Villi veikkaus että julkaisevat uudet mallit kesään mennessä ?? Tulisko jopa uudella Shimanolla ?
Printable View
Villi veikkaus että julkaisevat uudet mallit kesään mennessä ?? Tulisko jopa uudella Shimanolla ?
Näin veikkaan itsekin käyvän ja itselläni tarkoitus oli odottaa niitä. On vaan niin pidettyjä nuo nykyiset mallit ja tällä hetkellä varsinkin outletin puolella alennusprosentit sitä luokkaa, että pitihän sitä laittaa sähkö-Neuroni tilaukseen..
Uudet Canyonit saattaa muuten tulla Boschin moottorilla, kuten juuri julkaistu Pathlite:ON: https://www.canyon.com/fi-fi/e-bikes...s/pathlite-on/
itse oottelin että olis tullu joku endurompi tyyliin Strive:On mutta ei tullu niin ostin YT:n outietista Decoyn.
Olis ihme kyllä jos ei jossain kohtaa tuollaista tulis.
Oliko niin, et seiskaa myytiin jo vuoden vaihteessa uusi 20 mallina?
Oisko Spectral-Onnia S-koossa mahdollista päästä testaamaan PK-seudulla? Myin juuri luomu-täpärin, ja nyt voisi hankkia sähköä tilalle. Irrotettavalla akulla. Spectral-ON kiinnostaa nykyisellä hinnoittelulla. Miten vertaisitte esim. Fantic XF1 Integra 140mm :ään ? Tai Whyte G-170 S :ään jossa aftermarket moottori?
Harkinnassa pojalle Spectral:on. Pituutta 165 ja painoa 63 kg. Olisiko perusteltua hommata naistenmalli? Ymmärtääkseni erona mm. se, että iskarit soveltuvan kevyemmille kuskeille? Miesten mallista harkinnassa jopa M, olisi kasvun varaa. Ajeli sujuvasti minun pyörällä, joka on kokoa L. Ajatuksia?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Näköjään Canyoni jotain ymmärtää asiakaspalvelusta. Torstaina pistin postia, että hyvitättekö rahaa kolme viikkoa sitten toimitetusta spectraalista vai palautanko paketin saksaan. Vastaus tuli aika äkkiä, että hyvitetään ja tänään näkyi rahat tilillä. Koko 400€ summaa en pyytänyt, kun tuo pakettirumba ottaa kuitenkin oman aikansa ja vaivansa.
Seiska on ollut 2020 mallia ainakin tammikuulta. Suurin ero taitaa olla 12-vaihteisuus.
Seattuben mitta rajaa lyhytjalkaisella minkäkokoisessa rungossa hissitolppa mahtuu toimimaan. Esim. minulle lyhytjalkaisena 170-senttisenä M-kokoinen sähkötön Spectral on liian korkea, kun edes 100-millistä dropperia ei pysty käyttämään perusasennossa eli ylhäällä.
No näinhän se olikin. Katsoin jotain parempa mallia jossa etunen oli FIT4, ja sen yhteydessä mainitsivat, että paremmin säädettävissä kevyemmille. Niin ja pojan paino on siis 50 kg.
S koko (6.0) on loppu. Onko ihan tuhoon tuomittu ajatus tilata M, jos ottaisi satulaa hieman eteen ja lyhempi stemmi? Ja tosiaan joutunee tosiaan ajamaan koko ajan dropperi hieman alhaalla ja sen funktio jäänee hyödyntämättä kunnes kasvaa. Onko dropperi suunniteltu kestämään, jos se on koko ajan alhaalla?
Taulukon mukaan M on 174-183 cm ja S 166-173 cm eli onhan M selkeästi liian iso. Mutta M:n saisi heti, mutta loppuuko pojalta ajot, jos liia iso = vaikea hallita? Tai sitten M naisten mallista, jossa tosiaan hieman kapeampi tanko ja sentin lyhyempi stemmi. Ostaisitko itse tässä tilanteessa? Ja pojat, jotka käyttäisivät ovat molemmat n. 165 cm, 50 kg ja 13 ja 15 v. Kiitos!
EDIT: S on siis sold-out ja M tulisi keväämmällä. Jos tulee uusi malli, saaneekohan S:ää myöhemminkään?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kuinka pitkä/pitkäjalkainen itse olet? Tuleeko pojista vuoden päästä +180 cm pitkiä? Voitko itse käyttää S-kokoista pyörää?
Itse en enää ostaisi liian isoa pyörää. Oli kerran, ja se riitti. Ennemmin liian pienen rajalla.
Luottokortilla nettiostokset aina. Ellei halua pelata uhkapelejä. Ja palautusoikeus ei ehtinyt mennä umpeen. Se voi olla, että jos rahanvaatijoita on alkanut ilmestyä jonoksi asti, niin ovat muuttaneet käytäntöä. Ja minä tosiaan en pyytänyt koko hinnan erotusta, ehkä maksoivat sen heti pois etten ehdi korottaa vaatimusta.
Uudet Neuron:ONit julkaistu https://www.canyon.com/fi-fi/e-bikes...kes/neuron-on/
Ei tullut uutta moottoria, rungon moutoilua hieman modernisoitu, integroitu akku. Ja mallien numerointia vähän sekoitettu, entisen 7.0 speksit on uudessa 8.0. Eli nyt lienee voi huolettomin mielin tilata "vanhentuneen" ale-Neuronin.. :)
edit: pahoittelut, tuolla olikin Neuronille oma ketjunsa..
Eiköhän sen tietää miltä uusi spectrali sitten näyttää neuronin perusteella. Itse tykkään edelleen siitä "vanhasta" shimanon akusta, saa helpommin irti. Tosin tommonen integroitu on hienompi. Nyt jo 1000km ajellu ja ei ollut ongelmia.
Itekki yleensä pidän paljon enemmän runkoon piilotetun akun ulkonäöstä, mutta 1.sukupolven Neurononissa ja Spectralonissa on mielestäni harvinaisen onnistunut ulkonäkö (varsinkin täysmustana) verrattuna muiden merkkien vastaaviin. Uudempi malli näyttäs taas helpommin puhtaanapidettävältä. Ois hyvä kun noihin sais valittua vaihtoehtoisesti isomman akun pienellä lisähinnalla.
Canyon ainakin väittää, että uudessa Neuronissa "Akku on helppo irrottaa ladattavaksi kotona tai ladata paikallaan." Toki helppous on suhteellista, mutta ilmeisesti tuota on ajateltu uutta pyörää suunniteltaessa.
Täytyy sanoa että nyt kun tuota uutta mallia on sulatellut hiukan, en tiedä kannattaisiko sittenkin ostaa vanha (tai pitää siis tilaus voimassa). Outletin puolella on vanha Neuron käyttämättömänä paremmilla osilla 900€ halvemmalla kuin lähimmäs vastaava uusi malli (vanhassa mallissa mm. FOX 34 Performance vs. uuden mallin Rhythm, vanhassa mallissa täysi XT-osasarja kun uudessa XT/SLX, vanhassa mallissa FOX Transfer Elite satulatolppa kun uudessa Canyonin oma ym).
Sähköpyöräkuume iskenyt ja tuollainen Spectral 6.0 vaikuttaa passelilta ja hintakin alkaa olla ihan kohdillaan, pienet koot vain ovat loppu. Itsellä mittaa 173, jalka 82 ja sivut ehdottaa S-kokoa, mutta olen kuitenkin aika liki rajaa pyörän koon suhteen. M-kokoa olis saatavilla naisten versiona, mutta onkohan tuo liian iso? Ilmeisesti olisi hyvä aina valita se pienempi rajatapauksissa?
Tässä kuva joka voi esittää seuraavan sukupolven Spectral:ON carbon rungolla! Kuva lainattu toiselta foorumilta.
https://www.emtbforums.com/community...820-jpg.27456/
Maastopyörissä valitsisin itse rajatapauksissa sen isomman koon. Mutta aina liian iso on _liian_ iso. Tuon Spectralin m-koon en uskoisi olevan liian iso, koska 82-senttisellä jalalla satula tulenee noin 73 sentin korkeuteen ja speksit sanoo minimiksi 66,4 senttiä. Reach 44,5-senttisenä lähentelee pitkää nykytrendiä, mutta 4 sentin stemmi kompensoi. Väittäisin tuon m-koon olevan oikeamman kuin s:n. Mitäs muut veikkailee?
Itsellä m-koko. 178/86 pyörä on erttäin sopiva. Mutta yhtään pienempi ei sai olla.Lainaus:
Sähköpyöräkuume iskenyt ja tuollainen Spectral 6.0 vaikuttaa passelilta ja hintakin alkaa olla ihan kohdillaan, pienet koot vain ovat loppu. Itsellä mittaa 173, jalka 82 ja sivut ehdottaa S-kokoa, mutta olen kuitenkin aika liki rajaa pyörän koon suhteen. M-kokoa olis saatavilla naisten versiona, mutta onkohan tuo liian iso? Ilmeisesti olisi hyvä aina valita se pienempi rajatapauksissa?
Jos otat m kokoisen niin stemmillä tosiaan saa tankoa taakse 10mm, jos haluaa pyörää muutenki parantaa entisestään niin loiventavalla ohjainlaakerilla saa reilu 5mm lisää. Ja tangon pituudella ja bacsweepillä vielä lisää.
Mikään noista ei huononna pyörää mitenkään, päin vastoin. Toki pari satasta yhteensä maksavat..
Ota ämmä.
No nih! nyt on julkastu uusi Spectral ON! Ei pöllömmän näköinen laitos äkki vilkaisulla. Ja toi integroitu akku vaan on tätäpäivää
https://media-cdn.canyon.com/dw/imag...m=fit&sfrm=png
Ilmeisesti carbonia, säilyyköhän AL-malli valikoimassa?
Muutama MUTTA katsokaa että hinta on noussut aikalailla + ei kaikki halua hiilikuiturunkoa.. + tohon hintaan akun koko? Onhan se kuitenkin kaunis.