Nyt nuo Diadorat on päivän tarjouksessa vajaan 90e ja kustit. Talvikenkäominaisuuksista en sano mitään..
http://www.bike-discount.de/shop/a38...nter-shoe.html
Printable View
Nyt nuo Diadorat on päivän tarjouksessa vajaan 90e ja kustit. Talvikenkäominaisuuksista en sano mitään..
http://www.bike-discount.de/shop/a38...nter-shoe.html
Northwave Celcius Artic:ja oli äskettäin Oulussa Joutsensillan intersportissa. Yhden parin lunastin 199€ hintaan. Voi noita olla muissakin intersporteissa. Vielläkö pääsis testaamaan.
Hurraa! Nimittäin muutama vuosi sitten vastaus samaisessa Intersportissa oli, että "maahantuojan mukaan Nortwaven talvipyöräilykenkien menekki on sen verran pieni, ettei niitä kannata tuoda maahan". Tilasin sitten arvalla Celsius GTX:t internetistä ja ne on olleet hyvät, mitä nyt alkaa ensimmäiset kulumisen jäljet näkymään. Voisinpa käydä katsomassa ja vertaamassa eroja ihan livenä, jossain vaiheessa tulee päivitys eteen omillekin kengille.
Hebe: kerrohan kokemuksia, kun pääset testaamaan kenkiä.
Omat Wölvhammerit on olleet varauksessa Foxcompista ja kova on odotus täälläkin... pääsee eroon kengänsuojista.
Tällä hetkellä on ollut Northwaven Celsiukset, eikä niistäkään pahaa sanottavaa. On vaan ajettu melko loppuun.
Bike-discountissa tämän päivän talvikengät alennuksessa http://www.bike-discount.de/shop/k20...er-shoes.html?
Bikeshopissa loput Laken kengät alennuksessa 249€ http://www.bikeshop.fi/Lake_MXZ_303_...ppa/pLAMXZ303/
Kävin tuossa 1,5h pyörittelemässä -7°C pikkupakkasessa. Jalassa oli Articien lisäksi ohuehkot sukat ja ohuet pohjalliset.
Jalat eivät paleltuneet, matkaa olisi voinnut viellä jatkaa. Jalkapohjissa kyllä huomasi viilentymistä joten hain paremmat pohjalliset.
Toistaiseksi vaikuttavat toimivilta kengiltä.
Tänään tuli koeponnistettua Cyclecenteristä poistetut uudet Laken 303:t noin viiden tunnin ja 116km lenkillä. Ulkolämpötila -8 astetta ja puolet lenkistä vahva vastatuuliviima. Jaloissa kaksi vaellussukkaa per jalka. Noin puolentoista tunnin jälkeen varpaat olivat jo suht viileät, mutta kyllä noilla selvisi koko lenkin läpi ilman, että joutui harrastamaan juoksemista varpaiden lämmittämiseksi. Selkeä parannus ikivanhoihin Shimanon MW01:iin siis. Spessun kesäkengät ovat kokoa 42, ja mietin pitkään Laken tapauksessa 43:n ja 44:n välillä, päätyen 44:iin. Oli oikea valinta, on vähän liikkumatilaa varpaille vielä kaksien sukkienkin kanssa, eivätkä silti tunnu liian löysiltä.
Moron! Outoja kokemuksia tuosta saksalaisesta boc24.de;stä. Tilasin sieltä eilen samanlaiset "talvikengät" (MTB Schuh Silverthrone) kuin ainakin hannupulkkinen ja jotkut muutkin aiemmin tässä viestiketjussa. Vieläpä PayPalin kautta maksoinkin ne, mutta minkäänlaista vahvistusviestiä (confirmation) en saanut siitä että ostosprosessini olisi teknisesti onnistunut. Tähänasti on verkko-ostoksissa tottunut siihen että ainahan tuollainen vähintään noreply-viesti tulee jo muutaman minuutin sisällä. No nyt minulla ei siis ole tilausnumeroa eikä mitään kättä pidempää tapahtumasta.
