Vaikka rasvanpoltto olisi onnistunut niin perinteisellä liedellä ongelma tarttumiseen voi olla riittävä teho. Induktiolla ja kaasulla hiiliteräspannut toimivat ainakin ja ruoka ei jää kiinni.
Printable View
Vaikka rasvanpoltto olisi onnistunut niin perinteisellä liedellä ongelma tarttumiseen voi olla riittävä teho. Induktiolla ja kaasulla hiiliteräspannut toimivat ainakin ja ruoka ei jää kiinni.
Minulla de buyerin wok pannu ja hyvin on pelittänyt eikä ruoka ole tarttunut kiinni vaikka olen tehnyt ns helposti pohjaan tarttuvaa ruokaa. Yli vuoden ollut käytössä ja olen tehnyt vain sen ensimmäisen rasvanpolton. Kun ruoka on valmis poistan sen samantien pannulta, pesen kuumalla vedellä, kuivaan sen jälkilämmöllä ja lisään tilkan rasvaa jonka levitän talouspaperilla
Jaa nìin ostin minä tällaisen Rosellin Nikkari puukon myös tänään. Huomisaamuksi pojalle synttärilahjaksi.
http://www.makenpyydys.fi/wp-content...11/nikkari.jpg
Missäköhän vaiheessa näistä niinsanotuista tavallisista ruuanlaittovälineistä tuli sellainen, no, en tarkoita välttämättä pahassa mielesssä koska hyvä työvälineet ovat aina ilo käyttäjälleen, mutta jos käytän ilmauksia kuten hifistely tai kilpavarustelu niin ehkä ymmärrätte mitä ajan takaa? Siis jotain sellaista että jos meillä oli 5 euron halpahallivehkeitä ja 50 euron laadukkaita ja kestäviä ja ammattikokkien hyväksi tunnustamia välineitä niin yhtäkkiä kotikeittiöihinkin ruvettiiin hankkimaan 500 euron luksusammattilaistyökaluja?
Mä en tiedä muuta kuin että kaasu on hyvä (ja sähköliettä en edes osaisi käyttää), mitään ei pidä kuumentaa tyhjänä, mutta kaiken tarvitsee olla tarpeeksi eli juuri niin kuumaa kuin pitää.
Mun viimeinen "hankinta" oli sellainen marokkolainen kannellinen savipata, jota naapuri oli viemässä roskiin koska ei jaksa sitä pestä (koska sitä ei voi tiskikoneeseen laittaa eikä oikein aineitakaan käyttää). Kuumalla vedellä ja amerikkalaisittain "elbow greasella" sai nätisti puhtaaksi...
+1. Kun himassa tulee keittiöremontin paikka, harkitsen nakkaavani kuikkaa sillä keraamisella tasolla ja laittaa kaasua tilalle. Ja jos ei tilalle niin oheen. Mökillä on ruuanlaitto kaasuliedellä yhtä juhlaa. Ei tarvitse odotella lämpenemistä ja kaasu reagoi nupin kääntöön sekunnissa.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Induktio on reagoinniltaan kaasun luokkaa ja turvallisempi. Onneton kokki kun olen, tykkään Hackmanin NOH kipoista, joilla ei ruokaa saa poltettua kekäleeksi oikein mitenkään.
^ täältä myös ääni induktiolle ja NOH pannulle. Kaasu olis ollu kiva, mutta tuo induktio on todella hyvä!
https://s3.amazonaws.com/images.isla...ol-12/2471.jpgNo tollanen tytölle
Mulla on joka tapauksessa kaasu kotona sekä mökillä (lämmitys, lämmin vesi) joten totuttu ollaan näihin riskeihin. Pakko myöntää että melko paranoidi suhtautuminen oli alussa kaikkeen kaasulla toimivaan mutta onhan noita kaasuhälyttimiä siinä missä palohälyttimiäkin.
En tiedä miten Suomessa mutta ainakin täällä sikakalliin sähkön maassa tuo kaasu on vieläpä edullinen vaihtoehto.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Valurauta tai hiiliteräs (kevyempi) paistamiseen. Toimivat kaikilla liesillä.
- huolto: Pesu harjalla kraanan alla (kuivaus talouspaperilla), hetkiseksi liedelle, tippa öljyä pintaan ja pyöräytys talouspaperilla. Valmis.
Pinnoitetut pannut valmiiden safkojen lämmittämiseen, tai ei paistamista vaativien valmistukseen. Pinnoitetut eivät paista, eivätkä siedä korkeita lämpöjä, vaikka olisi kummoinen kuminaama.
Toteutin eiliset harkinnat; ennakkotilasin yhden nuken, ja kävin työmatkalla ostaan akryylivärejä ja poronsarvi-korut; riipukseen oli myös korvakorut ja otin ne myös. Tosi upeat, mutta ei ylettömän kalliit, yhteensä 119euroa.
Onneksi ostin ennen työpäivää, en olisi muuten ehkä raaskinu nähtyäni miten vähän tänään on töitä.
Akkuruohonleikkuri, trimmeri, tikapuut, kottikärryt, maalia, pensseleitä, hiomapapereita, laatikollinen kaljaa.
Eikäku ei nyt sentään. Olin parkkihallissa aloittelemassa auton vahaamista ja naapurin mies kurvaili pakulla ruutuunsa. Oli ostanut Spessun jäykkäperä-Levon ja usutti kokeilemaan. Minähän kokeilin.
Sähköpyöräilijäthän aina mussuttavat, ettei saa sanoa mielipidettään ellei ole kokeillut ja nyt minulla on siis oikeus.
