Kiitos, jos tämä pätee muihinkin hankintoihin ja tekemisiin :) mä hankin ja teen ja ainoastaan itelleni. Pätee erityisesti nukkekuviin.
Printable View
Kiva kuulla. Joskus voi olla vaikea nähdä kaikkia oman tekemisen motiiveja. Moni esimerkiksi jakaa valokuvia matkoistaan, harrastuksistaan ja hienoiksi kokemistaan asioista saadakseen... niin... miksi ja mitä me näytämme muille, kun kerran teemme ja koemme asioita ainoastaan itsellemme?
Liikunta on ehkä paras esimerkki meidän tavisten halusta ja tavasta hakea hyväksyntää sekä tehdä eroa muihin. Suorituksista jaetaan kaikenlaista dataa tai ainakin niistä muistetaan mainita siellä ja täällä. Strava, HeiaHeia, Sports Tracker, Insta ja niin edespäin. Niin, muistinko kertoa, että olen Hangon maratonin voittaja vuosien takaa? Eihän se oikeasti kiinnosta ketään, mutta silti minun on pakko mainita se, koska haluan vihjata olevani kova luu.
Moni urheilee lapsesta saakka maitohapot suussa, vaikkei saisi itse minkäänlaista mielihyvää. Kenelle me silloin urheilemme? Sama pätee opiskeluihin ja työelämään. Ja niinhän se on myös taiteen tekemisessä. Sävellän vain itselleni avatakseni sisäisiä lukkoja. Joo, ihan varmasti ja silti olet joka aamu levy-yhtiön aulassa mankumassa sopimusta.
Yllättävän moni yksityiseksi koettu teko saa alkunsa tai heijastuu yhteisön luomien odotusten ja palautteen kautta. Rannekello on miehille kelpo tapa koristautua ja osoittaa niin taloudellista kuin kulttuurista pelisilmää. Hihan suusta pilkistävä käsityönä kasattu taidonnäyte kertoo kantajastaan enemmän kuin parkkipaikalla nököttövä saksalainen arvoauto. Suomessa näitä näkee todella harvoin, mutta kannattaa seurata esimerkiksi italialaisia futisvalmentajia. Tukka hyvin, slimmi puku ja kello näkyy.
Kun olet tarpeeksi rikas, ostat futisseuran, palkkaat italialaisen koutsin ja kellosi voi olla vaikka muovia.
En ole koskaan ymmärtänyt ihmisten hinkua jaella loma/lapsi/ruoka/kissakuvia koko maailmalle, tavallisesti vielä kaikki 3892 tiedostoa yhtään niitä valikoimatta. Itselläni on Flickerissä vain muutama albumi eksoottisista maista, mutta huolellisesti valikoituja ja käsiteltyjä kuvia, pari prosenttia koko syntyneestä kuvamäärästä. Silloin tällöin olen joutunut tilanteeseen, jossa minulle tuntematon ihminen on kertonut tohkeissaan seikkailuistaan maassa X tai Y. Olen kuunnellut kiinnostuneena, paristakin syystä, enkä ole mennyt tokaisemaan, että olen kulkenut samoilla seuduilla kymmenen kertaa vuodesta -84 lähtien. Toinen on innoissaan ja haluaa päteä, miksi pilata moinen mukava tunne? Mieluumin kyselen neuvoja ja lietson toisen intoa ja hyvää miltä. Samoin jätän usein ns paremmat kellot pois ranteesta kun menen tapaamaan tuttujani, koska jotkut tykkäävät tohkeilla kelloistaan ja luultavasti heille tulisi paha mieli jos menisin paikalle "hienompi" ja kalliimpi kello ranteessa, ja kertoilisin vielä mitä uusia hankintoja odottaa kotona laatikossa.
Ylimalkaan monet kelloharrastuksen piirteet ovat alkanee tympiä, satoja sivuja Mitä Nyt Ranteessa -ketjuja (mitä välii), kehnoja rannetuskuvia, nälkävuoden pituisia listoja omistetuista kelloista, mainintaa "ostin pari rolexia, kumpiakin kaksi varakelloksi" jne jne. Siis oikeasti. Mitähän minäkin täällä oikein teen? Onko elämää näkynyt?
