Käykö shimanon tai jonkun muun jarrun insertti ja oliivi clarksin jarruun? Netistä löytyy pari erilaista shimanoon ja yksi sramiin mutta tuohon ei mistään käypästä tietojen perusteella
Printable View
Käykö shimanon tai jonkun muun jarrun insertti ja oliivi clarksin jarruun? Netistä löytyy pari erilaista shimanoon ja yksi sramiin mutta tuohon ei mistään käypästä tietojen perusteella
^ Tuolta löytyy jarrukohtaiset varaosat https://www.clarks.bike/product-rang...sc-brakes.html
^^Insertit ja oliivit tarvit, kannattaa varmuuden vuoksi ottaa muuta extra, eivät paljoa maksa.
Kiitos Nure linkistä! Clarksin M4 jarrut on mulla sähkojopossa, sen olen selvittänyt jotta Shimano Saintin jarrupalat käy.
^Monasti nuo hieman tuntemattomat merkit käyttää Shimanon paloja ja mahdollista juuri inserttejä ja ollivejakin. Toivottavasti jokainen löytää sopivat.
59 taitaa olla vain vanhemmissa/halpiksissa, jos kuvan jarrut niin teräksinen insertti sopiva.
^^ Kiitos tiedosta. BH 90 tuossa letkussa lukee.
Tötöilin HG800 pakan lukkorenkaan "prikan" (lock ring spacer) mäsäksi. Tarttis jostain keksiä korvaava. Missä kaikissa pakoissa noita on käytetty ja onhan ne kaikki samankokoisia?
^ En usko että edes moista tarvit, olen käyttänyt noita tuning lukkorenkaita ja esim. Garbarukilla ei ainakaan kyseistä prikkaa ole.
^Intterwebs perustelee ko. rinkulaa kevyistä/pehmeistä metalleista tehtyjen rattaiden suojelemisella, (uloimman) rattaan pinta ei kärsi/kulu kiristäessä -> pakka pysyy paremmin kireällä. Itsellä ei ole kesto-kokemusta näistä Ultegra-tason pakoista, joten en tiedä kuinka teoreettinen asia on.
Mistähän avaruusmetallista Garbaruk tekee pakkansa?
^Ko. lukkorenkaita olen käyttänyt myös XTR, RED, XT sekä muidenkin pakkojen kanssa ilman pienintäkään ongelmaa...
Bikesterissa näyttäisi olevan Shimanon cs-m8000 lukkorengas alessa. Kyseessä on XT:n lukkorengas mutta luulisi olevan yhteensopiva myös Ultegran kanssa kun näyttäisi myös olevan 11-speed malli.
Sent from my iPad using Tapatalk
Prikka on välissä siksi, että lukkorenkaan "hammastus" ei mene kiristäessä sileäksi. Shimanon pienemmät rattaat ovat jotain kovaksi karkaistua terästä, eli ne kyllä kestää, mutta lukkorengas menee helposti sileäksi ja ei sen jälkeen enää välttämättä pysy tiukalla tai on ainakin kokolailla kertakäyttöinen.
^Alumiinkin kestänyt aivan mainiosta, aika kaukaa haettu kertakäyttöisyys.
Onko tuo prikka 105:n kymppipakassa? Mulla pitäis olla sellainen jossain romulaatikossa edellisen pyörän jäljiltä...
EDIT: shimanon speksin mukaan 105 10v pakassa on semmonen. Tarttee tonkia laatikot töiden jälkeen.
Nurkissa kyllä kierii joutilas prikkakin, mallia sileä... Postikuluilla lähtee...
RikkaCase. Saadaanko tähän ratkaisu viikonlopun aikana, vai jatkuuko jännitys ensi viikkon asti?
Voitte huokaista helpotuksesta ja lähteä vaikka lenkille, kun homma ratkesi. Vanhan pyörän varakiekoissa olikin vielä Sramin kymppipakka kiinni ja siinä oli prikka. Se lähti uusiokäyttöön.
^Onneksi löytyi, yöunet säästyi...
Ai niin. Aakoon vastaus aikanaan oli sinsänsä oikea, kiitos siitä, mutta väärä, haist kukkanen[emoji846].
Adapteripakettia avatessa kyllä pääsi ensin pari voimasanaa, siinä nimittäin luki kyljessä tuon sama "Up for 140mm or 160mm for 160/180 mount"
Käänsin palikkaa kädessä toisin päin niin sielläpä lukikin "Up for 180mm", siitä pari reipasta askelta fillarin luo ja vilkaisu adapteriin taustapuolelta niin siellä luki kanssa se "Up for 180mm"
Eli summa summarum, se oikea neuvo olisi ollut;"Käännä palikkaa 180 astetta, urpo" [emoji23]
Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
^Vinkit annetaan käytettävissä olevan informaation pohjalta. Jos jotain hyvää, niin nyt sinulla on vara-adapteri jos vanha kuluu loppuun tai rikkoontuu. Suosittelen pitämään tuon uuden adapterin ajossa mukana aina vikatilanteen varalta :) .
Sinkulakitin hammasrattaan koko eli millainen ketju sopii?. Vapaaratas (tai se mihin rataspakka tulee) on kiekossani sopiva ainakin 8v rattaille ja siihen sinkulakitti menee. Voiko tästä sitten päätellä, että siihen pitää olla myös samanlainen ketju kuin 6/7/8v vaihteisissa?
https://www.bikeshop.fi/SSK-2-sinkul...auppa/pFW4599/ tälläinen on sinkulakitti, mutta ei mitään ylimääräisiä tietoja oo tietenkään annettu. :)
Löytyykö myös myytävänä jostain nelikanttikeskiökampia, joihin ei ois pultattu rattaita kiinni tai vaihtoehtoisesti ois yhdellä hammasrattaalla ja sopiva 6/7/8v ketjulle? Meinasin jo ostaa 1:n eturattaan kampisarjan nelikanttikeskiöllä, kunnes tajusin että sehän on tarkoitettu napavaihdeketjulle. Jollain kokemusta sinkulaprojektista ja antaa vinkkejä?
^https://www.bike24.com/cycling/parts...rchTerm=&sort=
Tuolla monenlaista aihioita. Näköjään nuo yhden rattaan kiinteitä...
Kitti näyttää kovasti tuolta, valmistaja sanoo:
"Compatible with:
- Any ½ x 1/8 pitch chain, this includes BMX and Track chains
- Any 8 or 9 speed chain
Does not work acceptably with::
- Any 10 or 11 speed chain "
"
Näin aloittelevan pyöräilijänä kysyisin ensi pyörän hankittua että ...
- Crank
SRAM X1 1000 Eagle, 34T
- Rear Derailleur
SRAM GX Eagle
Kuuluuko ketjun olla 1 vaihteella niin pirun vinon näköisesti eturattaalla? vai onko eturattaassa jokin säätö (joo oon noob)
^ Mikä pyörä? Kyllä yleensä "kaupan" pyörien kammet ja ratas linjassa ja eturatasta/kampia kyllä voidaan säätää spacerilla mutta silloin ongelma saattaa siirtyä toiseen päähän...
White xc 290 Ltd GX vaihtajalla.. Kun ykkönen sisällä ja polkee taaksepäin niin ketju hyppää kolmevaihdetta isommalle ja sit kun polkee eteenpäin niin taas menee ykkönen päälle, vika vai ominaisuus?