Kiitos täältäkin. Ja ensi viikolla sitten voi olla että saahaan ajaa valkosella hangella. Ratiritiralla.
Printable View
Kiitos täältäkin. Ja ensi viikolla sitten voi olla että saahaan ajaa valkosella hangella. Ratiritiralla.
...tuli talvi halla... :D
Onko startti sunnuntaina taas klo 10 :confused:
Eipähän pelota niin paljon kun ei nää kaikkia kiviä sun muita mitä hangen alle on jäänyt ;)
Lähtään vain kello 10 jos hiihtämään ei päästä.
Nastarenkaat rules.
Suattaa olla nuo nastarenkhaat aeka liukhaat kivien piällä...paeneeta vaan matalammiksi niin on parempi kuin nastat!
Kokheillaan.
Mie laitan nastat kun tuo takarengas on muutenkin kovin liukas. Aja sie matalapainerenkailla. ;)
[ 18.11.2004, 23:37: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]
Olen lähdössä lauvantai aamuna Leppävirralle tunneliin hiihtelemään.
jos muita lähtijöitä kyytiin sopisi.
Lähtö 9-10 maissa Toivalasta
Vai vielä :eek: hiihtämään? Keskiviikkona oli pataskilla jo selvät hiihtäjän jäljet. Ahmollakin ovat kuulemma hiihtäneet. Kyllä kai sitä vielä pyörällä...kunnes tulloo kunnon hanget.
Kävin tänään hiihtoluistelemassa tunnin.
Huvikumpusessa.
Lauantina olen töissä, mutta sunnuntakina voisin lähteä pyöräilemään.
Naatiskellaan pyöräelystä vielä kun voedaan, kyllä sitä vielä suksillekin tänä talavena keretään.
Taidanpa tyytyä sauvakävelyyn. Kävin tuossa viikolla ajelemassa täällä Alapitkän luontopoluilla ja pyllähdin täydet kolme kertaa! :mad: Päätin et mun tämän vuoden pyöräilyt on finito! http://www.tiede.fi/keskustelut/kesk...1358640&alue=1
Olen lueskellut ks. topic:a ( monikossa ) silloin tällöin! Ks. aihe liippaa niin läheltä 'meikäläisiä'
että ajattelin ainakin Hannua tuon kiinnostavan! [img]smile.gif[/img]
En viitsi itse heitellä huomautuksia sekaan, vaikka
aihetta tuntuisi, ainakin omasta mielestä olevankin!
Nähdään ehkä sunnuntaina! Mulla sauvat kainalossa!
Tuli sellasella "äänenpainolla" tuo päätös tämän vuoden pyöräilystä, että mitään ei taida olla enää tehtävissä... :confused: Lähe Kari vielä vuoden (ehkä) viimeiselle mettälenkille fillarilla :confused:
Tosi mielenkiintonen topicci. Kunnon asiaa.
Harkitaan vielä, harkitaan vielä... Katotaan ny ...
Luin tuossa Pöytyäläisen Paavo Kiisken jutun ( Kelan Sanomat 4/2004 ). 70v ja ajellut tänä vuonna 17000km! :confused: Voiko olla totta? Itse olen 48v ja omasta mielestäni ajellut ihan kohtuullisesti fillarilla tänäkin kesänä. Silti 5000km jäi vain haaveeksi! Toisaalta antaahan tuo uskoa siihen ettei elämä vielä iän puolesta ole kokonaan ohi! ;) Mottomme on siis! Pyöräillen elät pitempään! [img]smile.gif[/img]
Emmäjaksa tuota ylämäkijuttua kommentoida. Ihan oikeinhan siellä newtoneista puhuttiin. Mietin vain onko lihastyypeillä jotain merkitystä. Sprinttereillähän on isoin osa nopeita soluja ja mäkeä junnataan ylös normaalipyörityksellä.
Onko nopeitten solujen voimantuotto erilaista kuin hitaitten. Nopeushan on voimaa, jota taito ohjaa. Spintterithän ajavat 99% matkasta pk ja vk-vauhtia.(Apuajajien peesissä) Yhden prosentin mk-vauhtia siis maksimipulsseilla.(100-300 metriä ilman peesiä) Ylämäkiajajien vahvin alue lienee juuri maksimikestävyysalue.
Ihminen on sitä mitä hän treenaa. Perimälläkin on tietenkin oma vaikutuksensa.
Itteäkin vähän ajatteluttaa lähteä ajamaan kapeita kivisiä polkuja. Pitäisikö lumikelillä pysyä leveillä väylillä? Ensi yöksi luvattiin Pohjois-Savoon lumisadetta. Jos tulee lunta vähänkään lisää niin hiihdetään tai ajetaan teitä.
