Kiitoksia lenkistä ja ennenkaikkea hyvästä seurasta!
Pitää seuraavan kerran lainata iskän polaria ja kattoo mitenkä mun pumppu toimii vai toimiiko.
Tosi hyvä saitti toi Kristiina Iisakkilan sivut...melkoinen ihmiskohtalo siinäkin.
Printable View
Kiitoksia lenkistä ja ennenkaikkea hyvästä seurasta!
Pitää seuraavan kerran lainata iskän polaria ja kattoo mitenkä mun pumppu toimii vai toimiiko.
Tosi hyvä saitti toi Kristiina Iisakkilan sivut...melkoinen ihmiskohtalo siinäkin.
Karille tiedoksi supan pohjalta mäelle 58 metriä.
Kiitoksia vain lenkkiseurasta.
Pentille tiedoksi:Jännevirran sillalla ollut "tiesulku" johtui sillan takana olleesta piiritystilanteesta(kesti 8 tuntia). :eek:
Tämän päivän mullikkabladetista voi lukea lisää, jos kiinnostaa.
Hiihtoa viikonloppuna? :rolleyes:
Lunta alkaa luisteluun olla aika mukavasti. Pertsan ladun ovat osittain ajaneet Hamulaan asti.
Pitänee käydä la-su pohjanmaalla.
Olisiko itsenäisyyspäivän lenkki mittään. Suapiko sitä seuraa kolemeksi tunniksi pertsalle?
Kymmenen maissa voisi läheteä viipottamaan.
Voihan sitä itepäisyyspäivänkin lähtee hiihtelöö.
Huomenna eli lauantaina ajattelin parituntisen käydä Pataskilla luistelemassa. Toki perinteinenkin sopii. Klo. 11.00 oes vähä niiku mielessä, mutta muukii aeka kääp! Kaekki halukkaat ( myös haluttomat ) mukkaan!
Jo tok muanantaena hiihetään jos vuan vähännii ilimoja piisoo! :D
Olisko pertsa paree kun on luvannu kylmöö
Mie en saa pakkasella luistelusuksia luistaa
11 on hyvä aika
Lähetään vaan perinteisillä. Pakkasta on vielä -15! Mutta lauhtuu aika nopeasti.
Minua ee tarvihe ootella hiihtämään, minua viehättää enemmän kasurilan boxi ja reilit, joten siellä aekani pörräelen ja illalla reeneihin :D
Yo! Vai perushiihtoa? Mullaon vaan advanced style hiihtovälineet. En voi tulla mukaan :D Perushiihto ei oo kyllin räädiä mulle. Morgen morgen, nur nicht heute...
Aamulla klo 10 tyyli vapaa.
Eli siis YT tulee aamulla mukaan! Itse en uskalla luvata mitään. Jos ei näy ajoissa, niin en sit tuu! Voi olla ettei heti aamusta ole baanoja avattu!
No mennään vaan ja vapaalla hissukseen. En lähtenyt Pohjanmaalle. Kävin tänään pertsalla ja latu oli aika pehmeä. Ehdottaisin kyllä kello yhtätoista kahdesta syystä: 1. Olen silloin enemmän hereillä kun kymemeltä 2. Aamuvirkut ovat ehtineet avata baanat.
Argh! En keksi nyt mitään selitystä. Moneltakohan abc aukiaa? Jääkaappi nimittäin tyhjä ja leipä loppu.
Käykääpäs pojat vaikka täältä lukemassa miten hiihtoa ja yleeensäkin kestävyyttä harjoitetaan.
Siellä on tietoa myös kuntoilijoille:
http://www.biathlon.fi/data/valmennu...ninteesit.html
Itse ajattelen pitkien yhteislenkkien palvelevan seuraavia tavoitteita:
1.Sosiaalisuus - kun muuten kestävyysharjoittelu on kovin yksinäistä puuhaa niin kerran viikossa on mukavaa tehdä pitkä lenkki yhdessä. Yhdessä hiihtäminen tai pyöräileminen tarkoittaa sitä, että kaveria ei jätetä vaikka hänen kuntonsa ei aivan oman kunnon tasolla olisikaan.
2. Lenkin tehtävänä on kehittää peruskestävyyttä.
Peruskestävyysharjoittelu tapahtuu aerobisen kynnyksen alapuolella.
Minun aerobinen kynnykseni on noin 140 lyöntiä minuutissa. Peruskuntoharjoittelu 2-4 tunnin lenkillä tapahtuu parhaiten sykealueella 120-140 lyöntiä minuutissa. Jos otetaan 20-vuotta nuorempi henkilö niin hänen aerobinen pk-alueensa voisi olla tasolla 140-160. Jos minä hiihdän lähellä 140
sykettä ja nuorempi ja kovakuntoisempi hihtää samalla sykealueella niin harjotusvaikutus on molemmilla lähes sama. Jos otetaan huomioon kohta 1. niin yhteislenkin tavoitteet toteutuvat molemmilla.
