Taitaapi olla pohjanoteeraus nuo kisat nyt ku ei ainuttakaan mitallia edes em-kisoista tule.
Keihäsmiesten harteillahan tuo kylläki on viimevuodet ollu.
Printable View
Taitaapi olla pohjanoteeraus nuo kisat nyt ku ei ainuttakaan mitallia edes em-kisoista tule.
Keihäsmiesten harteillahan tuo kylläki on viimevuodet ollu.
^^ Onneksi on Kalevan kisat.
Aika typerää naureskella toisen ihmisen, pienen ihmisen ja nuoren tytön, jalkavammoille, mieti nyt itsekin. Olisin harrastanu vaikka hiihtoa tai pyöräilyä, jos perheellä olisi ollu rahaa varusteisiin. Halusin kuitenkin yrittää kun muuten jaksoin, ja halusin jollain tavoin "olla jotain" koulukiusaamisen vastapainoksi. Urheilua arvostettiin.
Ainakin Johanna Peiposen kympin aikaan tuli noin 3 minuuttia lisää kun juoksi jalkavammaisena kympin pari vuotta sitten. Sai haukkuja kun päätti sittenkin osallistua, mä ymmärrän hyvin että kuitenkin yritti, ei siinä iässä ajattele samalla tavalla kuin vaikka viiskymppisenä. Tai hölmönä penkkiurheilijana.
Kyllä tässä vieläkin itku tulee kun miettii mun pyristelyä juoksu/hölkässä, ei nuoren 17-vuotiaan kuuluisi niin onneton ja jalkavammainen olla.
Noi selitykset että on löysä olo tai huono päivä tai poikaystävä jätti, ne mitään syitä ole. Noissa kisoissa kaikki ( no suurin osa kuitenkin) suomalaiset on vähän enempi kun kansallisia pikkutekijöitä ( kuten minä) ja valmentajat ja kaikki niin pitäisi toi valmistautuminen hallita hieman paremmin.
Toinen on toi että voittajan pitäisi muka aina hymyillä.
- En ole koskaan nähnyt vihaisempaa mestaria, SVT:n kommentaattori Jacob Hård sanoi kisan jälkeen. ( Marija Lasitskene, korkeushyppy)
Täällä on kyllä yksi, jos tulos on huono tai muuten ei omasta mielestään sujunu, mitä siinä hymyilee. Tai muutenkaan hyppii ja pomppii siinä palkintokorokkeella.
Pointti oli että se mikä näyttää selittelyltä, ei luultavasti koskaan ole sitä. Ja sinä olet leimaamassa sitä eniten. Henk.koht mulle on uskottavaa onko se henkinen vai fyysinen syy mikä rikkoo suorituksen. Eikä sillä tarvitse olla realistista syytä, tuntemus riitää. Siis minä en naureskele sinun vammoille, fyysisille tai psyykkisille, vaan sille että kuvittelet etteikö muita vaivaa samat ongelmat. TS. itse selittelet mutta muitten selittelyt ei ole hyväksytäviä.
^ seli seli vaan itelles kans, böö
Se mistä oon kyllä onnellinen, että aikoinaan ei ollu mitään tommoisia "esittelyjä" ( joissa pitää hymyillä ja antaa lentosuukkoja yök) eikä kamera seurannu joka askelta, elettä ja ilmettä. Jotain lehtikuvia vaan oli :p
Norjalaiset veljekset kovia, vaikka vähän epäilyjä ainakin Henrikistä ja "I run clean" onkin ilmassa:
https://antidopingworld.wordpress.co...t-by-the-iaaf/
Jacob kyllä ilmiömäinen lahjakkuus, 17v kaksi voittoa aikuisten EM-kisoissa.
Team Ingebrigtsen kertova sarja, osat 1-4 (tekstitys englanti). Kertoo hyvin norjalaisten meiningistä:
https://www.youtube.com/watch?v=Qhsk3lnlkSg
https://www.youtube.com/watch?v=2szkYyeHOHM
https://www.youtube.com/watch?v=TNMow49B6no
https://www.youtube.com/watch?v=n7sH18ABSo4
Aivan kipeää menoa Jacobilta! Ei tainnut tuntua missään eilinen, kun oli vielä hyvävoimaisen
oloinen maaliviivan ylitettyään.
Todellakin hienoa touhua Ingebrigtsenin veljeksiltä, nuorin ottaa peräkkäisinä päivinä 17-vuotiaana kaksi EM-kultaa! Muutenkin hienot kisat ja YLElle taas kehut kattavasta ja ammattitaitoisesta touhusta.
