^^Felttejäkin jossain vielä tarjolla Suomessakin. Lahdessa Järvisenpyörässä M koko 1400€ luokassa.
Printable View
^^Felttejäkin jossain vielä tarjolla Suomessakin. Lahdessa Järvisenpyörässä M koko 1400€ luokassa.
felttiä saksanmaalta 18,5 tuumaista vielä jäljellä.
Ajoin Mobsterin eilen kotiin kivijalasta ja Felttiä olen myös koeajanut. En vielä keksi missä kohtaa Felt olisi ollut parempi, jotta lisärahalle olisi saanut vastinetta. Väri on toki Feltissä nätimpi, mutta muuten tuo on musta hyvin samanlainen ajaa. Ainakin itse tykkään geometriasta. Rapalan kalavaaka näytti tuolle yksilölle painoksi 13,95 kg. Mittaustarkkuuden puitteissa sanoisin, että on luvatussa painossa tai alle.
Takarengas puhkesi kotimatkalla (joku terävä esine oli mennyt kulutuspinnasta läpi) ja sitä paikatessa tuli todettua, että kiekot on luultavasti mallia helpot litkuttaa. Litkut oli niin vähissä, että en lähtenyt siksi kokeilemaan. Ei ne litkut isoon kumiin olisi kuitenkaan kunnolla riittäneet.
Tätä menoa läskeistä tulee samanlaisia hyödykkeitä kuin asunnoista. Vanhetessa hinnat vaan nousee.
Alkuvuodesta oli Fun-Cornerissa Feltin DD 30 hintana 1299€ , ei paha ihan käypäisestä pyörästä.
1799€ On jo melko kova hinta. Sillä rahalla katselisin muita vaihtoehtoja.
Dollarin kurssi... Melkoista hintapainetta on kaikilla merkeillä ja odotettavissa on ~15-20% hinnannousuja speksien juuri muuttumatta.
Onkos tuosta mondraker Panzer:sta muodotettu jo foorumilla jonkun näköistä mielipidettä ? Käsittääkseni ainakin pitäisi mennä 4.8" renkaat orkkiskiekkoihin ja pluto yhteensopiva. Mitä mieltä muuten olette pyörästä? http://www.mondraker.com/15/esp/bike...aracteristicas
En nyt kauheeta analyysiä voi heittää, kun minulla on ollut tuo muutaman päivän, ajokilometrejä ehkä 70-80. Hyvältä peliltä vaikuttaa minun mielestäni, vaikka olenkin amatööri. Renkaille näyttäisi olevan tilaa ihan älyttömästi, joskin etuvaihtaja ottaa kiinni hyvinkin äkkiä jos paksummaksi menee. Leveyssuunnassa mahtuu varmasti melkein mitä vaan. Toim. huom. tämä on veikkaus. Lisäksi pyörällä on aivan helvetin osuva nimi, menee metsässä kuin tankki!
Kuvia Panssarista?
Kuva panssarista
https://lh3.googleusercontent.com/Cc...8=w681-h907-no
On se komea! Miltäs tuntuvat nuo kendan juggernautit ? riittääkö pitoa ylämäen juurikoissakin ? Millainen itseohjautuvuus (eli vaeltaako ohjaus tieajossa) ?
En ole kyllä juurakoissa huomannut mitään ongelmaa, musta tuntuu että tällä kiipeis vaikka puuhun. Testaillut jotain 7-10psi väliltä ja asfaltilla kokeilin ajaa 20psi, kulki hyvin! Sanoisin kuitenkin, että en osaa heittää mitään syvempää analyysiä, mutta ei ole liukkaus häirinnyt. Tää on kuitenkin mun eka läski ja ekat renkaat, en osaa verrata. Ei tarvi kuitenkaan pelätä henkensä edestä kun kikkailee, vaan jarrut toimii ja kyllä kiipeää.
Itseohjautuvuudesta ei kyllä mun mielestä ole tietoakaan, kai sen tietämätönkin huomais? Ajelin tuossa myös reippaan matkaa ilman käsiä asfaltilla (join vettä ja putsasin vaatteita) eikä ollut mitään hankaluuksia. Hyrrävoimat toimii.
Jos jollain on muuten vinkkiä heittää, mistä sais sopivat lokarit tälläseen vehkeeseen, niin saa neuvoa!
Eikö niistä lokareista ainakin maastossa ole enemmän haittaa ? Itseä ainakin häiritsi kun alko kovempaa päästeleen. Mutta SKS:n tuotteisiin oon ollut tyytyväinen http://www.chainreactioncycles.com/f...d/rp-prod46314 GRAND mom ja dad taitavat olla paksupyörille suunniteltuja. Jollet huomannut ilman käsiä ajaessas sitä ohjautuvuutta niin sitten on homma kunnossa. Hyvältähän tuo kyllä näyttää!