Alkoi pelottaa että olikohan niissä ostosvaiheissa vielä maksamisen jälkeenkin joku vaihe joka olisi pitänyt vahvistaa että ostos kirjautuisi. Hölmöltä tuntuu mutta onko kellään muistikuvaa onko boc24.de:ssä jotain noin perverssiä? Tuotahan ei voi mitenkään testata, paitsi tekemällä jonkun toisen ostoksen, vaikkapa toiset Silverthronet :D
Avauduin tässä kun boc:n helpdesk ja online ei tietenkään vastaa mitään, jouluruuhkien takia varmaankin. Eli, en voi mitenkään tietää olenko ostanut ko. kengät vai en. Ainoa mikä on varmaa että PayPal veloitti luottokortiltani kenkien hinnan ja siirsi sen BOC:lle.
Mulle oli tullut kaksi mailia boc24:lta, eka se normaaali jossa kerrotaan mitä tilasit ja tilausnro .. myöhemmin sitten tuli toinen viesti jossa pakettinumero.
Ok jartsuli. Tankkasin noita boc24:n ohjeita ja näyttäisi siltä että automaattista kuittausta ei tosiaankaan käytetä, vaan 1. maili lähtee kun tavara on loppuunkäsitelty ja siirretään kuljetusyhtiölle (Hermes). 2. viesti lähtee kun kuljetusvaihe alkaa. Riippuen tavaran käsittelyajasta tuon ekan viestin saamiseen voi siis mennä kauankin. Sinun tapauksessa ilmeisesti 1. viestikin tuli nopeasti?
Joka tapauksessa kun on tottunut automaattikuittaukseen, tuntuu oudolta kun sitä ei tule. Siellä ohjeissa ne selittävät jotenkin että "E-mail ei sovellu tilausvahvistukseksi vaan vahvistus on vain yksilöllinen kirjallinen vastaus tilaukseen". Tarkoittanee faxia tai kirjettä.
Ne saksalaiset....
(itsellä ainakin ulkomailla tilatessa auttaa ihan tolkuttomasti google chrome selain, itse kun en saksaa ymmärrä niin tuo kääntää lennosta aika osaavasti englantiin)
Kiitti jartsuli myös erillisviestistä, josta ilmeni että sinä olet saanut sekä tilausvahvistuksen että pakettiseurantaviestin sähköpostiin.
Minä en jostain syystä ole saanut kumpaakaan. Sensijaan eilen BOC yllättäen vastasi minun on-line-osoitteen lähettämääni erilliseen ihmettelyyn siitä miksi en ole saanut mitään normaali-infoa tilauksesta. Vastineessa he vaan lyhyesti toteavat että "Herr Pajula, ei syytä huoleen, paketti on jo matkalla ja tässä paketti-id GLS:n seurantajärjestelmään". Lopuksi vielä hyvän joulun toivotukset! Eli kyllä saksalaisetkin ovat lopulta ihmisiä..
http://joonatoivanen.wordpress.com/2...ngat-talveksi/ ensivaikutelmani ja pari omaa kuvaa lake mxz303 kengistä. Nyt pari kuukautta käyttäneenä ei ole pahemmin varpaita palellut, ollut tosi mukava polkea. Kovimmilla pakkasilla (noin -25) olen pitänyt kaksia paksuja sukkia.
Laken MXZ303 kenkiä saa Englannista kohtuu hintaan 208.83€/169.9£ + kuutisen euroa toimitus. On kokoja leveää sekä kapeaa lestiä musta/harmaana. 45 kokosen leveä lestisen pohjallinen on 290mm pitkä. Suosittelen tuota leveää lestiä, jos ei ole tosi kapea jalka. Viikkon kesti toimitus http://www.tredz.co.uk/.Lake-MXZ303-...Boot_58427.htm
Eilen saapuivat Foxcompista... jalassa tuntuvat loistavilta. Koko 44 mikä pätee muissakin jalkineissa, selvästi tilaa jalkapöydän ympärillä.
Varsinainen ajotesti odottaa tervehtymistä.
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphoto...48667548_n.jpg
Nuo ainakin näyttää lämpöisimmiltä mitä on näkynyt!
En tiedä tarkkaa hintaa... samassa paketissa Beargreasen kanssa.
Minun saapikkaani kuriiri kiikutti tänään ovelle. 44 on myös muiden jalkineiden koko ja näihin tuntui mukavasti vielä mahtuvan räpylä ja kaksi sukkaa. 45NRThin sivuilla olevan mittataulukon avulla "buutsini" valitsin.
http://45nrth.com/files/pages/45N_Wo...zing_Chart.pdf
Bikepalast oli laittanut mukaan myös 500 sivuisen tuoteluettelon. En edes tiennyt, että nykyään vielä painetaan yhteen asiaan keskittyneitä luetteloita, ainakaan noin massiivisia.
