Satoi vettä
Printable View
Satoi vettä
Sodexon opiskelijaruokalan ISO-sertifioitu laatu.
Miten voi Suomessa edes olla mahdollista, että 12:17 torstaina on hernekeitto loppu :D
Vaihtoehdoiksi jäi sitten joko valkoista makaronia tai valkoista riisiä. Business as usual.
Joko Myllyssä tai Tourissa bongasin taas niitä Elmo Sport -pyöräilypaitoja (kuva-aiheena pesäpallo/baseball mies maila valmiina). Ajaessani Kalajoen keskustaan oli tienvarsimainos paikallisesta Elmo Sportin kivijalkaliikkeestä Shellin vieressä. SINNE.
Asia EI yllättänyt minua - näitä kivannäköisiä pyöräilypaitoja EI enää valmisteta.
Alkanut jeesustelu teräsrunkojen painoista.
Osui.
Tosin minua ei ihmetyttänyt suoranaisesti rungon paino, joka osoittautui noin kilon kuitua painavammaksi, vaan kokonaisen pyörän paino, joka vaikutti käsittämättömän suurelta ottaen huomioon osasarjalista ja hinta. Pitää tutkia Excelissä asiaa joskus jos on aikaa.
Pimeät pyöräilijät.
Heijastittomat jalankulkijat
Jos seuraatte Aamulehden mielipidepalstan tekstiviestiosiota, niin ei mene viikkokaan ilman että vakiomielipidetekstailijoiden kommentteja.
Tänään oli SEKÄ Carl Palomäki ETTÄ Timo Liitiä taas tekstiviestitelleet.
EI myöskään yllätä ainainen liikenteen parjaaminen; kait se on ( kirjoittajan mukaan) "survival-peli Tampereella" jos kirjoittaja väittää "näkyvyys on Hämpin kadulla nolla".
Kansisi varman käydä sitten optikolla?
No kylläkin eilen, mutta tuon edellisen jälkeen Carl Palomäki on tekstaillut jo kahdesti ( tai siis julkaistu, ilmeisesti tekstailee joka päivä) Aamulehden mielipidepalstalle.
Luultavasti en ole ainut joka ihmettelee...eikä hepulla mitään ihmeellistä sanottavaa ole, kunhan pölisee sitä mitä tässä muutenkin on viime aikoina lehdissä ollu.
Varmaan ne Palomäki ja Liitiä pian taivastelevat siellä Aamulehden mielipidepalstoilla että ihme tyyppi se joku tempokisu joka päivittäin pölisee jossain Fillari-lehden forumilla.
Ja nämä herrat ei pölise ite Aamulehden nettipalstalla vai? :D
Tarkoitin nimenomaan painetun paperilehden tekstiviestimielipidepalstaa. Olen ite päässyt sinne tänä vuonna kaksi kertaa, tosin olen kirjoittanut kolme kertaa...mutta erilaisia mielipiteitä on kivempi lukea kun aina samojen.
mitäs mä kommentoin..."että ei elämässä aina tarvitse olla "vuori kiivettävänä" vaan tavallinenkin elämä on aivan yhtä arvokasta ja mielekästä". Tästä tuli henkilökohtaista kiitosta.
Toisella kertaa totesin jotta jos terveyskeskuslääkäri ei osaa hoitaa asiaa, on hyvä ohjata kollegalle. Jos potilas on tyytymätön, niin kannattaisi ottaa yhteyttää ko. tahoon eikä nimettömänä kirjoitella lehteen. - mitähän sekin auttaa, kun nimettömänä kirjoittaa "terveyskeskuslääkäri neuvoi hankkimaan toisen lääkärin, minä suljin puhelimen"??
Yleisesti ottaen mielipidepalstan kirjoitukset on nykyisin liikaa politiikkaa. Minä tykkäisin lukea tavallisten ihmisten mielipiteitä tavallisista asioista, ei valtuutettujen/kansanedustajien/ tutkijoitten jotain kamalan pitkiä tutkielmia "minne olet menossa Suomen talous".
Nimittäin mielipidepalsta on ensimmäinen asia jonka lehdestä luen, usein aamulenkin kaffetauolla Valkeakoskella.
