Siima (kalastus siis) liian jäykkää?
Kenties: COATS KARHULANKA 30 150M musta - Eurokangas
Printable View
Siima (kalastus siis) liian jäykkää?
Kenties: COATS KARHULANKA 30 150M musta - Eurokangas
Tai vaikka siitä, jos satut olemaan siikajoella. 62 Eur lanka.
https://www.suomiapteekki.fi/epages/...roducts/359208
Karhulankaa tai ohutta kuitusiimaa ja liimaa päälle?
…. ja alamäessä 60km/h vauhtia ja toivoo että kestää :)
Minkä levyinen 30mm sisuri versio on todellisuudessa? Onko leveydessä eroa 28mm renkaaseen.
Tubeless-litkut tuhoaa renkaita! ?:)
Niin!
"Not suitable for colder regions.
Tyre sealants are not made for winters. They easily freeze and will cause a lot of issues in wheel balancing if that happens. It's best you stay away from them during winters."https://www.tyreplex.com/news/should...cons-explained
- Vai onko tuo huuhaa-palkinnon arvoinen väite?
Kyllähän täällä moni ajaa tubelessina talvellakin... Halkeilu on nimenomaan GP5000:n ongelma.
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
Ainakin Stanin litkulle ja Orangen sub Zerolle luvataan -28°C pakkaskestoa.
Nyt on muutama sata kilometriä takana 25mm GP5000S TR -versiolla. Asennus onnistui erittäin helposti DT Swissin Arc -kehälle. Primen aerokehälle oli aika tuskainen asennus ilman kompuraa. Tais olla vähän löysempi mitä vanha GP5000 TL, niin ei meinannut saada nousemaan hyllylle, vaan ilmat karkaili kumin ollessa keskiuralla. Piti sitten käsin/rengasraudan kans nostaa hyllylle kun ei jaksanut lähtä huoltoasemalle. Vanhat GP5000 TL:t oli tiukemmat saada kiekolle, mutta pois lähtivät erittäin helposti kiekolta.
Painoa noilla uusilla oli 248g ja 254g. Ajossa en tiiä oonko huomannu eroa. Ainakin yhden pikku reijän sain noihin jo aikaseksi kulutuspintaan, kun vanhempiin ei tullu kertaataan reikiä. Paikkaantui kyllä litkulla ja on pitänyt ilmansa sen jälkeen. Ajettua tulee välillä hiekkatiellä aika lujaakin, niin ei periaatteessa ihme jos tuleekin pieni reikä..
Tubelessoin DT-Swissin ER-1400 spline kehille 25mm S-TR: ät. Asymmetrinen 23 korkea kehä näyttää lähinnä riisitautiselta Zippin 404 firecresteihin verrattuna. :) Aiheutti hilpeyttä ja naurunremakkaa muissakin kuin vain minussa. Kaikkeen se silmäkin tottuu.
Vajaa 300km kesti avo-GP 5000 ennen kuin tuli kylkeen reikä :( Oli kyllä aika paljon kiviä, oksia ym. kelvillä eilisen myrskyn jälkeen. Liekkö tosiaan vaikutusta leveillä kiekoilla, 30mm ulko/23mm sisä, 25mm kumit.
Leveät kiekot ja kenties vähän alhaiset "nykymuodin mukaiset" paineet niin alkaahan se kylki aika lähellä maanpintaa mennä.
Kaveri painaa vähän reilut 80kg ja noita avo viistonnisia meni kuin näkkäriä viime kesänä. Kylkiä ja sisureita.
Mulla kevyempänä ei ole ollut koskaan ongelmia, eli varmaan justiinsa tuo kylki osuu vaan helpommin uriin/kiviin painavamman kuskin alla.