290 kustansi, postikuluja ei mennyt, kun oli noin tyyris ostos.
Tässä katsellessani usalaisen Brad Herner:tin youtube-kanavaa, huomasin hänen löytäneen kunnon talvikengät. En itse näitä omista, mutta hyvältä näyttää videolla. En myöskään tiedä onko näistä kengistä ollut aikaisemmin puhetta. Viitsi puhelimella etsiä.
Kengät on 45NRTH l. 45North. Video 45North mountain bike shoes review
No siinähän ne arvostellaan yläpuolella. Kätevä tämä puhelin ;)
Onko kokemuksia noista wölvhammereista? Saako extra noin sadalla rahalle vastinetta? Kengän suojia joutuu varmaan käyttämään noidenkin kanssa ettei kallis kenkä tule suolan ja skeidan raiskaamaksi.
sunnuntaina veti varpaat sen verran jäähän, ettei loppumatkasta edes tuntunut kylmältä, eli jotain pitäis tehdä.
Viitisen tuntia olen nyt noilla Wölvhammereilla tunnin pätkissä huristellut ja pakkasta oli noin -5.
Sukkana oli ohukainen kesäsukka. Noin lyhyillä pätkillä ei varpaissa ole kylmä tuntunut.
Klossit olin viritellyt omasta mielestäni samoihin kohtiin molemmissa kengissä. Kuitenkin vasen kenkä hinkkasi kampea. Jouduin vetämään klossin niin reunaan kuin mahdollista, ennen kuin tilanne korjaantui. Kengän rakenne on tehty melkoisen tiukaksi ja tällä tarkoitan sitä, kun räpylää pujottaa kenkään saa olla aika fakiiri. Seuraavaksi kun menen paikalliseen sekatavarakauppaan taidankin ostaa kenkälusikan. Jalan ollessa sisällä tuntuvat kyllä todella mukavilta.
En kyllä ajatellut enää mitään suojia käyttä noiden kanssa, kestävät sitten mitä kestävät...
ps. Yhtä asiaa vaan kadun raskaasti, etten ole hankkinut jo vuosia sitten jonkinlaisia talvikenkiä. Kyllä se vaan on ollut helvetistä ajella kesäkengillä ympäri vuoden vaikkakin on ollut moninkertaisia sukkavirityksiä.
Edit: pss. En tiedä onko muissa talvikäyttöön tehdyissä kengissä Vibram-pohja. Vaelluskengissä semmoiset mulla on ollut jo iät ja ajat. Vibramin pohjat pitävät erittäin hyvin liukkailla ja epätasaisilla alustoilla, toivottavasti sama pätee näihin Wölvhammereihin.
Onko tietoa, saako 45NRTH Wölvhammer talvikenkiä jostain kotimaasta järjellisessä ajassa? Foxcompista ilmeisesti sai mutta jäikö mitään hyllyyn?
Joo siis on samannäköiset Vibramit Laken kengissä. Mulla tuppaa sellaisissa pukkaamaan klossin kohdista kylmää jarpaille. Mutta mä oon tällanen vilukinttu ja varpaat on monesti paleltuneet niin ei niitä kai mikään lämpösinä pidä. Vaikka sukkiakin mahtuu monet alle. Olis kiva ainakin kokeilla noita Wölvhammereita kun niitä on niin kovasti hehkutettu.
Tänään testasin shimanon mt-91 kenkiä -6 asteen pakkasessa n. 2.5h. Jalassa yhdet merinovillasukat ja kyllä lopussa alkoi paleltaan aika lailla jalkoja. Onneksi on tilaa laittaa enemmän sukkia ja kunnon pohjalliset vielä. Muuten tuo tuntui kyllä todella hyvältä mallinsa puolesta.
Metallia kiinni kengänpohjan metallisessa vastakappaleessa. Koko lenkki ollaan päkiöillä kylmän metallin päällä. Kylmä tulee läpi vaikka jalat ei olis koskaan paleltuneet. Kyse on vaan ajasta, yksilöstä riippuen joskus pidemmästä joskus lyhyemmästä ajasta, ei kengän merkistä. 45NRTH:n sivuilla on melkeinpä ihmeen lupaavat pohjalliset, aloittaisin noista ennen satasten kenkien ostamista. Jos ne toimii niin mihin uusia kenkiä enää tarvitsee. Pohjallisten materiaalia markkinoidaan käytettävän astronauttien pukujen eristeenä, ok, mutta onko niissä puvuissa vastaavaa systeemiä kenkien pohjissa kun pyöräkengissä?
