Sunnuntailenkkinä Airaksela noin +90 km. 29 km/h tasaisella vauhdilla. Sää mitä mainioin ja tämän kesän tulkinnan mukaan ei satanut (kuin vähän), vaikka vähän kosteaa olikin. Ajajia alussa 6 ja lopussa 5.
Printable View
Sunnuntailenkkinä Airaksela noin +90 km. 29 km/h tasaisella vauhdilla. Sää mitä mainioin ja tämän kesän tulkinnan mukaan ei satanut (kuin vähän), vaikka vähän kosteaa olikin. Ajajia alussa 6 ja lopussa 5.
50 viestiä, kun lähetät, niin titteli muuttuu vakiovieraaksi. 5000 viestin jälkeen olet jo veteraani.
Huomenna keskiviikkolenkki TB 17.00. Epäilen, että joutuu ajamaan kahville lossille. Sitten kun tiet jäätyy ja siirrytään paksurenkaisiin pyöriin, niin lähtöaika palautuu klo 18.00, jotta työnsankaritkin ehtivät mukaan.
55 km noin.
Ke-lenkkinä kolmeen mieheen lossi-Ritisenlahti. Kova tuuli ja kylymä. Lujempaa noissa oloissa en kykene ajamaan eli 29 km/h.
Huomenna sunnuntaina on yhteislenkillä varmaan rauhallinen vauhti, koska pahimmat yli-innokkaasti kärjessä vetävät TKT ja minä (ym.) menemme Iisalmeen Kirman tempoa ajamaan lähes 100-vuotiaiden sarjaan tandemilla. Toivottavasti pärjätään.
Yhteislenkille starttasi kolme polkijaa. Minun pyörän keskiö sanoi yhteistyön irti alkumatkasta! Nilkuttaen palasin takaisin pyörän vaihtoon ja omalle lenkille. Muut jatkoivat ilmeisesti Jälän kautta Räimän lenkille. Lentoasemalta mukaan liittyi yksi, joten matka jatkui edelleen kolmella ajajalla...
Nähtiin teidät Kallansilloilla mennessä Iisalmeen. Totisia poikia! Iisalmen reissu oli oikein mukava kokemus. Ajoin sieltä sitten pois äsken.
Keskiviikon yhteismaantielenkki entiseen tapaan klo 17.00 TB (kunhan töistä ehdin).
Ke-lenkkinä kolmeen henkeen Vehmasmäki. Hyvä keli ja rauhallinen vauhti. Huomenna kauden viimeinen maantietempo klo 18.00.
Mistäs niitä sadeasuja kannattikaan tilata...? Suosituksia kaivataan.:)
Lue läpi kaupat -topickia ja valitse joku kauppa sieltä tai sitten ihan paikalliseen myymälään kiertelemään. Fillari-lehden etusivulla (nettisivusto) on linkit-kohta ja siellä kaupat kohta. Sieltä esim. Saksan kaupat. Minä olen käyttänyt viimeksi www.terrific.de - on aika kallis tai sitten www.bobshop.de. Haullakin täältä kannattaa esim sadeasu -hakusanalla hakea. Brittikaupoista kannattaa katsoa esim. www.wiggle.co.uk ja www.chainreactioncycles.co.uk -kaupat.
Näillä pärjää aika pitkälle....
Kauden finaalitempo ajettu. Ajajija 10-kunta. Loistava sää. Jopa myötätuuli.
Su-lenkkinä länsiranta. Ajajija n. 10. 31 km/h. Sää oli loistava ja kyllähän tuo seurakin kelpasi. Kahvi Maaningan STeellä.
Olen jo veteraaniksi ehtinyt, kilpaillut (nyk. vähemmän) suunnistuksessa ja hiihtoa fiiliksen mukaan. Kestävyyspohjaa on ja pyörä piti hankkia vähän terveyssyistä, kun ei pysty juoksemaan enää niin paljon kuin mieli tekee. Pyöräilijänä olen siis aloittelija. Mitenkähän totista mäiskettä näillä lenkeillänne lienee? Onko porukka yhteislenkeillä lähinnä kilpatason sotkijoita?
Tule kokeilemaan. Huomenna klo 17 Rastaantien Teboililta tai sitten sunnuntaisin klo. 10.00. Minulla esim. ei ole mitään kestävyysurheiluun liittyvää kilpailutaustaa. Veikkauksen sm-kisoissa 70-luvulla olin 16. Urheiluvälineenä oli silloin mustekynä. Maantiepyörä on ollut pari vuotta ja ylipaino aina.
Yhteislenkit saavat aika myyttiset mitat niiden keskuudessa, jotka eivät siellä ole käyneet tai ovat juuri silloin sattuneet olemaan mukana, kun on otettu "miehestä mittaa" jostain syystä.
Keskimäärin yhteislenkit ovat hyvinkin arkista jalan pyörittämistä. Tarkoituksena on, että tulee hiki ja ajettu matka olisi pitempi mitä normaalisti yksikseen ajaa (varsinkin sunnuntaina).
Huomenna joutaisin, ellen keksi äkkiä mitään tekosyytä. Ylipainoa ei juurikaan nyt löydy, mutta sen hankkiminen (kokemuspohjaista tietoa) käy minulta tarvittaessa helposti jo muutamassa viikossa. Muilta osin vaatimukset näyttäisin täyttävän, vauhdin sopivuus selviää vasta polkemalla.
