Lainaan itseäni
Printable View
Onhan noi Exposuret järkyn hintaisia, mutta hyvä maksaa. On todettu jo monesti. ;)
Esim. Diablo saattais olla kypärävalona ihan mainio. Ei vähiten johdottomuuden ansiosta.
JOS lumenit pitää yhtään paikkaansa.
http://reviews.mtbr.com/review-expos...ts-diablo-mk-6
"This light measured 1140 Lumens in an integrating sphere. Claimed Lumens by the manufacturer is 1300 Lumens."
^^jaa.... no mun pointtihan lähinnä olikin se, että ihan helppoa ei tule olemaan ja tehtaalle pitäisi mieluiten lähettää ja kun posti ei kuljeta akkuja niin....
Mitenkäs on porukalla toiminut Bilteman valo? Pakko hakea nopasti joku valo, kun molemmat Kiinan riistovalot antautui pakkasilla.
^
Minulla on toiminut edelleen ihan hyvin. Pakkasella nopeammin vaihtuu värit akunvarausmittarissa, mutta kertaakaan ei ole vielä missään pakkasessa sammunut. Minusta hintaansa nähden erittäin kelvollinen lamppu ja valoteho on hyvä.
En edes tiedä missä se on tehty, mutta mitä väliä jos se toimii hyvin?
Jos epäilee akun kestoa pitkässä juoksussa niin eiköhän sillä erotuksella, mitä nuo kalliit lamput maksavat ostane jo parikin kunnon akkua varalle.
Hyvin on toiminut tuo oma pari lenkkiä ja kaverilla niitä on kaks ollu jo pidempään ja nekin on olleet ookoo. No ei mikään kestotesti vielä, mutta onhan noilla takuukin jos sattuu tilttaamaan. Kiinareita on aika nihkee lähtee rekkuloimaan jos jotain tulee. Nyt kun on lumi maassa niin mun ajoihin riitti hienosti pienin teho ja sillä pysy akun varausmittari vihreällä koko lenkin ajan, isompia tehoja en oo edes testaillu kun en oo tarvinnu.
Hyvä asenne. (y)
Kiinasta(kin) saattaa tulla ihan laatutavaraa? Ihmisrotua sielläkin kaiketi asustelee?
En lähtis torppaamaan mitään tuotetta, jos ei kokemusta/kokemuksia muilta löydy.
Mulla ei oo kokemusta kuin yhdestä "kiinanvalosta", Solarstormista. Ei pahaa sanottavaa. Ei lampusta, ei akusta, ei laturista.
Koen saaneeni enemmänkin kuin rahoilleni vastinetta. :)
Ja tuossa yllä näemmä Bilteman "kiinanvalo" on todettu ainakin asianomaisten toimesta kelpo lampuksi?
Edit: toki vanhana (onneksi jo parantuneena) hifistinä maksaisin kyllä itseni kipeäksi vaikkapa Lupinen valoista, jos talous antaisi perään.
Hinta-/laatusuhde on vaan se, minkä ehdoilla tänäpäivänä mennään. Ne voivat kohdata jopa "kiinanvaloissa".
Paskaa saatat saada yhtälailla vaikka maksat itsesi kipeäksi. :)
On mullakin yksi lamppu joka ei ole kiinavalo. Se on kasattu Taiwanissa Kiinassa tehdyistä osista. :-D . No runko vai olla taiwanilaisten tuotantoa.
Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla
Tarkistin niin toinen kiinan lamppu on ostettu 2010 ja toinen tammikuussa 2013, luultavasti akut molemmista kaput. Kovassa käytössä ollut molemmat. Mielestäni erinomainen hiinta/käyttösuhde. Samaa kuraa noi Bilteman lamput on kuin ebaynkin, tosin Biltemasta saa takuun ja maksaa ehkä pari kymppiä enemmin. Täytyy vielä tilata joku vara-arkku noihin vanhoihin.
Niin ja on mulla 2 kpl MagicShinen valojakin. Toinen ollu jo vuosia(MJ-856), still working. Myös akku.
"Magicshine lights are made in China"
Edit: Suosituksia korvaajaksi MJ-856:lle, jos toivelistalla on hiukka enempi valotehoa?
Kahdella valosetillä tuplateho.;)
KUN MIKÄÄN EI RIITÄ!
Fenix BC30 pyörävalopaketti INSANE
Siinä oli hyvä paketti, mistä riittää iloa niin vaimolle kuin itsellekin..
