Tuo kiekkojen settiasia on muuten hyvä pointti. Itse en sinänsä mikään osahifistelijä ole, mutta halvimmallahan nuo setteinä aina saa, jos vaikka vanhat kiekot hajoaa.
Printable View
Sithän niitä saa settejä, joissa tulee perusadapterit (esim. Hope, Mavic) tai jopa kaikki mahdolliset adapterit (esim. DT Swiss) mukana.
Jossain vaiheessa joku tietenkin keksii, ettei ole järkeä kun miljoonilla ihmisillä ympäri maailmaa on tarpeettomia adaptereja miljoonalaatikoissa (hep!). Että onkin ekologisempaa, että adaptereja tehdään kiinassa vain juuri oikea, tarpeellinen määrä eikä niitä laitetakaan laatikkoon kiekkosetin mukana, niin kaupasta niitä sitten saa ostaa.
En mä ihan hirveetä stressiä tuosta ottaisi. Läpiakselit on tosi jees jos ne fillarissa ovat, mutta ilman pärjää ihan mainiosti. Moniin napoihin (Hope, NoTubes, DT Swiss) saa sitten halutessaan ne "pikalinkkuläpiakselit" jos kaipaa lisätukevuutta ~prosentin osien verran.
Tässä ketjussa tulee niin hyvää juttua fillareista kauttaaltaan ettei parane omat, mutta tuo koko on maantietankoisissa niin tärkeä, että pitää tuohon yrittää jotain.
Tähän sattuu kuskin koko niin hyvin väliin, että molemmilla tulee toimeen, tosin useimmiten pienemmältä puolelta on turvallisempaa valita parhaan ajettavuuden saavuttamiseksi, kun on kyseessä yleiskäyttöön tuleva väline, kisakuskit on erikseen.
Tuo kalliimpi Merida on kyllä makean näköinen peli ja ite näen huomattavana etuna nestejarrut. Kona Jake on ollut myös mulla ympärivuotisessa työmatka-ajossa ja välikelien lenkkipyöränä kolmisen vuotta ja edelleen tiagra vaihtaa viimeisen päälle vaikka kilsoja takana 14 tonnia. Jarrut on aika kehnot tossa mun mallissa (tektron lyrat) mutta ne on ilmeisesti upgreidattu uusimpiin malleihin. Mukana tulleet markettikiekot kesti n. 8tkm, tais olla Alexisrimsit.
Ite laittaisin vähän enemmän rahaa tiskiin ja ottaisin nestejarrullisen Meridan.
Mistä kiekot petti?
Itekki suosittelen nestejarruja.
Tänään just kirosin jaken jarruja kun tulin vähän vauhdikkaammin mäkeä alas metsässä, niin siinä ei paljoa yhden tai kahden sormen jarruttelut yläotteelta vaikuta vauhtiin, vaan on vaihdettava otetta että saa puristettua kahvoja kunnolla.
Yläotteella tarkoitat varmaan ns. kahvoilta ajamista, kun lisäjarrukahvoja tuossa ei taida olla? Itselläni on samat jarrut kuin uudessa Jakessa eli Hayes CX Comp ja tiedän niitä muuallakin moititun tehottomiksi. Maantietangollisissa en kuitenkaan millään järjestelmällä jarruttele yhdellä sormella kuten maasturissa, vaan ote on aina normaali 3 sormea. Etusormella vivun pituus jäisi lyhyeksi ja koordinaatio ei riitä pelkällä nimettömällä jarrutteluun, eikä siihen muutenkaan ole tarvetta. Siksi en pidä noiden tehottomuutta varsinaisena ongelmana, vaikka hydraulijarrut herkemmät ovatkin. Toki vivut ovat erilaiset (mulla Apex, Jakessa Tiagra), samoin varmaan käsien koko eli muuttujia on muitakin kuin itse jarrut. Jos jarrut jostain syystä särkyy, vakavasti täytyy harkita hy/rd-osia. Muuten en päivityksiä ala tehdä.
