Tuo on jo ihan kohtuullinen hinta läskin nastarenkaasta. Hyvien renkaiden hinnat kun ovat olleet siellä ~200€ tuntumassa.
Printable View
Juu, edellis talvena tuli ostettua 45NRTH Dillinger 5 nastarenkaat ja niillä kappalehinta oli lähellä tuota 200e muistaakseni. Mukavaa, että Schwalbe tuli myös läskinasta markkinoille, ja edullisemmalla hinnalla.
Edit: Itseasiassa Bike-Discountissa on tuo edullisimmillaan tällä hetkellä https://www.bike-discount.de/en/schw...e-folding-tire
Siis minun ostoksestani on niin kauan, että Schwalbella ei tuolloin ollut vielä nastarengasta läskiluokassa. Toivottavasti ovat muuten paremmat talvirenkaat kuin Jumbo Jimit, jotka ovat mielestäni ansainneet pulkka-lisänimensä. Toisaalta vaikka ostos tuolloin kirpaisi niin aika monetta vuotta noilla jo ajetaan ja välillä nastoja lisäillään. Mutta jos uudet nyt ostaisin, niin ehdottomasti nuo Schwalbet.
On ne tosi hyvät renkaat. Pitoa ja rullaavuutta riittää. Kallis investointi, mutta ainakin minulla talvipyöräily muuttunut niiden hankinnan myötä huomattavasti. Eilenkin tuli pyörittyä reilut 3 tuntia kaupungin pikkuteitä pitkin. Viime talvena oli Snowshoe 2XL:t, joilla ei huvittanut lähteä ajamaan lainkaan metsien ulkopuolelle.
^jos pito meinaa loppua läskistä kesken, niin Maxxis Minion Fpf ja fpr käyttöön. :) Asfaltilla polkiessa vierintävastusta vaan on jo jokseenkin. Näiden valmistus on tosin kait lopetettu, joten varastot ovat varmaan pian tyhjät.
Minulla ei tuota paria ole koskaan ollut, mutta uskon. Myös Surlyn Bud ja Lou combo pitää ja vetää lumipöperössä erinomaisesti. Rullaavuus on myös "omaa luokkaansa". Siis erinomaiset talvirenkaat - jos ei olisi jäätä.
Itsellä ei toki ole muista renkaista kokemusta läskissä talvella, mutta ei ne JJ niin huonot ole mitä pelkäsin juttujen perusteella.
Etunen kyllä lähtee vähänkään syvemmässä lumessa aika äkäisesti alta. Ei oikein ole sivuttaispitoa mutta omilla höntsäilylenkeillä vielä pärjää
Vielä kun saisi hankittua ne kunnon hanskat niin ei olisi ongelmia lämpötilan kanssa. Pöljänä ostin Yokon kelkkahousut + takin, mutta noilla pärjää varmaan -30? C boxerit + t-paita alla.
No, ehkä nyt sitten tulee hankittua se isojen poikien Stiga.
Onko kokemuksia täpärin toimivuudesta pakkasella liittyen erityiseti iskarin (Fox Factory Float DPS), keulan (Fox Factory 34 Float) ja satulatolpan (KS Lev Integra) lukituksiin? Satuin kuljettamaan pyörää auton katolla viime viikolla ~15 asteen pakkasessa puolisen tuntia, jonka jälkeen mikään lukitus ei suostunut pitämään. Pyörän kun vei takaisin talliin sulamaan, toimi taas kaikki normaalisti. Mun oletus on, että toi kuljetus jäätävässä viimassa oli se syypää lukitusten pettämiseen, eikä normaaleilla lenkeillä vastaavia olosuhteita ole. Onko kokemuksia lukitusten pettämisestä kovilla pakkasilla?
^Jos pakkasta oli -15 ja ajoit 72 km/h (20 m/s), niin pyörän kokema pakkanen on ollut kolmenkympin väärällä puolen. Joten ei mikään ihme, jos on paikat hieman kohmeessa.
Vastaus kysymykseen, että ainakin -20 mulla on toiminut iskarit ok. Ajaessa myös ne öljyt on liikkeessä ja pysyvät lämpöisempänä. Hissitolppa etenkin läskissä (27.2 halkaisija) tuppaa kyllä jäätymään.