3. Yhteislenkillä pitää olla hauskaa ja sitä ei synny jos hiihdetään räkä poskella.
Tietenkin jos kuntoerot ovat todella suuret niin siten pitää hiihtää eri porukoissa. En kuitenkaan usko sitä, että meidän porukassa näin on.
Minä en kuitenkaan suostu hiihtämään itseäni piippuun edes sosiaalisuuden takia. Talvi on pitkä ja jos alussa hiihtää liian kovaa niin jo helmikuussa alkaa olla motivaatiovaikeuksia puhumattakaan siitä, että pyöräily on kuitenkin päälajimme ja kesällä pitäisi olla parhaassa iskussa.
Pyöräilyn kannalta olisi tärkeää tehdä nyt kuntosaliharjoittelua. Jalkoihin ja keskivartaloon pitää saada voimaa, että jaksaa kesällä pyörittää ja olla pitkään pyörän päällä. Kun tekee pari kovaa punttitreeniä viikossa niin silloin kaikkien kestävyysharjoitteiden pitää olla peruskestävyysharjoittelua. Kevätpuolella kun lähestytään pyöräilykautta niin voi sitten vähentää punttia ja lisätä lajinomaista voimaharjoittelua ja ryhytä tekemään jonkin verran
enemmän vauhtikestävyys- ja maksimikestävyysharjoittelua.
Näin olen ajatellut tämän talven harjotella. Saa nähdä sitten voinko yhteislenkeille osallistua.
Kiitoksia kaikille päivän lenkkiseurasta! [img]smile.gif[/img]
3h 25min. av syke 134 ja max 162. Viimeinen kierr. oli myös 'täysi' eli molemmat Hamulan ala-lenkit.
Huomenna tulisin mielelläni perinteiselle, mutta kun nuo välineet ovat mitä ovat. Houkuttelin Eskoa seurakseni vapaalle. Hän kun ei ole vielä aloittanut hiihtokautta! :confused: Eskolla ei ole perinteisen välineitä ollenkaan, joten vapaa sopii, kuin jalka monoon. (typerä vertaus!) :D Lähetään puoliltapäivin, jos ei suurempia esteitä ilmaannu.
Mulla taitaa olla väsy. Käyn huomenna omaan tahtiini tunnin perinteistä. Siis palautellen.
Huomenna aion luistella taas pari kolme kierr. Lähtö voisi olla klo. 10.00. Viikko on taas mennyt 'kattoon syleksiessä' , joten jonkin asteista reippailua on tiedossa! :D
Onko teistä kellään kokemuksia Ice Spiker:stä.
http://www.bike-discount.de/start.asp?uin=1372788518
Nokian HAKKA WXC300 on hyvä, vai mitä YT. ;) ( pitää puhdistaa näppäimistö, kun ei toimi kaikki merkit! kysymysmerkki! :mad: ) On hintaero aikamoinen.
Voishan sitä lähtee hiihtlemään kymmeneltä.
Ei hyvä, vaan paras! Kyllä kai sillä spaikkerillakin ihan hyvin pärjää.Lainaus:
Originally posted by kon-ciocc:
Nokian HAKKA WXC300 on hyvä, vai mitä YT.
Kyssäri..joo..paina ALT pohjaan (pidä pohjassa) ja naputtele numeronäppiksen puolelta 63, sit nosta ALT ylös..viola?Lainaus:
pitää puhdistaa näppäimistö, kun ei toimi kaikki merkit! kysymysmerkki!
????█ !!! Jee! Tämähän konsti toimii! Kokeilen vielä... ???
No nyt siihen oli tullu jokin musta klöntti! :confused:Lainaus:
Originally posted by kon-ciocc:
????█ !!! Jee! Tämähän konsti toimii! Kokeilen vielä... ???
Luisteltiin Penan kanssa kolme kierrosta. 3h 16min. taukoineen, av-syke 137 max 163. Olisi tehnyt mieli lähteä vielä kierrokselle, mutta varsinkin yläkroppa alkoi olla voimaton.Hieno lenkki ja nyt on olo mukavan raukea! Kiitokset vielä Penalle sopivasta vauhdin pidosta!
Öhöm! Oliskohan tuollainen sopiva 5 v. sukulaispojalle joululahjaksi? Lahjapaperin paljous vain mietityttää... .
http://hutnyak.com/MINExpo/Trucks/Li...rTI282Side.JPG
Minua enemmänkin mietityttää, mitenkä joulupukki meinaa kuljettaa tuon "paketin"...Tulee petterille melkonen vetourakka jos tuon laittaa rekeen... :D
Vähänkin epärehellisempi pukki ottaa matkamittarin vaijerin irti ja ajaa tuolla alkumatkan.
Olisko aamulla hiihtämään lähtijöitä.
Meinasin lähteä kymmenen maissa pataskilta.
.................................................. ...
Rauhallista ja kaloririkasta Joulua kaikille!
.................................................. ...
Yo! Hauskaa Joulua!
Syökää hyvin, että jaksatte.
!!!...HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JOULUA KAEKILLE...!!!