Mulle tuli eilen postissa Stowaan Milaneise-ranneke Stenhartilta. Kellon ulkoasu tuli hyvin erilaiseksi kuin nahkarannekkeella ja ihan kivalta tuo näyttää. Olisin laittanut kuvan yllä olevasta mielipiteestä huolimatta mutta palautukseen tuo menee. Pahin ongelma oli yksi ranneketta sen lukitusosan (clasp) ja sen varsinaisen rannekkeen välissä pitävä erittäin löysä kiinnitystappi. On niin löysä, että ranneketta käännellessä alkaa tappi tulemaan ulos ja on sen jälkeen kokonaan pois pelkillä sormilla helposti vedettävissä. Se kun lähtee irti itsestään yllättäen käytössä, niin kello tipahtaa ranteesta.
Lisäksi yksi lugi-pään reuna on vähän rosoisesti työstetty ja epäilen, että sen kuitenkin liikkuessaan jatkuvasti rungon välissä se aiheuttaisi naarmuja / kulumaa. Otin ongelmista kuvat ja lähetin Steinhartille sähköpostia. Olisin odottanut parempaa laatua, kun hinta on 85 euroa ja Steinhart kehuu tuotetta sanoilla Highest quality workmanship. Stowan oma ranneke olisi ollut 140 euroa ja kiinastahan noita saisi alle parilla kympillä varmaan.
https://www.steinhartwatches.de/de/m...milanaise.html
Luultavasti tarjoavat lähettävänsä uuden virheettömän. Enköhän minä ota sen vastaan ja katso miltä vaikuttaa. Pyytänen myös lähettämään 10 mm lyhyemmän version, koska tämä ensin tullut lyhimmässä säädössään on just pari milliä turhan pitkä. Sentin lyhyempää pystyy puolestaan aina pidentämään tuolla viiteen portaaseen porrastetulla liukumekanismilla 12 mm.
Onko kyseessä ruuvi vai sokka/päästä halkaistu tappi? Jos ruuvi, siihen voi tipauttaa Locktite ruuviliimaa (irtoava versio). Jos sokka, sitä voi varovasti levittää jolloin se tiukkenee. Samoin päästä halkaistua tappia.
Meinaan jos ei halua lähettää moisen takia eestaas Saksaan. Tietysti jos mokaa, ei voi enää palauttaa.
En minä edellisessä viestissäni kieltänyt kuvia, kunhan ihmettelin intoa turhanpäiväisiin rannekuviin, jossa paidanhiha, ranne, kello ja työpöytä/puutarhaa/terdeä/Taj Mahal taustalla.
Ymmärrän mitä tässä haetaan takaa, mutta kuinkaha moni oikeasti toimii noin? Itse olen tälle vastakohta, ja tuskin minäkään nyt kovin harvinainen olen.
Ensimmäiseksi autoksikin ostin Ladan kun tiesin saavani luotettavan auton halvalla ja sen kunnossapito oli edullista. Auton ulkonäkö tai statusvaikutus ei kiinnostanut pätkääkään.
Kelloissakin tykkään sellaisesta sleepperi-tyylistä, teknisesti laadukas mutta ulospäin huomaamaton. Siksi Seiko. :)
Tuollainen suora tappi sen vain on. Tapin aivan keskellä on ihan pieni ura mutta muutoin sileä.
https://ep1.pinkbike.org/p6pb15556108/p6pb15556108.jpg
Esim seikon metallirannekkeessa on vastaavan tyylisiä tappeja, joista ranneketta voi lyhentää. Niissä on kuitenkinn tapin ympärillä / rannekkeen palan reiän sisällä sellainen paksumpi halkaistu "putkenpätkä", jonka kanssa tappi on sen verran kireä että ei irtoile itsekseen.
Muutama kuukausi sitten oli melko pysäyttävä hetki, kun istuimme lauantaikahvilla kaveriporukassa. Paikka Hamburger Börs ja perinne jatkunut parikymmentä vuotta. Naapuripöytään istahti edellisillan höyryjä puhkuva telkkarista tuttu turkulainen kiinteistövälittäjä sekä tuhmilla hampurilaisilla mainetta luonut nuorempi jamppa. Jälkimmäinen näytti Omegaansa ja kertoi sen olleen pitkäaikainen haave. Kiinteistömoguli oli jo pidemmällä tässä harrastuksessa. Myyty ja ostettu ties mitä tiukua. Alkoivat höpistä enemmänkin kelloista ja jostain Facebook-ryhmistä, joissa aikuiset miehet esittelevät kellojaan (naiset ovat tässä suhteessa fiksumpia). Esittelevät. Kellojaan. Toisilleen. Harvoin olen kuullut yhtä tyhmää juttua ja kerskuntaa. Hävetti ja nolotti heidän mutta myös meidän puolesta. Toki sivusivat myös haaveiden autoja. Huh huh.
