^kiitos vinkistä, Pi Hole taitaa asentua aivanhetikohta [emoji106]
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Printable View
^kiitos vinkistä, Pi Hole taitaa asentua aivanhetikohta [emoji106]
Pitäisi vanha läppäri (Win10) saattaa nyt turvalliseen hävityskuntoon, mitä teen?
Darik's boot and nuke hoitaa homman eli tyhjää kovalevyn oikeasti ja lopullisesti.
Anna mulle, laitan siihen Os X
Ahaa, pitääpä tutustua. Aloitinkin jo "koneen palauttamisen oletusasetuksiin", jota se tuossa kolmisen tuntia kohta tehnyt. Laitetaan Darikkia perään vielä.
Kyllä se joutaa em. operaation jälkeen... mut uskaltaisiko, kaivat kuitenkin mun lomakuvat, fillari-excelit ynnä muuta sieltä jotenkin :)
Helpointa myydä ilman kovoa ja/tai ostaa jonku 25€ SSD/120Gt kovon siihen tilalle. Win-win jokaiselle osalliselle.
HELP! en nyt heti löytänyt sitä maksaminen muuttuu-topiccia mutta on tämäkin tietokoneen käyttöä tämä PayPalilla maksu.
Tuli ( piruvie) uusi Visa-kortti ja uudet numerot sun muut. Mitä teen kun pitäisi saada tämä kortti nyt PayPal:iin, meneekö siitä kohtasta että "link a credit card" vai mitä?
- ilmeisesti pitää linkittää tämä uusi kortti ja laittaa se preferred, ja poistaa vasta sitten vanha, mutta jos tulee ongelmaa ja pitää soittaa sinne paypaliin ( kuten viime vuonna...) niin parempi tehdä se operaatio ehkä ensi viikolla kun on vapaata ja aikaa esim. soittaa sinne rauhassa -
kiitos avusta jos joku osaa neuvoa
En tiiä mutta mulla on ihan suomen kielellä tuo paypal ja lukee
Linkitä pankki- tai luottokortti Pidä kortin tiedot suojassa ostoksia tehdessäsi
^ niin siis tuostahan tulee se englanninkielinen paypal-wallet-sivu?
Mulla tulee suomenkielinen. Jostain kumman syystä sulla on kieliasetukset jossaki väärin.
Paina sitä hammasrattaan kuvaa oikeassa yläkulmassa ku olet paypallin etusivulla
^ ei ne ole väärin, opin aikoinaan käyttämään englanninkielistä ja siinä mielessä hyvä valinta kun viime vuonna jouduin soittamaan sinne...eli silloinkin olin linkittämässä korttini ( jonka pankin asiakaspalvelijan neuvosta poistin...kun siinä päivittyi joku tieto...) ja kortin numero ei vaan kelvannu.
Hammasrattaasta tulee settings eli asetukset. Kieleksi voi valita suomen, mutta tässähän ei ole kyse siitä vaan uuden kortin lisäämisestä, ja pitääkö vanha sitten poistaa vai mitä..
Voit sie varmaan päivittää sitä vanhaa korttiakin. Eihän siinä muutu ku päivämäärä ja turvaluku. Jos tuli uus vanhan tilalle.
Ykeensä PayPalissa voi muistaakseni maksuhetkellä valita mitä korttia käyttää, näkyy numeron loppuosa ja sieltä valitsee sitten oikean
Nimenomaan ei näin. Tuli kokonaan uusi kortti ja eri numerot, vain se pin-koodi säilyy samana. Tätä painotetaan kortin mukana tulleessa lapussa, kuten myös sitä että vanhan kortin voimassaolo lakkaa noin kolmen viikon kuluttua huolimatta vanhan kortin voimassaolo-merkinnästä.
Paypalissa on myös sellainen että pidä tämä kortti ensisijaisena-kohta, samoin kuin em. lapussa kerrotaan että kun ottaa uuden kortin käyttöön vanhan voimassaolo lakkaa välittömästi.
Mä yritän suorittaa tämän kortti-operaation ensi keskiviikkona, jos kuitenkin joutuu soittamaan paypaliin, on hyvää aikaa vapaapäivänä.
lisäys: joo ja just kun oli oppinu Visa-laskun viitenumeron ulkoa, niin sekin muuttuu. Mikä piru on että ihan hyvää toimivaa muutetaan ja sitten kaikki on monimutkaisemmin.
