Pyörän tilaus ja maksu 15.9. Paketti koti ovella 29.9. Tasan kaksi viikkoa koko prosessi. Ei ongelmia. Pyörä oli todella asianmukaisesti pakattu ja suojattu.
Printable View
Pyörän tilaus ja maksu 15.9. Paketti koti ovella 29.9. Tasan kaksi viikkoa koko prosessi. Ei ongelmia. Pyörä oli todella asianmukaisesti pakattu ja suojattu.
Nyt kun oma pyörä (Radon QLT Race 4.0 18") on vihdoin ja viimein matkalla tänne kotosuomeen, niin ajattelin jakaa kokemukseni myös teidän kanssanne.
Tilaus ja maksu suoritettu 6.8.09. Aikaa kului vajaan kuukuden verran ja aloin kyselemään pyörän perään sähköpostilla (31.8). Viestiin vastattiin, että valitettavasti tilaamani pyörän rungot ovat loppuneet ja että ovat saaneet kyseisiä runkoja juuri lisää. Pyörän arvioitiin saapuvan minulle noin 2-3 viikon kuluessa.
Viikkoja kului ja aloin taas kyselemään pyörän perään. 22.09 saapui vastaus, että tilaamani pyörän rungot ovat loppuneet (jo toista kertaa) ja saavat kyseisellä viikolla niitä lisää. Pyörä lähetetään tämän jälkeen ns. "parasta mahdollista vauhtia." Tämän toisen tiedustelun jälkeen tilaus uusittiin, koska pyörän hinta oli laskenut 100 euroa tämän odottamisen aikana. Odotan edelleen rahojen palautusta tuosta ensimmäisestä tilauksesta.
28.9 tuli sähköpostiin ilmoitus, että pyörä on lähtenyt kohti Suomea.
Toki omalla aktiivisuudella olisi voinut olla vaikutusta asioiden kulkuun, mutta kyllä tämä 2 kuukauden odotus hieman nosti/nostaa verenpainetta. Bike-Discountin puolesta ei ole otettu kertaakaan yhteyttä, vaan joka kerta olen itse joutunut kyselemään, että mikä tilauksessa kestää. Seuraavaksi täytyy laittaa postia perään ja alkaa kyselemään, josko raskisivat jo palauttaa ensimmäisen tilauksen rahat.
Tähän mennessä tuosta puljusta on jäänyt minulle suht huono kuva ja jatkossa tuskin tilaan enään mitään tuolta.
Millaset postikulut tulee jos tilaa k.o kaupasta 4 talvirengasta?
Mutta tuleeko siihen vielä toi 10€ lisäksi?
tarkoitan tuota bulk goods kohtaa
Muistaakseni omat talvirenkaani tulivat ihan tavallisena toimituksena. Olivat vääntäneet kumit niin pieneen laatikkoon, ettei tullut bulk-lisämaksua.
Nyt tilattu mutta epäilys ettö onnistuiko..Maksu tuli suoritettua visalla jonka jälkeen paluu tyhjälle BD-sivulle. ei oo tullut mitään tilausvahvistusta eikä käyttäjätilillä näy että ois mitään tilattu. Pitää varmaan odottaa että meneekö rahat visa kortilta??
Itselläni kävi aivan samoin kun tein tilauksen. Odottelin hetken aikaa ja tein sitten uuden tilauksen joka meni Operan kanssa läpi, kun Internet explorerin kanssa ei mennyt. Toinen tilaus meni suoraan läpi ja tilausvahvistus tipahti samantien postiin. Lähetin heti perään sähköpostin jossa pyysin tarkistamaan ettei tuplatilausta ole tullut. Siihen ei ole kuitenkaan vastattu. Tavarat pitäisi olla matkalla kohti suomea tällä hetkellä.
Pojilla on logistiikka hallussa. Sain oikein henk. koht. mailia vähän yli viikko sitten perjantaina että nyt tulee fillaria ja ensi viikolla on himassa. Olikin jo heti maanantaina. Kiva. Ja tänään sitten tuli toinen samanlainen:seko:
Minä sitten reklamoimaan ja oikein puhelimella että tuli heille tämmönen käpy. Reklamaattori hämmästyi ja lupasi että pyöräntoimittajat tässä sulle ihan näillä näppäimillä soittavat takaisin. Ettei puhelinlaskua tule vaan asiakkaalle. Putiikki meni kiinni sitten puolitoista tuntia myöhemmin. Ei soittoa. En kyllä laita pyörää palautuksena ennenkuin pöljille on selvää että itse munasivat ja ei ole kyse köyhästä asiakkaasta. Velottavat vielä kahdesta, molopäät.
Laitoinpa palautekaavakkeella tiedoksi että puhelinnumero oli tämä ja että soittoa tässä odottelin. Mahtavat soittaa huomenna. Ehkä? Tappelevat varmaan keskenään ensin että kenen vika. Saksalaiselle on tosi tärkeää löytää syyllinen. Joku muu kuin itse. Varmaan toimii firmassa, jos kaikki ovat vähän sinne päin.