Itse en koskaan ole saanut aikaan ongelmaa pikalinkkujen kanssa. Toki polkijan tehossa on eroa, mutta jos putkelta kaasun antaminen johtaa linkullisessa pyörässä jarrulevyjen hankaamiseen, voisiko syynä olla jokin muukin kuin pikalinkkujäjestelmä? Kenties on hyviä ja vähemmän hyviä napoja/linkkuja? Ja voisiko taipumiseen vaikuttaa kiekko kokonaisuudessaan. Vaihdoin omaani 28 pinnaisen (n. 1,8 mm pinnat) tilalle 32 pinnaisen kiekon (2,0 mm pinnat) ja vaikka vanneprofiilin korkeus madaltui vajaan sentin, jäykkyys tuntui parantuneen. Korkeus vaikuttaa ehkä enemmän kovuuteen, kun tärinä tuntui vähentyneen.
Vanhassa pyörässä (en muista kiekkojen yksityiskohtia) vannejarruissa huomasin joskus putkelta runtatessa laahauksen. Siinä tosin rungon ja haarukan jäykkyydellä on osuutensa.
Kiinnostaisi kanssa tietää mistä kiekot petti. Tuo alexrims on pelkkä kehä ja ilmeisesti noissa shimanon navat? Omassa 2008 Jakessa alkuperäisenä mukana tulleet kiekot samoilla kehillä toimii mainiosti tiagra navoilla. Monenlaista ajoa takana ja nyt palvelee talvikäytössä.
Kävin tänään koeajamassa Cuben Cross Race Pro ja Focuksen Mares AL 105 pyörät. Paperilla pyörät näytti melko samalta, mutta testiajossa olikin hieman eroa. Cube tuntui heti omaan kroppaan sopivalta, joskin hitaahko kiihtyvyys yllätti. Focuksen ajoasentoa jouduttiin hieman säätämään ja pyörä tuntui vähän lyhyemmältä. Kiihtyvyys tuntui olevan Focuksessa parempi ja enemmän sen tyylinen mitä cyclolta odotin. Tarakkakiinnityspisteet löytyy Focuksesta, muttei Cubesta.
Meeneeköhän kiihtyvyys eniten kiekkojen ja renkaiden vai kokonaispainon mukaan? Renkaat oli molemmissa samaa painoluokkaa Schwalben sivujen mukaan. Jostain syyssä molemmissa pyörissä on valmistajan sivuilla eri kiekot, kuin myynnissä olevissa pyörissä.
Mitä mielipiteitä palstalaisilla on kyseisistä pyöristä? Käyttötarkoitus on siis sekoitus maantietä, kangaspolkuja ja hiekkatietä. Hieman kiinnostuata retkeilyynkin on. Kuten jo aiemmin totesin, niin vaikea noista on paperilla mitään isoja eroja löytää.
Cube:
http://rtech.fi/cube-cross-race-pro-...ml?attr1_id=10
https://www.cube.eu/en/2017/road-tri...flashred-2017/
Focus:
http://www.nippeli.fi/polkupyorat/cy...ocus-mares-105
https://www.focus-bikes.com/ch_en/18...es-al-105.html
Cube ei oikein sovellu retkeilyyn. Cubessa ei ole Google sedän mukaan edes paikkoja lokasuojakiinnikkeille (ja siinä on pressfit). Koska siinä on läpiakseli takana, kunnollisen tavaratelineen asennus ei edes jälkikäteen onnistu.
Kiitos kommenteista. Lokasuojapaikat itseasiassa oli. Pressfit on kyllä huonompi juttu, sitä en itse huomannut edes tarkistaa. Focuksesta tsekkasin, että mennään kierteisellä keskiöllä. Hintaerolla saisi toki puolitoista laukkua, mutta tarakkapaikkaa ei jälkeenpäin oikeen voi ostaa.
Löytyisiköhän selitys vuosimalleista? Toivottavasti myyjät ei ala virittää esittelypyöriä kevyemmillä kiekoilla.
Itse veikkaan, että kiekon paino vaikuttaa enemmän kuin kokonaispaino. Taatusti näin on, jos sama painoero on joko kiekoissa tai jossain muualla.
Molemmat on siis uusinta vuosimallia, myyjän nettisivuilla on oikeat kiekot, mutta valmistajan sivuilla on eri kiekot. Focusta saa samoilla kiekoilla myös toisesta kaupasta, eli virittelyä on tuskin tehty. Joka tapauksessa testiajoin myyntikappaleet, eli siinä mielessä ei riskiä tule.
