Punaisiin pukeutunut maantiekuski istui eilen alkuillasta Turun Kalevantien varressa eturengas sylissä. Vieläkin nolottaa kun ei pysähdytty auttamaan, mutta autonkuljettajalla oli vähän kiire...
Toivottavasti matka pääsi kuitenkin jatkumaan!
Printable View
Punaisiin pukeutunut maantiekuski istui eilen alkuillasta Turun Kalevantien varressa eturengas sylissä. Vieläkin nolottaa kun ei pysähdytty auttamaan, mutta autonkuljettajalla oli vähän kiire...
Toivottavasti matka pääsi kuitenkin jatkumaan!
Kuka oli liikkeellä TdF:n pallopaidassa mutta ilman fillaria Hesperiassa eilen kasin tienoilla? Onks tää nyt se representing? :cool:
Joku taisi ottaa tästä opikseen ja tuli vastaan Martinlaaksossa varustautuneena bikineihin ja valkoiseen GT:n krossariin/maantievehkeeseen. Itse olin jalan liikenteessä, kun tänään oli koko perheen pyörillä kuukauden pakollinen pesu- ja huoltopäivä.
Oon ehkä kohtuu menetetty tapaus, kun muistan pyörän värin, mutten naisen hiusten väriä... :D
Kuka ajoi tänään aamulla klo 6.30 mannerheimintietä punaisen pakettiauton peesissä?
Eilen illalla Hämäänlinnantiellä ehkä kuuden maissa noin kymmenen kilometriä Nurmijärvestä meitä vastaan tuli joku mahdollisesti tiimiasuinen sinisissä vaatteissa oleva maantiepolkija, jolla oli aero- tai triathlontanko. Poljimme kahdestaan vastaan Nurmijärveä kohti cyclocrossareilla ylämäkeen, ja tämä vastaantullut polkija näytti iloisesti meille peukkua:) Iloiselle mielelle tuli tuollaisesta. Jossain Hyvinkään tietämillä samalla tiellä aiemmin (viiden, kuuden välillä) pitäessämme patukkataukoa tuli takaa valkoisella Focuksella nainen punaisessa / oranssissa paidassa, joka siirtyi kohdallamme kelville. Hänet ohitimme myöhemmin, mutta pitkän pätkää ajelimme peräkkäin jonossa tämän jälkeen. Patukkatauon aikana tuli vielä vastakkaisesta suunnastakin joku maantiepolkijamies punaisessa paidassa, hänkin iloisesti tervehti. Meillä kaksi crossaria, joissa oli takana pakkarilla nyssäkkä, toisella keltainen paita ja toisella sininen.
Tänä aamuna töihin tullessa Takojan kohdalla tuli vastaani tandem pyörä kuskeinaan mies ja nainen. Olipa tyylikäs näky, vimosen päälle pyörä ja kuskit. Pariskunta oli ilmeisesti pidemmässä reissussa koska pyörän selässä oli kuljetuslaukkuja useampikin.
Kuka ajoi etulaukuilla varustetulla Surlylla sunnuntaina iltapäivällä Kaskelantietä etelään päin Sipoossa/Keravalla? Kai nyt kaikki Surly-kuskit ovat foorumilaisia?
Kesäisin taitaa olla vakiintunut lähtöpaikaksi ja ajaksi maastoajeluille puijon hyppirimäen juurella oleva aidan reunus 18.00. Ja tietty Yhteislenkit osiossa olevasta "Kuopion ilmasto"-ketjusta voi kysellä ja katella lisää.
Kuukkelin kautta tarkempi paikka
kartta
Kuka ajoi lauantaina 4.6 klo 19-19.30 välillä Turkuun päin menevällä leveäkaistatiellä (9-tie) Skodalla, jossa oli puna-valkoinen Cuben LTD Pro perässä? Leveäkaistatiellä ajetaan oikeassa laidassa eikä keskellä kaistaa! ;)
Aamulla jollain naishenkilöllä oli matka jäänyt kesken n. klo 8.30. Lastasi nimittäin Focuksen crossaria harmaan pakettiauton kyytiin Länsiväylän ylikulkevalla sillalla Suomenojalla. Ajoin autolla ruuhkan mukana ja kiinnitin huomiota tilanteeseen. Toivottavasti kyseessä ei isompi haaveri vaan pyöräilyt jatkuu renkaan paikkaamisella tms. Mahtoiko olla foorumilaisia?
Kuka ohitti minut crossarilla tänään aamulla ennen seitsemää Lehmossa. Puoliunessa hyvä että tajusin vastata moikkaukseen.
Keskuspuistossa törmäsin useempaankin maastopyörä porukkaan, koitin reippaana morjestellakin keretessäni. Hyvä ajopäivä.
Kenenkäs mustan(?) CC:n peesissä (ja ohitse) sai ajella tänään Tuiran ja Alppilan välillä aamulla klo 7.25 maissa?
