Punainen ED.
Edit: ^Tuo päällä voi kuunnella loistavaa musiikkia, eli SASH discomättöjengin Ecuador biisiä!! :)
Printable View
Punainen ED.
Edit: ^Tuo päällä voi kuunnella loistavaa musiikkia, eli SASH discomättöjengin Ecuador biisiä!! :)
No vitsit olin saanu hienoja kuvia yhdestä nukestani - ja olin myyny nuken pois. Nyt tulin sitten katumapäälle, katselin vielä eilen ottamiani kuvia ja päätin että pakko se nukke on takas itelle ostaa. No ostin sitten.
ps. pelottavan kokoisia käärmeitä Vesalle tulossa....
^ no luontoon ja luonnon eläimiin - myös pikkunahkiaisiin - pitää suhtautua kunnioituksella. Luonto pärjää ilman meitäkin vallan hyvin, mutta me ei pärjätä ilman luontoa.
Sä voit Vesa kyhätä ovenpieleen kyltin "täällä vartoin minä ( käärmeestä pelottava kuva, suu ammollaan)" minulla on nahkiaisen suu-tarra auton sähkötolpassa, tunnistaa oman tolppansa paremmin kun se on merkitty.
^Miksi sie ei tee itelles hienoa akvaariota, nahkiaisista? Pari kolme luikeroa hienoon akvaarioon. Tuskin ne siellä hirveesti kärsii jos syötät viimesen päälle jne? Ainakin tuossa ei näytä olevan mitään ihmeellistä luonnonkaloja käyttää akvaariokaloina "luonnonkalat akvaariossa" googlehaun mukaan?
Nämä omat käärmeet tietysti on vartavasten toki terraeläimiksi jalostettuja vaikka ovatkin sinällään villieläimiä. Mutta virallisen sukutaulukon omaavista vanhemmista tehty suljetuissa terraariolosuhteissa jne. Vähän erilaista täysin villejä elukoita ois kahlita tietysti, eikä niin saa tehdäkään, mutta kalat/nahkiaiset?
Edit: "lamprey aquarium" löytää hittejä joo, eli joku on tehnyt moisia kyllä. Sorry tää nahkiaiskeskustelu väärässä ketjussa tosin...
^ Nakkilan pojat kokeili ei-hyvällä-menestyksellä- , veden lämpötilan pitäminen tarpeeksi kylmänä oli ongelmallista ja se akvaario olisi pitäinyt olla I S O .... sen sai sitten totetuttaa Kotkan Maretarium.
Kyllä no akvaariohommatkin pitää tehdä huippuammattitaidolla eikä huviksi, Mä ajelen mielellläni Kotkaan...
Nyt kannattaa harkita tarkasti.
No onhan sen tankin oltava iso, että sinne mahtuu hevosen pää.
Sitten on tietenkin se, että mistä niitä hevosen päitä saa.
Ei oma hankinta vaan pomo hankki mulle (ainakin ennakkoon) ärsyttävän lisäprojektin :mad:
EDIT: ja tämähän on aivan epätoivoinen paskahomma tosiaan :mad::mad:
- Iso kotimainen terraario tilattu custom mitoilla pikatoimituspyynnöllä
- Läjä terraariokamaa amazon.de:sta
- Läjä terraariokamaa toisesta Saksalaisesta matelijakaupasta
- Läjä terraariokamaa suomalaisesta matelijakaupasta
- Ikeasta tuunattu pöytä tämän terran jalustaksi ja jotain pikkusälää
- Vihree ED
Näistä tuloo äijälle kämppä. ED ei mene ko äijälle tosin.
Joo tutkailtu on. Pitäisi olla "aika iso" akvaario joku 77 gallonaa ja hiekkaa ja kiviä vaikka miten paljon pohjalle, ja nahkiaisille pitäisi hankkia eläviä kaloja ravinnoksi sun muuta.....:D taitaa olla parempi että mä en moiseen hommaan rupea. Omaa vertani olisin kyllä valmis tarjoomaan nahkiaisille, jos heille kelpaisi...