Hei, laita vaan Hannu tuo sinne topicciin meneen! Ovat arvon Proffessorit ja Tohtorit ymmyrkäisenä asiantuntemuksestasi!
Lumen vahvuus haittaa muuten aukeilla eniten, eli metsän siimeksessä on parhain ajella! Vähemmän lunta!
Kymmeneltäkö uamusella ?
Väsyttää. En tiedä jaksanko lähteä.
Hiihdättäisikin.
Kyllä jaksat lähteä, kun määt nukkumaan hyvissä ajoin ja nukut kunnon yöunet niin oot uamusella sitte virkeenä klo.10 pataskilla ;)
Minä kävin tänään sen pahimman myräkän aikana. Pitää vielä tässä illalla yrittää hakea netistä hyviä selityksiä. Jos ei löyvy, niin kai se pittää sinne pataskille raahautua :mad:
Rupee pikkuhiljaa pelottamaan että aamulla ei ole pataskilla muita kun minä :(
Onkos muutes pataskilla jo hiihtäjiä, puiolla näkuu jo hätäisimmät hiihtävän. :D Minä läskistynyt x-kilpahiihtäjä en enaa jaksa ensilumille kiiruhtaa. :rolleyes: Aamulla MUni-cruising, olisi tilaa tässä yksipyöräisten maailmassa myös muillekkin tässä maassa/ilmassa. ;) Anteeksi jos on lauseet epäselviä, en ole täysin oma itseni....johtuen ajankohdasta. [img]tongue.gif[/img]
-15C :eek: :eek: Kenenkä vuoro se oli ilmat tilata? Minä en ainakaan mihinkään ajamaan lähe näin kylmällä. Sitäpaitsi minulla on lievä rasitusvamma, joka vaatii lepoa. Ja taisin vähän vilustua eilen. Ja sitten......
Jonttaxtr, Jo vain pataskilla on väellä jo lankut jalassa.
Minä tämän ilman tilasin, ajattelin että jos et YT löydä sopivaaa selitystä netistä niin ei se mitään, laitetaan kunnon pakkanen niin ei kukaan lähde :D
Ei tuonne kyllä viiti itteessä lähtee palelluttamaan :(
Hätäisimmät jo varmaankin hiihtävät Pataskilla! Uskon kuitenkin, että lunta riittää kaikille tänäkin talvena siitä kiinnostuneille, aivan tasapuolisesti! Joten itse aion odotella kunnon kelejä.
Kiitos tarjouksesta Jonttaxtr! Mulla tosin tuo kaksipyöräinenkin on riittävän hankala käsiteltävä, noissa kivikoissa ja juurakoissa! Tosin eihän siinä tarvitsis pitää kuin yhden kiekon ajouralla! Helpompaa... ? :D Mutta tervetuloa ensikesänä joukkoomme! Vaikkapa sillä yksipyöräisellä, ja tietysti myös maantielle!
No en minäkään sit kymmeneksi tule! ( hemmetti näitä nykynuoria! vai pakkasta?? :confused: ) Mutta päivemmällä aion lähteä parin tunnin sauvalenkille! Asiasta kiinnostuneet mahtuu mukaan!
Sauvalenkki kiinnostaisi missä ja milloin ?
Olisko pataskin maasto ?
No jos vähän lauhtuu niin voisi hiihdellä iltapäivällä. Hiihdetään tunti ja sauvakävellään tunti. Kari voisi kerrankin luopua turhista periaatteistaan. ;) Ihan hyvä sitellä Huvikummussa on hiihtää. Puru on alla.
Kun ei ole tullut sauvakäveltyä niin pitkä lenkki varmasti kipeyttää nivelet. Pakkasta on nyt -16.
Toinen mono on vielä ompelimossa, joten mun on pakko vain kävellä! Olisko klo. 12.00 Pataskilla. Mennään polkuja pitkin, niin ei häiritä hiihtäjiä.
Menkää työ sauvomaan niin minä viännän punttia (rinnalle- ja maastavetoa,pysty- ja penkkipunnerrusta, hauista ja tietysti vatsa ja selät).
Ei toisillakaan kaikki mene aina putkeen! Vai mitä sanotte seuraavasta? :D
http://rmk.hamk.fi/~ruhanmi1/video/Palaute.swf
12 pataskilla.
Rupeaa vähän mietityttämään maastolenkit tämän jutun jälkeen--> http://www.tiede.fi/uutiset/uutinen....=49587&skip=80
Pitää varmaan ruveta polkemaan maastolenkit kokonaan "putkelta" niin säästyy "tuholta" :D ;)