sieltäpä se.. oikeastaan tää tuli vähän niinkun heräteostoksena....
Jarrut tulee ainakin(luultavasti vaihteellisilla kahvoilla myöhempää käyttöä silmälläpitäen). Jarrujen myötä voi kääntää takanavan asennosta flip asentoon flop ;).
Printable View
Kattelinkin tota viimeks kun kävin, kepeehän se ainaki mun makuun oli ja muutenkin upee. jarruja ja vaihteita kaipasin itte kun kokeili päällä istuen.
http://sivut.koti.tpo.fi/noodz/purkuun.jpg
ei oo enää niin hieno ;) pistin purkuun ja laitan vaihteet:
pari ajokertaa fiksillä riitti, luulin ennen tätä että olin ajanut kurjalla pyörällä ;)
ideana pistää vaihteet(ja jarrut ;) )
yhdellä eturattaalla mennään(46t tai 48t) ja toistaiseksi noilla alfine-kammilla.
Kiekot olis ylimääräsenä ;)
Tuli hankittua Scott Spark RC runko. Mitäs osia siihen kannattaisi alkaa ruuvaamaan kiinni? Stemmiksi tulee varmaan Syntacen F99, mutta mikä olisi sopivan köykäinen tanko. Hyllyssä on FSA:n 120 grammainen hiilaritanko ja Eastonin EC90. Pitäisikö laittaa noista vai hankkia kevyempi tilalle? Kammiksi on valmiina FSA 2x9 hiilarikammet, jotka painoi kaikkine hilppeineen jotain 69x grammaa. Vaihteiksi tulee taakse ja tankoon SRAM XO:oota ja eteen tavalla tai toisella Dura-Ace.
Keulaksi on hankittu jo SID WC, en olisi kyllä hankkinut, jos olisin tiennyt sen painavan täysmittaisella putkella +1500 grammaa. Tulee takkiin suotta yli 200g verrattuna keveimpiin.
Kiekoiksi olen ajatellut näitä:
http://www.actionsports.de/Laufraede...fr::22904.html
Onko noi navat aivan kertakäyttö kamaa, jos on niin siten varmaan nämä kiekot tulee hankittua:
http://www.actionsports.de/Laufraede...La::23168.html
Kuinkakohan paljon enemmän centerlock levyt painaa, kun sellaiset noihin DT:n napoihin joutuu laittamaan.
Polkimiksi tullee XTR:t, niihin olen ollut tyytyväinen kuitenkin useamman vuoden. Jarruiksi pitäisi varmaan hankkia R1:t tai Mini Proot. Kummatkohan on kestävämmät? Painossa ei liene suurtakaan eroa noiden välillä.
Satulaksi ajattelin kokeilla Tune Speedneedleä, saattaa kyllä olla että harsso ei kestä sitä, mutta testataan.
Tavoitteena olisi saada pyörän paino jonnekin 9-9,5 kilon vaiheille. Voi tehdä tiukkaa, mutta toivossa on hyvä elää. Toivottavasti ei keuli yli ja karkaa kevennyshimot hanskasta.
Aika liki alkais olemaan.
http://i365.photobucket.com/albums/o...1/IMG_1301.jpg
Ai, minusta son hyvä noin ja sepä riittääkin.
www.bikeparts.com
Keula on tosiaan eri paria rungon kanssa, vaan mitäs se mulle kuuluu...
Mites tuo pilteeman pyöräteline, kai tuo pidike kääntyy pystysuuntaankin?
Sitä pyörää olis niinkun hiukan ideaalimpaa roikottaa satulatolpasta tai pystyputkesta, niin vaijeritkin liikkuu vapaasti ja voi vaihteita säätää ilman että pyörä huojuu telineessä pidike auki, kuten kuvassa...
240-mallissa centerlock-napa on ainakin 12g kevyempi vallmistajan mukaan. Ja kun 190 on kevennysnapa, niin valmistaja lienee päätynyt siihen kokonaisuutena kevyempään vaihtoehtoon. Vaikka C-lock levy vähän painavampi onkin, niin +12g + 6 pulttia lienee selvästi painavampi.
Tuo on kyllä jotenkin luonnoton... :D
Itsellä tuo siisteystaso pysyy niin töissä kuin kotona tasan niin kauan kun itse pysyy kaukana omasta pöydästä...
Asiaan. Tuo miun Raleigh projekti on ollut jäissä nyt turhan kauan. Lähinnä koska en ole päässyt kiekkojen suhteen yksimielisyyteen.
Nyt löytyi erittäin hyvät vanteet, mutta ne onkin tuubi gumekselle.
Jotta idea tässä menopelissä pysyy, niin renkaiden pitäisi olla valkoiset.
Kertokaapas mistä löytyisi valkoisia tuubeja? Tuohon mahtunee maksimissaan 28mm, mutta 23 tai 25 olisi hakusessa.