Kesän aikana on kunto kasvanut sen verran (tosin valitettavasti paino ei tippunut halutussa määrin), että minäkin voisin harkita lähteä kokeilemaan roikkumista porukan jatkona ainakin niin pitkälle kuin jaksaa. Kertokaas vähän reitistä ja keskareista edellisiltä iltalenkeiltä, niin voi miettiä uskaltaako vielä näin veteraani-iässä vähäisellä muutaman vuoden pyöräilykokemuksella lähteä mukaan sotkemaan. Muutaman kerran työmatkalla Savilahti-Päiväranta-Rissala-Siilinjärvi-Vuorela on tullut vaan todettua, että sopivilla vuorovedoilla kaverin kanssa matka taittuu paljon iloisemmin.
Keskiviikkona ajetaan yleensä siten kuin minua huvittaa, koska olen ainoa vakiojäsen näillä lenkeillä. Matka on noin 40 - 55 km ja keskinopeus keskimäärin 25 km/h - vähän alle joskus jos paljon jutellaan ja vähän päälle jos mökötetään. Jos olen ainoa ajaja, kuten usein olen ollut, keskinopeus on 23 km/h. Peruslenkki on Uuhimäki, mutta nyt Jännevirralle menevä "yksityistie" on kai remontissa, niin joko Jälä eli lentoaseman kierros tai sitten Ritisenlahti/Lossi/Vehmasmäki yksin tai yhdistellen. Enempää ei ehdi. Pian pitää valo laittaa ja sitten, kun tiet liukastuvat siirryn maastopyörään. Sunnuntaina on sitten vauhdikkaampi lenkki tiedossa, mutta porukkaa on sen verran enemmän, ettei sekään "normaalikuntoiselle" mahdoton lenkki ole. Sielläkin katsotaan ketä on mukana ja uusia säälitään kyllä.
PS. nyt olen taas kevyessä flunssassa, joten vauhti lienee suhteellisen rauhallista. Osa ei käykään keskiviikon lenkillä, koska ajetaan niin "hiljaa".
Hienoa työtä olet Jorma tehnyt kun olet keskiviikkoisin sitkeästi käynyt kimppalenkin tekemässä ja valitettavaa on että olet joutunut sen usein tekemään ihan yksin. Ehkä markkinoinissa olisi tekemistä ja saattaa olla että tulevan talven aikana saadaan asiaa aikaisempaa enemmän näkyviin.
Ja kuten Jormakin kirjoitat, kyllä kimppalenkkien ensisijainen tarkoitus on ajella porukassa joka varsinkin maantiellä on huomattavasti kevyempää tehdä yhdessä. Yhteislenkeillä pyöräilykunto ei todella tarvitse olla huipputasoa, kyllä siellä porukan keskellä pysyy kohtuu helpolla kun ei käy revittelemässä itseään tyhjäksi keulilla. Rohkeasti mukaan vaan ja varmasti keskiviikon lenkeillä on hyvä aloittaa.
Neljään mieheen Lossilla käytiin. Hyvä keli ja sopiva vauhti. Itse lähdin sairaana liikkeelle, kun ajattelin uusia ajajia ilmaantuvan. Ei näkynyt tällä kertaa. Hyvinhän nuo pojat ruumistakin vetivät, mutta nyt voi olo vähän heikko loppuviikon.
Pahoittelen, että en päässyt mukaan. Tarkoitus oli, mutta tämän päivän fillarointi jäi pikataipaleeksi Savilahti-Vuorela, loppuiltakin kului liikunnallisesti muutamaa kuutiota polttopuita puuvajaan rahdatessa ja pinotessa. Jos kelejä riittää, katsotaan uusiksi viikon päästä.
Ok. Ei paniikkia. Menin varoiksi katsomaan paikalle tuleeko ketään. Vaimolle sanoin käyväni kellarissa, mutta kuten yleensäkin karkumatka venyi.:D
Yritystä oli, töistä ajoissa, kaupasta ajoissa, mutta putkimiesasia tuli siihen väliin (hyvä sinänsä että vihdoinkin on edes luvassa!) ja vei sen 10 minuuttisen ja pääsin kotoa vasta klo 17 polkemaan. Ei siinä mitään, poljin parin tunnin lenkin Siilin puolella. Kotiin tullessa tuli pari todella kovakuntoisen näköistä urheilupyöräilijää Neulamäen risteyksen kävelysillalla vastaan etelästä päin hiukan ennen klo 19. Liekö ollut teikäläisten porukkaa? Sittenhän olisin oikeastaan osallistunut muutaman sekunnin ajan yhteislenkkiin. Pari viikonloppua menee suvun kesäpaikkojen ja veneenvetojen merkeissä, mutta pitää yrittää keskiviikkoja jos "kesäkeli" jatkuu. Ei tätä tähän jätetä.
Niinkuin minä aina sanon: " Ei niin pientä virkaa ettei harrastuksia haittaa". Tarkoitus oli lähteä mukaan, mutta ehdin vasta vaille kuusi liikkeelle. Kävin sitten paksumpikumisella rullailemassa Jälän-lenkin pienillä lisäpätkillä Toivalan kautta. Loppumatkasta valot oli jo ihan tarpeeseen, ei näkemiseen, mutta näkymiseen.