Mulle kyllä tuli akkulasta just maanantaina akkupaketti. Toimitusaika oli muutama päivä.
Printable View
Mulle kyllä tuli akkulasta just maanantaina akkupaketti. Toimitusaika oli muutama päivä.
Sama täällä, akkulasta tuli paketti 2:ssä päivässä. Ei valittamista :)
Halo Omega 500 testattu kaupassa, verrokkina oma 10w riistolamppu. Huomioita:
- sininen valo
- kamalan kapea valokuvio
- ei hajavaloa ylös, mutta ei sivuillekaan
- valokeila oli kirkkaudeltaan melko lähelle riistovalon pienintä tehoa vastaava, mutta karvan verran isompi kuin riistovalon hotspot
Riistovaloa vastaavalle Lumilight 900:lle on luvattu 300 lumenia pienimmällä teholla.
Jäi siis kaupan hyllyyn tuo valo. Löytyykö muita ladattavia valoja sisäisellä akulla, suunnatulla valokuviolla ja 300+ lumenilla 50€ hintaluokassa?
Oliko muilla tarjota maksettuja mainoksia?
http://www.spanninga.com/wp-content/...30-460x568.jpg
Ostin tommosen. Testailut huomenissa
Kävin äsken ulkona ottamassa kamerakännykällä valokuvat aiemmin mainostamastani Busch + Muller Ixon core lampun valotehosta sekä valokuviosta. Kuten kuvistä näkyy jouduin nostamaan valoa liioitellun ylöspäin, syystä että kamera ei valottunut millään jos valokuvio oli normaalilla tasolla. Mikäli valokuvio olisi kohdistettu alaspäin olisi valokuvio jonkin verran leveämpi kuin kuvissa. Kuvissa ensin low ja sitten high - asetuksilla. Mun mielestä kuvissa valoteho on heikomman oloinen kuin ns. "livenä" katsottaessa, mutta saattaa johtua siitä että valokuvio on nostettuna kapeahko.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...112_221204.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...112_221214.jpg
Moro,
Seuraan tätä threadia jatkuvasti enkä todellakaan ilmestynyt tänne sattumalta. Kyllähän tuo postaus vähän mainokselta haiskahti mutta voin kertoa, ettei Aku, Oululainen pyöräilijälupaus ole hyötynyt kirjoituksestaan mitenkään. Hyvää hyvyyttään taisi kirjoitella :)
Oon jo pitemmän aikaa miettinyt, että kehtaisinko kirjoittaa tänne. Mutta nyt kun asia tuli puheeksi niin avataan vähän. Tuo mainittu lamppu on meidän oma projekti, joka aloitettiin puhtaalta pöydältä pari vuotta sitten. Haaveena siis oli tehdä oma tuote, mahdollisimman tehokas pyörä/otsalamppu mahdollisimman pieneen kokoon. Nyt syksyllä viimein saimme valmiin tuotteen ulos. Tavoitteena valaisinpäälle oli 2500 lumenin jatkuva valoteho mutta lopulta tuotantoerän XM-L2 lamput kykenivät jopa vielä korkeampiin valotehoihin eli hyötysuhde on vertaansa vailla.
Lisäksi, BX2500-valaisinpään erikoisuus on softa, joka tarkkailee aktiivisesti ledien lämpötilaa ja pitää valotehon jatkuvasti mahdollisimman korkeana. Useat tuntemamme lamput kyllä laskevat valotehoa alaspäin lämpöjen noustessa mutta harvassa on ne valaisimet, jotka myös nostavat valotehoa lämpötilan laskiessa. Valaisimen runko on koneistettu yhdestä alumiininkappaleesta ja siinä on erittäin tiheä jäähdytysrivasto jäähdytyksen maksimoimiseksi.
Jos jollakulla on kiinnostusta testata tuotettamme, voimme sellaisen lähettää testiin. Olisi hyvä, jos testaajalla olisi kokemusta myös muista pyöränvaloista "riistovaloista" Lupineihin.