Eikös tuo Kauriin pulmapalikka ole ihan tavallinen lukkopinni? Tää ostaa remminsä geckolta, laatukamaa edukkaasti. En kehtaa kuvia laittaa kun en osaa ottaa kuvaa.... Niissä mesheissä nuo liitospalat on mallia pultti ja ruuvi.
Varmaankin tuo upea ryhmä Kelloharrastajat, jossa on yli 16 000 jäsentä? https://www.facebook.com/groups/kelloharrastajat/
Ja joka keräsi Kummeille yli 145 000e? http://oma.kummit.fi/yleinen/16-519
On kirjoitettu lehdissä ja haastateltu telkassa. Harmitonta harrastelua.
Mahtava sakki! Ei hävetä yhtään :D
Minulla on tekaistulla nimellä facetili, ilman ystäviä, ja liityin uteliaisuuttani tuohon kelloryhmään. Pari kertaa riitti, tympeää touhua, jengi esittelee päivän kellonsa tai uusimman hankinnan (tavallisesti 2000€ ja yli) ja sitten toiset ihastelevat. Tai sitten joku esittelee ihannekellonsa, eipä aikaakaan kun tulee viesti ja rannekuva tyyliin "minullapa jo on, parikin". Siis itseäni toistaen: "mitä väliiiii....". Lisänä kaikki facebookin tympeys eli mainostuputus ja s-postiin tulevat tyrkkyviestit (onneksi siis tekaistuun postiin), koko ajan on löydetty uusia ystäviä, siis henkilölle jota ei ole, luultavasti ehdokkaatkin ovat tekaistuja. Eiköhän elämä ole kuitenkin toisaalla.
Yli 16 000 jäsentä. Pari postausta riitti.
Jes, sillähän sitä koko porukka onki käyty läpi :D
Juu on siellä typeryyksiä&mauttomuuksia ja ihan vaan tyylitajutonta rahalla leveilyä.
Ootko aatellu jotain henkisempää puolta kehittää itsessäsi tai vaikka jos kokeilisit auttaa ihmisiä tai vaikka eläimiä? Jos sieltä löytyisi sisältöä elämään?
Voisit kokeilla myös luoda jotain ja site toteuttaa itseäsi. Tai yrittäisit tehdä lähiympäristöstäsi/piiristäsi paremman paikan tjms.
Josko löytäisit identiteettisi ja saisit ystäviäkin ;)
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
Sorry, mutta mulla meni tämän avautumisen ydin ohi. Oliko kyse iskevästä ja nerokkaasta sarkasmista vai olitko, Munamankeli, ihan tosissasi?
Koska jos olit tosissasi, on aika kornia, että arvostelet toisten ihmisten halua kerta muille kelloistaan, kun samassa kappaleessa sinun oli kuitenkin itse mainittava, kuinka olet jo parinkymmenen vuoden ajan istunut lauantaikahveilla Hamburger Börsissä. Mä en Turkua kovin hyvin tunne, enkä luultavasti ole Börsissä koskaan käynyt, mutta asiayhteydestä voinee päätellä, että siellä on kaupungin kallein kahvi ja se on Turun silmäätekevien näyttäytymispaikka.
Pyörä-/kello-/auto-/vene-/loma-/yms. -kuvien postaaminen erilaisille foorumeille on paljon pienempi paha kuin itse itsensä kohottaminen niin tekevien yläpuolelle.
Miksi sinun pitäisi hävetä turkulaisen kiinteistökeisarin ja julkkiskokin kohkaamista? Jälkimmäinen oli ostanut elämänsä ensimmäisen arvokellon. Sitä ihmettelivät suureen ääneen, ja toki turkulainen pääsi kuittaamaan, että hänellä on enemmän ja kalliimpia.
FB-ryhmästä minulla ei ole minkäänlaista käsitystä, mutta mainittujen herrojen puheissa se oli jopa heille liian kerskaileva ja typerä foorumi. Ymmärsin kuulemastani, että iso osa kuvaa ranteessa olevaa kelloa, postaa kuvan ja odottaa muiden (ihailevaa) palautetta. Luultavasti olisivat samaa mieltä tästä palstasta, jos sattuisivat piipahtamaan. Kumpikaan tuskin harrastaa liikuntaa, eikä ainakaan pyöräilyä. Meitä on joka junaan.