On siinä amatöörejä. Saksan Biltema ja Bebek yhdistettynä? Kö?:D
No ihmekkös, että meillä muilla tuon pyörän saaminen kestää kun toiset vei pari pyörää kerralla :)
Ei vaan ihan tosissaan ajetellen, niin minun pyörä on tällä hetkellä tulolla todella nopeasti verrattuna muiden pyöriin. 28.9 tilasin, 1.10 oli DHL:llä ja viimeisin viesti tällä hetkellä on 05.10.09 03:37 Departure from outward Office of Exchange in Country of Origin.
Voin vain komppata sitä joulupukin odotusfiilistä!
Tilasin pyörän ja vähän varusteita 21.9, muutaman päivän päästä sanoivat kamojen lähteneen varastosta ja 2.10 oli yritetty tuoda pakettia kotiin, eli alle kaksi viikkoa tilauksesta. Seuraavana arkipäivänä ilmestyi sitten postilaatikkoon ilmoitus postiin saapuneesta paketista. Paketissa, eikä sen sisällössä ollut mitään valittamista, samassa paketissa olivat pyörä ja varusteet. Itse maksoin vielä 8 euroa ekstraa kunnollisesta pahvilaatikosta.
Kaikki siis sujui niin kuin vain BD:n tapauksessa toivoa saattoi.
Jaahas, vaikka oma tilaukseni meni suht moitteetta vaikuttaa tämän kaupan osalta olevan sellainen "On arvonnan aika" menttaliteetti. No ei silti, itse sain kaiken tilaamani nätisti kahdessa eri paketissa (pyörä ja kamat). Silti ei voi kehua kaupan toimintaa asiakkaaseen nähden. Tiedottaminen on surkeaa ja mitä ilmeisemmin hyvin harhaanjohtavaa.
Joskus on jännää ja toisinaan onnistaa.
Pyörä tilattu ja maksettu 28.9. Pyörä lähetettiin. 30.9.
DHLn tilastot:
01.10.09 18:09 Parcel centre of dispatch Shipment to abroad was processed at the outbound hub
03.10.09 04:31 International Parcel Station Shipment to abroad was processed at the International Parcel Station (IPS)
05.10.09 03:37 Departure from outward Office of Exchange in Country of Origin
07.10.09 18:27 Arrival at inward Office of Exchange in the Country of Destination
08.10.09 12:00 Attempted/Unsuccessful delivery
08.10.09 14:20 Final delivery: The parcel was successfully delivered
Eli hain tuolloin 14:20 sen postista. Mielestäni ihan kelvollinen toimitusaika melkein valmiiksi kasatulle pyörälle.
EDIT: DHL:n tiedot korjattu paremmin luettavaksi.
Tämä putiikki veloittaa sitten luottokorttitiliä samantien riippumatta toimitusajasta. Selkärankaisempaa on veloittaa kun toimittaa. Niinkin alalla voisi toimia ja toimitaankin.
Koska tykkään tahallani latoa paskaa niskaani, tilattiin taas täältä jonniinmoinen laatikko romua. Sit jännitetään tulisko lottovoitto eli kaikki kamat sovitusti ja nopeesti kotia....
Mulle on kans tuolta nyt tulossa laatikollinen romuja.
Tällä kertaa homma on edennyt ihan sujuvasti: kyselin erään tuotteen saatavuutta etukäteen, kun sen kohdalla mainittiin toimitusajasta. "yksi kappale on varastossa" -vastaus tuli maanantaina ja laitoinkin siitä tilauksen sisään tiistaina. Mukaan tarttui myös pari muuta pienempää tavaraa. Keskiviikkona tuli "yksi näistä pienemmistä kamoista on loppu - mitä tehdään?" -maili. Kuittasin, että lähettäkää ne muut ja hyvittäkää puuttuva. Lähetysilmoituksen mukaan kamat lähti tuota yhtä puuttuvaa lukuunottamatta eilen ja just laitoin tuon puuttuvankin artikkelin tilaukseen toisesta butiikista. Tällä hetkellä vaikuttaa ihan hyvältä :)
Tilasin laatikollisen romua bk:sta, tavara tuli viikkoon tilauksesta plus että halvenpi sigman valo korvattu kalliinmalla mutta halvenman hinnalla (ilmeisesti loppuneet) Jotta olin varsin tyytyväinen ja tilaan varmaan uudestaankin.
Lueskelin noita toimituksien ehtoja ja syntyi kysymys. Näytti olevan jotain lisiä hintoihin riippuen maksutavasta ja tavaroiden määrään. Kuinka paljon tuolta tulee niitä lisiä hintaan?
