Paineita noista kannattaa tosiaan säädellä kelin mukaan. +4bar paineilla ei oikeastikkaan ole eroa hyvin rullaaviin cyclokumeihin. Tuntuu vähän epätodelliselta ajella nastarenkailla 40 vauhteja tasaisella pienessä myötätuulessa.
Printable View
Paineita noista kannattaa tosiaan säädellä kelin mukaan. +4bar paineilla ei oikeastikkaan ole eroa hyvin rullaaviin cyclokumeihin. Tuntuu vähän epätodelliselta ajella nastarenkailla 40 vauhteja tasaisella pienessä myötätuulessa.
Pari viikkoa sitten. Ei vaan nappaa näilllä keleillä.
Gravdalleja tarkoitin.
Luin väärin "Koska viimeksi joit" Joten vastaan siihen ensin:
Juuri kaadoin jo jäähtyneen aeropress kahvin kitusiini. Oikeasti hyvä kahvi on hyvää vaikka kylmänä.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...8&d=1509811315
Eilen ja Merihaan taloissa oli uusi kattovalaistus
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...7&d=1509811314
Eilen marraskuun pidemmän 266 km cyclolla. Alle laitoin supremet ja mukaan otin 4,5 litraa juotavaa, kaksi proteiinipatukkaa, kolme enrgiapatukkaa ja yhden geelin. Suunitelmissa oli ajaa Halikon nurkille ja suunnata sitten Sauvon kautta terästettynä muutamalla mutkalla Kasnäsiin ja takaisin toista reittiä. Pari sorapätkää otin myös mukaan, toisen tosin kiersin pehmeän pohjan ja runsaan soran vuoksi. En poikennut sisätiloissa.
Kelin piti olla harmaa, mutta sateeton. Toisin kävi: reissu alkoi tihkusateessa ja jatkui reippaammasta sateesta nauttien. Kemiönsaaren kaupalla oli pakko pysähtyä pukemaan ylimääräinen vaatekerta: tuulisuojatut juoksuhousut ja kevyt kalvotakki ajovaatteiden lisäksi. Luonnollisesti olin lähtenyt liikkeelle ilman lokareita, joten hienoa kuraa oli korvissakin. Sade taukosi puolessa välissä matkaa, mutta onneksi sentään tuuli. Kengät olivat luonnollisesti kevyemmät, joihin olin onneksi sujauttanut goresukat -tosin lentävä kuravesi päätyi sukkiin lotisemaan.
Työvoitto. Kaikkineen aikaa kului 13:30, mikä oli enemmän, kuin olin suunnitellut. Jos ajan pidemmän vielä joulukuussa, niin pitänee vähän suunnitellakin, ainakin pukeutumista.
Aamusta +30km kuraista ajoa.
No vitsit...kuvittelin että siellä on +9 astetta ja laitoin ohkasempaa päälle. No palelin siinä määrin että ajoin vaan 42km, piti ajaa 50km. Se olikin -2, mutta kun ilman lukulaseja katsoo niin meni ihan vituralleen. Äkkiä laittaan mazdan sisätilalämmitin puhalteleen...
Aamulle 82km. Jaksaisiko kotimatkalla ajaa muutaman sakkokilometrin, tulisi satanen täyteen..
Keskiviikon alkuillasta kolme tuntia etupäässä eli varin onnistuneesti hiekkateitä.
Eilen oli vahva tarkoitus toistaa lenkki jos ei samanlaisena niin suunnilleen samanpituisena, mutta kun lykkäsin lähtöä sillä ajatuksella että porukkalenkille lähtijöitä saattaisi olla olemassa kävi tietenkin niin etten lähtenyt sen enempää omalle kuin porukkalenkillekään. Eikä siellä kuitenkaan kuin vähän tihuutteli vettä ja tuuli lähinnä humisi puissa.
Eilen oli hyvä ajella krossarilla pari tuntia:). Arska paistoi ja tuultakin vain nimeksi.
Eilen maasturilla Nokian/Tampereen/Ylöjärven polkuja 48km/2,5h laadukkaassa ajomiesseurassa :cool:
Justiin tulin kotio, 28km. Mukavaa kunnon valoilla ajella.
Viiden tunnin maastolenkki tänään. Hienoja polkuja missä ei tule usein käytyä. Vois mennä seuraavan kerran autolla niin viitsisi pyöriä enemmänkin etäisimmässä pisteessä.
Aamulla 84km. Kotimatka vielä illemmalla...jaksaisikohan nyt ajaa 2km sakkoa, tulisi satanen...
Eilen 40km rauhallisesti. Se pimeässä ajamisessa on hyvä, ettei ainakaan minun tule liikaa tempoiltua vaan rauhalliseksi tarkoitettu lenkki pysyy sellaisena.
Eilen illalla soranjauhantaa, crossii ja assuu rauhalliset 44km@2:15.
Olipas hauskaa parin viikon ajotauon jälkeen. Mukavan helposti kulki eikä vakiopätkätkään tuntuneet tylsiltä.
Tänään töihin - maasturilla! Kun ei ole krossarissa vieläkään tankonauhoja. Ihanasti kulki, ihan kuin olisi sohvalla istunut koko matkan, ei tärinöitä, ei kanttikivien tömähdyksiä. Silkkaa nautintoa.
Eilen iltalenkin ja tänään työmatkat ja yhdistetyn iltalenkin.