Tarkoitus oli lähinnä tuoda esiin se, että naapuripöydän kovaääninen "miesjuttu" häiritsi harrasta ja perinteikästä kahvihetkeämme. Hamburger Börs on nimestään huolimatta keskitasoinen ketjuhotelli, jonka baari sattuu olemaan sopivasti auki, riitävän hämyisä ja täynnä todella sekalaista ja sekavaa seurakuntaa. Kahvi taitaa maksaa 2,40 peruskuppi ja iso on 2,60. Baari ei todellakaan ole ns. paremman väen suosiossa, vaan lähinnä krapulaisten keidas torin laidalla. (Mainitut herrat olivat päätyneet sinne, koska jatkoivat edellisiltaa ja etsivät brunssipaikkaa.)
Itsensä esiin tuomisessa olet aivan oikeassa. Niinhän minä kirjoitin ylemmissä posteissa, että lähes kaikki tekemäni ja hankkimani peilaa jossain suhteessa sosiaalisiin peleihin. Tämä pätee mitä suurimmassa määrin nimenomaan merkkituotteisiin. Olen tässä säikeessä kertonut omistavani kaksi Omegaa, koska täällä vertaillaan ja keskustellaan kelloista. Jos kellot olisivat minulle vain tapa mitata aikaa, miksi viitsisin kirjoitella niistä täällä?
Ymmärsin siis tekstisi ainakin osittain väärin. Hyvä niin ja pahoittelut.
Kautta aikain urokset ovat joutuneet kilpailemaan naaraiden suosiosta osoittamalla paremmuutensa lauman muihin uroksiin nähden. Lisääntymään on päässyt se uros, joka siinä on taitavimmin onnistunut, joten miesten sisäänrakennettu tarve kellojen, kulkusten ja muiden vehkeiden esittelyyn taitaa kulkea geeneissä :)
Niin niin, juri siksi kirjoitinki, ettei hävetä yhtään. Mielestäni teidänkään porukan ei ois tarvinut kokea hävetyksen&nolotuksen tunnetta. No ookoo, onhan se kovaäänisesti ukkoilu kyllä melkosen rasittavaa. Myönnetään. Tod.näk. samoja fiiliksiä olisin kokenut :)
Loppujen lopuksi elämä kun on liian lyhyt häpeämiseen ja nolostumiseen!
Mielestäni kelloihin kuuluu olennaisesti niiden ihailu. Ajan näkee kyllä sykemittaristakin. Ja mitä kelokuvien postailuun tulee, tai vaikka fillareiden, niin ei kaikilla ole motiivina pousaaminen ja jonkinlaisen someminän pönkittäminen.
Lähtisin siitä, että nyt voitais katella niitä kelloja taas.
^^ No mites se sitten on kellojen kanssa, saako hyvällä helpommin [emoji6]
^ No mä en ehkä näkisi niin, koska pariutumisriitti yleensä etenee siten, että ensin urokset muodostavat keskenään lauman sisäisen nokkimisjärjestyksen. Sen perusteella löytyy se uroo, joka uskoo itseensä niin paljon, että lähtee yrittämään naaraan houkuttelemista pariutumispuuhiin. Tässä vaiheessa naaraan huomiosta yleensä on kisailemassa myös toisten laumojen alfauroot ja naaraan huomion saamiseksi ei toimi enää samat keinot kuin urosten keskenäisessä kilvoittelussa.
Eli kallis pyörä tai kello voi auttaa määrittämään uroksen asemaa omassa laumassaan, esim. tällä foorumilla, mutta sitten, kun lähdetään vaikkapa baariin parinmuodostamistarkoituksessa, murenee sen kellon merkityksellisyys ja ihan toisenlaiset asiat vaikuttavat siihen, minkä foorumin alfauros on lopulta se, joka vie pisimmän korren :)
Anteeksi OT asiaa sivuten:
https://pbs.twimg.com/media/DT8WhB-XcAAqX6T.jpg
Jatkakaa, olkaa hyvät:cool:
Ei kai kallista viinaakaan juoda sen takia, että tulisi jotenkin parempi nousuhumala ja laadukkaampi krapula:seko:.
