Ei oo hinnan kiroissa ei :D Mutta aika pirtsakan näköiset katurenkaat parissa kuvassa...
Printable View
Ei oo hinnan kiroissa ei :D Mutta aika pirtsakan näköiset katurenkaat parissa kuvassa...
Jep joo, mutta tällä pääseekin "katujen kingiksi". :) Metsään onkin turha edes haaveilla.
Ompa muuten komia mannekiini löydetty kuviin, joku Reiska ilman päätä repaleisilla housuilla:😞
http://www.e-ville.com/img/p/14420-70066-thickbox.jpg
Alkaa olla kehät tarpeeks leveet... 😂
Luulis olevan helpot tubelekset väsätä noihin kiekkoihin ellei kuvata huijaa.
Canyonilta tilaus lauantaina, tilauksen käsittely maanantaina kuten lähetyskin ja fatty kotona nyt :)
Mietinnässä on läskiä seuraavilla toiveilla: muovirunko, läpiakselit, 1xVoimansiirto, bluto-optio ja tietynlainen race-henkisyys. Kuolauslistan pääkohteet tällä hetkellä Trek Farley 9.6: http://www.trekbikes.com/fi/fi/bikes...ey/farley_9_6/
ja Spessun Fatboy Comp Carbon: http://www.specialized.com/us/en/bik...oy-comp-carbon
Oli siellä Salsan Beargreasekin, mutta takahaarukan kapeus hieman mietityttää. Siihen ei ole tulossa muutoksia tälle vuotta. Hävisi eri mallien speksitkin sivuilta. Liekkö miettivät kokoonpanoja uusiksi muiden merkkien julkaisujen vuoksi vai mikä lie.
Muutamia pohdinnan aiheita on mielessä vaikken kummankaan kyytiä ole päässyt kokeilemaan. Noiden kahden kohdalla rengaskoko on ehkä merkittävin ero. Paljonko tuollaisen 26x4" renkaan korkeus suunnilleen on? Kysyin Trekiltä niin Farleyn 27.5x4":ssa se on 85,5mm. Onko rengasvaihtoja koossa 27,5?
Trekin kiekot ilmeisen sopivat tubless-hommiin. Onko Spessun kiekot mistään kotoisin? Voimansiirto kutakuinkin samaa tasoa, Spessun 1x10 tosin vähän kummastuttaa vs. Trekin 1x11. Onkohan Spessun napamurheet päivitetty? Putkiosat molemmissa alua. Spessu nätimmän näköinen omaan silmään :)
Hinnoissa jännä ero. Trekin ovh on jenkeissä $3000 ja täällä 3200€, Spessun $3200 ja täällä näillä näkymin 3650€.
Onko arvauksia, jotta sopiiko 180cm/84cm inseam kuskille M vaiko L-koko? Viime vuoden Trekkejä pikaisesti testasin ja sen perusteella en osaa vielä valintaa tehdä. Edellinen maasturi on ollut noin 15vuotta sitten.
Täytyy yritää nukkua rauhassa :p
Niin, ja onhan se Rotkoki vielä yks vaihtoehto.
Tsekkaas Echo Menopelimarketista. Tarjouksessa 3200€. Taitaa olla 2x10 voimansiirto, mutta äkkiähän tuota pilkkoo.
Pivot Les Fat?
http://www.pivotcycles.com/bike/les-fat/
Mulla mittaa 173cm ja Fatboy expert kokoa M.
Väittäisin että Spessu ainakin menee M-kokoisena pieneksi 180cm kuskille.
Jos ei sitten satu tykkäämään yli 100mm stemmistä ja setback tolpasta. ;)
EDIT: toki meidän kaikkien ruodot on niin eriepäsuhtaisia että kannattaa koeistua ennen ostoa. :)
Toi Comp Carbon vaikuttaa melko mukevalta. Näin Spessun omistajan silmiin. :p
Toki tuolla hinnalla vaihtoehtoja on...
EDIT: Ei tossa kyllä itse tarttis sittenkään empiä; Trekki kainaloon ja metsään.
Kaikki mietintäaika on pois ajonautinnosta. ;)
Myöhemmin syksyllä myydään eioota..