^Se tehokas valo ois hyvä olla kypärässä.
Saako tuohon kypäräkiinnikettä?
Tuleehan sieltä laatutavaraa, mutta tässä nyt tarkoitin näitä kiinalaisten omaa tuotantoa olevia valoja. Vaikka nyt joku Magicshine joka voi olla ihan mikä tahansa härveli, eikä tosiaan ole mikään "merkki" tai brändi siinä mielessä kuin vaikka Lezyne, Lupine tai Exposure. Laadunvalvonta kun ulkoistetaan loppukäyttäjälle ja tuotteetkin tehdään vaihtelevissa nyrkkipajoissa vaihtelevista osista. Kolmesta periaatteessa identtisestä "Magishinesta" yksikään ei ollut täsmälleen samanlainen. Yksi noista toimisi vielä jos akut olisivat olleet kelvollisia. Kiinalaisia fikkareita minulla on ollut kaikkiaan 13 kappaletta joista kaksi on ollut toimivia ja/tai kestäviä ja edelleen käytössä.
Alkuun minäkin olin noista innoissani kun hinta oli edullinen (foorumilta löytyy varmasti vielä vanhan kehumisviestini). Kun sitten käytännössä iso osa osoittautui täysin kuraksi niin kyllä siinä väkisinkin mieli muuttuu. Havaitsin, että oli jo hinnat alkaen mallin Lupinen verran pistetty rahaa lamppuihin ja silti ei ollut luotettavasti toimivaa kokonaisuutta saatu.
Jos on hyvä tuuri niin saahan noissa paljon valoa eurolla. Minulla sitä tuuria ei ollut.
Tottapa tämäkin. Köyhä ei vaan aina muista että siihen halpaan ei olisi varaa. ;)
Mulla onneksi käynyt tuuri näiden valojen kanssa. Toistaiseksi.
Mutta kun seuraavan hankinta eteen tulee, koitetaan käyttää järkeä ja hankkia se yksi kunnollinen Lupine sinne potan päälle.
Edit: Mikäs Lupine laitetaan, jos ajatuksena on pärjätä metsässä (myös syyspimeillä)yhdellä valolla? Suosituksia? :)
Nyt tuli Fenix BT30R kotiin. Ei ole päässyt ajossa testaamaan, mutta varmasti riittää mun käyttöön. Itse päädyin tuohon. Kun en mistään löytänyt BC30R mallista tietoa sen akun vaihdettavuudesta.
Minusta toi hintaero esim Biltsun lampun ja vaikka Lupineiden välillä on vaan aivan törkeä. Kun jos tosiaan epäilyttäisi, että kestääköhän akku hyvänä vuosia niin kunnollisen sellaisen saisi aivan varmasti hommattua ja jäisi vielä rahaa muuhunkin sen Biltsun kanssa.
Samaa mieltä. Mut mut...en ole Lupinea päässyt kokeilemaan, mutta villi veikkaus on että valotehossa on hiuksen hieno ero.:rolleyes:
Hintaeron arvoinen? Ei mun mielestä. Mutta mistäs muualta saat oikeasti 2800Lumenin valon?
http://reviews.mtbr.com/review-lupine-wilma-7
- Measured Lumens: 2770 Lumens
Edit: En silti taida olla valmis maksamaan moisia summia polkupyörän valosta.
Onhan noi Lupinet varmasti laadukkaita ja hyviä lamppuja, ei siinä mitään. Se hintaero on vaan ihan liian iso.
Jos olisi kauheasti ylimääräistä rahaa niin sitten saattaisi harkitakin, mutta niin kauan kun ei ole kannattaa minusta mieluummin hommata se halvempi ja vaikka kunnollinen akku samalla jos siltä tuntuu.
Mulla on kans Biltema nyt ollut muutamalla lenkillä, ja kyllä se hintansa haukkuu komiasti. Jos lisää valoa vielä tarttee, niin haen varmaan toisen sitten. Laadukkaita akkupaketteja siihen kyllä löytyy kun tarvis tulee.
Nyt kun noista akkupaketeista näyttää puhetta olevan niin mistä löytyy hyvän hinta/laatusuhteen akkuja? Varmaan on kerrottu aikaisemmin mutten nopeesti löytänyt. Pari halpaa kiinavaloa on pari vuotta palvellut moitteetta ja valokin riittää minun tarpeisiin. Ei ole piuhat katkeilleet mutta toinen akku on vähän huono jo ja vara-akku muutenkin pitemmillä lenkeillä mukava turva.