Epäreilua naisille, joilla 1500m ja 5000m kisat on samana iltana. Olisi miehillekin ollu. Anteeksi, mä en jaksanu innostua noista norjalaisveljeksistä, ja miten niin "kipeää" menoa? kas kun ei sairasta...kiva kisoja on ollu katsoa. Kuitenkin ne muut EM-kisat on ollu vielä kivempaa katseltavaa, ratapyöräily ja uimahypyt. Naisten maantieajo myös, kun tulikin yllättävät loppuratkaisut.
http://paavonurmi.fi/maailmanennatykset/
On ne ajat hiukan parantuneet näihin päiviin. Varmaan on kyllä alustatki ja kengät
:D mä muuten juoksin parikin kertaa parit kisat samana päivänä, aamulla kympin hölkkä Valkeakoskella sitten lähdettiinkin kohti toista kisapaikkaa. Parit Cooperitkin juoksin samana päivänä, äitee ei uskonu että juoksin 9 kierrosta niin mentiin isän kanssa varmistamaan. 9 kierrosta ( hiekkapohja, lenkkitossut vuonna 1982).
Kyllä se näin pienemmissä piireissä onnistuu.
Joo aivan odotetusti suomalaisten kisat meni, muuten hieman tylsää kun enää ei ole "tuttuja" (nimiä) mukana.
Mitä sitä jotain pääjohtajaa vaihtoon, urheilijat vaan reenaamaan ja parantumaan. Nimittäin kohta on Suomi-Ruåtsi-ottelu Tampereella.
Kehitetään joku juoksu-yhdistetty, juostaan 1500 m ja 5000m ja 10 000m ja väliin vaikka ammuntaa. Seuraavana päivänä puolimaraton ( vähän armoa) lopuksi pääsee uimaan. Pyöräilyyn olisi voinu kans yhdistää ammunnan, jos kerta hiihtoonkin voi.
Noh hiihtoon se on yhdistetty metsästys ja sodankäynti taidoista. Niissä ku on liikuttu suksilla talvisin
No joo, otin Nurmen ihan harvinaisuutena esille. Sitä paitsi puhuin palturia, 10000m oli matka eikä 1500m jonka Nurmi voitti 1928. Pariisissa 1924 Nurmi voitti samana päivänä sekä 1500m että 5000m. Nurmea tulee kyl vähän ikävä kun katsoo suomalaisen kestävyysjuoksun tilaa. Hukutettu liian monta sukupolvea Vainion käryn jälkeen, vaikka muutama yksittäinen hyvä suoritus ollutkin, kuten Holmen ja Keskisalo. Ulmala taitaa olla viimeinen suomalainen joka alittanut 28m 10000m ja siitä on paljon aikaa.
Pervitiiniä taidettiin käyttää vasta 2. maailmansodassa, joten Nurmella ei kai tuota ollut vielä käytössä. Nurmen aktiiviaikoina käytettiin todennäköisesti vaan viinaa "piristeeksi".
EM-kisoissa tänään kaksi norjalaista vielä maratonin puolimatkan jälkeen kärkiryhmässä, mutta nyt näyttää siltä ettei tuplaa tai mitaliakaan tule.
Tuolla Säijässä varusmiehet aika useesti urheesti myos pyöräilee, tyylikkäästi sävy sävyyn pukeutuneena > siitä inspiroituneena teetätin yhdet pyöräilyhousut maastokuositrikoolla.
Höh, naisilla siis samana päivänä maraton, 1500m ja 5000m lisäksi 3000m esteet. Todella huonosti suunniteltu kisaohjelma naisille. Varmana ollu mies suunnittelemassa.
Seiväshyppyfiinalin kaltaista kisahenkeä toivoisi muihinkin lajein.
Onpa järjetöntä ilotulitusta seipäässä.
Harvoin jos koskaan näin iloinen ruotsalaisen puolesta. Huikee jätkä!
No nyt nähtiin sekin päivä että yleisurheilun arvokisojen (jaettu) paras suomalais sijoitus tulee pikajuoksusta.
Kisat paketissa. Suomelle yksi pronssi uinnissa ja yleisurheilussa 3 pistesijaa. Yleisurheilun pistetaulukossa seitsemänneksi huonoin Euroopassa, sijalla 30. Tanska oli kuitenkin vielä huonompi ja Suomen mitali jäi kolmen protestin päähän. Hieno viimeinenkin kisapäivä, varsinkin seiväshyppy. Aika harvoin on 6m tuloksella hävitty seiväskisa. Pikaviestimiehet paransi kaksi kertaa SE, sekin kelpo suoritus.
:D seiväshyppykisa oli hieno, mutta selkeesti kuuden metrin ylityksistä lataus ja se kaikki riemu purkautui että se oli siinä. Hyvällä tämä :D taviksen silmiin näyttää pika-aitojen ohella vaikeimmalta lajilta. Ja vaarallisimmalta.
Joo toi naisten kisa-bikinit, häh eihän se mikään muotinäytös ole tai missi-fitness-kisat. Mun käsittääkseni tuloksen pitäisi olla tasan se asia mikä vaikuttaa ( ja tuli ainoinaan huomattua ettei ole, pidin ja pidän sitä epäreiluna ja vääryytenä kun todellakaan ei ole kyse missikisoita )
Ringa Ropo ( itsekin siis kaunis..)
Ropon mielestä rajojakin koetellaan, mutta toisaalta hänen mielestään yleisurheilun kisa-asut mukailevat muun muodin kehitystä.