... pakko kokeilla josko se uuden kortin linkittäminen PayPaliin kuitenkin onnistuisi...
- ja se onnistui, sinne meni. Hienoa, uusi kortti nyt käyttöön ja vanhan voi hävittää.
lisäys: pakkohan oli myös kokeilla onnistuuko PayPal-maksaminen...onnistui.
^ Ja nyt ei ku tuhlaamaan :)
^ ei tässä hirmuisesti voi tuhlata kun ei ole millä tuhlata. Pieniä ostoksia, koe-ostos oli 20euron nahkiais-sukat, ostin niitä kahdet kun toiset tulee lahjaksi. ( sukissa on siis merinahkiaisen suita-printti )
Kerran täällä olikin juttua, mutta on unohtunut eikä helposti löydykään, kun tuota pöytäkoneelle tuli päivitys ja nämä hienot jutut lakkasi toimimasta, jokin suojaus pitäis poistaa?
Jaa mitkä nämä hienot jutut? :D
Kaikkea roskaa ruudun täydeltä mutta tämän palstan äärimmäisen hienot tärkeät virkistävät jutut vain vilahtavat ja ruutu muuttuu valkoiseksi!😮
Jaa-a kuulostaapa hämmentävältä. Mikä selain?
^^ mulla teki tuolla tavalla juurikin fillarifoorumin kanssa ( on kirjainmerkkinä ja kirjainmerkkipalkissa ja niistä kun napsautti), kirjoitin fillarifoorumin otsikon hakukenttään, sivu avautui normaalisti , ja laitoin siitä uudelleen kirjainmerkiksi ja - palkiksi.
Kiitos tempokisu näin homma taas toimii.
Niin Firefox Linuksilla tässä koneessa.
^Olis ehkä saattanut olla vähän hankalaa alkaa ratkaisemaan ongelmaa etänä, ekana tuli jotkut Win-päivitykset mieleen ... onneksi Temponörtti ratkaisi ongelman.
--
Kenelläkään kokemusta Intel Compute stickistä?
Eiköhän tämän iki-ihana kellojen kääntö kumminkin ole syyllinen. Meni minullakin ensimmäisenä tällaiseen urliin:
https://www.fillarifoorumi.fi/forum/profile.php?do=dst
ja jäi valkoiseksi sivu. Uudella yrityksellä aukesi foorumi.
Ei enempää kuin sen verran että joskus harkitsin, mutta en sitten ostanut. Sen sijaan ostin Asus J1900I-C:n (https://www.asus.com/us/Motherboards/J1900IC/), 4 GB:n muistikamman, parinkympin kotelon (ei flektejä joten laadulla ei niin väliä) ja 64 GB SSD:n. Maksoi aika tarkalleen 200 euroa ja on sitten "oikea" tietokone.
Firefox päivittyi muutama päivä sitten 70.0 versioon. Sitten joillakin sivustoilla jäi jotain pois, kuten Iltasanomissa kuvia, Areenassa ohjelmalista, Verkkokaupassa ostamisen mahdollisuus...
Asia tarkistettiin, ja Linuxissa toimi. Minulla on Wintuska 8, joten nämä lienevät "aviollisia" ongelmia, kahden samassa purkissa toimivan kesken.
Sivustojen lähdekoodissa näkyy punaisella olevia koodin kohtia. Tuo tarkoittanee syntaksivirhettä.
Se, että esim. Chrome ei siitä välitä, johtuu
Jos teillä jää jotain viestistäni näkymättä, niin se johtuu
Minä se oon ottanu tuon seurannan suojauksen pois jos joku sivu firefoxilla ei toimi. Se useinmiten auttaa.
Osote rivin vasemmassa nurkassa kilven kuvake
Mulla on kyllä läppäreitä, miniläppäriä, Mac Mini ja pöytäkoneita .. toi tikku vaan olis hauska testata kun saisin lähes ilmasiks. Tabletti kylläkin uupuu mutta en ole vielä keksinyt käyttöä sellaiselle.
--
Jopotuinen hoi, talveksi tekemistä :)
http://signalk.org/installation.html
http://signalk.org/images/diagrams/S...er_Diagram.png