Esim. tuolta,jos kotimaasta etsii : http://www.akkula.fi/epages/vilkas02...ducts/13721-68
Minulla on kelvilamppuna Tarjoustalon Benex, hinta jotain 20,00.
Olen ollut tuohon tyytyväinen, valokeila on fiksu, StVzo jne.
Vaan nyt tuli ryppy suhteeseen.
Päivä pakkasessa, kotimatkalla viimeinen tunti pimeää
ja ilmenee, että lampun kuminen kytkinsysteemi kovettuu
pakkasessa käyttökelvottomaksi.
Tunti sisällä ja toimii moitteetta. Tunti parvekkeela ja ei sitten
millään. Ei auta voima, eikä voimasanat.
Onneksi kapsäkissä oli maastolampun akku, ei tarvinnut jäädä
yöksi metsään susien syötäväksi.
Markku Lehikoinen
^
Senkin varalta, että lampusta jäätyy akku, huonolla tuurilla vara-akkukin on hyvä olla mukana tällaisia https://scandinavianoutdoor.fi/grabb...kadenlammitin/ lämmittimiä, jotka voi nopeasti aktivoida ja joilla akku lämpenee ja pysyy lämpimänä. Nuo on talvella hyviä olla mukana monenlaisten "hätätilanteiden" varalta.
Tilasin tuolta Akkulasta tuon 7,8Ah akun samsungin kennoilla Magicshine MJ-856b tuikkuun. Käytössä on ollut huono 4,4Ah akku ja vielä huonompi 5,6Ah, joilla yhdessä saa 3 tunnin lenkin ajettua, jos ei ole pakkasta. Nyt pakkasilla akut toimivat vielä huonommin, niin toivottavasti tuo uusi akku korjaa ongelman. Tulipahan napattua tuolta mukaan myös Pureluxin 130 lumenin otsavalo muuhun käyttöön, kun maksoi vain 9 euroa.
Nyt kun akut riittävät, niin olisi tarkoitus pitää 2200 lumenin kypärävaloa, tangossa 1600 lumenin lamppu laajalla keilalla ja sen kaverina vielä 1000 lumenin lamppu kapealla, mutta kauas kantavalla keilalla. Syksyllä tuli tuota yhdistelmää jo pikaisesti kokeiltua ja hyvin valaisi märälläkin asfaltilla ja monien ohi ajavien autojen valot jäivät kakkoseksi. Lumisella kelillä näkee sitten vielä enemmän... :)
Huono kännykkäkuva tuosta "4800" lumenista syksyltä:
https://lh5.googleusercontent.com/-b...-no/lamput.jpg
En oikein ymmärrä liikenteessä tuhansien lumenien tehojen ja valokuvioltaan rajaamattomien käyttöä. Harva autollakaan pitkien kanssa ajelee vastaantulijoiden kohdalla tai toisten perässä ajettaessa. Lain vaatimus häikäisystä koskee myös pyöräilijöitä.
Jos auto tulee vastaan, niin kypärävalon keilan siirtyy pientareelle ja 1600 lumenin Magicshine rajaamattomalla keilalla sammuu ja 1000 lumenin Fluxientin keilaa säädän mahdollisesti hieman alas. Viimeksi syksyllä 2014 vastaan tullut autoilija on väläyttänyt pitkiä. Valaistulla taajama-alueella käytän vain 400 lumenin tehoasetusta yhdestä lampusta.
Maaseudulla useimmat ajat pyöräilijöitä vastaan pitkät päällä eivätkä vaivaudu vaihtamaan lyhyille. Myös auton takana ajellaan välillä pitkät päällä.
Vasta kun pyöräilijällä on majakan kaltainen valomeri vaihtavat autotkin kiltisti lyhyet itse päälle kun häikäsee. Itse käytän tuota 1200lumenin magicshineä 25% teholla kun ajan tiellä, maastossa sitten koko arsenaali käytössä.