Olen myös ajatellut, että kiekon pyörivä massa vaikuttaisi eniten. Focuksen myyjä veikkasi, että pyörä olisi hintaluokkansa kevyin. Sitäkin mietin, että olisiko kiihtyvyys voinut olla myös vaihdevalinnasta johtuvaa... pitäisi päästä testaamaan peräkkäin pyöriä, niin huomaisi erot paremmin.
Tässä vaiheessa tarakkaoptio on mukana lähinnä mahdollisuutena laajentaa pyörää pidemmälle reissulle kelpaavaksi. Tänä kesänä olisi tarkoitus käydä kokeilemassa 1-2 yön reissua ja todennäköisesti jatkossakin omien reissujen pituus on tuota luokkaa. Tärkeintä tällä hetkellä on saada pidemmälle matkalle ja vauhdikkaampaan ajoon seka-ajopyörä.
Yhdessä kaupassa sain sellaisen vinkin, että keulaa voi kohtuu helposti vaihtaa retkimalliseen, jos reissaamisesta innostuu enemmän. Siihen vaihoehtoon joudun tässä vaiheessa kallistumaan. Pysyykö pyörän ajo-ominaisuudet parempana, jos kuorma lastataan etutarakalle?
Retkipyöristä löytyy löpinää ainakin tuolta: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...-matkakunnossa
Eikö noihin voi laittaa satulaputkeen asennettavan tarakan? On niitä sellaisiakin jossain myynnissä, missä sivulaukuille tuet ettei osu renkaaseen. Itse ostin Cuben Cross Race Pron ja olen ihan tyytyväinen. Ihan pienenä miinuksena kiekkojen herkkyys (tai sen puute oikeastaan), mutta toivottavasti se on vaan uusien laakerien karheutta.
Focus vai cube siinä vasta kysymys... mutta kyllähän focus osaa crossareita tehdä ne on todella nättejä pyöriä etenkin muutaman vuoden vanha team rapha. Jos etsii retkeilykäyttöön niin kannattaisi valita sellainen fillari mihin mahtuu 40mm renkaat ja jos oikein muistan niin focukseen ei ainakaan saa. Toisekseen 1 yön reissuun ei mitään sivulaukkuja tarvi kunnon satulalaukku ja stongalaukku sekä runkolaukku riittää.
Itselläni on yhdet kiekot joutilaana. Toisesta katkeili pinnoja, joten voihan syynä olla heikkolaatuiset pinnatkin. Kun neljä pinnaa oli uusittu, hylkäsin kiekot. Niistä ei enää hyvät tulleet. Pitäisi ehkä vaihtaa kaikki pinnat, kun uudet ovat erilaisia kuin vanhat. Ehkä niistä tulee erilaisia jännityksiä ja se kuormittaa pinnoja epätasaisesti, kuka noista tietää. Voihan vika olla jossain muuallakin.
Laitoin reilu vuosi sitten Bob Ibex kärrin, oli erittäin viisas päätös. Viime kesän grand tour onnistui loistavasti ja ajo-ominaisuudet fillarissa pysyivät parempana mitä kaikki kama fillarin päällä. Suosittelen niin lämpimästi. Laitoin kärriin jalan ja fillariinkin, mutta kärrin jalka oli se mikä piti koko karavaanin pystyssä. Sen huomasin jo harjoitellessa ettei koko komeuden nostaminen maasta ole mitenkään hauskan helppoa. Siinä joitakin viime kesän kuvia. Itäinen reitti tuli valittua mitä kartassa. https://1drv.ms/f/s!AmZJwL8v_x5ug8oMCcSruLXljOhx9Q ja täällä viime viikolla perille tullut 2016 Trek Crockett 9 Disc toimituksineen noin 1600 € Leisure Lakes Bikes. https://1drv.ms/f/s!AmZJwL8v_x5uhLNL0zsGKd2IENlK2g Säädöt on vielä tekemättä, vaihdoin satulan Selle Italia Gel Man:iin ja lyhyemmän stemman millä lähtä liikkeelle. Olen super innoissani, jos tuntuu hyvältä niin tämän kesän grand tour tehdään tällä pelillä!
