No se runkohan se renkaan tekee, eikä gravdallin nimi. Eli en oikein usko, että miksi nuo olisivat mara wintereitä paremmat?
Printable View
No se runkohan se renkaan tekee, eikä gravdallin nimi. Eli en oikein usko, että miksi nuo olisivat mara wintereitä paremmat?
XXL.fi hintatakuulla, kun näkyy olevan foxcompilla 59€/kpl. Olisin muuten tilannut foxcompista, mutta ketjukaupasta sai ilmaiset postikulut, niin säästää siinäkin vähän vielä.
120tpi Gravdal on muistaakseni i20 vanteella leveimmästä kohtaa n. 39mm leveä. (Nämä siis viimekauden mittauksia).
Varmaan aika lähellä tuota 38mm todellisuudessa tuo on, mutta itse jouduin bmc:n cx01 käyttäessäni kumeja nyppimään ne karvahapsut pois kumeista, koska niihin takertui semmoisia pieniä jääpalloja ja ne syö kuituhaarukasta ikävästi pintaa pois.
Mun kaks penniä.
Valitsin cycloon (lähinnä hinnan perusteella) noin Nicetrac 200:set 32 leveänä. Laatuvaikutelma 2/5, pito hirmuinen, rullaavuus heikko. Tavoitteena oli hankkia kumet joilla ei mene nurin, ei niinkään nopeusennätysten teko. Aivan hyvin ovat kestäneet, toki talvella tulee vähemmän kilometrejäkin.
Mites tän syksyn nastarengasaatteet?
Gravdal 120tpi:n saatavuus tuntuu heikohkolta (tuotanto loppunut?) ainakin nastoittamattomassa versiossa, eikä nastoitetun hinta ole ainakaan laskenut aiempiin vuosiin. Terrene Griswold tulossa markkinoille mutta onko tästä kellään vielä hajua? Vai käykö samalla tavalla kuin Maxx-Icelle... Nice Trac 200:kin (oli hyvä tai huono) ilmeisesti löytyy enää vain erien jämiä jos löytyy. Muut vaihtoehdot lienee ennallaan?
Nimimerkillä: "Ei tässä kiirettä mut pitäis töistä kotiin päästä".
Terrenen tiedoissahan lukee 33tpi? Tekeekö tuolla muka yhtään mitään.
Mulla olisi qraavdaalit sinänsä olemassa, sen kun asentaisi. Mutta ne ovat verkkokomerossa jonka lukon avain hävisi samalla kun kaikki avaimet hävisivät. Tulee mielenkiintoista huomenna kesärenkailla ajaa töihin :rolleyes:
Mä ajan trainerilla aamusta. Siinä on aika kirkkaat led valotkin, mutta suunnattu kohtuu alas, eli ei häikäise vastaantulijaa.
Vastaus löytyy ao. videolta kohdasta 1:19
https://youtu.be/49dXuAxisJc
Foxcompille tuli pieni erä terrenen nastoja. Tilatkaahan joku testiin nuo griswoldit.
http://www.foxcomp.fi/terrene-griswold-700-x-38-studded
Eihän noikaan mitkään edulliset ole..
33tpi ja hinta yli satkun. Huhhuh... Mielenkiintoista kuulla onko toi rullaavampi ku joku W240.
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Pöh, kuvittelin että olisivat olleet tällä "kruunu"nastalla mut ainakin kuvan perustella tasapäisellä.
https://terrenetires.com/products/te...n-stud-160-pcs
Varsinaisesta tuotantomallistahan taitaa puuttua joka toinen nasta mutta valmiit reiät on?
Ja joo, hinta (lähes) vertautuu 120tpi Gravdaliin.
Mitä sieltä Contilta on siis tulossa, onko tarkempaa ennakkotietoa? Ainakin edellinen Contin yritelmä eli Nordic Spike oli ihan hirveä.
Onkos tuosta Black Ice 200:sta kenelläkään mitään kokemuksia, ainakin kuvio näyttää lumikeleille tiheältä, eli pitoa ei irtolumessa löydy? Onkohan samalta pajalta kuin Nicetracit?
En jaksanut tälle talvelle enää odotella uutuuksia, vaan tilasin 33tpi Gravdalit, kun suht edukkaasti sai. Saa nähdä minkälaiset sitten ovat Nicetracien jälkeen ajella.
Mites noi 45 NRTH Xerxes esim. 30 millisenä toimivat lumella ja jäällä sekä millaiset ovat rullaavuudeltaan? Jossain kovasti valitettiin, että 2016 jälkeen tulleet renkaat olisivat kovin huonot aiempiin vuosikertoihin nähden, onko tästä kokemuksia?
