Meneeköhän tuo 6,9 Ah akku siihen fast click-kiinnikkeeseen ja pysyyköhän kypärä enää päässä tuon kanssa? Kuvauksen mukaan menisi, mutta onko tosiaan näin?
https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/lupi...tcore-72v-akku
Printable View
Meneeköhän tuo 6,9 Ah akku siihen fast click-kiinnikkeeseen ja pysyyköhän kypärä enää päässä tuon kanssa? Kuvauksen mukaan menisi, mutta onko tosiaan näin?
https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/lupi...tcore-72v-akku
Resetoi akku tyhjentämällä se kokonaan, ja kokeile uudelleen.
^no se kyllä meni lenkillä ihan tyhjäksi. Latasin sen nyt ja katsotaan miten pitää varausta. Jos ei toimi, niin laitan viestiä. Rahalla näistä on tavannut selvitä :)
Noissa menee joskus näyttö sekaisin pitkän tauon jälkeen, ja se pitää saada ihan tyhjäksi. Eli sisätiloissa jollain pienellä kulutuksella antaa mennä ihan tyhjäksi ja lataa taas. Ei mikään yleinen ongelma, mulla kai yhdessä akussa tapahtunut kerran, mutta on tapahtunut kuitenkin.
No perkele… lupinen kaukosäätimenhän saa konfiguroitua niin, että toinen nappi vaihtaa isommalle ja toinen pienemmälle… tätä varmaan Situmkin joskus yritti kertoa, mutta hitaasti kulkee posti.
Konffasin nyt kaken noin, katsotaan onko hyvä.
Ostin jokunen aika sitten SL AX10:n ja muuten olen todella tyytyväinen, mutta en saa tuota paritettua bluetoothilla puhelimen kanssa. Todennäköisimmin vika on käyttäjässä (tai puhelimessa), mutta onko jollain muulla ollut vastaavaa ongelmaa?
Puhelimen bluetooth kyllä löytää Lupinen silloin kun kytkee lampun akkuun tai käynnistää ja sammuttaa lampun kolme kertaa peräkkäin, mutta jostain syystä laiteparin muodostaminen epäonnistuu joka kerta. Puhelimena on Oneplus 10 Pro ja esim. kaiuttimien ja muiden bluetooth-vehkeiden kanssa ei ole ollut ongelmia laiteparin muodostamisessa. Voiko sillä olla jotain vaikutusta asiaan, että ohjekirjan mukaan lampun bluetooth on löydettävissä vain 20 sekunnin ajan akun kytkemisen jälkeen? Olenko liian hidas vai mikä mättää?
Laadukkaan tankovalon tarve ja XXL:ssä olisi nyt Pikoa alessa:
https://www.xxl.fi/lupine-piko-x4-ot...170120_1_style
Tarvin varmaan mukaan FrontClickin ja akkutelineen?
https://www.xxl.fi/lupine-frontclick...191931_1_style
https://www.xxl.fi/lupine-fastclick-...191928_1_style
Yht 220€. Onko tuo rahan arvoinen setti tankovaloksi? (voisiko satasen halvemmat Fenix bc30r / nitecore br35 toimia yhtä lailla?)
Tuo piko on varmasti hyvä ja toimiva, jos irrallinen akku ei haittaa.
^ Fenixeissä on hyvä ja tukeva, ruuvilla kiristettävä kiinnike. Josta lamppu lähtee irti sekunnissa tai alle.
Mutta Piko on kyllä hyvä.
—-
Asiasta kukkaruukkuun, oliskohan Betty kypärässä overkill? Mahtaakohan painaa liikaa?
Valopää ei nyt varmaan liikaa paina, mutta tuo tarvii vähintään sen keskikoisen (~6,9Ah) akun, mitä ei kyllä enää tee mieli kiinnittää kypärään, vaan se on pakko laittaa juomareppuun, takin taskuun tjms. Mulla on ollut Piko kypärävalona sillä 3,5Ah:n akulla ja sen kiinnittää sujuvasti vielä kypäräänkin, eikä paino haittaa.
^juu, mulla on blika nyt kypärässä ja akku takaraivolla. Mietin tässä, että jos hankkisi kunnon nightsunin toiseksi lampuksi jos lähtee ajamaan oikeasti umpimetsään.
^ Kaikkeen tottuu ja valoa ei ole koskaan liikaa. Tai on jos liian tiukka spotti.
Mulla on Lumonite Navigator2 jossa 3300 lumenia, enpä ole tainnut koskaan pitää kaikista kirkkaimmalla muuta kuin testannut. Kaverilla on Lumoinite Leader (5500 lumenia) ja sanoi, että tekisi mieli laittaa vielä toinen.
No se sitten on ihan toinen juttu :)
Tiesittekö, että lapsena voita syöneillä on parempi hämäränäkö kuin margariiniperheissä? D-vitamiini.
On kyl toi Betty melko tehokas… :D
Lupine Neo ei suostu palamaan
Kun laittaa päälle niin muutaman minuutin toimii ihan ok, sitten himmentää itsensä ja lopulta sammuu kokonaan.
Akussa ei ole vika, antaa toisen Lupinen palaa monta tuntia.
Voiko jotain ite yrittää vai onks parasta laittaa tehtaalle huoltoon?
T. Simo
Kaikkea sitä tietämättömä kirjoittaa. Onhan nää Lupinet hienoja, jotain multakin perinnöksi jää.
Sori, koitin poistaa viestiäni mutten osannut.