Aika vinkeältä tuntui, ärhäkkäästi liikkui. Ei kuitenkaan mun juttu harrastekäyttöön. Luomuna mennään vielä parikymmentä vuotta, vanhana mietitään uudestaan.
Johonkin työmatkailuun tai "hyötyajoon" vaarmaan tosi jees.
OBD2 scan tool. Velipoijalle tilasin (omassa kaarassa ei edes ole tollasta OBD2 hilavitkutinta harmina), se kun oli taas tuskaillut lambdan vikakoodien poiston kanssa enne katsastusta. Ilmeisiesti taka lambda, kun muutoin kone käy ja kukkuu ihan normaalisti.
http://www.dx.com/p/elm327-obdii-v1-...1#.WVPZUICYwj9
Aliexpres olisi myynyt takalambdan hintaan 15 € (marmoritiskillä n.300 €, kuulemma), mutta katsotaan nyt ensin, pitkäänkö koodin poistolla selviää, ainakin tällä kertaa kelpasi katsastukselle.
Manchesterin evansilta castellin arenberg hanskat. M-koko istuu omiin 8-9 koon käsiin tosi napakasti, mutta eipä noista taas osaa mitään sanoa ennen ajamista.
ei 60 - 80 euroa melestäni paha ollut tai hifistelyksi mennyt paistinpannusta jota toivottavasti ei tarvitse vuoden päästä heittää pois.
Asiaan. Huomasin tilanneeni (tahallani) aamulla 2 kpl levyjarruversiota zippin firecrest 404 takakiekosta shimano/sram navalla kun lähes ilmaisia olivat siellä jälleen hinnoittelussaan seonneessa (ainakin mielestäni) kaupassa. Ei mulla levyjarrullista maantiepyörää vielä ole saati kahta kun takakiekkoja on nyt kaksi :)
Seuraavaksi alan sitten miettimään minkä rungon kasaan siihen ympärille ja alan täältä kyselemään mitä on järkevintä tehdä etukiekonkin saamiseksi. Toisen takasen vois toki myydä ja ostaa etukiekon mutta ehkä kasautan sen sijaan takakiekon kehän vain uuteen napaan (vaikka dt350 joka noin 50 €)niin pässee jopa alle satasen lisäpanostuksella etukiekkoonkin kiinni.
http://www.zipp.com/_modules/Product...db-cc-main.jpg
Cannondalen (Caad4 Saeco 2000) vapaaratas alkoi vaatia huoltoa ja työkaluja maailmalta odotellessa (13mm spline key tai T60 torx) löysin kaverilta lähes samanlaiset Mavic CXP21 ylijäämäkiekot. Kaupat syntyi, kiekot pyörään ja testilenkki heitetty. Hyvin toimii ja pyörä kulkee! Maantiepyörä on maantiepyörä, fatcychyb on... ;)
Säästyi taas muutama tuhatlappunen, kun ei tarvitse vieläkään ostaa Supersix Evoa tai Caad12:ta :D
Pinnoitetut pannut ovat paholaisen keksintö. Nitistävät siittiöt ja umpioivat munasolut.
Lisäksi vielä altistavat syövälle ja aikaansaavat muutakin schaibaa. Huonosti paistavatkin,
ellei käyttölämpötiloja ylitetä. Viimeisin teflonpaska häipyi 5 vuotta sitten. 112 vuotta
vanha lättypannu hoitaa edelleenkin työnsä moitteitta. Valua&hiiltä kaikki 9 pannua
ja pari grilliparilaa. Ugh.
Minä vahingossa hiilikuitukiekot..
Colo-sinkulan tilasin - tullee toivottavasti ensi viikolla.
Junaliput itselle ja fillarille Kemijärvelle & back.
Joku vatsavirus.
^jaahas, sinneköhän se lähti?
^ mitä enempi sitä varoo ja yrittää kaikin keinoin välttää ettei vaan tule syöpä, niin sitä varmemmin se tulee. Jos taas ei vähää välitä, niin ei tule.
Juotavaa kävin ostamassa.
Se lienee niitä viimeisiä meillä ns Risikogesellschaftissa eläville jäljelle jääviä valinnanvapauksia! Mutta kyllähän siitä on vaikea yli päästä että vähentääkseen syöpäriskiään todella merkittävästi pitäisi melkein ensimmäisenä heti asbestin, tupakan ja viinan jälkeen luopua punaisesta lihasta ja etenkin sen paistamisesta.
Mä hankin 20 kg ruokaa Matsmartista (eli jossain välissä pääsen taas postaamaan pakettiketjuun). Tai "tilavuuspainoltaan" 20 kilon verran (eli sen verran kuin yksillä toimituskuluilla saa). Tilavuuspaino on tässä "kuljetusteollisuudessa käytetty käsite, joka ilmoittaa tuotteen painon suhteessa sen tilavuuteen".
PS Matsmart on ruotsalainen muodikkaasti ruokahävikin pienentämisellä ratsastava nyt "Suomeenkin rantautunut" verkkokauppa. En laita linkkiä niin ei ehkä pidetä sissimarkkinointina...
^ Ainakin hissukseen lämmitys kuumaksi ensin, Muurikan silavaa voi käyttää apuna.
Marttaliitto:) mm. antaa hyviä vinkkejä rasvapolton ja käytön osalta. Käytön jälkeen
oikeastikin pesu kuumalla vedellä, kuivaus levyllä ja kevyt rasvaus (auringonkukkaöljyä käytän)
Valuraudan kanssa maltti on valttia. Onnea "käännynnäisyyden" uralla.
Leivinuunin hiilloksella puhdistin aikoinaan äidin mummon lättypannun taas ehoksi.