Mahdollisimman kevyitä ja rullaavia nastallisia haeskelen max 32mm leveänä 28 tuumaseen. :)
120 TPI Xerxes on kevyin ja rullaavin nastarengas. Jäällä pitää kohtalaisesti jos paineita pudottaa. Loskakeli on noille kaikkein pahin keli, Gravdal toimii siinä paremmin. Itsellä on noi molemmat renkaat ja jos pitäis vain toiset valita, niin Gravdalit ottaisin jokapäiväiseen työmatka ajoon. Xerxes rullaa todella hyvin jäisellä asfaltilla ja kovalla lumella, mutta vesijää kelillä pitää ajaa todella varovaisesti.
max32mm tietysti rajoittaa, jos tuo johtuu pyörästä, mutta ainakin minä ajan kesän jälkeen nastarenkailla kaikkea muuta kuin pelkkää asfalttia, eli leveydestä on etua.
Kyselin 45NRTHin Facebookin kautta 120tpi Gravdalin saatavuudesta. Tuon perusteella vaikuttaa siltä, että rengasta ei saa enää tälle kaudella, mutta vissiin kokkonaan tuon valmistus ei olisi loppunut.
Alla tuon saamani vastaus.
Lainaus:
Hey there, we don't have any more of this particular tire coming this season. Depending on where you live, you could check with Cosmic Sports in Germany, Foxcomp in Finland, Brown Couch in Norway, or Charlie the Bikemonger out of the UK to see if they have any tires or retailers that have the tires and would ship to you? I hope this helps! Let me know if you need anything else. Cheers, Chelsea, Brand Ambassador
Griswoldit tilattu Foxcompista ja kyllähän se hirvittää vahvistella tuollaisia maksuja, mutta toivottavasti ovat laadultaan hintansa arvoiset. Itsellä ei toki ole vertailupohjana kuin parit erikokoiset mara winterit, joten eiköhän nuo nyt niitä paremmat ole.. Laitetaan raporttia tulemaan kunhan saapuvat ja kelit edellyttävät asennuksen.
No mulla on rahtiruuna jo nyt perustason nastarenkastettuna ajossa, mutta ovathan nuo Gravdalit kertakaikkiaan ihanaiset. Yksi uus Gravdal on mutta sille kaveri pitää löytää sekundalämminveriseen.
Terrene Griswold 33tpi ja 109€??? Iso kysymys mulle on jotta onko yhtä mukava ajaa tubeleksena kuin Gravdal latexisisurilla.
Mun osalta tää nastarengaskujanjuoksu sai päätöksensä.
Muiden vaihtoehtojen lomassa olin nakannut Bike24:n ostoskoriin taittuvat 33tpi Gravdalit joiden 85€/kpl + 15€ postit hintaa pidin kuitenkin liian kalliina. Eilen selainikkunoita sulkiessa päädyin päivittämään ko. sivun lähinnä nähdäkseni et nämäkin on varmaan nyt myyty loppuun kun koriin olin nakannut viimeset kaks saldolla näkynyttä nakkia. Eivätpä olleetkaan loppu vaan halventuneet 60 euroon vuorokauden verran korissa köllöteltyään. Tilasin heti ihan ku olisivat olleet maailman viimeset nastarenkaat. Toivottavasti ovat kelvolliset vaikka paksuilla kyljillä ovatkin (ja toivottavasti varastosaldo oli oikein).
Gravdalista ei kyllä taita olla tuollaista 33tpi versiota taittuvalla kyljellä edes olemassa, joten tuolla lienee tuotetiedoissa/tuotenimessä ainakin osittainen virhe.
https://45nrth.com/products/gravdal-700c
https://www.bike24.com/p2155985.html
Construction type:wired tire
Vs.
https://www.bike24.com/p2117358.html
Construction type:folding tire
Joo saman oon havainnut ettei ainakaan nykyisin ole tuollaista tuotannossa, mutta kelailin että joko on joskus ollut tai sitten on tosiaan tuotetiedoissa virhe. Jotenkin muistaisin jossain muuallakin törmänneeni 33tpi taittuvaan. (Tosin jossain oli listattuna myös 27tpi jäykkä jota ei myöskään 45NRTH:n mukaan ole olemassa.)
DHL:n mukaan paketti ois tiistaina perillä joten sit nähdään mitä tuli vai tuliko mitään...
Mielenkiintosta muuten, että silloin ostoskoriin nakatessa noiden hinta oli jotain 85€/kpl ja RRP 99€ ja jotain päälle. Mun tilatessa kappalehinta oli 61€ ja senttejä päälle. Nyt näyttäis hinta olevan 58,99€ ja RRP 64,99€. Sekavahkoa.Lainaus: