Tarvitset jonkun mittarin sykevyön lisäksi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Printable View
^Ja nimenomaan Garmin-sykelaitteen, jos haluaa että ne palautumisajat, ym. pysyy jiirissä. Garmin osaa jakaa sen tiedon eri laitteiden välillä (tai siis hilloaa ne connectiin ja käsittelee yhtenä).
Jos pelkkää sykevyötä haluaa käyttää, niin on kai hankittava se uintiin tarkoitettu vyö, joka osaa tallettaa tiedot siihen vyöhön ja ne puretaan sitten myöhemmin kelloon tai edgeen.
joo näin ajattelinkin. Oiskohan sitten fiksumpaa hommata joku perustason pyöränavigaattori jossa ei mitään muuta ylimäärästä(mikä?) ja sitten garminin kello jolloin säästyisi sykevyöltä ja se kulkisi muissakin harrastuksissa mukana. Kellosta ei vissiin ihan niin tarkkaa syketietoa saa mutta, noiden testien perusteella ihan riittävän lähellä tällaisiin harrastelu hommiin. Kutakuinkin samat sykeseuranta ominaisuudet lienee noissa kelloissakin?
Fenix mittaa ainakin minun ranteestani sykkeen riittävällä tarkkuudella satunnaiseen käyttöön. Silloin kun vedän lenkkejä, mulla on sykevyö.
Mä olen vähän huono suosittelemaan mitään, kun mulla on Fenix 6X sekä Edge 830 ja Edge 130. Yleensä lenkillä stongassa jompi kumpi edge sekä tuo kello. Kello mittaa ja kerää kaiken tiedon, edget on vaan "lisänäyttönä" ja navina.
Miksi et ostaisi sitä kelloa ja sitten sen kaveriksi vielä sykevyön? Kello kulkee mukavasti kädessä kaikissa harrastuksissa: pyöräily, juoksu, kuntosali, uinti jne ja sitten sykevyö tuo mukanaan tarkemman sykedatan.
Itsellä Garmin Fenix 5s ja Garmin Egde 520 Plus. Lisäksi Polarin H10 sykevyö, joka on paritettu molempien laitteiden kanssa. Useimmiten tulee käytettyä pelkkää kelloa kun se on ranteessa aina. Sykevyötä käytän aina harjoitellessa, koska tuo rannesyke ei omalla kohdallani toimi kovin tarkasti. Leposykkeen seurantaan se on varmaan ihan hyvä.
Edgeä tulee käytettyä sitten pyörälenkeillä lähinnä jos tarvitsee navigoida tai haluaa muuten vaan seurata hieman kätevämmin sykkeitä ja muita tietoja kun on paremmin näkyvillä. Molempien laitteiden yhtäaikaiseen käyttöön en ole nähnyt tarvetta.
Miten olisi sopivaksi katsottu Edge-versio plus Garminin HRM-DUAL-sykevyö, jonka voi salireeneissä naittaa vaikka puhelimen kanssa? Oletus tietty on, että puhelin on aina mukana :)
Niin toimiikos tuo palautus aika yms. laskurit kuitenkin jos puhelimen kanssa on tuo sykevyö yhteydessä? Puhelinhan on kuitenkin aina mukana. Onko tuossa 1030 edge bundlessa tuleva sykevyö tuo sama hrm-dual vyö? En äkkiseltään löytäny tuosta tietoa.
Edge 1000:ssa tuli dual vyö mukana mulla.
Palvelimen huolto. Yritä hetken kuluttua uudelleen. !?!
Ei päivity reenit
Maailman laajuinen huoltokatkos
Lähetetty minun K10 laitteesta Tapatalkilla
Hankkerit laittanu piuhat ristiin. Ransomware hyökkäystä epäillään.
Joutuu tekemään treenit akustisesti siis.
Niinpä näyttää olevan... onneks kaikki treenit on synkannu Stravaan, joten siltä osin tallessa vanhat ajot. Uudethan makaa sitten kellossa kunnes saa synkattua.
Ohessa aiheesta jotain keskustelua:
https://news.ycombinator.com/item?id=23926289
Aikamoinen kasa sensitiivistä dataa tainnut vuotaa hakkereille. Onnea Garminin käyttäjille.
^Nii-no, en minäkään sitä nyt hirveän sensitiivisenä pidä. Mitä siellä nyt on: s-postiosoite, nimi, pituus, paino, ikä, varusteet, suoritukset... ei tuolla nyt vielä identiteettikaappausta tehdä tai pankkitiliä tyhjennetä.
Miksi ei?
Mulla on toistakymmentä domainia rekisteröitynä, joihin sähköpostit voi upottaa. Niistä pääsee sitten eroon kun poistaa domainin. Mutta en nyt kauheasti jaksa tätä Garminia surra muuta kuin sen puolesta, että palvelut ei pelaa.Lainaus:
Itsellä tuohon(kin) varattu nick-email, eikä mitään hlö-kohtaista id-dataa.
Viimeeksi kun katsoin, niin mun tutkintotodistuksessa luki -83.Lainaus:
Mut mä opiskelinkin 80-luvulla, enkä ymmärrä nykynuorison halua julkistaa kaikki vessakäyntejä myöten...
Sanotaan, että pieniähän nämä ongelmat ovat, jos ei saa viimeistä fillarilenkkiä talteen...
"But in addition to consumer wearables and sportswear, flyGarmin has also been down today. This is Garmin's web service that supports the company's line of aviation navigational equipment.Pilots have told ZDNet today that they haven't been able to download a version of Garmin's aviation database on their Garmin airplane navigational systems. Pilots need to run an up-to-date version of this database on their navigation devices as an FAA requirement. Furthermore, the Garmin Pilot app, which they use to schedule and plan flights, was also down today, causing additional headaches."
https://www.zdnet.com/article/garmin...omware-attack/
Voi näkyä tämä kupru jo Garminin viivankin alla. Ja eiköhän siellä kohta aukea CSO (Chief Security Officer) paikka auki.
Mut joo, ei voi käsittää miten on onnistuneet sotkemaan myös tuotantoympäristön. Mutta kaikkihan on mahdollista. Ja kyse voi olla myös valtiollisesta toimijasta, kun tuon (ilmeisesti) käytetyn ransomwaren jäljet johtaa rakkaaseen naapurivaltioomme. Ja nyt en puhu Ruotsista. Eikä se ole myöskään Norja, eikä Viro.
Vieläkin toi appi herjaa että huoltotoimenpiteet käynnissä.. poljin ehkä elämäni rankimman 100km lenkin sotkamon maisemissa ja haluaisin tutkia dataa kännyssä.. no toivottavasti saavat pian siellä homman kuntoon.
Varmaan menee päiviä.
Ja Garmin pysyy hiljaa yhä...
^Nii-no, mitä sen Garminin pitäisi tiedottaa? Tällä hetkellähän tiedottavat, että palvelut on alhaalla huoltokatkon vuoksi. Kirjaimellisesti näinhän se on, tosin katkon ja huollon syy on ulkopuolinen.
Gdpr:n perusteella sitten tiedottavat, jos on jotain tietoja joutunut ulkopuolisten käsiin ja/tai kadonnut. Mutta vain viranomaisia & niitä, joita asia koskee.
Nii ja ei mun elämä nyt ainakaan siihen kaadu vaikkei toimisi viikkoon tai kahteen. Jos nyt oikein jotain pitäisi analysoida niin netistä löytyy ohjeet kuinka voi suoraan ladata Staravaan.
Netistä ohjeet miten usb:llä .fit tietokoneelle ja sitten analyysi vaikka pythonilla tai R:llä.
Mutta pelottaa että 10000 askelta streak menee. Ja 10 kerrosta... Vähintään tuosta pitäisi saada badge plus lisäbadge jokaisesta katkon aikaisesta suorituksesta.
Lähetetty minun BTV-DL09 laitteesta Tapatalkilla
Tulee kestämään pitkään. Pitää jäljittää, että mistä se Ransomware on systeemiin uinut, milloin ja missä se siellä asuu.
Postipoika toi tänään uuden Edgen, että melkein vituttaa. Onneksi en vanhaa mittaria ehtinyt vielä myydä..
Täällä myös eilen ostettu edge odottelee. Kai me saadaan edes joku ”selvisin katkoksesta” badge 😀
Sony kun haksoroitiin, oli Playstation palvelut 23 päivää alhaalla muistaakseni.
Just laittelin stravaan usbi johdolla parit lenkit. Activities kansiosta löytyvät.
Ostin kans pari päivää sitten edge530, en ole pystynyt luomaan tiliä connectiin. Pystyykö tota laitettaa alustaan stand alonena? Kyllä tässä on mielessä että pidän paketissa ja vien takas ja wahoo tilalle, voi helposti mennä tosiaan kuukausikin että tuo selviytyy.