^Tuota noin, siis 77 gallonaa, 290L???? Sehän on mitättömän pieni akvaario! :D
Litraa Mitat 43 50 x 27 x 32 cm 63 60 x 30 x 35 cm 75 65 x 33 x 35 cm 96 70 x 36 x 38 cm 120 75 x 40 x 40 cm 167 95 x 40 x 44 cm 248 110 x 45 x 50 cm 343 125 x 50 x 55 cm 450 150 x 50 x 60 cm 540 150 x 60 x 60 cm 720 200 x 60 x 60 cm
Siinä esimerkkejä. 720 litranenkaan ei oo kuin 2m pitkä ja 60cm syvä ja korkee. Tuo 77 gallonaa on joku mitätön 115 x 50 x 50cm. Mistä kohtaa se on ISO???? :rolleyes:
Edit: Siis piti sanomani ettei toi oikeesti nyt mikään ihmeellinen ole tuommonen 300L akvaario. Eli se nyt ei syynä voi olla että ei viittis hommaan ryhtyä. Ja jos ei viitti alkaa sisustaa ja huoltaa sitä niin sit toki ei kannata sillä sehän on tuon(kin) harrastuksen yksi pääpiirre että saa/joutuu nysväämään sen lasilootan kanssa. Voit vaan kuvitella kuinka montakymmentäsataa tuntia meilläkin on terroja ja niiden sisustuksia speksattu jne. Mutta sehän ei haittaa, sillä speksauksessa kuitenkin kyse ko otusten piiiiiitkäaikaisista asunnoista, noi meidän rottiaiset elää jopa >30 vuotta! Mutta pahoittelut, ei tämä(kään) kuuluisi "Viimeisin hankintasi, vol II" ketjuun.
^ en mä tiedä, kopioin vaan siitä tekstistä. No joka tapauksessa, ei meille mahdu enää mitään kaksimetristä(kään)...no on kyllä nahkiaiselle aika pieni koppero, ei kiva. Mä tyydyn nahkeisiin tyynyihin ja peittoihin, ja mukeihin ja koruihin sun muihin..legginsseihin. Nahkiaiset uiskennelkoot vapaina Kokemäenjoessa yms. ja käyn aika ajoin Nakkilassa nahkiaisia katsomassa. Ja loppukuusta Kotkassa. Tämä minulle paras vaihtoehto.
...takaisin aiheeseen. Yritin ostaa pehmonahkiaista, mutta ei onnistunu....jotenkin 10 dollarin nahkis meni 0.69dollariksi ja ei se tilaus sitten menny.
Pakko kokeilla sitten ostaa Redbubblesta nahkee "Swim of the lamps"-paita. Se onnistui. Joku juttu tuossa edellisessä ei vaan toimi...antaa olla sitten...
Kissan krematointi ja uurna.
Saatanan saatanan saatana.
https://gzhls.at/i/65/30/1396530-n0.jpg
Endura MT500 II
https://cdn.shopify.com/s/files/1/10...g?v=1448643812
Red Wing Harvester
Sudenhanpaan dm ovulaatioratas gg-fillariin.
Pari Exoterran keraamista lämmitintä ja yksi suojavarjostin/kupoli/mikätoionnimeltään noille on nyt auton penkillä odottamassa kotia vientiä. Toisellekin olis ollut tarve mutta eipä ollut kaupassa joten täytyy hommata muualta. Nämä tulee verikäärmekselle että poitsu tarkenee Klaukkalan ghetossa kunnolla.
Edit: Ainiin, ja Vihree ED. Ei tosin oo autossa vaan mahassa jo. Kohta varmaan firman pöntössä. :(
Pyörähankinnoista pari päivää sitten tilasin Leatt dbx-maastohousut (myös työmatka-ajoon), työmatkamaasturin Sidiin tiivistesarja ja jotain minkä jo unohdin :)
aina kiva tietty löytää paketista yllätyksiä :)
https://www.leatt.com/shop/pub/media...19021290_1.jpg
Oranssit Foxin maastoajokäsineet kokoa YS.
Siskonpojan uusi lempiharrastus + lempiväri + lempieläin (kettu) = tädin helpot lahjahankinnat tästä lähtien.
Motonetista 5 metrin viemärirassi, 13,90 e. Mökillä pikku projekti, prkl.