Näinpä ja ne mieltymykset/setuppi. Itse 182.5/87 ajan M Muklukilla mikä aika sama koko, kuin Spessun M Siis ainakin -15 malli. Tsonga Answer 20/20 stemmi 60mm. L:kin oli ja toimi 50mm stemmi, mutta M parempi, koska selkeästi ketterämpi imo. Trekin M pienempi ja L isompi, kuin Spessussa ja Muklukissa.
Eli ajaa kannattaa. Tosin en minäkään kaupan setupissa M Spessulla ajas;).
Trekissä pitäs mainosten mukaan olla yhtä kapea q-factor, kuin edellisessä kapee peräsessä. Ääni levee peräselle.
Ymmärränkö minä nyt oikein, ettei Trek Farley 7 tuoda Suomeen ollenkaan? Ei sitä ainakaan ole kotimaisilla sivuilla mainittu.
Ei tuoda 7:aa Eurooppaan. Mun mielestä kummallinen päätös. Vitosen jälkeen aika iso hyppy hinnassa Yseihin.
On joo outoa. Koeajoin vitosen ja tykkäsin. Mutta olemassa olevat kiekot ei tietenkään sovi. Seiskaan passaisi kaikki. Toki sopisi ysiinkin, mutta mitäs minä Blutolla. Ompa taas hankalaa. Meni ICT ostokin hankalaksi, täytynee miettiä vielä uusiksi tämä homma.
Aika laaja skaala mieltymyksiä, eroavaisuuksia ja ominaisuuksia mahtuu Trek 9 ja ICTn väliin :)
Joo, eikö mahdukin! On se elämä vaikiaa, kun pitää päättää mitä haluaa ja vielä valita. :D Onneksi ei ole niin vakavaa, kunhan muistaa välillä ajaakin.
EDIT: Mutta vakavasti, ei kait tässä ole oikeasti mitään "oikeaa tai väärää" tapaa, jos nyt foorumin jyrkkiä rajanvetoja ei lasketa. Kyllä aika monenlaisilla pyörillä pääsee paikasta a paikkaan b kohtuu samaan malliin. Ei minulle kukaan ole vielä osannut tyhjentävästi sanoa, mihin käyttöön ICT tai Farley 9 on aivan spesifisti kelpaava. Eikä ne eri merkkien ja mallien väliset erot ole minusta nyt niin järkyttävän erilaisia muutenkaan. Tai sitten minä teen tätä kaikkea ihan väärin, joka ei toki sekään olisi itseni tuntien kovin erikoista. Samanlaista oman linjan hakemista se oli prätkienkin kanssa viimeiset 10 vuotta eikä siitäkään tullut koskaan valmista. Harmi sinänsä, koska kyllä minulla on aina ollut ihan aito halu tehdä asioita "oikein", jostain syystä se tekeminen on kuitenkin aika säätämistä.
Niin joo, tilasin ICT rungon, sillä mennään seuraavaksi.
Olisit ottanut Surlylta Wednesdayn http://surlybikes.com/bikes/wednesday :p
Mä en kyllä taas näe mikä tuossa on niin hienoa ICT:hen nähden tai mihinkään muuhunkaan.
En, ei osu mun ajatuksiin yhtään. Sama ajaa täysjäykällä Instigatorilla jos tuo pitäis ottaa. Mutta varmasti makia ja moni tykkää.
Tossa näyttäis olevan ulkopuoliset laakerikupit, jotka mahdollistaa Takopässin käytön. Toisaalta kapeampana keskiönä ei ole niin tukeva.
16" / S. Miehellä mittaa 169 sukat jalassa ja mallia lyhyet jalat, pitkä torso, apinan kädet. Felt oli M-kokoinen ja se oli ihan ehdoton maksimi, minkä kanssa pystyisi elämään. Feltin kanssa ei olisi enää pystynyt Spessun hissitolppaa käyttämään tolpan setbackin takia. Feltin ja myös talliin jäävän Instigatorin mittojen pohjalta tein geo-vertailua ja ICT pitäisi olla vähän kompaktimpi, mutta kuitenkin sen verran iso, että kärsii lyhkästä stemmiä kuvitella. Tuohon pitäisi hissitolpankin olla just nappi.
^Tässäpä se; mulla mittaa 173cm ja kai toi vartalo on "keskivertosuhteinen", mitä se sitten tarkoittaakin...
S on ehken siinä ja tässä saako lyhkästä stemmiä(pitkällä en aja), M taas saattaa jo olla liian pitkä.
