Pyörän mukana tuli joku Litemove 110lux tms. ja kyllä sillä tiellä ajaa, vastaa suunnilleen SL X lyhyitä valoja. Maastossa ei oikein riitä.
Printable View
Pyörän mukana tuli joku Litemove 110lux tms. ja kyllä sillä tiellä ajaa, vastaa suunnilleen SL X lyhyitä valoja. Maastossa ei oikein riitä.
Itte ekaa sähköjopoa kun ajan eikä ny ainoa pyörä ole niin harkinnan alla oli mutten nähny järkeväksi. Yksi hentonen piuha lisää moottorin kylkeen.
Lupine Piko tankoon tai Fenix BC30 tai BC26R ynnä Lumonite Compass kypärään on mun tään hetkinen ratkaisu.
Mikä toi lokasuoja on,haluaisin osta sellaisen?
Tuli opiskeltua Sähköpyörän valo vaikeamman kautta. Laitoin Lupinen johdon vähän liian silmää miellyttävästi ja kun kaatuessa stonga kierähti tarpeeksi pitkälle niin johdot irtautuivat lampusta. Ei ollutkotona tarpeeksi pientä torxia että olisin saanut lampun kannen auki ja tutkittua minkälainen homma liittää johto niin päätin lähettää sen Lupinelle. Lupine korjasi johdon samana päivänä kun saivat pakettini ja lähettivät sen myös samana päivänä takaisin. Ei maksanut muuta kun omat postikulut sinne 19,90€. Lupinessa ei maksa pelkästään laadukkaasta tuotteesta vaan rahalla saa myös huippupalvelua.
^joo, toistapa temppu kiinanlampun kanssa…
^toisaalta kiinan lamppuja saa 10 samalla hinnalla :)
Toiset ostaa sellaisen minkä voi korjata/korjauttaa ja toiset taas ajattelee asian toisin. Viimeksi korjasin kaverin faijan pikon, jolla taitaa olla ikää kymmenisen vuotta.
Jos mä tarviin yhden valon niin ostan mielummin yhden hyvän valon kun kymmenen huonompaa. Se olisi järjetöntä luonnonvarojen tuhlaamista ja sitten mulla olisi yhden hyvän valon sijasta kymmenen paskaa.
^ei ne kiinan valot ihan niin paskoja ole. Sitäpaitsi kaikki ne tulee sieltä ja se on brändi mikä niissä sitten maksaa.
^juu, kyllä. Bemarit ja Volvotkin voi tulla kiinasta, mutta en silti ostaisi autoa aliexpressistä. Termi ”kiinanvalo/-pyörä” tarkoittaa ylipäätään jotain no-name kuraa, joka voi olla paskaa tai konvehtia. Harvoin kuitenkaan edellisestä tulee jälkimmäistä. Toisin päin entropia toimii paremmin.
Tuleehan lähes kaikkien pyörävalmistajien rungotkin Kiinasta ja silti täällä(kin) suhtaudutaan epäilevästi kiinanrunkoihin. Nytkö olet sitä mieltä, että se spessun kopio kopio-zippeillä on juuri oikea vaihtoehto?
Bosch Performance Lineen (gen 2), jossa on vain 6 V:n valolähtö, haluaisin laittaa tehokkaan-valon. Tähän tarvitsisi enemmän tehoa kuin sen 8,4 W, mitä muistaakseni 6 V:n Boschista saa.
Ajattelin ryöstää 36 V akun johdoista ja käyttää 6 V:n valolähtöä herätteenä. Kytkennän tekisin puolijohdereleellä.
Onko tietoa, aiheuttaako akun johdoista suoraan valolle otettu sähkö ongelmia eli valvooko moottori/kontrolleri sitä? Sen havaitsin, että jos ensin kytkee 15 watin kuorman (valoja) akun päävirtaan ja sitten yrittää laittaa virrat päälle, niin järjestelmä tulkitsee viaksi ja kieltäytyy käynnistymästä. Mutta jos kytkee vasta sitten, kun etuvalo on syttynyt, niin sitten toimii. Mutta en ole kokeillut mitä tapahtuu ajossa/enemmällä käytöllä.
