Lienee aika aloitella kesän rengasspeksailut.. Kiinnostaisi siis kuulla käyttökokemuksia Vittorian Mezcaleista ja mahdollista vertailua Racing Ralphiin..
Myös rengassuosituksia otetaan vastaan.
E: Tarkoitus siis ajaa maratonkisaa.
Printable View
Lienee aika aloitella kesän rengasspeksailut.. Kiinnostaisi siis kuulla käyttökokemuksia Vittorian Mezcaleista ja mahdollista vertailua Racing Ralphiin..
Myös rengassuosituksia otetaan vastaan.
E: Tarkoitus siis ajaa maratonkisaa.
Mezcaleita käyttää Ojala, Färm ja Kananen niin siinä lienee aika vahvat suositukset kisakireestä xc-renkaasta.
Itse laitoin Mezcalit täpäriin alla, mutta vielä ei ole kelit ihan optimaaliset testaukseen.
Ajoin viime kesän marakisat kokeilumielessä vaihtelun vuoksi Ikoneilla (29x2.2" 3C MaxxSpeed EXO TR 120tpi), mutta tälle vuodelle vaihdoin alle taas tutun ja turvallisen Schwalben setin eli taakse Racing Ralph ja eteen Rocket Ron 29x2.25" Snakeskin. Ei vakuuttanut nuo Maxxikset pidollaan ja ilmatilaakin oli hieman vähemmän. Rullaus hyvä, mutta ei huomattavaa eroa Schwalben settiin. Taakse olisi voinut Ikonin jättääkin, mutta mielestäni Racing Ralphissa on kuitenkin hieman parempi vetopito. Rocket Ronin pito edessä on huomattavasti parempi kuin Ikonin.
Vaihdoin syksyllä ralphista mezcaliin mutten kerennyt kovin montaa lenkkiä koittaa.
Tuntuma oli että mezcal rullaa paremmin eikä pingaa niin helposti kivistä ja juurista sivulle niinkun ralph.
Ralph oli snake ja molemmat 2.25
Sama homma. Ranet vaihtui Mezcaliin taakse ja barzo eteen. Pelkästään hyvää sanottavaa!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jäsenet Huoleton ja leecher, onko teillä ollut Mezcalista G+ vai "normi" versio?
Mulla G+ versio
Osaako kukaan sanoa eroa etusessa Barzon ja Maxxiksen Ardentin välillä? Meneekö hifistelyksi jo...
Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
En osaa sanoa eroa vielä, kun mun Mezcal/Barzo-kombo on vielä asentamatta. Mitä niitä olen tuossa tallissa ihastellut, niin en vertaisi Ardenttia ja NobbyNiciä Barzoon. Enemmänkin vertaisin Ardent Racea Barzoon ja sitten ollaan jo hifistelytasolla. Minusta Ardent/NobbyNic-tyyppiset renkaat menee enemmän tuonne "allmountain" puolelle. Hyviä renkaita, mutta Suomi-xc:ssä ehkä järeähkö edessä ja enskassa liian sileä taakse ;) Ardentin dualcompoundista kuulee erilaisia mielipiteitä ja minä kuulun siihen sakkiin, jonka mielestä siinä on ok pito ja pidän sitä hyvänä yleisrenkaana, en kuitenkaan xc-renkaana.
Specialized Fast Trak 2.2 Control on myös minusta hyvä rengas Suomen poluille, eteen se kuitenkin kaipaa jotain muuta, jollei meinaa ajaa pyörä pystyssä joka mutkaa.
Käyttääkö kuinka paljon jengi kapeampaa XC rengasta edessä kuin takana? Puhutaan esim edessä 2.1 ja takana 2.25. Onko merkittävää eroa vai meneekö vaan turhaksi hifistelyksi ja metsässä otetaankin takkiin pidon suhteen enemmän mitä tasamaalla hyötyy rullaavuudesta? Itse tällä hetkellä mennyt aina samalla leveydellä niin edessä kuin takana.
Varmaan tosi vähän. Jos käyttää eri leveyttä niin se leveämpi eteen tietty.
Mulla oli aikanaan Spessun Camberissä tuo setti tehdasasennuksena, missä 2,1 takana ja 2,25 edessä. Ei mtn vaikutusta nopeuteen.
Kyllä meitin kylillä yhdellä sun toisella on edessä esim. Barzo 2.1 ja takana Mezcal 2.25, kun Ojalakin ajaa sillä 😉. Ojala käyttää kuulemma myös tilanteen mukaan 2.25 edessä. Väittävät kapeamman purevan paremmin mutkaaan? Ja onhan se tietysti kevyempi. En tiedä, mutta itse otin 2.25 molempiin päihin. Enemmän kantoa ja parempi rullaus, sekä leveyden tuoma mukavuus oli mun näkemys vaikka kovasti 2.1 kehotettiin ottamaan eteen...
Onkos kukaan hankkinut Mezcalia tai Barzoa 29 x 2.35 koossa? Vittorian sivujen mukaan ne on olemassa, mutta en ole löytänyt mistään verkkokaupasta.