Ameriikan ihmemaassa noita tuntuisi olevan, mutta euroopasta en itse ainakaan ole löytänyt.
Samaa mää meitin kun oon kattellu uusia kiekkoja, ja törmäsin olisko ollu Weight Weenies sivulla näitten 2007 xtr levyjen painoon, 127g/160mm levy, taas kun r1 levyt 6pultilla on 87g/160mm. Ja jos laittaa noihi centerlock napoihin adapterit 6pultille, jää vielä 22g keveempi ratkasu kuin xtr:n levyt, todellisessa elämässä voi olla toisin, mutta valmistajien painoilla kävisi noin. adapterit 29g/kpl
Lisäks tossa on noi uudet podium mmx kehäset kiekot NoTubes ZTR Podium MMX DT-Swiss 190 Ceramic Sapim CX-Ray
Täytyy "porata" noi XTR:n levyt niin saa tuon "painotappion" pois.
Kyllä tää pitää paikkansa. Mulla oli ennen Hopen kelluvat jarrulevyt XTR-navoissa kiinni DT:n adapterilla, joka tosiaan painoi tuon 29 g/kpl.
Ja mitä tulee jarrulevyjen porailuun, niin sitä tuli muutama vuosi sitten harrastettua niille vanhemmille XTR-levyille. En muista tarkasti, mutta yhdestä levystä taisi lähteä noin 15 g. Suurin osa lähti tuosta teräspinnasta, jossa siis kaikkia reikiä on suurennettu. Näyttää ehkä arveluttavalta, mutta ei käytännössä sitä ole. Nuo levyt ovat olleet jo ainakin pari vuotta lenkkipyörässä kiinni, ja takana lienee jo noin parituhatta tuntia ajelua. Ongelmattomat ovat edelleen.
http://kotisivu.dnainternet.net/akik.../jarrulevy.JPG
Hieno on tulossa tuosta X-terran Sparkista! Ja jos yhtään meinaat pitää järkeä touhussa mukana, niin SIDin massaa ei kannata murehtia. Kyseinen keula taitaa toiminnaltaan olla parasta mahdollista FOX F100:n kanssa. Manitou ja DT eivät käyttäjäkommenttien perusteella yllä ihan samalle tasolle. Manitoun (R7 MRD 100 TPC) osalta voin itsekin vahvistaa nuo kommentit, mutta DT:tä en ole päässyt vielä kokeilemaan.
Jarruiksi sekä Hope Mini Pro (vai onko sen nimi nykyään jotain muuta...?) että Formula R1 lienee varma vaihtoehto. Itse oon ollut Hopeihin niin tyytyväinen, ettei Formuloita ole toistaiseksi tullut hankittua, vaikka niillä muutama gramma lähtisikin.
Mun mielestä Easton EC90 on yksi parhaista vaihtoehdoista suoraksi ohjaustangoksi. Se on kevyt (100 g), suht järkevän hintainen ja "pomminvarma" kestävyydeltään. Jos tuosta haluaa sitten vielä jonkin verran ottaa grammoja pois, vaihtoehdot ovat Schmolke ja AX-Lightness, mutta samalla hinta ja järki karkaavat avaruuteen. :)
X-Terra: Noissa Fun Worksin kiekoissa näyttäisi olevan American Classicin navat. Mulla ainakin kestänyt ihan ok. Itsekin harkitsin Sid WC kaulaa, mutta Light-Bikesissa punnituissa keulissa huomasin tosiaan että painoa on noin 1500g eli saman verran kuin muissa Sideissä. Siksi itselle tulee Manitou R7 mrd Absolute 100mm. painoa reilu 1300g.
Aki: Joo se Becker osui kaatuessa johonkin kantoon ja kärjestä noin 4cm matkalta murtui reuna. Kiskot ehjät joten eikähän siitä saa vielä ajokuntoisen.
Ai pirskatti. Piti olla palaverissa ysiltä......
Parempaa huomenta Poriin! Pidike kääntyy 360 astetta. Teline oikein hyväksi havaittu hintaansa nähden, tuo malli on se kalliimpi Bilteman kahdesta vaihtoehdosta.
Voi paviaanin pallihiki teidän kanssa, nyt se näyttää epäsopuisalta minunkin silmissäni. Toisaalta kun kuituhaarukalla säästää painossa vissiin kilon vrt. teräshaarukka niin eiköhän näillä mennä. Alumiini ei ole vaihtoehto.
' It's a gift and it's a curse ' -Adrian Monk
No eipä ollut Manitoukaan niin kevyt mitä ajattelin:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/p...pictureid=2574
Manitou R7 MRD Absolute 100mm 1445g lyhentämättömänä
FSA K-force light 175 29/42 695g hilppeineen