Terv. Henry / Valostore
Ps. Jos tämä viesti katsotaan mainostamiseksi niin laittakaa poistoon vain.
Kyllä tuo Lumilight Navigator 2500 hyvä valo on, mutta ei niin hyvä siellä, missä on muitakin liikkujia ja tällä siis tarkoitan valokuviota. Valokuvio onkin se syy, miksi ihastuin B&M Ixon IQ Premiumiin, jonka valokeila näkyy pitkälle ja leveästi, mutta yläpuolelta rajattu, niin vastaantulijat eivät saa valoheittimestä silmille. Tietenkään valotehoa ei mm. riistovalojen vertaa löydy, mutta hyvin tuolla näkee pimeällä metsätiellä. Maastoon en välttämättä yksinään tuon kanssa kuitenkaan lähtisi, kun siellä on varmasti hyötyä valosta, joka näyttää ylemmäksikin, ettei tarvitse mahdollisia puiden oksia pureskella. ;)
Lumilight Navigator 2500 missä valmistettu?
Olisko Kiina hyvä arvaus? Onko sillä väliä?
Lampun valokeila on tällä hetkellä se perinteinen otsalamppukäyttöön tarkoitettu eli valokeila avautuu tasaisesti joka suuntaan mutta suunnitelmissa on valmistuttaa erilaisia valokuvioita muodostavia linssejä, joista voisi olla hyötyä vaikkapa pyöräilykäytössä.
Valmistutamme lamppumme Etelä-Kiinassa Shenzhenissä, kuten tuotteen hinnasta voi päätellä. Se nyt ei varmasti ole kenellekään yllätys.
Voishan tuon BX-2500 huolia testiin, mutta ihan heti ei ehdi, kun pitää rakennella ensin parempi itse. Tulen valon valmistumisen jälkeen järjestämään jukisen kuvaussession, jossa mittaan ja kuvaan omat valot. Paikalle saa tulla ihmettelemään ja kuvauttamaan omat valonsa kuka haluaa. Jos tuon haluaa sinne ja kuvat nettiin, niin voi kuvata samalla. Ehtona on, että mulle ei koidu kuluja testauksesta. Paikka tulee olemaan linnuntietä 20 km säteellä Turun kauppatorilta. Luultavasti itäpuolella. Ehdotuksia paikasta otetaan vastaan.
Mitä enempi valoja saan paikalle sen parempi :)
Olisikohan mahdollista, että valitsisitte konsensuksen perusteella koekäyttäjän tai käyttäjät lampulle.
Koekäytöstä kiinnostuneita on ilmaantunut sen verran runsaasti, että tuli tällainen ajatus mieleen.
Pari-kolme lamppua voisimme toimittaa testaajille vaikka jo huomenna.
Henry
Edit: Poistettu aiheuttamasta pahennusta...
Kahden edellisen viestin tapaiset jutut on fiksumpaa hoidella yksityisviesteinä. Ja kun pyrimme ylipäätään karsimaan foorumilta firmojen mainostyyppisiä postauksia, voisiko näitä koekäyttäjien pestauksia hoitaa Valostoren oman nettisivun kautta?
t. Moderointi
Jos koekäytöstä ei tule faktaa, niin ei varmaan kiinnosta suurta yleisöä, eli vähintään verrokkikuvia muihin lamppuhin ja luksimittaukset keskeltä. Muuten tuskin kiinnostaa suurta yleisöä.
