Hienoa että tässä testissä oli painotettu todellakin aero-ominaisuuksia ja myös ajotuntuma oli arvioitu. Iso peukku.
Printable View
Hienoa että tässä testissä oli painotettu todellakin aero-ominaisuuksia ja myös ajotuntuma oli arvioitu. Iso peukku.
Testi löytyy kokonaisuudessaan tuolta.
Ookkei, taas ollaan Suomessa. Sähköpostia alan kelaan juuri läpi ja meille tulee uusi jamppa töihin viikkon päästä joten ehtiminen pitäisi parantua selkeästi monella kohtaa. Ja Turun putiikkiä kehitellään etiäppäin kesän mittaan.
Meillä on tosiaan Fillari-messuilla 2x6m ständi, vähemmän hupaisaa on vain että uusia Cervelo-pyöriä tulee vasta tän viikon puolivälissä vasta. Ja nekin on otettu mitä kokoa sattui saamaan. Samoin Enven palikoita, esille pitäisi saada R5 Enve:n tanko/stemmi/tolppa/kiekkosetti varustuksella + CX/maantiekeulat/MTB-tangot. 2011' S2 tulee myös, P2 ja P4 Evo pyöriä ei saa vielä joten P4 on 2010 malli. R3 2011 olisi myös. 4:lle Cervelolle on tilaa hyvin ja kun tietäisi mikä kiinnostaa voisi tuoda sellaisen jos vaan löytyy. Litespeed Pisqah jenkkititaanirunkoinen MTB-HT tulee, Rotorin palikoillla ja Enven tuubikiekoilla, Tufon tuubit. Rotor. ISM satulat. Sitten on Swiss Comp:in kevennyspalikoita, pikalinkkuja, laakereista, vaihtajan rissoja vaijerinkuirisarjoja etc. Q-Roo gummipukukin pitää ottaa matkaan.
FFWD kiekoista lähes kaikki tuubikiekot mm. uudet neutral series. Saris Cycleops tuotteita tulee 400 Pro Indoor sisäfillari, trainereista, Powertappeja etc. Feedbacksportsin pyörätelineet ja huoltotelineetkin pitäisi keritä. Bont:kenkiä jokunen toki. Silcan pumppuja ja tarvikkeita myös. Speedplay toki, tosin uusi MTB-poljin on "yhä" tulossa. Suuresta rakkaudesta kaikkea pientä, kiiltävää ja laadukasta kohtaan, hommasin maailman parhaita nippeli-avaimia myäs, Saksalaisia P&K Lie.
Ei tarvita kutsukorttia eikä pakkopaitaa tai puoluekorttia. Kolaa saattaa kyllä olla tarjolla. :D
Onko RS nähtävillä siellä messuilla?
Hieman väärä Topic, mutta Cerveloa kuitenkin..
Onko P2 pyörään lisä juomapullo telinettä ja jotain varmuudella ko. pyörään soveltuvaa "varustepakkia" (rengas, geelit yms.)? Triathlon tarpeeseen siis.
Muistaakseni Samu viimekesänä puhelimessa jutteli, että jotain aiheeseen soveltuvaa vois olla tuloillaan (siis toinen pulloteline). Tiedän toki, että esim ohjainkannattimen päälle on saatavissa jonkinlaista. Ois vain miellyttävin vaihtoehto hommata sellainen joka varmuudella soveltuu juuri tähän kyseiseen pyörään.
http://www.xlab-usa.com/index.php?op...=15&Itemid=257
Tuollainen on minulla, on tehty Cervelon tolpalle ja toimii.
Probikekitistä taisin tilata.
Hiphei ja kiitokset teille nopeille!!
Onpa muuten kalliita virityksiä nuo hiilariwingit. Alumiiniversio näköjään puoleen hintaan.
Sehän nyt on vaan rahaa... Mutta triathlonin kyseessä ollessa lähtökohtana tälläisen telineen hankinnalle (samoin kuin "häränsarvitangolle" ja jarrukahvoille) on, että ne voivat joutua aika kovalle kohtelulle kisoissa noissa vaihtoalueen rekkitelineissä ja pyörät voivat joskus myös kaatua, joten materiaalin täytyisi olla tuollaista kohtelua kestävää. Hiilari hieno, mutta alumiini ehkä käytännöllisempi.
RS ei mahtunut messukalustoon. Enve tulee maanantaina, not nice. Tulli, ainainen ystävämme, perk...
X-lab:ia on tulossa hyllyyn.
Samu
Paku on viä pihassa. Ei vaan ole telineelle tilaa ständillä, ei viitsisi tehdä mitää "intersport" rytöriviä pyöristä josta ei erota kuin tangot.
JOS saan sen mukaan kumpi väri? Musta/hopea vai Helmiäsvalkea/puna? Mu/hope on inasen helpompi mulle.