- Keskustelimme joskus asiasta myös Ellan kanssa, ja on päivänselvä asia, että on ihmisiä, jotka näkevät asian hyvin eri tavalla - he haluavat näyttää omaa kehittyvää, hyvännäköistä kroppaansa, saada sitä kautta paljon seuraajia somessa, mikä puolestaan auttaa sponsorien saamisessa ja urheilun rahoittamisessa.
Toimittaja Lassi Kuisma neitokaisen pikkustringeistä:
Khaddi Sagnia, 24, ponkaisi lauantaina Berliinin EM-kisojen pituusfinaalissa seitsemänneksi tuloksella 6,47. Ruotsalainen eteni finaaliin karsintojen viidenneksi parhaana urheilijana hypättyään kauden parhaansa 6,69. Pituusfinaalista ja Sagniasta nostettiin lauantaina puheenaiheeksi ruotsalaisen shortsit. Ilta-Sanomien toimittaja ja yleisurheiluasiantuntija Lauri Hollo kirjoitti, että "Sagnian kisapöksyihin olisi ehkä kannattanut satsata hiukan enemmän kangasta. Ei sillä, etteikö moni varmasti nauttisi kauniisti muodostuneista pakaroista, mutta nyt mennään kyllä jo mauttomuuden rajoilla." Myös Seiska kirjoitti Sagnian housuista.
Tietääkö joku, miksi Tsekin joukkue ei lähtenyt mukaan miesten 4x100 viestiin, olivat lähtövalmiina mutta sitten jäivät pois juoksusta, Netistä en löydä tietoa tästä.
No nyt tuli YLE:n nettsisvulle selitys: 2. osuuden juoksijalla pahoja kramppeja.
https://yle.fi/urheilu/3-10349677
:D vai että Kristiina Mäkelä vaatii liitolta "ei selityksiä vaan rehellisyyttä..." ite on yksi parhaista selittelijöistä, mutta ei halua nyt selitykselle "valtakunnan uutisen" arvoa....kuitenkin löysä päivä ja ei ollu kroppa hereillä sun muuta. Ja siis niitä henkilökohtaisia syitä.
ööö....anteeksi, mutta yhtäkö ( ja ketä..) näistä epäillään että ei olekaan 16-vuotias? Olen kyllä huomannut että vaikkapa somalialaiset 40-vuotiaat miehet näyttää jo vaareilta, mutta silti..kuvassa toi Chebet voi olla alle 20 -vuotias, mutta noi muut "tytöt" ei kyllä ole....ei 16-vuotiaalla vielä otsasuonet tuolleen pullota...mun mielestä, voihan tietysti olla että kuumassa kuivassa ilmanalassa harjoittelu vanhentaa ihoa ja elimistöä ja se sitten näkyy tai jotain...
koska kuva ei suostu kopioitumaan tähän, on pakko laittaa linkki:
https://www.is.fi/yleisurheilu/art-2000005806171.html
Mä en puhu että kestävyysjuoksusta kohta enää mitään. En ainakaan näistä keskimatkoista, kyllä ne noilta sujuu. Mutta niin se vaan Sandrakin aloitti lyhyemmistä matkoista...no ei hän enää ole 17-vuotias. Hieno vitosen juoksu sateessa.
Höh? Ihme ajankohta että kisat on tällee illalla, meillä oli aina siinä keskipäivän aikoihin. Hirvetä ( mulle oli) odotella ja jännittää sitä kisaa koko päivä. Siinä mielessä tempot oli kivoja; vain viikkotempot oli iltasella ( mulle klo 18 on iltanen).
:D sensijaan naisten 1500m:n loppuaika oli tosi nolo. Ei nyt auta että maaottelu, maaottelu....siis hei 4.48.
^Ne on katsos varmaan keksineet myydä pääsylippuja kisoihin ja näin arkipäivisin kun kisailee vähän illemmalla niin katsomoon voi eksyä muitakin kuin ne muutamat papparaiset, joilla ei sattunut olemaan muutakaan tekemistä?
^ mä olen ollut maaotteluissa mukana, kisattiin päivällä ja viikonloppuna ja kyllä sitä yleisöä päiväkisoihinkin tuli.
Mutta toi kilpakävely. Ei herrajumala, pitäisi lailla kieltää. On ihan kammottavaa katseltavaa, anteeksi mutta neljänneksi tulleen ruåtsalaistytön suoritus näytti, lievästi sanottunakin ihan kamalta.
Ai jaa, nyt sitä näkee miten hitaasti sitä ite aikoinaan hölkkäsi. No, mä olin kuitenkin 17-vuotias jalkavammainen, noi on jo yli 20-vuotiaita. Harmittelin joskus kun silloin ei televisioitu kisoja, nyt olen siitä oikein iloinen.
Taika Koilahti. Aika hienoa hyppysarjaa nuori neito tykittää!
https://etusuora.com/uutiset/jamsan-...ahti-29-6-2019