Voin laittaa tietoa kun mittailen valoja, jos vielä lamppua on kiinnostusta saada vertailuun. Ei mulla niin isoa hinkua ole saada testiin ko lamppua että muut saa testailla, jos haluaa. Voi olla että mittailen aikanaan omia tekeleitä ja kiinanihmeitä. MTB turun säikeessä varmaan kyselen kiinnostuneita paikallisia, jotta aineistoa saisi laajennettua mun 7 lampun valikoiman ulkopuolelle. Mittailen luultavasti luksien lisäksi spektrin, värilämpötilan ja värintoiston. Riippu vähän kalustosta, jota saan käyttöön. Kotoa ei löydy muuta kuin luksimittari. Raportissa kehun tai haukun korkeintaan omia tekeleitä, joita ei saa ostaa mistään. Muiden osalta kuvat ja tulokset puhukoon lamppujen puolesta hyvää tai pahaa. Tavoitteena saada objektiivinen kuva niiden lamppujen eroista, mitä on sillä hetkellä käsillä.
Jos verrokkikuvia ottaa, niin onko kameran aukolle, valotusajalle ja herkkyydelle jotkut yleisesti sovitut asetukset?
lähinnä ajattelin kyseen alaistaa valo storen jutun en marmar kirjotusta vaan http://www.valostore.fi/taskulamppu_...nasta_vertailu jos markinointi perustuu erinnäisille väittämille ja oman tuetteen kehumiselle niin...eri halpamaista markinointia ja kertoo toimijasta mulle tarpeeksi pitäkää ...
Näitä meinasin käyttää:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...-Se-Itse-valot
tai vastaavan tuloksen antavaa. Jos kuva palaa nykyvaloilla puhki, niin sitten otan myös lyhyemmillä ajoilla.Lainaus:
ISO200, f 1/2.8, 2sec tai ISO400 f 1/2.8 ,1sec,
Oliko ne nuo mitä laitoin naapurisäikeestä? Mun silmään luvut näyttää siltä, että palaa kuvat puhki, mutta kai sieltä jostain horisontista löytyy tummaakin :rolleyes:
Entä polttoväli ja kameran sijainti, onko niille mitään suosituksia? Niidenkin vakiointi auttaisi keilan leveyden arvioinnissa.
Itse otan RAW kuvina, niin voi muuttaa värilämpötila-asetusta jälkikäteen saa vähän marginaalia puhkipalamista vastaan. Ehdotuksia käytettävästä värilämpötila-asetuksesta saa toki kertoa, ettei tarvi moneen kertaan tehdä kuvia.
Jos vaikka näillä arvoilla:http://reviews.mtbr.com/2015-lights-...-beam-patterns
En minä noita ulkoa muista , tutulta tuntuvat kuitenkin. Sunhan kannattaa jostain putkesta värkätä lampuille teline, saat ne vierekkäin ja jos on pakkasta niin kivempi sisällä asentaa valot. Lamput tietysti ohjaustangon korkeudelle ja kamera sitten jalustalleen lamppujen taakse keskiverto kuskin silmien korkeudelle. Polttoväliksi minusta olis luonteva 35mm, kinarikielellä.
Mullon luulo että MTBR on nuo kameran arvot aikoinaan kehittänyt. Ja jäsen Kontio nuo ajat ja aukot mennä vuonna heti tiesi.
Vaikuttaa paremmalta sovitaanko, että näillä kuvataan.
RAW kuvassa riittää säätöalue myös tuohon toiseen.
Kuuluisi paremmin naapurisäikeeseen, mutta jännää nähdä miltä oma tekele näyttää.
Eiköhän tässä lähiviikkoina saada solarstorminkin joku versio kuviin. Kovin nihkeästi noissa vertailuissa on mitään kiinanlamppuja, mutta korjaan asiaa tässä lähiviikkoina.
Kokeilin tänään metsäajoa Moonin meteorin kanssa (200 lumenia). 30 min ja akku tyhjä. Tietenkään ei mukana ollut varalamppuja, joten palasin hapuillen takaisin kelville. Laitoin kotiin päästyäni saman tien Lupine Wilma 7:n tilaukseen. Siinä samalla valoteholla (210 lumenia) akku speksien mukaan kestää 31 h. Pikkuisen eri kaliiberin tuote taitaa olla kyseessä. Hinnaksi tuli 360 euroa alennuksien jälkeen. Toivottavasti on hyvä.