähän porukka noita yhtenäisiäkin käyttää) ranteessani.
Mikähän noista Fenixeistä sitten kannattaa hankkia? Juoksukaupasta saisi 369 eurolla Fenix 3:n sykevyölle ja, kuten on todettu, 399 eurolla Fenix 3 HR Sapphiren (kivasti XXL:n tarjouksestakin halvempi). Tuo Fenix 3 HR vaan tuntuu jotenkin huonolta sijoitukselta nyt, kun ensinnäkin Fenix 3 sykevyöllä olisi halvempi, vähemmän massiivisempi ja antaisi tarkemmat/varmemmat HR-lukemat ja kun toisaalta 400 euroa tuntuu kovalta hinnalta näin Fenix 5/5X:n julkistuksen alla. Nuo 5x:n kartat ovat mielenkiintoiset, mutta onkohan toteutus pikkuruudulta sellainen, että alkaa monessakin mielessä kätevämpää käyttää kännykkää (mikäli sellainen on mukana).