Samaa mieltä scf:n kanssa tosta metallisesta vastakappaleesta. Sieltä se kylmä hohkaa. Eipä juu ole aikomusta uusia kenkiä ostaa, varsinkaan kun talvella tulee harrastettua muita lajeja enemmän kuin pyöräilyä, mutta ihan mielenkiinnosta olisi kiva testata onko nää Wölvhammerit kummemmat kuin Laket. Kymmenen raatin pakkasessa pari tuntia lakeilla menee vielä kohtuu mukavasti. Se riittäköön mulle toistaiseksi.
Jos viittaat satasella Wölvhammereihin, niin tossa edellä tarkoitettiin, että satanen enemmän kuin Laken talvikengistä. Wölvhammerit maksaa siis noin 350 €! Ja olen nähnyt ne livenä ja koittanut jalkaanikin kaverin kenkiä. Laket talvikengät mulla on ollut jo yli puolen vuosikymmentä ja niin hyvät kuin Laketkin ovat olleet, niin Wölvhammerit ovat paksuudeltaan täysin omassa luokassaan.
Vibram on yleisnimitys yhden kengän pohjiin erikoistuneen valmistajan mallistolle ja Vibram nimellä myydään vaikka kuinka paljon erinlaisia pohjia. Jos yksi laatu pitää pakkasella, niin toinen ei välttämättä. Omissa Hanwag vaelluskengissä olleet Vibramit eivät oleet mitenkään ihmeellisen pitävät pakkasella, vaikka muuten olivat kestävät ja ihan ok.
Kävin hakemassa illalla juuri ennen sulkemisaikaa Konalan IKH:lta Sievin Thermo Alu XL -lämpöpohjalliset NW Arctic kenkiin ja Shimpan varrellisiin kesäkenkiin, joita käytän välikelin kenkinä työmatkoilla. Huomenna lenkillä NW:t testiin uusilla pohjallisilla. Valkkasin pituuden mallaamalla alkuperäiseen pohjalliseen ja leikkasin saksilla jalkaterän osan muotoon. Nyt ei pitäisi tulla klossin kylmyys läpi enää. Hintaa 11€/pari.
http://www.ad-turku.fi/verkkokauppa/...003-00M-39.JPG
Lakeissa klossi rauta ei ole suoraan sisä pohjassa, vaan ulkopohjassa toisin, kuin kesägissä ja suurimmassa osassa "talvikengissä" missä on vain yksi pohja+pohjallinen ja klossin vastakappale suoraan pohjallisen alla. Uskoisin, että Wölvhammereissa saman lailla, kuin Lakeissa. Kyllä minunkin varpaat 2h ja kympin pakkasilla rupeaa Lakeissa kylmenemään, mutta sen tekee myös pilkkisaappaissa vaikka ei ole rautaa muuta kuin kairassa.:)
Pikahalpis ja testattu eriste sinne olemassaolevien pohjallisten alle on kaffipaketin se kuori, eikai se alumiinia oo mutta jotain foliota. Laitoin semmoset Laken pohjallisten alle ja kaippa ne pikkasen lämpöäpitelee.. :)
Eivät toimi mitenkään erityisen hyvin. Alumiini on jees, mutta tuo eriste on ihan onneton ja ilmastointireiät ovat juuri siellä missä niitä ei lämmöneristyksen kannalta tarvittaisi lainkaan. Itse ajattelin hankkia juurikin nuo kalvolliset villapohjalliset jos ne toimisivat vähän paremmin.
Arvon edelleenkin noiden wölvhammereiden kanssa. Hinta hirvittää sen verran, että jos ne eivät sitten toimikaan pakkasella, niin joutuu puremaan ranteet auki. Ehkä hankin halpikset täksi talveksi, totean ne täydeksi kuraksi, ja maksan sitten sen $400 noista kengistä ensi talvena.
Lienevät samat kuin Suomessakin jo myytävät "Aerogel lämpöpohjalliset" eli Polarwrapin "Toasty Feet insoles". Joku rohkea, palelevajalkainen ja varoissaan oleva voisi kenties ruveta koekaniiniksi yhteiseksi hyväksi?