Sattuipas tuo minun mielipiteeni Kelloharrastajien Facebookryhmästä sinua jotenkin ikävästi hermoon. Aika rohkeasti vedät monipuolisen analyysin henkisistä vajaavaisuudestani, elämäni laadusta ja ystävien puutteesta. Kun en katso katso tarpeelliseksi listata omistamiani kellojakaan, niin jääköön mainitsematta montako lasta on tullut kasvatettua, montako kehitysmaan lasta koulutettua, montako kotieläintä perheessä pölistelee karvojaan ympäriinsä, ja missä luovan alan ammatissa olen toiminut menestyksekkäästi 40 vuoden ajan. Ystävälistat minulla on päässäni, ei julkisilla naamakirjasivuilla.
Ei hätää, ei sattunut! Ajattelin vain ettet tiedä millainen se ryhmä oikeasti on(no oikeasti ja oikeasti). Tottakai se osalle näyttäytyy tympeänä mutta toisaalta esim. keräsivät valtavan potin Kummeille.
Pahoittelut, enhän voi taustaasi tuntea. Elämää kuitenkin etsit kahdessa viestissä ja kontribuutiosi tämän ketjun osalta on lähinnä "havaintoja some käyttäytymisestä harrastuspainoitteisilla foorumeilla".
Ja ihan vilpittömästi, että mitä jos kuitenkin pistäisit jostain kellosta kuvan? Jos ei, niin asia selvä :)
^Kelpaa :D
Fillariteemaista kelloa haeskellut. En oikein keksi mikä se olisi. Festinat tietty mut joo. Ideoita?
http://inrng.com/2012/03/rodania-sound-of-belgium/
PS Taitaa olla kelloharrastajien näkökulmasta vähemmän kiinnostava merkki ja tunnettu enemmänkin ns. halpamerkkinä - eikä jinglekään enää tänä vuonna soi etuautojen ämyreistä.
Tissot taitaa olla viime vuodesta alkaen virallinen TdF sponsori.
https://youtu.be/4JKOiUCsSl8
Edit; vuodesta 2016 alkaen.
Sinä annat itsestäsi sen kuvan, että vain sinun tapasi elää, ajetella ja toimia on oikein. Vain sinulla on oikeus tuomita ja arvostella muita. Se että jätit Kelloharrastajien facen taaksesi on hyvä. "Mene pois, pysy pois, pois on hyvä". Olet ilmiselvästi täysin ylivertainen yksilö, jonka rinnalla me muut ei olla mitään.
Mitäpä ajattelette kelloharrastajan ajattelevan fillarifoorumista tai Facen pyöräilyryhmistä. Eroaako homma kovasti. Täällä ja Facen fillariryhmissä postaillaan jatkuvasti useamman tonnin fillareita ja muu porukka onnittelee hienosta hankinnasta. Osa porukasta toivoo joskus itse saavansa yhtä hienon hiilikuitu-ohjuksen.
Itselläni on liikaakin näitä kalliita harrastuksia. On kalliita kahvinkeittimiä, ylikallis vinyylisoitin stereoista puhumattakaan, siihen päälle kellot, maantiepyörä, maastopyörä jne.. Joskus tuntuu, että vähemmälläkin pärjäisi.
Jos pakko olisi noita harrasteita vähentää, niin vinyylisoitin lähtisi viimeisenä.
Edit. Tähän pohdintaan yritin vain etsiä logiikkaa, että miksi 2.000€ fillarin omistaminen ja jopa sen kuvan postaaminen ei ole rahoilla leventelyä ja kerkailua, mutta 2.000€ kellon omistaminen ja sen kuvan postailu taas on....
Varmaan siksi, että 150€ ei todellakaan riitä kelvolliseen (paitsi perus-kierrätys-) pyörän hankintaan, mutta erinomaisen tarkan ja kestävän kellon sillä rahalla kyllä saa. Kun pyörän hinta nousee, rahalla saa todellakin paremman kulkimen (tiettyyn rajaan asti, järkevästi osia valiten), mutta kello ei oikeastaan, aidon käyttöfunktion huomioon ottaen, parane kun sen hinta nousee jostain muutamasta sadasta ylöspäin, kalleimpien kohdalla oikeastaan huononee (mites on 400000€ kultaisen tourbilonin tai minute repeaterin iskunkestävyys ja vesitiiveys, puhumattakaan selvälukuisuudesta?). Kysymyksessä on siis AINA muusta kuin ajan katsomisesta. Voi olla aitoa kiinnostusta käsityöhön, käsityön laatuun, perinteeseen, tyyliin jne, mutta kovin usein vaikuttaa lähinnä statushakuisuudelta ja kerskailulta. Kaikki "rannetuskuvat" pakkaavat minun mielestäni putoamaan tähän kategoriaan; hyväksynnän ja/tai ihailun hakemista.
