Onkohan assoksen tai mavicin succiksia pk-seudun liikkeissä?
Printable View
Onkohan assoksen tai mavicin succiksia pk-seudun liikkeissä?
XXL myi assoksia avajaiskampanjassaan. En osaa sanoa, onko merkki jatkuvastikin myynnissä.
Onkohan Castellin bibseissä sama kuin Nalinissa että pitää tilata kokoa isompi kuin on?
Shimanoissa mahtuu XXL jalkaan mutta mutta Nalineissa joita kokeilin Pyörätukussa olisi pitänyt olla XXXL ja nehän oli just loppu.
XXL:ssä taisi olla joku kamppiserä. Ainakaan sen webbikaupassa ei niitä enää ole.
En tiedä miten paljon olet valmis maksamaan, mutta omien ja muiden käyttäjien kokemusten ja arvostelujen perusteella dhb:n (Wigglen oma merkki) ovat hintaansa nähden erinomaisia.
Bibsejä löytyy 30 eurosta 90 euroon asti ja 90 euron bibsit istuu omaan takamukseen paremmin kuin assos eikä häviä juuri ollenkaan Raphalle tai Castellin Free Aero racelle.
Ei ole kokemuksia dhb:n n. 40 euron housuista, mutta arvostelut ovat hyviä, esim. tällaiset:
http://www.wiggle.co.uk/dhb-aeron-cycling-bib-short/
dhb:t on mullakin ja ei niissä ole ollut valittamista, hinta ja laatu kohtaa mielestäni loistavasti.
Enpä muuten ollutkaan ihan niin tietoinen kuin luulin... Omat singletrackit tilasin kokoa 33-35" ja tuli L merkinnällä varustetut sopivan kokoiset pöksyt. Nyt tilasin noi hummveet samalla 33-35" ja tuli medium merkinnällä varustetut hieman liian kireät pöksyt. Laitoin jo CRC valitusta, ja menin sitten Enduran sivuille katsomaan mitoituksia. Noh siellähän seisoi komeasti että Hummveen 33-35" ON medium. Voi *****.
Kerrotaanpa omia ajatuksia ja kokemuksia Castellin ajohousuista. Tuli tuolta XXL:n avajaisista haettua ne Castellin tarjous bibsit (Velicissimo Due) ja niistä ensimmäinen koko, joka mahtui päälle oli L.
Mutta samalla itseltäni löytyy myös Castellin Endurance X2 bibsit kokoa S, jotka menee aika vastaavasti päälle kuin nuo toisen mallin L-koko, tai ehkä jopa paremmin.
Tilasin nuo Endurancet italialaisesta nettikaupasta ja mitoitin itseni Castellin kokosuosituksien mukaan ja myös hieman konsultoin itse kauppiasta.
XXL:ssä kokeiltaessa noita Velicissimo bibsejä, koko M ei millään mennyt edes ylle, ellei olisi halunnut todella kireät henkselit.
Endurancet ovat nähtävästi tehty huomattavasti joustavammasta materiaalista.
Tietenkin vaatetuksissa on eroja, mutta itseä mietityttää, kuinka monet (suomalaiset) pyöräilijät ajelevat "löysillä" vaatteilla.
Oon nähnyt pyöräilijöitä joiden bibsien pehmusteet roikkuu satulan etuosassa ja meinaavat, että on liian tiukat...
Näin onnekkaasti muuten omaan kokoon on Italialaisten mitoitukset sopinut hyvin.
Mua on aina ärsyttäneet näin pitkänä ja hoikkana henkselihousujen, takkien ja housujen mitoitukset. Jos takista haluaa riittävän pitkän hihan, on koon yleensä oltava L mutta rintakehän ja vyötärön osalta M tai jopa S. Kuitenkin taas kainaloista tai hartioista S ja joskus myös M kiristää. Hihattomissa aluspaidoissa taas m ja s koossa paita ei ulotu tarpeeksi alas eli ovat mallia napapaitoja. Housuissa taas lahkeet ovat liian lyhyet. Vyötärömitan mukaan valmistaja käskee ottamaan M koon mutta pituuden tai jalan sisämitan perusteella L tai XL koon. Hoh-hoijaa. Pyöräilybibseissa sama eli vyötärö M ja pituuden osalta 185 cm pitkille ehdotetaan L tai XL kokoa.
OT:
^ Et ole yksin ongelmasi kanssa. nimim: "ruhosta istuva takki tarpeeksi pitkillä hihoilla olis ihq"
Jos on pitkä niin pitää olla lihasta/massaa eikä pelkää luuta ja nahaa niin johan alkaa löytymään sopivaa vaatetta. Sama jos olet lyhyt ja lihava niin vaikea löytää sopivaa vaatetta.
Näin. Minulla ei ole ollut ongelmia minkään henkselillisten ajohousujen/säämisköjen kanssa, kun housut ovat tiukat kuin makkarankuoret. Kiinankopiohousutkin toimivat ok.