Laittasko Wanhan Vertical Protectionin 2.3" (tai Gravityn) Wanhan Nobby Nic 2.4" sijaan wanhan jäykkäperän takarenkulaks? Varmaan jotain 10v vanhat ainakin, rullaavuus ehkä ennen pitoa kiinnostaa. Edessä on 2.4 Mountain King samaa vuosikertaa
En tiedä onko joku jo linkannut tämän tänne (en jaksanut selata koko ketjua läpi), joten vähän vierintävastusvertailua.
http://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews
Itselle tuli yllätyksenä kuinka suuri ero vierintävastuksessa esim. RoRon ja Ikonin välillä on.
Mulla on nyt Race Kingit, joissa tykkään rullaavuudesta tosi paljon. Nyt olen kuitenkin katsellut uusia renkaita kahdesta syystä:
1. Haluan litkuttaa renkaat, ja Race King Racesport taitaa olla siihen melko huono vaihtoehto.
2. Haluaisin vähän enemmän pitoa erityisesti kaarteissa. Siis vähän vaan, rullaavuus on silti ykkösprioriteetti.
Pyörä on 29" XC-jäykkäperä. Näillä spekseillä olen miettinyt Maxxis Ikonia tai Schwalbe Rocket Ronia. Onko nämä hyviä vaihtoehtoja, ja mitä muita renkaita kannattaisi harkita?
Eteen Vittorian Barzo ja taakse Vittorian Mezcal. Ollut ihan hemmetin hyvä combo.
Itse kävin juuri poistamassa Rtechiltä yhden Barzon. Takana AKA, joka on toiminut tosi hyvin monipuolisessa ajossa.
Minulla on Canyonin 27.5 täpärissä Continentalin Mountain King II. Muuten ollut kohtuu tyytyväinen mutta viikonloppuna tuli snakebite (takavanteeseen pikku lommo), kun osuin kivenreunaan pikkuhypystä noin 2barin paineilla. Tosin sisureilla vielä menen. Valmistajan minimisuositus on 3,5baria. Kun nostin paineita, ei pyörä enää käyttäydy kivasti. Eikä oikein uskalla enää ajaa kivikossa kovaa. Eli tarviisin uuden takarenkaan, joka kestää kiveen ajamisen pienemmillä paineilla.
Mezcal alkaa houkuttamaan takarenkaaksi ja ehkäpä tilaan samalla Barzon eteen, kun on noin halpa vai pitääkö olla TNT-malli? (Barzoa ei tuolta ilmeisesti löydy TNT:nä).
http://www.wiggle.co.uk/vittoria-mez...graphene-tyre/
http://www.wiggle.co.uk/vittoria-bar...ding-mtb-tyre/
Kehukaa noita vielä vähän lisää niin ehkä saan aikaiseksi tilata. Varsinkin että pystyy hyppäämään kivenreunaan :)
Kyllä noissa Vittorian renkaissa tuntuisi olevan ihan hyvät kyljet oman kokemuksen perusteella. Tosin itsellä kokemusta vain TNT-versioista. TNT-version voi litkuttaa, mutta normaali tarvitsee sisurin. Jos löytyy tubeless ready -kehät, niin suosittelen tuohon käyttöösi renkaiden litkutusta. Voi muun muassa ajaa pienemmillä paineilla ja välttyy noilta snake biteilta.
Itsellä kokemusta Vittorian Saguarosta ja Gatosta, tosin pari vuotta vanhat niin ovat vielä Geax-nimellä. TNT-rakenne on ainakin erittäin miellyttävä asentaa tubeleksiksi ja ajotuntuma hyvä yleisessä maastoajossa (ei ihan kisakireintä XC:tä), omasta mielestäni rullaavat hyvin.
Mikä häiritsee verrattuna esim Ardentiin/Ardent Raceen on renkaan profiili mihin se asettuu, sivunappulat asettuvat oudon alas niin että saadakseen ne puremaan kunnolla kaarteissa on pyörää kallistettava tosi paljon. Keskinappulat muodostavat kohollaan olevan kulmikkaan hyllyn renkaan keskelle. Näin siis kun vanne sama ja rengaspaineet sekä renkaidenn leveydet kutakuinkin samat...
Schwalbet on todella yllätyksettömiä renkaita. Väittäisin jopa että ne ovat kärsineet pienen maineinflaation, kun ovat melko yleisiä ja tasaisesti suoriutuvia. Kun niissä ei ole mitään "erikoista", ei niitä oikein jakseta hehkuttaa.
Rocket Ron on rullaava, toisena vaihtoehtona tietysti Racing Ralph. Hivenen raskaampaan suuntaan Nobby Nic ja kevyempään Furious Fred / Thunder Burt. Mallistossahan on jokaista kuviota erilaisilla seoksilla ja suojauksilla, varmaankin fiksuin valinta harrastekäyttöön on toiseksi kallein vaihtoehto jossa on hyvä seos, mutta ei kilpailua varten kevennettyjä kylkiä.