Että mistä kaikesta ihminen voi olla kateellinen.
Että posti oli lakossa. Mulkut
Yritin sitten vaihtaa töissä vanteelta toiselle päälykumia. Ekasta varakiekosta se klassinen Joku oli pöllinyt sisuskumin (mutta laittanut päälykumin takaisin paikalleen, wtf?) ja kun näppäränä päätin siirtyä varasisuriin, niin eiköhän sekin ollut hapertunut paskaksi. Eikä yhtään ehjää sisuria hyllyssä jäljellä. Jep, meinasi hetken yllättää, mutta sitten heräsin. Eikun ostoksille...
Että mielenilmauspäivän työmatkapyörää kasatessa asensin juuri sen vuotavan jarrun.
Se, että kotimaisten valtateiden varsilla levähdysalue tarkoittaa kaatopaikkaa.
Loman jälkeen töissä istuskelu on ihan mölöä.
Pyöräilyhousuissani on peffan kohdalla säämiskässä takarenkaan jälki.
Kertookohan housujen kulumistyyli jotain ihmisen ajotottumuksista? :rolleyes:
:D no ei menny viikkoakaan ilman Mr. Mielipidetekstaajaa Aamulehdessä!
" Kristinuskon perussanoma voisi olla lääke tähän nykyiseen maailmanaikaan..." Carl Palomäki.
Oon miettinyt, kaikki tekstarit eivät tule julkaistuksi ja jokainen tekstari maksaa, niin herran tekstailu tulee maksamaankin jonkin verran.
Joku vertasi kun minäkin kirjoittelen - jos tää maksaisi euron per postaus, niin en muuten kirjoittelisi.
Chilin syönnillä on seurauksia.
:D tässähän ehti olla jo 6 päivää ilman Carl Palomäen mielipidetextaria! Tosin tässä välillä ehti olla Timo Liitiän "...40-vuotiaatkin juoksee maratonia" mielenkiintoinen mielipide.
Tänään olivat siis molemmat herrat taas äänessä.
Mä alan pitää kirjaa. Vuoden kuluttua katson kuinka monta tekstaria ovat saaneet julki.
Sama hommahan se täällä foorumillakin oli vähän aikaa, mutta vanhan pa#kan jauhaminen jatkuu taas.
Juuuh! Voi nauttia hiki otsalla mennen tullen :)Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti JackOja
Tenavien aamutoimien venähtäminen ja siitä seuraava kiire. Kerettiin kuitenkin kouluun ajoissa, se näin off-topiccina hieman yllätti.
TeliaSonera Finland Oyj:n hinnoittelussa EI ole deflaatiopelkoa!
Ne ilmoitti nostavansa kaapeli-tv-kortin kuukausihintaa vaatimattomasti +20% ja samalla taas karsivan ilmaiskanavia, nyt katosi Bloomberg maksukanavaksi. Tätä ennen eräs ensimmäisistä satelliittijakelussa 1980-luvulta asti ollut TV5 Monde, DW-TV, ETV (Viro), (C)NBC, BBC World News ja ennen Conax-aikaa EuroSport ovat poistuneet.
Nyt lokakuussa 2015 näkyvät peruskotimaisten tv-kanavien lisäksi vain kolme uskonnollista kanavaa, kolme venäläistä propagandaa ja pikselimössöviihdettä suoltavaa epäselkokielistä turhaketta, France24-uutiskanava ja joku ihme World Fashion.
Tässä odotellaan, nouseeko Soneran kanavapakettien hinta monopoliasemassaan myöskin +20 % ja tv/radio-jakelun vuosimaksu vielä erikseen +20 %.
Täytynee kokeilla, toimiiko DLNA-jako yhdeltä kanavakortilta (tekstitys)ongelmitta koko taloudessa, jos Sonera aikoo hinnoitella itsensä henkilöauton kaskovuosimaksun suuruiseksi.
Riittää se jälkeenpäin saatu noroviruskin
Ei yllättänyt, että olin negatiivisesti yllättynyt, kuinka kylmä aamu oli
Varpaiden jäätyminen.