Runkona, pyörää ei kyllä saa millään mukaan. Sori...tavaraa on enempi hyllyssä kun pystyy roudaan ja ensiviikolla kun tulee lisää porukkaa duuniin, päiviteään nettisivujen listoja ( ja sähköposteihin saadaa kanssa väkeä). Sieltä puuttuu paljon kamoja ja lisää tulee.
http://www.envecomposites.com/history.aspx
Suurin osa tehdään Utah:issä ja se on kyllä USA:ssa....
Maanantaina tulee ja kun loota on avattu ja tsekattu, tilaan lisää.
Btw, moni jenkkien pikkupaja käyttää heidän runkoputkiaan, mm. Parlee.
Samu
Höh, ja Ted Ciamillo pajallaan tekee maailman parhaita maantiejarruja syvän etelän Georgiassa. Ei Kiinasssa. Ja näköjään kaikkea muuta mielenkiintoista tavaraa siellä takapihan ladossa.
http://www.onlineathens.com/stories/...21953895.shtml
http://lp1.pinkbike.org/p4pb6288888/p4pb6288888.jpg
Kerro lisää.
Hölmöyksissäni en ostanut itelleni noita vanteita kun olin pyöräkaupassa duunissa. Nyt pitäisi maksaa reilu tuplahinta noista kun kanadalainen diileri on värvätty lisäämään oman katteensa sinne sekaan. Noi on tosi hyviä vanteita ja helppoja rakentaa.
OJ:llle, etc, jotka ei messuille jostain syystä päässyt, miedän Facebookissa on kuvia ständiltä.
Onkos kokemuksia/näkemyksiä tämän vuoden Cervelosta RS:stä?
Onko Rival riittävä osasarja sunnuntailenkeille? Onko jotain mitä pitäisi paketissa päivittää?
Rival on hyvä valinta lenkille. Jos itse ostaisin RS:ää päivittäisin listan osista kiekot parempiin, kammet, keskiön ja jarrut Rivaliin sekä stemmin ja tangon 3T Team -osiin.
Käykö Cervelon S2 tai R3 malleihin muutaman vuoden vanhat Recordin kymppisarjan UT kammet minkälaisella kiinnityksellä? Nykyisessä Colnagossani ne ovat kiinni tietysti Campan ulkoisilla laakereilla mutta mitä tuo Cerveloiden keskiösysteemi käytännössä meinaa? Nettisivuilla runkosetin keskiöstä sanotaan näin: "SRAM Pressfit BBright & Shimano crank adaptor".
edit: kysytään nyt saman tien, että mitä R3 ja S2 rungot esim 56 koossa painavat haarukan kanssa ja olisiko 185 cm pätkälle ja 88-89 jalan sisämitalla varustetulle harrastelijalle 56 vai 58 kokoinen runko sopivin? Nykyisessä filossa 10 cm stemmillä taitaa satulaputken keskeltä ohjaustangon keskelle mitta olla noin 68 cm mikä ehkä viittaisi ennemmin 58 cm runkoon.
2011 R3 ja R5 on Bbright runkoja joissa on pressfit laakerit. Muissa,esim S2, on tavallinen 68mm BSA.
Noihin uusiin saa myös Campat, vaatii vain sopivat kilkkeet.
Täytyy punnailla, äskön tuli yksi 56cm R5 joka analysoidaan vähän tarkemmin kun keritään. Täytyy punnailla samalla jotain uutta R3:sta. R5 messupyörän keula oli 324g mittassa 54 runko +25mm spacereista. Ei ole myyty fillari niin en viitsinyt sahat kaikkia pois siksi. Se messufillari, suunnilleen suoraan paketista, vaijerinkuoret, FFWD F4 DT240 kiekot, Swiss Comp pikalinkut, King Cage Ti pullotelineet oli 5,8kg. Siitä saa siis pikku valkkauksella "aika" sippoisen, alle 5.5kg menee jo Enven 25mm kiekoilla ja penkin vaihdolla. Ite vaihtaisin 11-26 pakan -> 11-23 ja eturattaat 39/50 Q-ringeiksi as usual, mikä kevittää jonkun 50g viä... :D
Sitten hupi alkaakin kun alkaa funtismaan satula/tolppa ja tanko/stemmi settejä, kaffoihin kuituiset kiinnikepannat, 11s. Super-Recordin ketjua,todella sippoista ohjainleekeriä, Red osasarjaahan voi kevittää, jarrut vaihtuu Ciamilloiksi....
Messuilla ollut S2 Rival FFWD F6 DT240 kiekoilla, Rotor penkki, painoi muuten vakiona (alutanko) ja teräs-King Cage pullotelineillä 6,7kg+ polkimet, esim 166g =6,87kg eli UCI touhuun mennään juuri sopivasti jollain sellaisella....vastaava R3 Rival/F6 oli 6,4kg.
Oho :eek: olisin odottanut, että se s2 rivaleilla olisi ollut selkeästi painavampi!
Minkäs kokonen runko se oli?
Juu, S2 oli 54cm. Yhden Velo-8 Elite-kuskin fillari nyt.
