Aurinkoisten ajopäivien jälkeen ...
Tervehdys kaikille!
Tiet näyttävät aika mukavilta maantiepyöräilijän silmin katsottuna. Pari päivää on saanut ajella mukavista keleistä nautiskellen.
Päällä on ollut uusi 08-lenkkitakki, jonka erinomaisuutta ei ole suotta suitsutettu. Ehdottomasti paras asuste, jota olen pyöräilyssä käyttänyt. Kiitos Pyörä-Suvala, Kiitos Pekka!
PS. 08-lenkin väki saa Iin Kärkkäisen Nesteellä 10 prosentin alennuksen pullakahvista. Muistakaa mainita asiasta tiskillä ...
08-maantiekauden avajaiset 24.4.2008
Tervetuloa huomenna Veholle Limingantulliin. Tilaisuus alkaa klo 19.00.
Tarjolla syötävää, juotavaa ja saunomista.
Esittelyssä myös muutama maantiepyörä sekä puolen tusinaa Alpine ajolaseja.
Löffler ajovaatesetti pitäis myös olla huomenna, mutta ei vielä painettuna.
Nähdään siis huomenna!
Ongelmia vääränkokoisesta pyörästa
Tervehdys! Sain lainaksi pikkubroidin maantiefilon (Nishiki Criterium) kokoa L (Nishikin sivuilla väitetään sen olevan 556 mm). Kun en ole ennen maantiepyörällä ajanut, ajattelin teiltä experteiltä tiedustella minkälaisia ongelmia saattaa esiintyä jos pyörä on liian pieni? Tämä voi hyvinkin olla 'the case' kun mulla on mittaa vajaa 10 senttiä enemmän kun broidilla. Mun geometria on pituus 193 cm ja haarapituus 87 cm. Tähän asti olen ajanut 22.5'' Trek FX 7.3 joka mielestäni tuntuu hyvältä.
08-maantiekauden avajaiset
Kiitos kaikille mukana olleille pyöräilijöille!
Kiitokset Timpalle tilojen käytöstä, ruoka maistui ja sauna oli lämmin.
Sunnuntaina ei muuta ku lenkille...
Tänään ajeltiin Ylikiimingissä
Moro,
Tämän päivän 08-lenkki ajeltiin perinteisellä Ylikiimingin reitillä. Pilvipoutaisessa kevätssäässä ajetulla lenkillä oli mukana 24 ajajaa.
Menomatkalla puskettiin reippaaseen vastatuuleen kohti Laukan siltaa. Onneksi vauhti pysyi hyvin rauhallisena. Laukan sillan kulmilta käännyttiin kohti Ylikiiminkiä. Nyt tuulikin saatiin muutettua sentään sivutuuleksi, joten matkanteko helpottui selvästi. Tien pinta oli taas talven jälkeen melkoisen koloinen, mutta onneksi kuopat näytettiin hienosti eikä kenenkään tarvinnut ajaa monttujen pohjilta.
Kahvitauolle tultiin vauhdilla pienen kahvikirin kera. Esso muutti nimensä jo vuosi sitten Seo-asemaksi, mutta vielä edelleen letkassa puhutaan perinteikkäästä Veijo Esson baarista. Esson (Seon) patiokin oli avannut jo kautensa sopivasti vapuksi. Osa porukasta tarkeni sentään istua ulkokahveilla. Kahvilla oli puhetta myös 08-lenkkien reitistä: Pyritään ajamaan vuorotellen Oulujoen etelä- ja pohjoispuolella, niin pitkämatkalaisia kohdellaan näin tasapuolisesti.
Kahvin jälkeen matka jatkui mukavassa myötätuulessa Vesalankylän kautta Puron tielle, josta edelleen Kiimingin takaa Takalon tien kautta Alakylään. Loppuparlamentti poristiin Kuivasjärven ympyrässä. Kotipihalla vilkaisu matkamittariin: matkaa kertyi noin 111 km, keskari taisi vähän alle 29 km/h, keskiteho oli 204 W.
Oikein mukava lenkki isossa porukassa, kiitoksia kaikille mukana ajaneille!
Loppuparlamentissa oli puhetta jo ensi sunnuntain reitistä:
Ajetaan Haapalehdon Shelliltä ensin joen pohjoispuolen tietä Laukan sillalle, josta siirrytään joen eteläpuolelle.
Korivaaran päältä käännytään oikealle kohti Tyrnävää.
Ajetaan Tyrnävän kylän läpi vanhalle nelostielle Alatemmeksen kohdalle.
Kahvit juodaan Alatemmeksen baarissa, jonne Maurizio soittaa varoitussoiton jo etukäteen, jotta emäntä ehtii leipoa ison kasan pullia.
Kahvin jälkeen ajetaan Lännen tien kautta Liminkaan, josta kylän läpiajon jälkeen vanhan nelostien kautta takaisin kaupunkiin.
Kuvia yhteislenkiltä 27.4.
Mulle eka maantielenkki oli kova koitos. Onneksi kunnon kalusto toi loppuun asti. Kyllä tuo 60 cm runko on tälläiselle 190:lle oikea runko. Tukevalta rungolta (Cannondale Systemsix) kuvatkin onistuvat hyvin...
http://personal.inet.fi/urheilu/pekk...kuvaalbumi.htm
Lue myös Info sivu. Rokualle tarvittaisiin huoltoauton kuski ruoka ja juoma palkalla.