Kuvarastia etsin pimeistä märistä umpimetsistä ja kallioilta varpaat jäässä viluissani. Ei löytynyt
81km ajettu. Energiat loppui tässä työmatkalla ihan täysin, ja vaatteet likomärkinä. Jos ei olisi niin kurane cyclo pyytäisin isää hakeen kotia, oon ihan väsy.
Että kun pääsis kotia! oon kyllä onnellinen kun joskus illemmalla pääsen kotiin!
Edit: Ah! nahkeeta! pääsin kotia, yhteensä 92km ja isoväsy.
32km maasturilla peruslenkkiä.
Taas tänään työmatkat 30km, kuten jokaisena työpäivänä.
Kelistä riippuen nastoitetulla cyclolla, nastoitetulla maasturilla, nastattomalla maasturilla tai jommalla kummalla nastattomalla sinkulalla. Maantiepyörät on peitelty pressun alle talvilepoon.
Tänään pikainen kymppi teknistä maastoa 50 min. Riitti aika vähäinen vaatetuskin. Pitääkö sitä aina ajaa vähintään kaksi tuntia niin että kohta ei viitsi lähteä ollenkaan jos ei ole aikaa.
No ainakin pää nollaantui kivasti.
Eilen maantiepyörällä 40km. Tulikin rauhallinen lenkki (se oli kyllä tarkoituskin) kun pyörätiet jäätyi lenkin puolivälin paikkeilla. Taisi olla ensimmäinen kerta kun olin tyytyväinen hiekoituksesta.
Tänään reilun satasen cyclolla. Supremet joutuivat antautumaan sepelille kerran.
Jos trainerilla ajo lasketaan ajoksi, niin ajoin juuri reilun parin tunnin session.
Joo on niin surkeaa keliä tuolla ulkona, että trainerihommiksi meni minullakin eilen.
Eilen kolmituntinen läskipyörällä vanhaa ja uutta reittiä, kun ajotoveri houkutteli mukaan aiotun 1.5h helpon asemesta :( ... Jalat oli märkänä puolesta matkaa eikä tuntoa varpaissa enää kotiintullessa .. Kipuilujen jälkeen kuitenkin kohtuu olotila pientä lämmönnousua lukuunottamatta ...
Tänään jääkin säätämiseks ja asentamiseks pyöräilyn osalta, jos osaa on vain tullut ja avainta löytyy .. :)
Eilen läskeilin sateessa ja kurassa vajaa 30 km ja yli kolme tuntia. Vitu että on mettässä paljon vettä[emoji205]
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
Aamulla 32km...ajattelin jatkaa matkaa hammaslääkäriajan varauksen jälkeen ( joten kotona piti olla kasin maissa) mutta ei inspiroinu enää lähteä märillä vaatteilla. Just mun ajoni ajaksi sattui varsinainen jalkarättisade, hyvä kun eteensä näki.
- jatkoin matkaa autolla -
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että tässä ketjussa ajamisella tarkoitetaan vain ja ainoastaan sellaista ketjun pyörittämistä jonka ansiosta pyörä liikkuu eteenpäin. Traineriajolle sen eri muodoissa voisi kyllä avata uuden ketjun. Siis sellaisen jossa topikkina olisi enemmänkin suoritus- ja kokemuspuoli kuin laitteisiin, alustoihin ja ohjelmiin liittyvät jutut - tai mistä nyt trainereillaan ajavat kulloinkin haluavat kirjoittaa.
Eilen sata kilometriä kelviä ja katuja. Peekoota ja punaisissa valoissa seisomista. Muutama reippaammin ajettu lyhyt pätkä ihan omaksi iloksi.
Satoihan siellä käytännössä koko ajan, mutta toisin kuin esimerkiksi lauantaina sadetta tuli sellaiseen tasaiseeen tahtiin eikä siitä ollut sen kummempaa haittaa kuin että ajolasien pitäminen kävi hankalaksi. En rupea mainostamaan käyttämiäni vaatteita, totean vain että pukeutuminen oli oikein onnistunutta, ei tullut kylmä eikä ollut kuuma. Hanskat vain pikkuhiljaa vettyivät sen verran ettö vaihdoin ne kuiviin suunnilleen puolivälissä lenkkiä.
Eilen virkistävä viisikymppinen vesisateessa. Ihan mukavaa oli, hyvä ilma ajella hissukseen.
Tänään reilu 100 km hakemassa puuttuvia ruutuja VeloVieweriin. Pari suunniteltua ruutua jäi hakematta harhailtuani reittisuunnittelun vietyä yllättäviin umpikujiin.
Hurja 10 kilsaa liukkailla, onneksi on nastat.
Eilen työmatkat ja samalla lenkkiä. Tänään sitten loskan keskellä töihin.
Iltalenkin tänään töistä kotiin.
Aamulla 79km. Ihan väsy, ei mitenkään uskalla lähteä minnekään Valkeakosken lenkille, mä sippaan kotimatkalla ja se ei ole kiva tunne kesken lenkkiä se.
Tänään työmatkat
Tänään työmatkat yhteensä 30km, aamulla lumisateessa, iltapäivällä jäätyneessä sohjossa.
Kotipihalla napsahti vuosimittariin 10.001km, joten yhden lajin 10k -kerhon jäsenyys lienee vahvistettu :D
Vielä on pyöräilykautta jäljellä.