Noista saa kyllä ihan sippoisia kun osapaletissa ei ole mitään piilotettuja "ankkureita". Eilen punnailin 58cm S1 Rival/Rotor 50/39 rattaat, Ea Circuit etupyörä/Gipiemmen 30mm profiili-avoalukehään kasattu Pro+ Powertap/King Cage Iris pullotelineet 2x, ei petaaleja =8,28kg. Ei minusta paha kun samaa painoa ovat usien monen merkin "hiilaripyörät" Ultegralla tai jopa Choruksella.
Tuo Samun yllä mainitsema S1:n löytyy nyt meikäläisen varastosta. Harmi, että vielä ei murtuneen käden takia päässyt testaamaan edes trainerilla... Kiitoksia Samu hyvästä paketista!
Muistaakseni Samu on joskus sanonut, että Cervelot näyttävät usein luonnossa paremmalta kuin kuvissa. Täytyy todeta, että ainakin tämän yksilön kanssa olen täysin samaa mieltä. Jos ja kun ajo-ominaisuudet ovat samalla tasolla kuin joskus omistamani P2K-triathlonajokin niin tiedossa on hyviä kilsoja.
Villatakille tiedoksi, että tuota kirjoittaessa olin jo käynyt Signaturen pajalla. Olin kysynyt sähköpostilla joitakin tarkentavia kysymyksiä joihin odotin vastausta ja vastaus tulikin muistaakseni vielä samana päivänä. Eräästä helsinkiläisestä liikkeestä en sitten ole vieläkään saanut vastausta tarjoispyyntööni...
Kokeileminen olisi tietty parasta, mutta näitä aikuisten kokoja ei kovin usein löydy testattavaksi, jotain lasten kokoja paremminkin. Onneksi olin aikaisemmin saanut testata 58 kokoista R3:sta joten ainakin suunnilleen oikea runkokoko oli jo haarukassa.
Punnailin tuossa omaa 56cm R5 runkoa.
-858g sis. vaihjerinohajurit, pullotelinee pultit, tolpan vakiopannan etc.
-327g haarukka, katkaistu mutta lyhenee kyllä vielä joku 30mm...
-58g ohjainlaakeri .
Sitten ostin kioskilta Velonews:in lehden jossa oli tosiaan S3 testissä. Olivat keskiarvottaneet ilmanvastuksen erikulmilla ja saivat eroksi 40km matkalla 27.2 sekunnttia vs. Felt Ar1. Siitä kun funtsii että parempi tasoisten irkuriluokkien kuten M30/M40, Elitestä puhumattakaan, tarvitaan 75km irtiotto että säästetty aika ylittää minuutin...minusta aika huima ero. Lehden mielestä jokaiseen maantiepyöräsuunnittelijan pitäisi käyttää Cervelon kulmia ja rakea, aika vekkulisti linjattu...en väitä vastaan, niin minäkin olen tehnyt omissa runkosuunnitelmissa.
Tourin "aero" testiin mun valinta olisi ollut viime vuotinen R3SL. Cerveloista paras heidän "kriteereihinsä" mun mielestä, painotukset olivat sen verran erikoiset testin otsikon suhteen.
Tarjosin R5:sta Fillari-lehdelle testiin (kuten P4:stakin silloin kun se tuli), saas nähdä onko tarpeeksi "uutuus".
Tulipa koottua tuossa tämmöinen:
-2011 R3 Rival 56cm
-tanko 3T Team Nordic, valkoinen raita, rajattu 100kpl erä,tehty vain pohjoismaihin
-Rotor penkki
-King Cage SS pullotelineet
-2011 Ksyrium Elite vanteet
-Ei polkimia
Noin järkekevillä avokiekoilla mentiin juuri alle 7kg mikä ei minusta ole paha paino laadukkaalle alle 4K€ fillarille joka ei ole lasten kokoa. Pikku viilauksella ja ti-Speedplay polkimilla 7kg petaaleilla olisi ihan mahdollinen.
Hain tiistaina S1:n Tampereelta. Olin yllättynyt, että pyörä painoi 8 kg ja muutamia grammoja päälle. Toistaiseksi olen vain ihastellut sitä tuossa olohuoneessa.
Erästä henkilöä toiselta foorumilta lainaten/lisäten:
"Uuh, vähänkö tekis mieli heittää konversiot/sinkulat/fiksit mäkeen.":):):D
Onnea uudesta pyörästä. Sunnuntaina ensilenkki? :D
Mä olen alkanut katselemaan cervelo rs mallia silläsilmällä, että se korvaisi tuon focuksen. Vertailin mittoja ja huomasin että reach mitta on 2cm lyhyempi ja toptube mitta 1cm pitempi cervelossa kuin focuksessa. Tarkoittaako se ohjaamon lyhentymistä 1cm vai voiko mittoja edes verrata kun kumissa ja muissa mitoissa on eroja? Tykkäisin kyllä vähän lyhyemmästä ajoasennosta.
Itse olen 183cm ja harus 87cm, veikkaisin että 56 rungolla saisi rennon ajoasennon. Ketään samankokoista RS mallin omistajaa kuulolla...