Lupine Rotlicht Max harkinnassa. Mainostaa 180 asteen valokeilaa, mutta itse arvostan enempi kapeaa kirkasta keilaa takaa tuleville autoille varsinkin päiväkäytössä. Osaako joku sanoa hukkaako tuo tehonsa leveyteen vai onko siinä jotain linssiä joka keskittää?
Vanha kunnon Exposure Blaze antautui vihdoin ja se oli kyllä loistava lamppu, kun akku kestää ja kestää ja hyvin suunnattu säde näkyy päivälläkin tosi kauas ja pulssivalotila hyvä. Uusi vaan tulee turhan kalliiksi kun englannista pitäisi tilata tullien kera ja sielläkin aika huono saatavuus.
Rotlichtissä on linssi, joka suuntaa sopivasti kirkkaan valokeilan taakse, eikä hukkaa valotehoa. Linssi näkyy tässä tuotekuvassa.
Erinomainen valo. Itsellä ollut Max versio heti sen julkaisusta asti ja palvelee luotettavasti pitkilläkin reissuilla.
Tietääkö joku, että miksi SL MiniMax eBike-lamppua ostaessa pitää valita et mikä moottori pyörässä on? Onko kyse pelkästään moottoriin tulevan liittimen tyypistä?
joo
Lainaus:
Huom! Tuotteessa ei ole omaa akkua, vaan se kytketään suoraan sähköpyörään. Valaisimen mukana toimitetaan valitulle moottorille sopiva, mallikohtainen liitinjohto, jolla kytkentä onnistuu helposti, poislukien Shimanon moottoreille tarkoitettu malli. Shimanon moottoreissa kytkentä tapahtuu kytkemällä pelkät johdon plus- ja miinuspäät moottoriin, joten sen mukana ei tule liittimellä varustettua johtoa.[/COLOR]
Lupine SL Minimax e-bike versio @24W
https://i.postimg.cc/ZnJqMG5d/temp-Imageg-QXDBa.avif
https://i.postimg.cc/441y9xWb/temp-Imageg0-UHYu.avif
Minimaxissa on kyllä mukavan tasaisen oloinen valokuvio. Vähän toki siinäkin laikkuja, mutta selvästi paremmalta vaikuttaisi kuin SL X.
https://flic.kr/p/2qpQNU9
Hyvä ja tasanen valokuvio joo, mutta oisin odottanu/toivonu et kaukovalot ois valassu noi puut ihan latvoihin asti kuten esim. Betty tekee.
Kävin eilen testailemassa Minimaxia, ja kyllähän siinä on valovoimaa. Kooltaan mukavan pieni ja keveyden ansiostapysyi yksipuoleisella tankokiinnikkeellä tukevasti ja värisemättä paikallaan myös nopeammassa rytyytyksessä. Valokuvio oli keskeltä selkeästi kirkkaampi ja lähialueen valo toimi kivikkoisessa maastossa yllättävän hyvin. Mutta sellainen huomio kirkkaasta valosta taas tuli, että maastossa kaipaa sitten vielä kirkkaampaa otsavaloa, Pentapro ei riittänyt mun mielestä alkuunkaan, vaan piti laittaa Piko kaveriksi.
Laitoin sitten AF:n verrokiksi, ja ainakin mun silmille täysin tasainen valomatto toimii paremmin, mutta saattaa olla ihan ikäkysymys.
^Teeri, huuhkaja, jeesus, Pikku Myy? Onhan se paljon jännempää ajaa kun katselee yläviistoon kuin maastoa edessä.
Maastoajossa optimi on, että lamppu valaisee koko näkökentän. Jos valo leikkaantuu pois puolimatkassa niin et välttämättä esim. huomaa silmien korkeudella roikkuvaa oksaa. Bettyssä hienointa onkin valotehon lisäksi juuri se, että se valaisee lähes koko näkökentän ja fiilis on melkeen kuin ajais päivällä. Mutta tietysti jos ajaa vaan tiellä niin sitten tuo SL MiniMaxin kaukovalo on ihan riittävä.
Toi pitää paikkansa silloin, kun ajaa vain yhdellä valolla, eikä tarvitse välittää vastaantulijoista. Mulla on käytännössä joka lenkillä siirtymää sen verran, että stvzo on ainoa järkevä vaihtoehto stongaan. Kypärälamppuna piko on toistaiseksi riittänyt.
Tässä yks vähän vanhempi video, jossa vertailtiin valoja niin, että kameran asetus oli kaikille sama, ja onhan toi Betty ihan ylivoimainen.
SL X:n ja SL F:n valotehoissa on merkittävä ero, kuitenkin mun mielestä AF:n kuvio on mun silmälle sopivampi, siinä kun ei ole mitään kirkkaampaa spottia, vaan kaikkialla on suunnilleen sama määrä valoa. Yritän saada aikaiseksi vertailua eri lampuille samoilla asetuksilla.
Toi rajattu kuvio myös "pitkät päällä" taitaa olla sen svtzo:n kautta tuleva rajoite?
Typerä sinänsä jos lyhyet valot on jo rajattu niin miksi se 2000lumenia ei paistaisi enemmän taivaalle. Ei täysillä valoilla muutenkaan mennä vastaantulijoita päin.
Sent from my Takapalk
Toisaalta se kaikki valo kohdistuu sinne minne ollaan menossa, eikä puiden latvoihin. Metsässä mulla kun on kuitenkin aina kaks valoa, niin sillon ei oo niin väliä. Mutta jos pitäisi valita vain yksi, niin kyllä se olis betty tai wilma stongassa.