Nyt oli 5,5 bar edessä Silcan suositusten mukaan. Rengas mitattuna hiukan n. 28mm, yhteispaino vajaa 100 kg. Sen verran mukavat kyydit ollut, että kärsii hieman jopa nostaa paineita. Pitää laittaa joku paikka kylkiä varten satulalaukkuun ja ruuvilukitetta Contin varasisurin sieluun :)
Kuulostaa kyllä tosi pieneltä paineelta.
Tänään antautui itselläkin litkutetut GP5kS TR 30mm koossa. Kivi tms. kulutuspinnasta läpi. Kesti hurjat 140km. Paineet n. 4.7 bar. Aiemmilla TL versioilla tuli ajettua useampi tonni viime kausi ja tämä kevät asfalttia ja soraa. Ei vakuuta nämä uudet.
Mulla ehkä 500km takana ja onkohan jo 4 pientä reikää tullut 25mm GP5000S TR:iin. Paikkaantu litkulla vasta kun pumppas kumin täyteen ja piti reikäkohtaa aina alaspäin jonkuaikaa. Vanhoihin GP5000 TL kumeihin ei tullu ainuttakaan reikää kahden vuoden aikana. Ei nämä oo pistosuojauskestossa lähellekkään samaa tasoa noiden vanhempien kans.
Napsun vajaa 5000 km ajettu GP5000 TL alkaa näyttää kangasta. TWI:t kuluneet näkymättömiin. Kohta saanee vaihtaa pois.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...0d900fea44.jpg
E. TWI = tread wear indicators.
Eihän lyhenne renkaiden käyttäjille tietenkään outo ole ja ehkä se kuuluu jo pyöräilijän yleissivistykseen ja osaahan sen asiayhteydestä päätelläkin, mutta näin aamutuimaan se pysäytti lukemiseni lyhyeksi hetkeksi...
Lainaus:
Tread wear indicators show the status of the tyre's tread depth.
PS Tuurilla ne laivatkin seilaavat jne. mutta minun rengastuurillan ei kannattaisi lähteä porukkalenkille tuolla renkaalla. Mutta perusnuukana miehenä, jolle on hyvin vastenmielistä heittää mitään vähääkään käyttökelpoista ennen aikojaan pois saattaisin minäkin vielä pari pientä lenkkiä ajaa:cool:
Onko muuten olemassa mitään paikka-ainetta, jota voisi laittaa kumin pintaan kohtiin, jossa vaikka kovan jarrutuksen takia kangas alkaa paistamaan muuta kumia aikaisemmin?
Tai sitten isommat vekit. Kumiliimaako tms niihin?
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
Eilen räjähti Conti kyljestä täysin yllättäen. Olin kääntymässä ja posahti ihan kunnolla. Lähemmäs sentin pystysuuntainen vekki renkaan kyljessä. En ole vielä tarkemmin katsonut.
Kysymys: voiko lateksia paikata tiptopeilla?
Edit: kirjoitusvirheet
^kiitos vastauksesta. Harmi että ulkokumi menee kierrätykseen, ei lähellekään käyttöikänsä puoltaväliä.
Mulla on toi Schwalben TT kumi alla pari kautta ja seon tubeleksena ottanut sen 4 reikää eturenkaaseen ja pari taakse. Aina on litku paikannut kiitos Orange. Toiveissa olisi että saisi ajettua nuo ihan finaaliin jotta voisi niistä luopua. Saisi vaihdettua zipeille 5ks tr
Vaihdoin nyt pikkusen reippaan viiden tonnin jälkeen pois. Yhtäkään reikää ei osunut tuolle matkalle. Olen vähintäänkin yllättynyt, kun on tullut ajettua myös hiekkateitä. Edessä on ollut normaali GP5000 ja se on paukkunut muutamaan kertaan. Katotaan, kuinka uusi GP5000 TL kestää ja tämän jälkeen voisikin harkita GP5000 S TR:ää.
BRR
Continental Grand Prix 5000 S TR (tanwall)
https://www.bicyclerollingresistance...tr-transparent