Edit: Joku onkin jo tehnyt vastaavan: https://www.pedelecforum.de/forum/in...1/#post-955977
Pitääpä tutustua tarkemmin.
^onpa mielenkiintoinen koe sinulla menossa. Kerrohan sitten onnistuiko. Miten meinaat alentaa jännitteen lampulle?
^ Joo. Kerron, miten kävi. Suunnittelin, että valitsen valon, joka sietää tuon 36 V:n jännitteen, jotta ei tarvitsisi alentaa. Esim. joku Busch + Müller. Mutta jos pitäisi, niin laittaisin miniatyyri-DC/DC-muuntimen. En tiedä, onko koneen kopan alla tilaa ja miten lämpöjen kanssa kävisi, joten voisi olla turvallisinta sijoittaa se moottorin ulkopuolelle.
^meinasitko ihan oikeasti että olisi moottorin sisällä? Et kai?
RUngon sisällä on ihan ok vaikka akun kanssa samassa tilassa. Ei hakkurivirtalähde noilla tehoilla hukkaan kuin watin tai enintään kaksi ja se lämpö hukkuu metalliseinien läpi niin ettei sitä edes huomaa.
Lupine SL X s-pedelec malli toimii suoraan 36v (24-48v). Toki on vähän hintava. Mutta ei tarvitse sitä dc muunninta alaspäin siihen normaaliin 12v
Sen linkin toteutuksessa (https://www.pedelecforum.de/forum/in...1/#post-955977) oli laittanut hakkurin moottorin muovisen suojakuoren alle, kutistesukkaan, ja niputtanut yhteen johtojen kanssa. Sitä tarkoitin.
Isotehoinen konvertteri ei mahdu aivan pieneen tilaan eli turha yrittää motin kopan alle.
Rungossa akun ylä- tai alapuolella voipi olla riittävästi tilaa. Ainakin Voimassa mahtuisi hienosti isompikin poweri.
Vaan mitä mahtaa se akun ja moottorin elektroniikka tykätä jos ns. vetää välistä.
Ite olen miettinyt miten akusta saisi sähköä ulos sähkökatkoja silmällä pitäen. Siellä vaan voi olla jokin API akun ja moottorin välilä millä juttelevat ja jos nappaa sähköä ilman juttelua voisi teoriassa akku mennä vikatilaan ja estää moottoria käyttämästä akkua.
Saksalaisesta ei koskaan tiedä mitä sinne ovat viritelleet.
Akun BMS voi tulkita ylimääräisen virrankulutuksen maavuodoksi ja laittaa akun vikatilaan. Tai sitten ei. Kokeilemalla selviää.
^nykyakuissa on prossu ja flash-muisti. Siinä voi käydä niin että akku menee pysyvästi vikatilaan. Tulee tonnin kokeilu.
Juu, mutta aina kannattaa kokeilla. Ja kertoa sitten täällä :D
^juuh, sen verran keksijän vikaa löytyy täältäkin että iso peukku tuolle. :)
Mun shimanossa lamput ajoakulta vakiona ja nappi siinä säätimessä. Postin pyörässä sama juttu paitsi siinä erillinen näyttö ja katkaisin siinä.
1. Löytyykö jostain valmista piuhaa joka liittäisi nämä kaksi valoa? Busch + Müller etuvalo Cube takavalo, sama leveys (~3mm?) taitaa olla. Etuvalolta siis jaetaan virta takavalolle...
2. Valossa ei nappia niin mistä siisti vedenpitävä katkaisija piuhaan jotta voi halutessaan sammuttaa (vain etuvalon, jos käyttää kunnon valoa mettässä)?
https://i.ibb.co/7Qf7CWp/FotoJet.jpg
pic hosting
1. Valmiista piuhasta en tiedä mutta liitin näyttää kovasti abicolta: https://www.autoviihde.com/abi-laa-s-pun-3l.html
Lattaliitintä meinasin minäkin ehdottaa
Totta ^ nämä. Mutta joku oikea liitin olis kivempi kun varsinkin takavalo kerää ihan kaikki hirvenpaskat tuohon liitokseen. Eli pitää virittää...