Omakohtaista kokemusta käyttötason kiekoista, kun useampi pinna katkeaa, kaikki pinnat vaihtamalla kiekoilla on hyvä pitkä tulevaisuus. Ei niissä oikeastaan muuta voi olla. Homma kannattaa vain omana työnä, koska peruskiekkoja saa melkoisen edullisesti. Käyttötason pinna ja nippelipari maksaa n. 0,75 e, palkka tulee mielihyvän tuottamana.😏
Noin minäkin sen olen ajatellut. Toisaalta kun sisäleveys on 17 mm ja paino 11-32 pakalla ja 160 mm jarrulevyllä on 1860 g, ei sopivaa käyttöäkään tule heti mieleen varsinkaan, kun pinnojen laitto pitäisi alusta saakka opetella.
ilmeisesti näitäkin on, joskin pienemmällä kuormattavuudella. Hyvältä pyörältä tuo Cubekin vaikutti, mukavan vakaa ajaa. Mitä tarkoitat herkkyyden puutteella?
Focuksesta en huomannut kysyä renkaan mahtumista, se pitääkin vielä soittamalla tarkistaa. Kuvien perusteella tämän vuoden malliin voisi 40mm mennäkin. Ilmeisesti nuo uudet Schwalbet on millejään muhkumpia. Cubeen menee kuulemma 40mm nasta... olikohan jopa lokarin kanssa.
Tarakkaoptio oli ajateltu enemmän pidemmille reissuille, jos niitä sattuisi tekemään.
Kuinka paljon muuten Cyclokrossin stakkiin kannattaa kiinnittää huomiota? Cube on stackiltä 33mm korkeampi kuin Focus.
Olen pari kertaa ajanu fillarilla jossa on lyhyt perä ja painoa liikaa takalaukuissa -> meno oli todella huteraa. Kevyen ja ketterän fillarin kanssa kannattaa toisaan panostaa siihen, että pyörä on tasaisesti kuormattu, jolloin pyörä pysyy hyvin hallittavana ja ajaminen on mukavaa ja rentoa. Keulan vaihdolla voisi tosiaan saada kiinni low-rider -tyylisen etutarakan, jolloin painoa saisi tasoitettua eteen ja alas. Itse tosin pidän bikepacking-tyyppistä ratkaisua vielä parempana cyclon kanssa, mutta se vaatii jo kevyitä varusteita ja turhien kamojen karsimista, mikä ei ole kaikkien mieleen.
Kun itse olin ostamassa cycloa jonka piti soveltua myös retkeilykäyttöön, niin pidin kyllä ehdottoma vaatimuksena, että tarakka- ja lokarikiinnikkeet löytyy. Mielestäni ei ole mitään järkeä ostaa fillaria, jos tietää jo ostohetkellä, että kaikki halutut ominaisuudet eivät täyty.
Noiden satulaputkeen tulevien pikatarakoiden maksimikuormat ovat jotain 5-10kg, joten ei sellaiseen kyllä oikein saa mitään sivulaukkuja laitettua. Joku yksittäinen kuivasäkki tuollaiseen toki sopii ihan hyvin.
Itse olen pitänyt cycloa varsin hyvänä retkeilyfillarina, etenkin bikepacking-tyyppisessä touhussa se toimii mainiona pohjana. Suosittelen vahvasti panostamaan keveisiin varusteisiin, jotta kevyen pyörän ajattevuus pysyy miellyttävänä. Jos tuollaisen kevyen cyclon lastaa painavaksi, niin ei se varmasti ole enää kovin mukava ajaa, joten jos meinaa lähteä "fully loaded" linjalle, niin joku tukevampi retkipyörä on varmaan ihan kohdallaan. Samalla voi sitten speksata vanteet yms. sellaisetki jotka kestää sen ~20kg kuorman, voi myös olla että raskaammalla kuormalla välityksien pitää olla hieman kevyemmät.
Samaa mieltä tuosta, että kun uutta ollaan ostamassa ja markkinoilta varmasti löytyy sopiva, vaivaa kannattaa nähdä sellaisen löytämiseksi. Itse en satulaputkitarakkaa huolisi.
Etuhaarukan vaihtoonkin suhtaudun hiukan epäillen. Haarukoita kyllä markkinoilla on, mutta kun kiinnikkeiden määrän lisäksi kohdilleen pitäisi osua geometria ja emäputken tyyppi, itsestäänselvää ei hyvän keulan löytyminen ole. Kustannuksia vaihdosta tulee myös ja se kannattaa laskea suoraan uuden pyörän hankintahintaan.