Ninjapyöräilijöiden määrä.
Thomsonin hopeiset palikat näyttää kivalta titamiinin kanssa.
No ei sitten.
Mutta jos kerta allekirjoittaa ( käsialan mä tunnistan) onnittelukorttia, niin voisiko tervehtiä työpaikalla 50-vuotiasta?
ei.
Ei varsinaisest yllättäny, mutta silti ny kuitenkin että mikä piru taas on vialla...
Lisäys: Eikä yllättäny sisäpiirin tieto, että ne oli talon ämmät kun halusi entisen "wanhan ajan kunnon" talonmies-isännöistijän poijes ja halusi "ammatti-pisnes"- isännöitsijän hoitamaan ( just juu) asioita. Minä ja pari muuta talon "alkuasukasta" kaivataan wanhoja hywiä aikoja, kun asiat sujui ja ongelmist pystyi heti jutteleen jonkun kanssa. Olen tätä ko. henkilölle sanonukkin, että "kyllä mä kuule sua kaipaan.." Nyt on kaikki taloyhtiön asiat ihan rempallaan.
Äskö tuli jotain vesimaksuja???? kuvittelin että mitä ihme lisämaksuja, kun kulutan niin vähän vettä että saan aina palautusta...ja sitten ilmeni että koko käytäntö on muuttunu, vesimaksu ei sisällykään yhtiövastikkeeseen vaan tulee 3kk välein erikseen. Olisiko tästä voinu vaikka jotenkin informoida?
Wanhassa Wara parempi, nuorissa riski isompi ja ei tuu valmista.
"Uusi tilasto: Näissä ammateissa on pulaa työntekijöistä - ja näissä liikaa hakijoita" http://www.iltalehti.fi/tyoelama/201...13541_tb.shtml
Joo'o, ei yllättänyt.
Viileä vastaanotto kotona kun "yhden" jälkeen kiipesin kämpille. Kuulemma yhdellä käyntiin paikallisessa ei mene kolmea tuntia. Ihme juttu, onhan tuohon matkaa melkein 30 metriä.
Kyllästyin myös, tosin TampereenTietoVerkon, hinta- laatusuhteeseen ja irtisanoin koko kanavakortin. Otin tilalle puhelinmyyjien , jo vuosia kauppaaman, Elisa viihteen. Samalla irtisanoin vaatimattoman 10M kiinteän laajakaistan, kun Viihdepaketin myötä seurasi 100M liittymä.
Netin ja television kokonaismaksu putosi ainakin meikäläisellä. Myös tarjontaa tuntuu riittävän minun tarpeisiini.
Se miten vaikeaa ja hidasta Espoossa on kulkea julkisilla liikennevälineillä pisteestä A pisteeseen B.
Aikamoinen reissu... vein auton aamulla huoltoon Friisilän nurkille ja piti päästä Otaniemeen bussilla. Reittiopas kyllä kertoi, että sopiva bussi tulee kohta ja 31 minuuttia mennee aikaa.
Noh, pysäkillä meni 15 minuuttia ennenkuin tuli ainuttakaan bussia, pysäkkiaikataulun mukaan 3 sopivaa olis pitänyt mennä. Meinasin jo kysyä kanssaihmisiltä onko bussit lakossa tms.
Noh, viimein tuli yksi Tapiolaan menevä bussi ja läksin sillä. Aikaa 10K:n saapumiseen olisi ollut enää pari minuuttia, mutta en uskaltanut luottaa sen saapumiseen. 10K:lla olisi päässyt suoraan Otaniemeen, mutta sen oli hylännyt ajatuksista koska sitä olisi joutunut odottamaan parikytä minuuttia ja se kiertelisi kaikenmaailman Haukilahtien kautta.
Noh, köröttelin Tapiolaan ja jäin vaihtopysäkille toteamaan, että Otaniemen bussi tulee (ehkä?) 11 minuutin päästä. Totesin, että tuossa ajassa jo kävelen viimeisen reilun kilometrin toimistolle ja läksin talsimaan.
Tunnin verran kului 6,7 kilometrin matkaan. Taidan kävellä iltapäivällä sinnepäin...