^ Ei voi ei, se metalli vaan jäähtyy nopeammin. Sama asia se kyllä ihollakin on, lämpö haihtuu nopeammin, ei se sen kylmempää ole.
edit: Tai miten sen nyt ottaa, sen metallin tai muiden materiaalien kanssa. Kaikki luovuttaa lämpönsä nopeammin kun ilma vaihtuu. Mutta ei se minkään kanssa sen kylmempää ole kuin ilman ilmavirtaa, varsinainen lämpötila ei muutu.
Tuli juuri loppulkaudesta saatua uusi teräspyörä sähkövaihteilla. Tällä en aja talvella, mutta voiko tuota säilyttää lasitetulla parvekkeella. Runko nyt varmasti ok, mutta mites noi vaihteet tykkää tuollaisesta?
^miten akut tykkäävät kylmäsäilytyksestä?
Jees eniten tässä mietin sitä että onko kyseessä bugi vai feature, eli onko noissa nyt jotain oikeasti kaikissa rikki vaikka ovatkin huollettuja, vaiko ihan normaalia toimintaa noissa olosuhteissa. Fiilispohjalta tuntuu että feature, mutta pitääpä ajella muutamia pakkaslenkkejä että saa evidenssiä.
Mitä laseja porukka käyttää talvipyöräilyssä? Ennen käytin pelkällä kevyen liikenteen väylällä ajaessa laskettelulaseja, mutta nuo hajosi, joten jotain pitäisi tilalle saada. Rajoittaako perus laskettelulasit liikaa näkyvyyttä kapealla talvipolulla? Ja luulisi laskettelulasien sopiva tuohon poc kortaliin[emoji2955]
Sent from my iPhone using Tapatalk
^Oakleyt käytössä myös talvella. Huurtumisen estoainetta yrittänyt aina joskus käyttää. Oakleyn oma ollut ihan kohtalainen, vaikka ei olekaan poistanut täysin ongelmaa.
Varmaan noin 5 astetta pakkasen puolella mennään samoilla mitä kesällä, sen jälkeen alkaa olla ongelmia huurtumisen kanssa ja vaihdan laskettelulaseihin.
Pitäisi varmaan kokeilla ihan kirkkaita tai keltaisia suojalaseja vielä, pimeällä kun ei oikein kaipaa pienintäkään tummennusta. Niin ja hankkia/väkertää se pyöräpeite sillä ei ole mahdollisuutta säilyttää sisällä...
Työmatkapyöräilyssä talvisin ilman laseja, kesällä jotkin normi aurinkolasit. Ei sen kummempaa tarvetta kikkailla. Lenkillä kesäisin sitten jotkin RayBanin Olympiquet tai vastaavat.
Talvella laseja tarvitsee vain aurinkoisina päivinä. Ei ainakaan täällä itikat tms. lentele silmiin talvisin.
Mulla on jo muutaman vuoden ollut talvikäytössä 3M Virtua AP suojalasit, pimeimpään aikaan kirkkaat ja muulloin harmaat. Huurtuminen ei ainakaan mulla ole ongelma.
Mulla silmät vuotaa herkästi kylmässä viimassa, joten siksi on aina lasit päässä talvella, kovemmilla pakkasilla tarvii laskettelulasien tuomaa suojaa. Ne on myös kivat kun tulee lunta sankasti ni pysyy silmät auki.
Yks on kans keskustassa kun autojen renkaat heittää kamaa naamalle.
En kyllä itsekkään keksi miten talvella voi ajaa ilman laseja. Joskus pimeällä kuraisessa ja märässä kelissä on vaan pakko ja tuonkin jälkeen silmät on täynnä kaikkea pskaa. Pakkasella ilman laseja ajaminen ei taas käy edes mielessä.
^Jotkut voivat toiset ei, eikös kyse yksilöllisyydestä. Itsellä eniten haitannut huurtuminen ja en kuitenkaan niin paljoa kaivannut että laadukkaisiin olisin panostanut.
Nyt onneksi siinä tilanteessa ettei tarvi talvella pahemmin ajella ja aurinkolasit onkin sitten taas eri luku.
Jumankekka. Se fillarilla ajaminen ei ole pakollista työmatkaa.