Itse ajan pääosan lenkeistäni maaseudulla. Lähes poikkeuksetta vastaantulijat vaihtavat lähivaloihin, kun ajan n. 300 lumenin teholla Fenixin lampulla. Kun tuon elinkaari aikanaan tulee täyteen käytän luultavasti matkasta riippuen jotain BM:n tyyppistä valaisinta, joko 1 tai 2 kpl valon tarpeesta riippuen. 2 kpl IQ premiumeja maksaa suunnilleen saman kuin 1 Fenix. Kaatuilijan tyyppiseen kikkailuun valotehojen kanssa en liikenteessä viitsi ryhtyä.
https://www.youtube.com/watch?v=WwM7vDvvGhU
Kelveillä ajelen noiden laitimaisten lamppujen valossa osateholla, 2W+2W, (mitattu).
Autot ei vilkuttele ja vastaantulijat kattoo kohti jos ovat kattoakseen. Näkyy ja näyttää sen muutaman metrin kelvin pintaa. Täysi teho olis yhteensä 15-16W mutta häikäisee. Väri Ansi 3B, silmän ymmärtämä, noin 5200K.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...chmentid=16569
Yhden lampun valokuvio.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...chmentid=16641
Sattumalta tuli toisaalla tällainen mielenkiintoinen kickstarter-projekti vastaan. https://www.kickstarter.com/projects...st-strap-light
Videon perusteella näyttää sellaiselta, että taidan kokeilla.
Voi olla että laajan valokeilan takia ei kelpaa pyöräilyyn, mutta eiköhän valolle aina keksi käyttöä
Sent from my iPhone using Tapatalk
Onkos muille kertynyt Fenix BC30R:stä jo käyttökokemuksia? Itsellä on ollut vähän kivikkoinen alku. Ensimmäinen yksilö sammutti itsensä parin sekunnin sisään Level 4 moodiin (täysi teho, ei vielä burst) siirtymisestä, ja heräsi uudelleen henkiin vasta laturin kytkemisen jälkeen. Latasin kolmesti yön yli ja aina toistui. Nyt uudempi takuuvaihdettu yksilö pysyi ekan yölatauksen jälkeen huoneenlämmössä päällä Level 4:ssä reilun minuutin ja ehtii jo näyttämään punaista valoakin, mutta sammuttaa sitten itsensä. Toisen yölatauksen jälkeen poltin huoneenlämmössä n. 5 min Level 1:llä (näytti 19:xx t), sitten 5 min Level 2:lla (näytti 9:40 kestoksi), ja kun pistin Level 3 päälle, niin aika tippui 1:xx tasolle, virtavalo meni punaiseksi ja joidenkin sekuntien kuluttua valaisin sammutti itsensä.
Voiko tosiaan sattua kaksi susiyksilöä putkeen, vai onko yllämainittu jotenkin normaalia ja akut vaativat pidempää sisäänajoa ja/tai valaisinta voi käyttää vain ulkona ajoviimassa - ylikuumenee huoneenlämpötilassa? Ja toiseksi, kun itsellä oli hakusessa sellainen suht pomminvarma lenkkilamppu, josta voi suunnilleen ennustaa milloin se sammahtaa, niin tuollainen yhtäkkiä mykäksi meno joka vaatii laturissa käyttöä on aika syvältä.
Tietysti se että lamppu sammuu ja näyttää akun varauksen olevan tyhjä tuntuu kummalliselta.. Oletko koittanut jos akussa on taas varausta jäähtymisen jälkeen? Mutta nämä pienet (pienillä ja kevyillä jäähdytysrivoilla tehdyt ) lamput on tietääkseni suunniteltu toimimaan huomattavassa viimassa. Näin lampusta saadaan kevyt. Vertaa vaikka johonkin kilon painokseen työledvaloon (teho voi olla samaa luokkaa)... Koita sitä nyt vielä ajossa ennen kuin palautat kokonaan! Ja varmaan huoneenlämpökin on ok sopivassa viimassa, mutta paikallaan ollessa täydellä teholla varmaan jokainen lamppu ylikuumentuu jos on tehoa, mutu tuntumalla yli 500 tai 1000 lumenia toki lampun muusta rakenteesta (=jäähdytyksestä riippuen).
Ostin tuollaisen Fenixin BC30R loppukesästä pimenevien iltojen takia, eikä siinä koskaan ole ollut tuommoisia oireita. Taskulamppuna on tullut käytettyä reilusti, muuttohommissa taisi palaa n puoli tuntia putkeen ykkös- tai kakkostasolla. Voisihan sitä vielä kokeilla noin tehoja kasvattaen sisätiloissakin, mutta en usko että siinä mitään ihmeellistä tapahtuu.
Joten luultavasti olet saanut kaksi sekundaa putkeen.