2012 Sparbuch alennukset ovat alkaneet:
http://www.canyon.com/_en/sparbuch2012/
Printable View
2012 Sparbuch alennukset ovat alkaneet:
http://www.canyon.com/_en/sparbuch2012/
Wink wink.... Ritchey 1 1/4 stemmejä 80, 110, 120 ja 130mm
http://www.ebay.de/itm/Vorbau-Ritche...item3cc5dcf1ce
Tietääkö muuten joku mistä löytyy Kanjonin satulaputkelle oikeankokoisia kiristimiä? Vai mitä ne nyt on suomeks, clämppejä. Oman SLX:n pulttituunausprojekti on aluillaan ja ajattelin laittaa kaikki helposti vaihdettavat detaljit punaisiksi. Noita normaalikokoja löytyy kyllä mutta kaposampaa ei tahdo löytyä..
http://www.youtube.com/watch?v=3Ld8TBUez0s Canyon 2013 mainos
Jättivät sitten armeliaasti hintatiedot vielä julkaisematta.
CF SLX-runko näyttää olevan täysin uutta designiä ja perus-CF -runko on ilmeisesti ennallaan. Arvatenkin Perus-CF päivittyy vuoden viiveellä. Hyvä niin. Uskaltaa suositella CF:aa jatkossakin :)
Maasturipuolella kuumottavin uutuus on 29-täpäri.
Tuo CF SLX 8.0 voisi olla hyvä pävitys wanhalle CF 8.0:lle. Olisi uutta runkoa ja 11v kura acea, kiekot joutaisi myydä vaikka nykyisen fillarin ostajalle. :)
SLX vaikuttaa suurelta upgradelta entiseen verraten, hinnan mainittiin tosin nousevan uuden rungon vuoksi jonkin verran.
Canyon on taas tehnyt hyvän malliston!
Hiilarirungoissa näyttää Canyon siirtyneen Shimanon linjoille eli käyttämään BB86 Press Fit -standardia. Niihin sopiikin sitten mukavasti asentaa uudet Dura-Ässät.
Koskakohan hinnat julkaistaan? CF SLX 8.0 olisi houkutteleva vaihtoehto, mutta taitaa hinta pompsahtaa aika paljon tuosta tämän vuotisen mallin kolmesta tonnista.
Our new bikes were presented at the Eurobike in Friedrichshafen, after this, they will be presented on the Homepage at the end of this year.
Now, I can´t give you any information about the availbility, prices and componentes from the new bikes.
In the middle of October, you could Order them on our Homepage.
Kyselin ennen eurobikeä uusista pyöristä ja sain tuon vastauksen.
Tuli hankittua Grand Canyon CF -runko. Yllätys oli, että laatikosta löytyi myös Ritchey WCS 4axis 100mm -stemmi. Näyttää olevan 1,25" kaulaputkelle, jollaisia ei pahemmin tarjolla ole. Pituus on omiin mieltymyksiin kyllä auttamatta väärä. Olen tietoinen Canyonin tarjouksesta vaihtaa stemmi postikulujen hinnalla, mutta jos joku haluaa vaihtaa vastaavaan 110mm tai jopa 120mm härpäkkeeseen, niin yksityisviestiä tulemaan.
Tiedustelin juuri meilitse Ultimate CF pyörien saatavuutta, koko 56 olisi hakusessa ja se on pitkälti 'Ausverkauft' koko CF sarjassa eikä siellä ole muuta mainintaa kuin jotta soittaa myyntiin. Rahnalla saisi CF SLX hepan vielä syksyksi alle hajonneen fillarin tilalle jos olisi tuon verran sijoittaa. Vaan milläs sika viheltää kun alahuuli on lyhyt :-/
Hyvät Canyon-miehet, apuanne kaivataan,
Fillarisuositusalueella jo pyytelinkin neuvoja, mutta kysellään täällä Canyon-spesifisesti. Homman nimi on siis se, että ensimmäistä maantiepyörää olen etsimässä. Olen käynyt suomalaisia fillariliikkeitä kiertelemässä, mutta näissä tuntuu saavan huonommilla osilla kalliimpia pyöriä. Sen vuoksi, vaikka ensipyörää hankinkin, kovasti Canyon (tai Rosekin) mallit houkuttavat.
Mikähän sitten olisi se oikea koko? Pituutta minulla on 188 ja inseam on 90,5. 58 kokoinen fillari on ollut kivijalkakauppiaiden suosituksista se ensimmäinen. Ja lyhyiden koeajolenkkien perusteella se on myös tuntunut ihan hyvältä. Olisiko tämä sopiva koko myös Canyon-mallistossa?
Entä sitten malli? Budjetti on siinä parin tonnin paikkeilla. Tässä hintaluokassa minua kiinnostavat eniten Ultimate Al Di2 (tarjoushinta nyt 1999) tai sitten hiilarimalli mekaanisella Ultegralla. Miksei toki myöskin Ultimate AL SL, jossa tulisi paremmat kiekot (toisaalta tämän viimeisen sijasta olisi parempi sijoittaa Rosen Pro-RS 4400:aan, joka olisi hiilikuiturunkoinen ja kenties hieman vieläkin paremmilla kiekoilla?). Valinnan vaikeus on suuri ja neuvot sekä mutut erittäin tervetulleita ostopäätöksen tekoon.