1 x Vihree ED (nyt pakkasessa)
1 x Keltainen Zero Cokis (nyt työn alla)
Edit: Ja eilen tuli käärmeiden ruuille ihan ikioma pakastin. :)
https://www.severin.com/sites/defaul...?itok=6E77uIRX
....ja 5 muuta pakettia terraariokamaa.
VesaP on nyt kyllä huolella hurahtanut käärmeisiin (EDin ohella)!!! Upean näköisiä väriensä myötä toki mutta itse katson mieluiten vain ja ainoastaan kuvia tai enintään videoita.
akku-rälläkkä aka "yleis-avain", ruosteenpoistoon ynnä muuhun, ei "fillari-ostoon"
Pelago Hanko commuter
12 spd liipasin gripparin tilalle.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kimpaleen naudan maksaa, oliskos ollu 1,65 €.
Kg hinta taisi olla 3€ tuntumassa, hyvää ja halpaa :)
Kaupassa oli ISO altaallinen näitä, ei taida olla pakastettavissa?
Mikä kysymys tuo nyt oli:seko::eek:
Totta kai maksaa voi pakastaa eikä sen maku tai mikään muukaan kärsi! Tietysti kannattaa esityöt ja halutunlainen paloittelu tai viipalointi tehdä jo ennen pakastamista, mutta jos aikoo käyttää jauhettuna, sen voi jättää tehtäväksi sitten kun ottaa maksan pakkasesta.
Peukkua ja kudosta siitä ettet arastele tai kaihda maksan syömistä! Muistelisin että olen jo kerran sen tainnut tehdäkin - jos en sinulle, niin jollekin toiselle täällä:cool:
PS Jos en jostain syystä olisi siinä käsityksessä että asut ja vaikutat jossain varsin kaukana pääkaupunkiseudulta, olisin kysynyt missä kaupassa tapaat käydä:rolleyes: Täältäpäin tosin löytyy niin sanotuista etnisistä ruokakaupoista maksaa kolmen euron kilohintaan, mutta se on tanskalaista tai latvialaista broilerinmaksaa tuoreena tai pakastettuna. En ole kaamea aktivisti enkä suurien periaatteiden tinkimätön noudattaja, mutta broilerinlihaa enkä -maksaa en suostu ostamaan.
Kuitutanko (3T ernova ltd) ja kivivasara
Maksahan suurta herkkua, myös Mustille :)
Pyysin rouvaa tsekkaamaan vielä pienellä präntätyn bästa före päiväyksen, ihan varoks, ja sehän oli huomiseksi :(
Paloiteltuna sitten kermakastikkeessa porkkanoiden kera sitten.
Harmi, ehdin jo haaveilla uuden isomman kikkareen noutamisesta ja XL maksapihvien paistamisesta.
Nyt hankitun kikkareen muoto ei siihen käyttöön oikein visuaalisesti sovelias (=> useampi pienempi kikkare).
Ei sunkka maksan syönti mittä erikoista ole???
Iltapaskat taisivat tietää, että maksalaatikko kauppojen valmissafkoista se suosituin?
Maksalaatikon suosio perustuu siihen ettei siinä juurikaan ole maksaa:cool:
Mutta edelleenkin väittäisin - ja perustan väitettän paitsi useilla tuntemillani ihmisillä jotka ylpeästi ilmoittavat inhoavansa maksaa myös useamman lihamyyjän kommentteihin siitä että maksa ei tunnu kelpaavan eikä sitä kannata ottaa myyntiin niin paljon kuin sitä olisi tarjolla - joko maun, vaikeaksi koetun valmistamisen tai takavuosien huonon maineen (A-vitamiinikohu, väkevä maku) takia - että maksan syöminen on harvojen ja valittujen tehtävä.
Parasta ennen -päiväykselle olisit voinut antaa palttua - siinä muuten toinen jota kauppias ei vaivoikseen halua mutta joka ennen oli jopa menekkitavaraa: veri - sillä ihan hyvin se olisi kelvannut vielä pakastettavaksi tai olisi riittänyt kun valmistaa muutaman päivän sisällä.
PS Naapurit ovat jo oppineet tarjoamaan muka vanhentuneita elintarvikkeita minulle ennen kuin kantavat ne roskiin:rolleyes::eek: