Suosituksia 25 mm tuubilla. Pitäisi tilata reissuun pari varatuubia ja samalla voisi kokeilla 25 mm alle. Hyvä rullaavuus ja pistosuojaus tietty.
Printable View
Suosituksia 25 mm tuubilla. Pitäisi tilata reissuun pari varatuubia ja samalla voisi kokeilla 25 mm alle. Hyvä rullaavuus ja pistosuojaus tietty.
Veloflex Arenberg (Roubaixin voinee laskea samaksi renkaaksi) on ainakin itsellä toiminut mainiosti pääkaupunkiseudun teillä. En ole mitannut mikä leveys on vanteella, mutta valmistajan ilmoittama on 25 mm. Oiva nakki kaiken kaikkiaan.
Ostin uudet hiilarikiekot tuubeille (23mm leveät, 38mm laippa), joilla olisi tarkoitus vetää ensi kesänä Vättern Rundan. Eli nyt taitaisi olla oikea aika hankkia kumit kovettumaan. Haluaisin pystyä tarvittaessa heittämään tuubeihin akuuttikorjauslitkut, mutta tuo laipan korkeus asettaa haasteen; käsittääkseni venttiilinjatkeen läpi niitä ei voi laittaa. Oliko näin?
Toimisiko, jos ostaisi täällä parjatut Vittoria Corsa CX II 320 TPI tuubit (siis niillä punaisilla venttiileillä) ja korvaisi alkuperäiset venttiilit niillä Vittorian vaihtoventtileillä
(siis näillä: https://www.bike24.com/1.php?content...;product=11815)?
Vai olisiko jollain tarjolla parempia ideoita?
Mulla on noita vastaavat venttiilin jatkot omissa syvissä tuubikiekoissa. Tuubista venttiilin sielu veks, jatko tilalle ja sielu siihen. Litkut menee tarvittaessa helposti kuten ilmakin. En nyt muista mitkä olivat mutta eivät valmistajakohtaiset.
Sent from Lumia phone using Tapatalk
Vittorian tuubeista, joissa on juuresta irti kierrettävä venttiili, ei kyllä mene NoTubesin litku sisään ei millään. Ei vaikka väkisin yrittäisi painaa sisään NoTubesin injectorilla, joka on ruuvattu kiinni suoraan venttiilin tynkään... Pitstoppi epäilemättä menee, mutta sillä ei paikkaa läheskään yhtä hyvin.
Contin renkaisiin meni litkut jatkojen(contia nekin) läpi ihan iisisti. Sielu pois jatkosta ja lääkeruiskulla revoseali sisään. Jatkot näyttävät olevan hyvin ilmatiiviit, kun 2kk jälkeenkin paineet oli vielä 6bar. Ruuvasin ne tosin pihdellä aika tiukkaan.
Mulla litku tukki jatkokohdan ja kun jatkon ruuvasi irti, työnsi paineella kaikki litkut pitkin seiniä. Märkää touhua. Fiksu olisi laittanut jonkun rätin siihen ympärille...
Noiden paikkatököttien (itse käytän tököttejä ainoastaan post-puhkeaminen) kanssa homma tuntuu ajoittain arpapeliltä. Joskus kaikki menee kuin elokuvissa: reikä paikkautuu heti ja helposti, ja ongelma katoaa. Ajoittain homma on taas ehtaa Kafkaa: reikää ei näy missään, paikka-aine ei toimi eikä mitään näkyvää syytä materialisoidu. Sitten tuubi onkin jo täynnä lateksiklimppiä ja peli alkaa olla menetetty. Tien varressa tietysti tulee panostettua vauhdikkaaseen ongelmanratkaisuun, eli user errorille jää aina tilaa, mutta silti...
Moi,
Pian tulle talvi ja on siis oikea aika hankkia tuubit :) Tavoite on suorittaa neitsytmatka Röret Runtissa tammikuun alussa.
Ihan nöösinä tilasin ensimmäiset tuubikiekot muutama päivä sitten ja seuraavaksi olisi hankittava renkaat. Kiekko on 25mm leveä ja tarkoitus on saada sille mukavuus-painoitteiset renkaat. Googlailun ja tämän viestiketjun perusteella olen päätymässä Veloflex Arenbergiin. Muitaikin hyviä suosituksia kuunnellaan?
Kysymyksiä aiheeseen liittyen:
-Mitä paikkaus litkua suosittelette ? En aikoinut laittaa näitä suoraan renkaaseen, vaan vasta kun ilmat ovat pihalla.
-Liima vai teippi ? Minkä merkkinen ?
-Venttiilijatkot: Kiekko on 50mm profiililla ja Arenbergin venttiili on 46mm. Ilmeisesti 30mm jatko riittää ?
-Muita suositeltavia paikkoja hankinnoille kuin jedi sports ja bike-palast ?
Kiittäen vastauksista etukäteen.
Tuli laitettua tuollaiset http://www.conti-online.com/www/bicy...tition_en.htmlalle pakon edessä, kun ei ollut reissussa liikkeessä muuta tarjolla. Omasta mielestäni paras tuubi, jolla olen tähän mennessä ajanut. Erittäin mukava, älytön pito ja nousi kiekolle ilman ongelmia. Tufon teipillä päälle ja hommaan tuhraantui melkein 15 min. Voin suositella tuota tuubia. Aiemmin ollut Tufoa, Spessua ja Veloflexiä alla.
Leecher heitti ihan mustan hevosen. Olin jo varautunut asenteella että "Contia en laita kuin bemariini" :)
Renkaan leveys ja paine-testejä. Suomi mainittu :)
http://velonews.competitor.com/2014/...istance_355085
Renkaat on varmaan paljolti makuasioita, mutta minäkin liputan Tufon teipin puolesta. Se on oikeasti loppuun asti mietitty, helppokäyttöinen tuote.
Venttiilijatkoja on olemassa kahdella eri periaatteella toimivaa - sellaisia, jotka kierretään venttiilin sielun päälle (eli sielu jää avoimeen asentoon jatkon sisälle) ja sellaisia, jotka kierretään venttiilivarteen ja irtonainen sielu kierretään venttiilijatkon päähän. Jälkimmäisiin lukeutuvaa saa mm. Schwalbelta. Pidän itse jälkimmäistä paljon fiksumpana. Jos joutuu vaikka lisäämään litkua eikä halua irroitella rengasta sen takia, homma käy paljon helpommin kun sielun saa irti. Tietysti vaatimuksena tuollaisen jatkon käytölle on irrotettava sielu, mutta sellainen löytynee likipitäen kaikista tuubeista. Minulla on kokemusta ainoastaan Schwalbe Onesta.
Litkut saa halutessaan työnnettyä myös venttiilijatkon sisällä olevan sielun läpi, mutta se vaatii vähän kikkailua.
Jaaha, alkaa kevät oleen puhkinussinut nuo viimekauden tuubit maantiepyörästä joten aika ostaa uudet.
Vanhat ovat Tufo Eliteride 25 ja hyvin palvelivat.
Oliskohan tälläiset Sworks turbo tubularit hyvät?
Mites näiden swalben onen käyttäjäkokemukset?
Vaihtoehtojahan on vielä lisää ja saa ehdottaa, Tufot ovat olleet mukavat ja kestävät.
http://www.hutchinsontires.com/en/ro...-tubeless.html
Itselläni nuo 23mm, ei pahaa sanottavaa.
Tuo vain ei ole tuubirengas! Täällä puhutaan nimenomaan tuubirenkaista eikä avorenkaista..... ;)
Mitäs porukka on mieltä näistä: http://www.bike24.com/p255584.html
Ja nimenomaan 25 mm levyisinä.
Vähän petyin edelliseen 24 milliseen Schwalbe Oneen. Syksyllä laitoin paikoilleen, ehdin ajaa ehkä tonnin ja tänään laukesi isoin vekki niin pahasti ettei litkukaan enää paikannut ajopaineita pitäväksi. Kilometreistä 200-300km tuli Suomen harjaamattomilta teiltä ja loput 700km yllättävän likaisilta Mallorcan pientareilta.
Ihan tuurissaan tuntuu olevan, yhdellä renkaalla saattaa päästä koko kauden tai sitten huonolla tuurilla 50 metriä. Onella jatkan edelleen mutta taidan kokeilla himpun verran matalampia paineita. Aikaisemmin olen laittanut 9, jatkossa 8 baria.
Yhdyn edeliseen verbaalisesti. Yks juttu noissa toki on. Mä oon huomannut, että rengas ei millään tykkää pysyä aivan keskellä. Se teippipuolella oleva sauma tykkää aina muljahtaa jommalle kummalle kantille. Ei se montaa milliä kallellaan oo, mut ärsyttää, kun on hirveellä sihtaamisella sen saanut ensin keskelle. Muutoin oon 100% tyytyväinen contin competition tuubeihin. Enpä taida enää muita kokeilla, kun ovat kestäneet kivasti ja kulkevat omaan makuun ihan hyvin. Emännän työmatkasinkulaan taidan laittaa Tufon elite ridet. Vaikuttaisivat ehkä vielä kestävemmiltä.Lainaus:
Renkaat on varmaan paljolti makuasioita, mutta minäkin liputan Tufon teipin puolesta. Se on oikeasti loppuun asti mietitty, helppokäyttöinen tuote.
Onhan hyvä liimaduuni aina paras, mutta moneltako se oikeasti luonnistuu ja aikaa löytyy se koulukunnasta riippuen jopa jokunen vuorokausi. Sanotaan näin, että kunnioitan niitä jotka oikeasti osaavat/jaksavat aina liimailla, mutta en tuomitse niitä, jotka teippailevat. Itse lähinnä teippailen.
Tuubirenkaista sanoisin, etten Tufoa kyllä suosittele. Oma tatsi on se, ettei ainakaan Elite Ride pärjää mukavuudessa "perinteisille" kilpailijoilleen, enkä kyllä allekirjoita kestävyysväitteitäkään. Kestävyys on tietenkin todella subjektiivinen juttu, mutta sanompa kuitenkin. Fiilis on se, ettei se kummemmin rullaisikaan.
Nyt pitää itsekin taas tuubinakkia tilata. Aion tilata Veloflex Carbonit. Taas. Jos leveämpää tarttisin, tilaisin Arenbergit. Taas. Contin Competitioneja kehutaan niin monella taholla, että sillä tuskin menee pahasti pieleen. Omaa kokemusta ei ole, mutta suostun kyllä sopiva tilanteen tullen kokeilemaan ihan omallakin rahalla.
Jokakeväinen tuubitilauspähkäily sai juuri oudon käänteen. Menin tilaamaan kuraa. Siis lähes 100%:n varmuudella ongelmia. Schwalben Oneilla ajaa varmaan jonkun aikaa, mutta joka tapauksessa uutta pitäisi laittaa alle. Nyt parina viimeisempänä vuonna kalliit nakit paukkuneet Pirkassa - mutta ei tänä vuonna. Jos paukkuu, niin halvalla menee.
http://www.planetx.co.uk/c/q/wheels/tyres-and-tubes
Ostin noita Areon tuubeja neljä kumpaakin. Hinta paskakasalle eli kahdeksalle tuubirenkaalle jää postimaksuineenkin alle kahden laatutuubin. Toki muutakin halpaa livahti ostoskoriin.
Lupaan raportoida koettelemuksistani näiden kanssa tänne, vaikka säije "Hyvät tuubirenkaat" tahriintuisikin OT:n seurauksena.
Time is an illusion. Exercise time doubly so.