Itselle tuli Ultimate AL tuossa jokunen viikko takaperin ja mm. viime perjantaina ajoin sillä 223km lenkin. Runko on jäykkä, mutta yllättävän mukava eli itse en kadu yhtään päätöstä "jäädä" alumiiniseen runkoon. Taitaa tuo VCLS keula ja satulatolppa olla osasyyllisiä tuohon rungon mukavuuteen, mutta minusta siinä on aika hyvin alumiinin karikot kyllä kierretty. Itse kun olen viimeiset vuodet ajanut Ti-fillarilla ja karttanut alumiinia kuin ruttoa vanhojen kivikautisten kokemusteni perusteella.
Itsellä pituutta 189cm ja inseam 95cm eli pitkäraajainen lyhyellä selällä olen ja 60cm runko tuli hommattua. Koko on ns. aika spot on, mutta tämän jo tiesin, kun olin koeajanut vastaavaa aiemmin ja oma vanha fillari oli aika vastaavilla mitoilla. Sinun mitoillasi tuo 58cm runko saattaa tuntua lyhyeltä, ellet omaa lyhyitä käsiä. Tai sitten joudut vastaavasti käyttämään melkoisen pitkää stemmiä. Toki 58cm voi olla oikea koko mieltymyksiisi, mutta kannattaa miettiä vielä asia tarkkaan enne tilausta ja verrata geometriaa koeajamiisi fillareihin..
58 on passeli, stemmi menee ehkäpä vaihtoon (120-130mm tilalle). Itte 189/92 ja ajelen 60 rungolla (CF SLX). Uutta ostaessa saattasin valita nyt 58:n
Malleista saattasin ittelle valita Di2:sta tuohon hintaluokkaan. Kiekkoja saa kaupasta jos orkkikset ei miellytä.
Kiitos vastauksistanne.
Ainakin yhdessä koeajamassa pyörässäni sopivan tuntuinen 58 koko oli melkoisen lähellä Kanjonin-mittoja: Top tube oli tässä 5mm pidempi kuin Canyonissa ja vaakaputki 6mm. Vai pelataanko näissä ihan millimetriluokassa, jotta ajoasennon saisi hyväksi?
Rungon kulmat ja emäputken pituus vaikuttaa myös aika paljon. Väärän korkuista etupäätä voi korjata stemmillä ja satulaputken kulmaa voi säätää satulatolpalla (Canyonin VCLS tolpassa muistaakseni noin 1,5-3,5cm setback).
Ainakin vuonna 2011 Canyonin keulakulma muuttui 58 ja 60 kokoisten mallien välillä, haarukan pysyessä samana. Se tekee tuosta 60 kokoisesta hieman kiikkerämmän ohjattavan, joten lyhyemmällä stemmillä siitä tulee vielä vähän herkempi ja levottomampi fillari. Emäputken pituudessa eroa on 1,5cm, molemmilla rungoilla päässee riittävän alas. Minulla on 60cm runko ja droppia muistaakseni noin 13cm (olen noin 187/91cm).
@Kolistelja: Olemme hyvin samaa kokoluokkaa ja ilmeisesti sinulle koko 60 on sopiva? Tätä kyllä Canyonin laskurikin suositteli minulle. Oliko sinulla tarvetta vaihtaa stemmiä suurempaan tai pienempään?
Ja jos emäputki on sama asia kuin Head tube, niin siinä tapauksessa eroja tuleekin jo vertailupyörän välillä. Tässä nimittäin Canyon 15 mm pidempi kuin tuo verrokki.
Vaihtaisin ennemmin rungon pienempään ja ottaisin pidemmän stemmin (ehkä 12 tai 13cm). :)
Minun mitoillani 60cm rungossa on hieman liian loiva satulakulma joten joudun pitämään satulaa niin edessä kuin tolppa sallii. Sen lisäksi tuo on siinä ja siinä että saanko ohjaustangon riittävän alas, mutta siitä en kantaisi huolta sillä ajan aika matalassa asennossa. Ei siinä etteikö tuo koko sopisi näillä säädöillä, mutta ottaisin ehkä mielummin 58cm kuitenkin (rauhallisempi ohjaus, VCLS tolpan parempi hyödyntäminen ja mahdollisuus vielä matalempaan ajoasentoon ilman hurjan jyrkkää stemmiä...).
Ok. Oma käyttöni lienee enemmän nautiskeluajoa, joten ajoasennon tulisi olla ennemmin mukava kuin kilpailullinen. Vaikuttaako tämä rungon koon valintaan, vai saako sitä tuunattua jotenkin muuten?
Kiitokset kaikille avusta. Erityiskiitokset Keskiäkäiselle lohjalaiselle, jonka pyörää pääsin koeajamaan. Nyt on tallissa uusi Canyonin AL 9.0 DI2. Tositoimiin pyörän kanssa en ole vielä päässyt, kun eilen illalla sen vasta ehdin kokoamaan ja siten se on vielä tarkempia säätöjä vailla.
Itse jahkailen, että ostaisiko 2012 Aeroad CF 8.0 Di-2 CH:n, vai odottaisinko 2013 Ultimate CF SLX -mallia?! Hmm..
http://imageshack.us/a/img100/3563/canyon2013.jpg
Canyon 2013 malleja kootaan jo.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.n...49974006_n.jpg
Canyon:
Always expect the unexpected. A little group of cycling tourists from Finland just visit our bike factory. Normally we offer such company tours only on special events like our Grand Fondo. But Damir, Account Manager of our International Market Development, has agreed to show our guests the whole company. And they had the possibility to see the first 2013 bike at the assembly line.
Canyonin sivut päivitetty ja 2013 mallit hintoineen näkyvillä....