^Niin, matka Rollen rannetuskuvasta kustomi-titaanirunkoseen fillariin hienossa maisemassa ei ole pitkä. Kyse on kontekstista missä kuvan esittää ja kuvaa katsovan yleisön arvoista.
Tuohon esimerkkiin viitaten, jos ottaisin Rolle +Pinarello kuvan Stelviolla ja postaisin sen fillarifoorumille ja kellofoorumille, miten näiden yleisöjen reaktiot samasta kuvasta poikkeaisivat toisistaan ? Jokainen näkee kuvassa ensisijaisesti ne asiat joista on kiinnostunut ja peukuttaisi niitä. Mutta minkälaisen reaktion aiheuttaisi se vähemmän kiinnostava kohde ? Saisiko kellofoorumilla moitteet himokuntoilusta ja fillarifoorumilla kellolla elvistelystä ? Tämä alkaa vaikuttaa sosiaaliselta kokeelta joka on vaan tehtävä, mutta ensin on hankittava Rolle, Pinarello ja lentoliput :)
Näinkin se on, fillari on kyllä siitä hyvä että sillä kunto paranee toisin kuin kellolla. Itse realisoin tuossa jokin aika sitten osan pieneistä säästöistäni ja laitoin ne kelloon, osittain siksi tuotot ko. pääomalla ja omalla sijoitusintensiteetillä ovat joka tapauksessa niin vähäistä luokkaa. Juu, tiedetään, joku sijoitusnero pitää tätä merkkinä tyhmyydestä ja ikuisesta vähäosaiseksi jäämisestä. Rahaa on kuitenkin siitä hyvä, että sitä saa aina lisää. Mielummin otan tietylle rajatulle pääomalle "tuoton" kellon kautta tulevana ihQna mielihyvänä, ja jos tarvitsisi jossain paniikkitilanteessa realisoida (pitää pakon edessä ostaa joku auto tai remontoida kylppäriä tms.), niin olen todennäköisesti omillani. Mutta nämähän ovat ihan miten sen ajattelee, aivan kuten fillarit tai monet muut asiat elämässä.
Ääh, välillä vedän tarkoituksella hieman yli ja monimerkityksellisesti.
BTW, mainittu turkulainen hotelli on saanut korskeasta nimestään paljon ansiotonta hyötyä, mikä hitusen harmittaa, koska oikeasti hieno ja paremmalla paikalla oleva Radisson jää usein kakkoseksi. No, reilun vuoden kuluttua S-ketjun sopimus loppuu ja Börs "palautetaan vanhaan loistoonsa", mitä se ikinä tarkoittaakaan.
Ja samaa mieltä tuosta miesten koreilun halusta. Suomessa siihen on harmittavan vähän mahdollisuuksia. Kello taitaa olla ainoita, josta ei heti tule homppelin leimaa. Sitä voi sentään koettaa selitellä järkiperusteilla, toisin kuin teetettyjä kenkiä, tonnien salkkuja, huiveja tai muita keski-eurooppalaisen miehen varusteita.
Tässä jollain tapaa hieno, jonka ostaisin jos olisi rahaa. Simppelin toimiva muotoilu, kellotaulussa ei numeroita, ei turhaa päivyriä eikä muitakaan hilavitkuttimia.
https://www.rolex.com/content/dam/ro...ty&imwidth=360
Tässä olisi, mikäli raha ei ole este. Ja saahan siinä hyvän fillarin ikään kuin kaupan päälle. Kello itsessään on... sanotaan vaikka persoonallinen...
http://www.cyclingweekly.com/news/pr...ago-c60-356925
http://richardmille.com/watch/rm-70-01/
Milgauss on hieno kuvissa ja livenä. Pohdin itse valkotauluisen Milgaussin ja Exp II (16570) välillä, päädyin 16570:aan kun halusin GMT-viisarin ja päivyrin. Toisaalta yksinkertainen toimii. Harkinnassa oli aluksi myös Air-King mutta Exp II veti niistäkin pidemmän korren. Ihania laitteita :)
https://www.salonqp.com/wp-content/u...d-Milgauss.jpg