Kiitos jälleen hyvistä vastauksista jokaiselle.
Suositteletko siis kuitenkin tarakallista vaihtoehtoa, kunhan vain lastaa kevyesti perän ja jakaa painoa myös etupään laukkuihin? Joka tapauksessa tankolaukku ja runkolaukku tulee varmaan hankittua ensin, koska ne ainakin tankolaukku jollain todennäköisyydellä sopii myös maastopyörään
Sen verran katsoin, että tuohon haarukkapituuteen löytyisi teräsvaihtoehtoja. Ohjainlaakeriin saa tarvittaessa monenlaisia alakuppeja, eli en usko toisenlaisen keulan sovittamisen olevan vaikeaa. Kustannuksia se toki aiheuttaa.
Tällä hetkellä ei sinänsä ole kiinnostusta ostaa täysveristä retkipyörää, koska haen pyörää, jolla on mukava ajaa myös maantiellä vauhdikkaampia lenkkejä. Jos näyttää siltä, että retkeily vie mennessään, niin toki pyörän saa aina kohtuu pienellä tappiolla vaihdettua.
Hankalinta valinnan kannalta on, etten ole koskaan ajanut cycloa tai maantiepyörää muutamaa sataa metriä enempää. Kokemuksesta maastopuolelta tiedän, että aina sitä joihinkin ominaisuuksiin mieltyy.
Olen tuota omaa pakkaus tapaani avannut joskus tuolla bikepacking-ketjussa, mutta yksinkertaisuudessa mun näkemys on seuraava:
- Ota mahdollisimman vähän tavaraa mukaan
- Karsi vielä hieman turhia romuja
- Osta vedensuodatin, elä raahaa mukana turhaa vettä/ruokaa.
- Osta mahdollisamman toimivat, pieneen pakkautuvat ja kevyet varusteet.
- Osta mahdollisimman kevyt laukut ja pussit. Esimerkiksi osa sivulaukuista ovat tyhjänäkin tarpeettoman painavia.
- Pyri pakkamaan kaikki kamat mahdollisimman keskelle ja alas. Käytännössä näiden kanssa joutuu aina tekemään kompromisseja, mutta tärkeintä on että pyörä on tasaisesti kuormitettu.
Tästä hommasta kannattaa jatkaa tarkemmin varmaan jossain muussa ketjussa, mutta kyllä perus cyclokin soveltuu kivasti retkeilyyn kunha vaan ottaa sen asettamat rajoitteet huomioon.
Tuosta cubesta vielä sen verran että oletko varma että siinä on paikat kiinteille lokasuojille? Chainreactioncyclesissä sekä evanscyclesillä todetaan vastauksissa ettei ole kiinnityspaikkoja. Ostin ensimmäisen oman cyclon ilman lokasuoja- tai tavaratelinekiinnikkeitä ja pyörä lähti lopulta vaihtoon pääasiassa koska kiinnikkeitä ei ollut. Lisäksi yleisellä tasolla kannattaako ostaa ylipäänsä pyörä, johon pitää etsiä heti alkuun uusi haarukka?
Samaa mieltä.
Lisäksi valmiit paketit kaupan hyllyltä sisältävät muutenkin turhia kompromisseja. Ihmiset turhaan vierastavat fillarin itse rakentamista. Ei se ole vaikeaa ja se on kaiken lisäksi mukavaa puuhastelua. Kun löytää kivan rungon siihen voi valita juuri sen keulan ja juuri ne jarrut ja juuri ne välitykset ym ym ym kuin itse haluaa.
Rungonkaan teettäminen juuri sellaiseksi (geometria, keskiötyyppi, kiinnikkeet, vaijerien reititys, dropouti ym ym ym) kuin itse haluaa ei maksa tolkuttomasti. Etenkään jos on kyse pitkäaikaisen kumppanin hankkimisesta.
Ei tuo keulan vaihto välttämättä niin paha rasti ole. Jos runko on taperemäputkellla ja niin suoraputkiseen Lowriderteräskeulaan löytyy toki alakooli millä passaa. Rake sunmuut mitat voi hieman heittää mutten usko riesaksi asti. Omaan alucrossariin hommasin sekuvaan teräskeulan ja hyvin toimii. CaneCreek alakooli istuu hienosti.
Toki minunkin kokemusperäistä mielestä satulaputkitarikat on syvältä, liian korkea painopiste, etc.