Command post täälläkin(toinen asia mistä en luovu). Toki sillä sais S-kokoon hiukka tilaa lisää..
Minä olen aika hyvin oppinut, mitkä on ne mitat, joita minun tarvitsee tuijottaa, jotta geo on mieleinen kokonaisuus. Niiden pohjalta uskon tuon olevan itselle aika lailla sopivan. Sinun kannattaa varmaan hakeutua koejaolle, jos homma epäilyttää ja olet hankkimassa. Tämä oli varsin kätevä apuväline eri mittojen vaikutuksen vertailuun. Sinne kun naputteli lähtötiedot ja testasi eri mittojen vaikutusta, niin saa mielikuvan, mikä muuttuu. Tosi erilaisilla lähtötiedoilla satula ja tanko päätyvät lopulta samaan paikkaan. Voi tuolla toki vielä mennä pahasti metsäänkin, mutta esim Instigatorin, Feltin ja pykälää pienemmän Ragleyn eron tuo näytti juuri niin, kuin miltä se oikeassa elämässä tuntuikin. Ja kyllä, olen insinööri, tarvitsen tästäkin excelin voidakseni hengittää. :rolleyes: :D
Mitä muuten jäi rungolle hinnaksi ja mistä otit?
Tuo tilaushommahan meni vähän vaikean kautta. Olin siis alkuun jo henkisesti valmistautunut ostamaan kokonaisen pyörän. Laskin, että saisin siinä ylimääräiset osat myymällä hyvät ja kohtuuhintaiset toiset kiekot. Paikallisesta pyörän hinta oli kohdallaan, joten sieltä koitin tilata. Ei kuitenkaan saanut enää, koska oli maahantuojalta loppu. Parista muusta paikasta olisi ollut heti toimittaa, mutta hinnat olivat kaikkine kuluineen reilusti kalliimpia, joten päätin suosia paikallista pelkän rungon hinnalla.
Kammet ja keskiön laitoin tulemaan Yläfemmasta, renkaat ja kaikki muut puuttuvat osat Bike Componentista. Runko ja kammet pitäisi saapua huomenna tahi viimeistään alkuviikosta, lopuissa menee varmaan perinteiseen tapaan noin viikko. Renkaiksi otin nyt Bud eteen ja Knard taakse, koska Lou oli loppu ja Knard tarjouksessa. Miettii sitten seuraavaa rengasvalintaa paremmalla aikaa toisessa ketjussa.
Jos sattuu olemaan kookas henkilö, nyt on oikeaa läskiä tarjolla:
http://www.fillaritori.com/index.php...k-20-l-koko%2F
Ja ei, en tunne myyjää. :)
^
Men only?
Onks ny hyvä mieli?
Mikä on foorumin virallinen totuus läskin renkaankoosta? Meinaan että jäänkö paljosta ilosta paitsi hankkimalla Beargreasen ja siihen maksimileveän 4.6" rengastuksen 80 mm vanteelle?
Talviajo kun lienee luokkaa kelkanjäljet ja muut ihmisen tekemät urat.
Normaali on se 26", yleensä musta ja pyöreä:)
Riippuu siitä joudutko itse avaamaan niitä ihmisen tekemiä uria. Siihen läskimpi on parempi. Valmiiksitallattuun nyt käy mikä vaan rengasz
Ja sitten omalla painolla ja rengaskuviolla on melkoisesti merkitystä. Tässä muutama talvi sitten natet ja bud/lout laitettiin taakse ajamaan, kun niiden jäljiltä oli polku rouhinu aivan pilalle. Mulla oli silloin muistaakseni endomorph takana, ja se kyllä mun alla putos polun läpi liiankin usein, olisko HC:llä ollu samanlainen, ja yli 10kg kevyempänä pysyi hangen päällä hiton paljon paremmin.
^juu, näin oli.
Toisilla on isompi keijjukaiskerroin ku toisilla. :-D
Jokohan tämä oli, Cannondale fat caad http://www.cannondale.com/eur_en/201...-bike/fat-caad
M-mitä? Jopon fat bike eurobike 2015-tapahtumassa. Enpä nopeella googlauksella löytänyt mitään tietoa kyseisestä pyörästä. Näinköhän vaan trendin perässä juoksemista?
http://enduro-mtb.com/en/eurobike-20...-random-stuff/
http://images.tapatalk-cdn.com/15/08...d4d27b55e3.jpg