Sen sijaan löysät housut voi tuottaa hankaluuksia. Minulla on yhdet aavistuksen verran väljät, niin että ne eivät purista ja kiristä, vaikka ovatkin ihonmyötäiset. Niiden kanssa jo parin-kolmen tunnin maantieajo saa aikaan pientä hiertymää.
Kuinka tiukat noiden bibs'ien pitäisi olla / kuinka tiukoilla muut ajelee? 'Fiber' tuossa ylempänä puhui 'makkarankuorista'
Itse olen hoikka 181/88-89 (inseam) ja mulla gore bikewear'in talvibibs'it kokoa M. Noissa on henkselit aika tiukat kun seison suorassa, mutta toki löystyvät ajoasennossa niin, että eivät juurikaan purista. Vaikka mulla on aika 'tikkureidet' niin noita saa kyllä kiskoa päälle - ajaessa en puristusta huomaa. Eilen tuli vielä postissa dhb:n kevätbibs'it, jotka on kokoa S, ja niissäkin nuo henkselit on suunnilleen yhtä tiukat kun noissa gbw:n pöksyissä ja muuten ne ovat vähän tilavammat kuin gbw't.
Nyt vähän arveluttaa, että pitäisikö nuo dhb't kuitenkin vaihtaa isompaan kokoon...
Ite oon 186/75 Hoikka..ja käytän L kokoo ja ovat oivat mulle hyvät jalassa..😊
Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla
Henkseleiden kuuluukin olla seistessä tiukat, muuten ne olisivat ajoasennossa lähes hyödyttömät. Mielestäni koko on sopiva kun shortsit ovat mukavan napakat eikä löysiä ja ryppyisiä kohtia juurikaan esinny, mutta eivät myöskään rajoita jalkojen liikeratoja.
Se, miltä housut tuntuvat seisoskellessa ei ole kovin relevanttia; vain ajoasennon mukavuus on tärkeää. Erityisen yleisesti henkselit voivat tuntua ihan erilaisilta…
Housujen liiallisen kireyden huomaa lähinnä kahdesta asiasta: 1) säämiskää ei saa tarpeeksi ylös, hyvin ihoa vasten koko nivustaipeen matkalta, ja 2) kangas pistää venyessä vastaan, joka vaikuttaa liikerataan ja hukkaa energiaa—lyhyillä lähinnä takareidessä, ja pitkillä tai 3/4 asian huomaa nopeasti polvea taivuttaessa. Koon tulisi olla niin pieni kuin mahdollista noiden kriteereiden sisältä.
Hyvien ja huonojen housujen eron huomaa nopeasti siinä, että muuten sopivan tiukoissa ei-niin-hyvissä housuissa esim. etumuksen muotoilun puute aiheuttaa turhaa kiristystä, jolloin helposti joutuu ottamaan liian suuret. Ne sitten hiertävät, ja jopa kuluvatkin nopeammin…
Sikäli kuin suinkin mahdollista, suosittelen Assosta tai Castellin vastaavaa hintaluokkaa. Kumpaakaan ei, harmi kyllä, taida saada kivijaloista…
Täyty tulla kehumaan bianchin housuja missä on säämiskä nalini-merkkistä "nahkaa", oikein hyvät imo, tosi ohut kyllä tuo pehmuste vrt. vanhoihin housuihin , mutta selkämyös sopivan pitkä ja ei vedä housuja korviin....
Päädyin Enduran Equipe Uber -malliin, jossa on järein säämiskä. Parin kokeilun jälkeen voin sanoa, että kallis oli, mutta kannatti hankkia, toimii.
Alkuun luulin bibsejä liian pieniksi, puristaa reisistä ja henkseli on tiukalla, mutta niin pitääkin. 187 cm, 81 kg: M-koko
Mites dhbn bibsit; vartta on 187, jalan sisämitta 93, vyötärö jossain 95. Tilaisko koossa L ja itkee sitten väärän kokoista? Olisko kellään antaa vinkkejä....
Lähetetty minun GT-P5100 laitteesta Tapatalkilla
Wigglellä on kokotaulukot dhb:n bibseistä ja ne pitää kutinsa aika tarkkaan joten sieltä vaan mittasi mukaan. Kyllä mä uskon että L on sulle passeli.
Lähdin nyt VesaP:n hehkuttamalle linjalle ja tilasin juuri Wigglestä Castellit aikaisempien Assoksen pöksyjen tilalle. Ovat Aero Racet ihan hyvissä hinnoissa tällä hetkellä.
http://www.wiggle.com/castelli-free-...kit-bib-shorts
Kun minulle vakuuteltiin, että ovat aika tiukkoja niin tilasin L-koon.
Pituus on 185 ja inseam 85 mutta ongelmana L-kokoisissa yleensä ovat liian löysät lahkeet. M-koossa (jos ei tässä L:ssäkin) ongelmana olisi olleet aivan liian lyhyet henkselit ja pidennys olisi ollut välttämätön.