Kakskerran kiepillä tuli tänään vastaan enemmän pyöräharrastajia kuin koskaan omilla lenkeillä. Hyvin näytti porukalla kulkevan aika jämäkästä tuulesta huolimatta. Mä olin se mustavalkoinen maantie-Canyon -kuski. Hyvä meininki!
Paljon oli tänä iltana pyörää liikkeellä, vaikka millaista sorttia.
Vantaan Kuusijärven nurkilla tuli ihmeteltyä, kun Lahdentietä pitkin eteni pohjoiseen päin valtaisan pitkä letka kuskeja tempo/triathlon-henkisillä pyörillä (ja kohtuullisen pitkillä väleillä). Ilmeisestikin kyseessä oli jokin triathlonistien tapahtuma? Itse seisoskelin siinä mittaradan päässä matkamittaria kalibroimassa.
6.6 maanantaina klo 18.25 maissa Otaniemi- Haagan liikenneympyrä välillä tarkkailin auton ikkunasta hienointa koskaan näkemääni Olmoa. Hyppäsin jopa tiensivuun huitomaan kysyäkseni mikä pyörä oli kyseessä, mutta hemmo luuli mua joksikin hörhöksi eikä uskaltanut pysähtyä?
Sain sitten huudettua auton ikkunasta "hieno pyörä" ja näytettyä peukkua, luultavasti luuli mun näyttäneen keskaria...
Tolkutttoman hieno punainen väri...
Reippaan näköinen maastopyöräseurue ajeli Kuusankoskella Niskalassa tänään 21 aikoihin. Suuntana oli ilmeisesti Niivermäki?
Joku kaveri tuli eilen tempotreenin aikana vastaan uudenkarhealla Bianchin tempopyörällä ja hihattomassa haalarissa. Vähän ihmettelin, kun seuralaisilla on yleensä hihalliset ajoasut. Mutta lähtöviivalla tuttu virne paljasti, sehän olikin Alexander Stubb. :D
Paljon muutakin jengiä tuli vastaan tuolla Röylässä illalla, sori jos ei kamalasti tullut moikkailtua, happi oli välillä vähän vähissä.
Kuka tunnustaa olleensa tornimäessä aikuisten dh-koulussa? Minä jarrutin sitä hopeista pyörää.
Lepuskin kohdalla meni rengas tuplasti tänä aamuna. Ekalla kerralla fiksikuski pysähtyi kysymään tarvitaanko apua/rengasta. Kiitos kysymästä, oli rengas. Tokalla kerralla ei enää omaa rengasta ollut. Kiitos vastaantulijalle, joka tarjosit varasisurin!
Merituulentietä ajoradalla aika lujaa painoi henkilö vihreillä paidoilla. Siinä kehä 2 ja matinkylä kohdalla. KVL molempiin suuntiin siinä, ekaa kertaa näin maantiekuskin ajoradalla tuolla. Hyvin se veti.
Olin kääntymässä 101:n alittavaan tunneliin, ja sisämutkan puolella oli asfalttipinnassa reikä. Käänsin vauhdissa liian jyrkästi, niin että takapyörä oikaisi siitä ja otti snakebiten.
Toiseen(kin) löytyi sitten syy peilissä. Jos välttämättä haluat tietää, niin tunnustus löytyy blogista :o
Maanantainakin tuli tuplat. Ensin Pitäjänmäentiellä pellinpala renkaan kyljestä läpi kunnon alamäkivauhdissa, sitten Vaasan leipomon kohdalla vähempi dramaattinen pikkureikä.
Joku ajeli tänään vaaleissa vaatteissa Bianchilla vähän ennen iltapäivä neljää Espoon Suvelasta kohti Kirkkojärveä. Pysähdyit Kirkkojärventiellä bussin perään ja teit sitten u-käännöksen. Pienenä vinkkinä, että jos ajaa autotiellä niin kannattaa myös ryhmittyä kaistoille kuten autotkin (viittaan ryhmitykseesi oikeanpuoleisen kaistan oikeean reunaan ennen Siltakadun ylitystä). Muuten voi olla kanssaeläjille liian hankalaa arvioida seuraavaa siirtoasi.
Tiilikkajärven kansallispuiston eteläisellä parkkipaikalla bongattu tänään puolilta päivin komea Scorpion.*
Joku ajeli tänään Focuksen cc:llä lehdessa harjukatua ylöspäin. Muuten hyvä, mutta se jalkakäytävä ei oo tarkoitettu pyöräilijöille.
Pitäsköhän avata "kuka törttöili silloin siellä" ketju niin tää pysyis positiivisena?
Lauantaina Rymättyläntiellä ennen Poikkoa joku paineli yksikseen menemään Borat-asusteen ja balettihameen yhdistelmällä... onnea vaan tuleviin häihin.