Olikin sitten Reba paskana omasta raadosta, joten nyt jännätään kauhunsekaisin tuntein, että miten haasteelliseksi hommaksi muodostuu ehjän haarukan saaminen tilalle...
Siis AMAZING! Vain muutaman päivän jälkeen tilauksesta (viikonloppukin välissä) tuli BD:ltä lähetysvahvistus ja KAIKKI kamat on ainakin listan mukaan tulossa nyt. :eek: No, nyt odotellaan sit vielä viikko jotta kamat kerkee tänne. Mut ei niillä kiire, runko tuloo toisesta paikkaa vasta ensiviikolla...
Wanha ei usko ennenkuin saa tunkea nenänsä paketin sisälle ja tekee tarkan tutkimuksen paketin sisältöön...
Mun puketti on seurannan mukaan tullut aamulla Vantaalle (lähetetty torstai-iltana). Lähetysilmoituksen perusteella kaikki muut paitsi yksi etukäteen ilmoitettu puuttuva tavara olisivat mukana. Kohta saa ihmetellä mistä valintatalosta-tai-siwasta sen tällä kertaa saa hakea.
Itsekään en usko ennen kuin näen laatikon salaisuuden :rolleyes:
Edit: mulle ei ole runkoa tulossa, mutta kai sekin pitää nyt tilata, kun tuossa paketissa pitäisi tulla erinäinen valikoima fillarin kasaamiseen käypiä työkaluja. Pitäähän niille jotain käyttöä keksiä :D
Elämäni ensimmäinen tilaus bike discountista kirjattiin lähteväksi 2.10 illalla.
Tänään oli matkahuollon ilmoitus tullut, että lähipaketin voi noutaa siwasta :) Hieman alkoi hymyilyttää, sillä aikaisemmat matkahuoltoon päätyneet tilaukset muista nettikaupoista olen noutanut linja-autoaseman kupeesta olevasta matkahuollon toimipisteestä. Mutta lopputuloksena siis että paketti on ainakin perillä ja aikaa koko prosessissa meni 11 päivää.
Toivottavasti kaikki tilaamani tuotteet ovat paketissa ja paketti vielä ehjänä
Pistin itse kyseiseen kauppaan tilauksen (nastarenkaita yms.) 5.10 iltapäivällä ja sen jälkeen ei ole kuulunut muuta kuin tilausvahvistus. Pistin jopa eilen mailia ja kyselin, että mikähän on tilauksen status, mutta jälleen on totaalinen radiohiljaisuus... :seko:
Tilasin taannoin pientä hilpettä bd:sta, yksi tuote oli väärä. Laitoin asiasta s-postia, mitään vastausta en koskaan saanut. Vaikuttaa muidenkin kokemusten perusteella, että s-posteihin ei juurikaan vastailla.
1.10. Tilaus ja maksu Radon QLT 4.0 + tarvikkeita
8.10. Lähetti toi tarvikkeet kotiovelle + samana päivänä sähköpostiviesti, että pyörä lähtenyt matkaan
12.10. Lähetti kantoi paketin ilman hissiä olevan talon 5. kerrokseen :D
Pyörä oli todella hyvin pakattu lisämaksulliseen laatikkoonsa ja aika nopeasti pääsi ottamaan ensi puraisun. Toistaiseksi ei negatiivistä sanottavaa! Hassu yksityiskohta on tosin se, että toimituskulut olivat suuremmat Itävaltaan kuin Suomeen...
Nyt pisti myös silmään seuraava tarjous: Radon ZR Race Carbon Frame incl. Reba Race 599€
http://www.bike-discount.de/shop/a14...reba-race.html
WTF OMG WTF OMG!!! Paketti postitettu 12.10. illalla saksasta ja 14.10. illalla se on jo kirjautunut Vantaalle. :eek::eek::eek: OMG WTF!!! Ei KOSKAAN ole tullut B-D:n paketti noin nopeasti suomeen asti.
Nyt tietysti Matkahuolto kuppaa sitä lähi-Siwaan viikon verran mutta se onkin eri juttu sit....:mad:
Näyttää siltä, että B-D on noussut jaloilleen, joten eikun tilausta tekemään! :D
Hyvin toimii. Viime maanantaina tein tilauksen ja tänään tuli sitten Matkahuollolta lappunen, että tavarat on noudettavissa Valintaladosta. Pitää illalla käydä hakemassa paketti talteen ja tarkistaa, että olisiko vielä kaikki tilatut tavaratkin mukana... :)
Ilmeisesti kyseinen kioski voisi ihan hyvin poistaa koko sähköpostiosoitteensa, kun eivät sitä käytä. Syksyn aikana reilun parin viikon välein laitoin 3 kyselyä raadoista, vaan eipä ne yhteenkään ole jaksanut reagoida. Onneksi ei ollut pakottavaa tarvetta sitten ostaa, kun ovat niin aktiivisia vastaamaan. Puhelimeen kuulemma vastaavat paremmin.