Edit. On mullakin nyttemmin ihan soiva retkirunko, rahtiruuna jossa vakiona oikeaoppinen Lowriderkeula, toki lievää eroa huomaan mutten alucrossarin halpisteräskeulaa myyntiin laita. Sille löytyy tarvista.
Retkifillareissa low trail geometria on pop eli mitä enemmän meinaa kuskata painoa etupään varassa, sitä enemmän olisi syytä olla haarukassa rakea ja siinä mielessä laukullisia retkiajoja varten toinen haarukka voisi olla ihan jopa järkevää.
Kyllä myyjä kovasti sitä mieltä oli ja jotain tulpattuja reikiäkin siinä katseltiin. Tuosta 3D kuvasta kun pyörittää, niin kyllä siellä reikiä näkyy. https://www.cube.eu/hu/2017/road-tri...flashred-2017/
Tarkoitus ei siis ole etsiä uutta haarukkaa vaan ajaa pyörän mukana tulevalla. Tällä hetkellä katselen cycloa enemmän maantie- ja hiekkatielenkkipyöräksi. Jos tulevaisuudessa kiinnostuisin retkipyöräilystä niin paljon, että nyt ostamani pyörä ei tunnu riittävän, niin yksi budjettivaihtoehto on ostaa erillinen retkikeula. Ja tämäkin vaihtoehto on enemmän siinä tapauksessa, jos uudessa pyörässä ei ole tarakalle paikkoja.
Kiitos, hyvä lista. Pitää ehdottomasti tutustua tuohon ketjuun tarkemmin, siellähän monenlaisia vinkkejä onkin jo valmiiksi.
Muutaman maastopyörän kasanneena en sinänsä vierasta osista kokoamista ja maastossa varmasti jatkossakin ostan pyörät kustomoituna. Tällä hetkellä kun ajokokemusta cycloista ja maantiepyöristä on parin minuutin verran, joten en koe osaavani ostaa oikeanlaista pakettia irto-osista. Siksi siis valmispaketti tuntuu aloittamiseen sopivammalta ja myös halvemmalta ratkaisulta.
Tällä hetkellä eniten mietityttää, että onko Focus tai Cube riittävän isoja tälläiselle 194cm jantterille, vaikka ne parin minuutin koeajon jälkeen ihan hyvältä tuntuivatkin. Nettiselailun jälkeen kun molempien koot näyttää olevan suositusten mukaan hieman alakanttiin. Kokemattomana sitä on melkolailla myyntimiesten armoilla.
Melko harvasta mallista tuntuu olevan isompia kokoja saatavilla, joten JackOjan customiratkaisu voi tulla järkevimmäksi vaihtoehdoksi.
Nyt menee vähän tyhmien kysymysten laariin, mutta saako konan jakeen tavaratelineen ja kiinteät lokarit kiinni?
Aiemmin laitoin noita esimerkkipyöriä, joista unohtui tuo kona. Se on aina niin kehuttu, että vaikka ei ole toivomiani 105 osia niin harkitsen sitä vakavasti.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kyllä saa ja talveksi vielä nastarenkaatkin, jotka mahtuvat pyörimään lokarien kanssa. Kyllä pyörää ostaessa se runko kannattaa pitää prioriteettinä numero yksi. Voimansiirron osia, kiekkoja yms. voi päivitellä myöhemmin, jos siltä tuntuu. Ja kyllä tuo uusi Tiagra on ihan toimiva osasarja.
^rs405 on nestetiagra, mutta sen hinnalla saa lähes 105 rs 505 vaihtajat joten vähän kyseenalaista kannattaako.. Noita rs 505 vaihtajia varmaan saa myös käytettynä koska monet pyörät tulee niillä
http://www.konaworld.com/jake.cfm
Tuolta Jaken tuotesivulta löytyy seuraava kuva, jossa näkyy ainakin tarakka- ja lokarikiinnikkeitä.
http://www.konaworld.com/images/bike/full/jake.jpg
P.s. Myös Private Jake malliin sopii hyvin mm. Tubuksen fly tarakka. Tuon saa asennettua todella tukevasti kun poraa Tubuksen QR-kiinnitusraudat n.10mm ylikokoon ja asentaa ne slider droppien alle hieman pidemmillä pulteilla.