Mihin muuten perustat tuon arvion paitsi valuuttakursseihin ? Markkina-alueina Eurooppa ja USA ovat kuitenkin aika erilaiset ja jenkkien hinnat tuntuu olevan alempana suuremman tarjonnan takia. Itse uskoisin hintojen pysyvän samalla tasolla tai kasvavan kun komponentti valikoima monipuolistuu ja loputkin valmistajat lanseeravat läskinsä. Radonin ja cuben läskejä odotellessa :rolleyes:
Työn puolesta saatuihin tietoihin tulevan vuoden mallistoista ja hinnoista eri merkeiltä ;) Lähtökohtaisesti valtaosa komponenteista ja rungoista tulee merkistä riippumatta jostain päin Aasiaa (rungot usein Taiwan, edullisemmat Kambodza etc) ja kauppaa käydään dollareissa, hinnoilla ei tässä kohtaa ole juurikaan tekemistä markkina-alueen kanssa. Varsinainen valmistus- ja kokoonpanotoiminta Euroopassa keventää hieman nousupainetta kun työn osuus on euroissa.
Osalla merkeistä nousu on hyvin pientä ja toisilla mainittua 20 prosenttia, tämä taas on riippuvaista eri firmojen erilaisista valuuttakurssien heiluntaan varautumisista ja niissä onnistumisista. Tämä siis koskee merkkien koko mallistoja, ei vain läskejä ja voihan olla että osa uusista merkeistä iskee läskimarkkinoille alemmalla hinnalla ja pienillä katteilla saadakseen jalansijaa. Se tästä offtopicista tähän ketjuun :)
Juuei ole offaria. Minulle tuon saman asian kertoi Canyonin asiakaspalvelu kun kysyin, kannattaako lykätä ostonappulan painallusta syksyyn jos haluaa läskin talveksi. Ei kannata. Läskejä ei todnäk tule alennusmyyntiin merkittäviä määriä ja seuraava vuosimalli ei ole ainakaan halvempi.
(Makrotalouden innokkaana seuraajana heitän vielä ennustuksen, että taala voi kallistua vielä nykytasoltaan n. 10% ennenkuin lumi on maassa.)
Juu onhan USAn kasvu vakuuttavaa ja yleinen taloustilanne Aasiassa lisää kysyntää. Kun likviditeettiä ei kuitenkaan ole, niin uskon\toivon, että ensi kausilla läskin ostaminen on järkevää. Näin ainakin itselleni koitan perustella. Mainitsemasi aggressiivinen markkinaosuus kilpailu voi kuitenkin olla pelastus. Giant ainakin tätä on harrastellut muissa pyörissään. Ja ne valmistettujen fättien määrät ovat tällä hetkellä alle 5% maastopyörien kokonaismyynnistä. Mites se vaikuttaa jos parin vuodn päästä se on vaikka 20%
Vaikea ennustaa mutta kannattaa muistaa että monissa maissa keskiluokka kasvaa kovaa vauhtia ja ostovoimaa muodostuu voimakkaasti. Elintaso kohoaa ja oletettavasti vapaa-aika lisääntyy myös. Kauppamiehet tietävät tämän hyvin ja huomioivat sen markkinoinnissa. Joten kysyntäpuolella voi myös tulla muutoksia.
Tilasin tuollaisen 2,5 kW työntävän sähkökitin. SyöteMTB:n viivalla nähdään!! Pois alta risut ja männyn kävyt.
Huomenta, osaakos joku läskikuskeista heittää mikä on käyttämänne läskin renkaan ympärysmitta ? Lähinnä siis kiinnostaa profiilin korkeus ja siten "todellinen" tuumakoko. Itse tässä pohtinut suuren tilavuuden vaikutusta renkaan profiilin korkeuteen. Ainakin oman 29" rengas on noin 2,315m ulkomitaltaan, joten tuleeko fätin rengas lähemmäs 27.5" renkaan ulkomittaa vaikka vanne onkin 26" ? Kenelläkään ei tietenkään vielä ole 27.5" fättiä mutta onkohan sen rengas sitten jo 29" kokoinen korkeammalla profiililla ? :o
Ground Control 26x4.6 ulkohalk. n. 760 mm eli kehä 2386 mm eli n. 29.9"
26*4.8 Knard n. 2400mm ja 26*4.8 Bud n. 2410mm :D
Eiköhän se Trekin 27.5" 4" läski ole ulkohalkaisijaltaan aika sama, kuin normi 26"/4". Idea ymmärtääkseni on saada vähemmän "elävä kumi" matalamman profiilin ansiosta. Minä en toistaiseksi ymmärrä tuota ideaa, kuin korkeentaan täysjoustavassa fätissä.
Itsellekin tullut kivikkojuurakoissa mieleen että enempi joustava kumi=isompi, olisi varmaan mukavampi niin ranteille kun muillein paikoille ja sitten kun kuulee että joku tosiaan kehittää isompihalkaisijaisen ja matalamman ja siis vähemmän joustavan kumin niin hyvin samanlaista hämmästelyä on tullut tehtyä.
Ehkä tuonkin idea jossain vaiheessa valkenee, ja toisaalta, eihän se huono ole että on vaihtoehtoja tarjolla. Jokuhan voi vaikka alkaa harrastaa downhilliä täpäriläskillä ja löytää tuosta loistavan vehkeen.
Omiin tarpeisiin näyttää oikein hyvin riittävän 26" koko. Aika paljon vaihtoehtoja ja lisää näkyy tulevan.