Areo muistuttaa kulutuspintansa osalta Challengea. TPI:kin viittaa sinne suuntaan. Tiedä vaikka toimisikin. Luulisi ainakin, että hinta-laatu-suhde on kohdillaan, vaikkei laatu kummoinen olisikaan.
Oma Challenge-kokemus ei sekään ole pelkkää rautaa. Yksi nakki tuhoutui ennen aikojaan ison reiän vuoksi. Ja parista alkoi kulutuspinta irrota reunoista...
Itsellänikin on Challengeista irronut kulutuspinta, olivat tosin cyclocross "open tubularit" mutta silti.
Veloflexit on mun luottotuubit. Komerossa on yhdet Settembre 2013 -merkatut Roubaixit ikääntymässä. Hmmm, taidanpa käydä nuuhistelemassa niitä...
Challengen kulutuspinta taitaa edelleenkin(?) löytyä ainakin joistain FMB:n tuubeista. Itsellä vain yhdestä kappaleesta kokemusta, mutta kulutuspinta näyttäisi istuvan paikoilaan ihan asiallisesti. Challengen valmistusprosessissa tai liimoissa tms. lienee jotain pielessä.
Kävin penkasemassa tuubivarastoni ja seinällä roikkui kaksi Challengen Criteriumia. Toinen käyttämätön ja toinen näyttäisi olleen liimattuna joskus, mutta lähes ajamaton. Muistelisin, että ongelmana yksinkertaisesti näillä oli se, että flätti tuli joka toisella lenkillä. Ainakin pääsee vertaamaan noita Areoita noihin heti tuoreeltaan.
Määrä korvaa laadun.
Mulla on vaan hyviä kokemuksia Challenge Grifo krossituubeista, hyvä rullaus ja kesto. Lainataas sitten härskisti ketjua krossituubeihin....
Onko jollain hyviä ideoita rullaaviksi kesäkrossituubeiksi vai kannattaako jatkaa edelleen Grifoilla? Clement LAS ja vastaavista kinnostaisi kuulla kokemuksia.
Schwalbe One tuubien elinkaari lyheni eilen yllättäen Espoossa merkittävällä tavalla. Alamäkeen olivat kylväneet sepeliä ja näin kylkiin reiät, joita ei litku paikannut.
Vaan aitoa kuraa kokeilemaan ja tässä ensimmäinen raportti. Areo Extrat 21,46-21,49mm (ilmoitettu 22mm) vanteella (FFWD FR50) ilman liimaa 9bar ja paino 289-292g. Olivat jopa löysät vanteella. Hmm.
Areo Looxo 22,62-22-63 (ilmoitettu 24mm) vanteella (FFWD FR50) ilman liimaa 9bar ja paino 249-252g. Normaalia äheltämistä.
Liimasin sitten eilen Looxot alle. 102 km kokeilulenkki tänään (Turenki - Leppäkoski - Tervakoski - Loppi - Läyliäinen - Klaukkala - Vantaa / joku pieni porukka tuli Klaukkalassa vastaan yksinäistä polkijaa ja morjens) jossa paikoin normi paskaa päällysteenä. Ei viiltoja tai mitään. Yllättävän hyvät tuntumaltaan. Fiilis jopa parempi kuin Schwalbeissa. En kyllä vienyt näitä äärirajoille. Melkein kuin Contin Competition paitsi ei kuitenkaan. Siis mukavampi. En muista yhtään Challengen tuntumaa, mutta on nää ihan eri oloiset kuin esmes Criteriumit.
Huomiseksi luvassa ajoittaista vesisadetta ja 100km.
Eipä tämä kauhean vilkas ole ettei sinänsä haittaa, mutta muistelen että olisi myös krossituubiketju.
…
Ajattelin tälle vuodelle suurta irtiottoa: otin kokeiluun Schwalbe Onet—mustilla seinillä. Saa nähdä tottuuko silmä sitten kun liimauksen aika koittaa. Yllättävän matala profiili, tuntuu että leveyttä on enemmän kuin korkeutta ainakin 24 mm palikassa.