Lisäksi tilasin Castellin verkkopaidan, jollaisia olen kuullut suositeltavan Suomen kylmille keleille alimmaikseksi kerrokseksi. Näin alin kerros ei tunnut märkänä kylmältä ja ilmaa mahtuu väliin ennen seuraavaa kangasta. Valmistajahan suosittelee noita varsinaisesti lämpimälle kelille. Siinä otin S/M-koon ja saa nähdä miten käy. Koot ovat harvassa, koska seuraava on L/XL ja se olis luultavasti tällaiselle ruipelolle liian löysä eikä istuisi napakasti. Joissain M-paidoissa ongelmana on liian tiukat hartiat tai kainalot mutta tuossa hihattomassa ei luultavasti sitä ongelmaa ole. Kunhan on vain tarpeeksi pitkä korkeussuunnassa. Näyttäisi kyllä ihan hyvältä kuvissa.
Onko kellään kokemusta mitenkä nuo Castellien suhtautuu vaikka Löfflerin vastaaviin? Uusia ajohousuja pitäisi taas ostaa ja mietin, että ostanko taas Hot Bondit vai uskaltaisiko sitä kokeilla jotain muutakin välillä.
Parin viimeisen vuoden Free Aerot ON tiukemmat vetää päälle mutta sitten kun ne saa revittyä lopulta paikoilleen, ne on ajaessa kuin toinen iho. Jos on tottunut "normaalikireisiin" ajohousuihin paikalleen laittaessa, nämä FA:t voi tuntua ekoja kertoja kokeillessa että nämähän on sata numeroa liian pienet. Eli ei saa pelästyä kun niitä alkaa paketista ekaa kertaa päälle repimään. Ei ne (välttämättä) kovin helposti ilman kiemurtelua ja vääntelyä päälle menekään mutta lopussa kiitos seisoo kun on ne päälleen onnistuneesti äheltänyt. :)
@lansive. Mulla oli HotBondeissa koko L ja Castelleissa sopiva koko on XL
Nyt kun pyöräilykärpänen on purrut kunnolla niin ei anneta viileämpien säiden sitä pilata. Syksyllähän on jopa kivempi ulkoilla kun kesällä.
Kävin heittämässä tänään reilu 50km lenkin tuulihousut jalassa ja eieiei ja ei. Joka polkasulla kengän ja lahkeen väliin jää tennissukan välinen rako ja viima käy sisään, plus kahisevat helvetisti, eivät jousta ja tuuli nappaa kiinni.
Seuraavaksi testiin lähtee kollarihousut, mutta niissä taas ei ole kuin pienet taskut missä ei vetoketjuja, mutta ovat toisaalta joustavat ja näin ollen nilkkakin vähän peittyy.
Kokoa on 190cm/116kg joten moni XXL:kään ei välttämättä käy, kun nämä pyöräilyvermeet tuntuu olevan aika piukkoja. Eli haussa on joustavat housut mitkä eivät lepata takana ajavan silmillä, selkä peittyy ja nilkka myöskin kun jalka on yläasennossa.
En näe itseäni tiukoissa bibseissä, mutta eipä kokeilu mitään maksa jos käy testaamassa jossakin, eli vähän väljähköt housut käy paremmin, saa vielä alle kerrastoa jos tarttee. Säämiskää ei tartte olla, löytyy lyhkäsistä jo.
Eli mistä etsimään ja testaamaan ja koska taloustilanne sen sanelee, niin mitä halvempi, sitä parempi. Tarkan markan mies muutenkin. Henkselimalli paras vissiinkin?
^ Lidlissä kuulemma parasta tarjolla eikä maksa paljoa.
FWIW Lidlin juoksutrikoillakin on käyttäjänsä jotka pitävät niistä enemmän kuin saman puljun pyöräilyhousuista. Selän peittämisessä toiimii minulla hihaton alusasu, sekin mallia Lidl jossa pituutta riittää. Käyttöaikaa lisäävät sitten polvenlämmittimet.
(Todella hyvät pyöräilyhousut ovat sitten tietenkin vielä paremmat.)
Leveälahkeisissa voi aina laittaa ympäri tavallinen kuminauha. Halpa ratkaisu.
Lyhytlahkeiset säämiskälliset ajohousut jo löytyy, mutta syksyä varten tarvitsisin pitkälahkeista. Toimiiko yhdistelmä: säämiskällinen lyhyt housu + pehmusteeton pitkä housu? (Ja saako hyvät pitkät pehmusteettomat halvemmalla kuin pehmustetut eli kannattaako tällainen vai kannattaako kerralla ostaa pitkät pehmustetut?)
Hyviä ehdotuksia housuiksi ja missä niitä pääsee testaamaan (pk-seutu)
Tottakai. Itselläkin yhtenä kylmän kelin yhdistelmänä lyhyet ajohousut ja sen päällä sitten Gore Bike Wear'in tai Campagnolon säämiskättömät ajohousut. Ne on suunniteltu ihan tuohon. Eli saa pitää alimmaisena parhaita mieluisiaan bibsejä, sit saa latoa välikerrokseksi mitä ikinä tarviikaan lämmikettä, ja päällimmäiseksi sitten noi GBW tai Campyn pöksyt.