Wolfs. Ehkä se jatko-osa on sitten parempi.
Printable View
Wolfs. Ehkä se jatko-osa on sitten parempi.
Herätys! On aika nousta!
Tämä inversionaalinen mainosteksti näkyi mm. Blade Runner 1982 elokuvan aikana peruskanavien puolella.
Konteksti on nimenomaan napattu tästä elokuvasta.
Wake up! Time to die!
https://upload.wikimedia.org/wikiped...ttySpeech.jpeg
Minut yllätti, kuinka suuren arvon ovat elokuvien ystävät antaneet replikantti Roy Battyn 42-sanaiselle monologille Kyyneleet sateessa. Tälle on omistettu oikein oma Wikipedia-sivu.
Tässä se on:
I've seen things you people wouldn't believe.
Attack ships on fire off (the) shoulder of Orion.
I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhäuser Gate.
All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Huuliharppukostajan, loistava leffa vaikka hieman hidastempoinen Dollari trilogiaan verrattuna. Ja se musiikki, ehkä Morriconea parhaimillaan!
Don't Look Up: ihan kivaa satiiria ja kesti toisenkin katsomiskerran -osansa saivat niin Trump, kuin teknologiauskovaiset.
Kolme kotimaista tullut katseltua:
Lapua 1976
Ohjus
Kuolleet lehdet
Oikeinkin onnistuneita teoksia.
Viimeisin elokuvateatterissa katsottu on Anora. Ihan mainio raina.
Teemalta tuli viime viikolla katsottua kotimaisen elokuvan teemaviikon tarjonta: Kuolleet lehdet, Rakkaani merikapteeni, Kikka ja Mummola. Kaikki aikanaan nähty teatterissakin, mutta nyt uusintana.
Päästä irti @ Netflix
Josephine Bornebusch on kyllä hieno näyttelijä. Pätevä käsikirjoittaja ja ohjaaja myös!
"John Wick 4" ja "Silent Night" tuossa odottamassa, sopivaa sunnuntain aivotonta viihdettä.
Kaurismäen Kuolleet lehdet tuli Areenaan nautittavaksi. Mestarin teos on mestariteos, ja työläistrilogian neljäs osa.
"Payback", yksi parhaista kosto/toimintapläjäyksistä aikoinaan ja vieläkin osasi viihdyttää! Ehkä ainoastaan tuossa genressä "Shoot 'em Up" on parempi.
Huviretki hirttopaikalle @Areena
Aussiklassikko 70-luvulta. Silloin tällöin tietoon tästä leffasta on törmännyt ja nyt vihdoin tuli nähtyä. Aivan näppärä ja nytpä tietää mistä on kyse.
Donnie Darko @YLE Areena
On mainio pätkä kyllä. Omia suosikkejani, jokin siinä melankoliassa ja mystisyydessä viehättää.
Olikin joku pidennetty Director's Cut -versio, mutta eipä tuo leffa niin tuttu ole, että olisin huomannut mitä on lisätty.
"Viimeinen Mohikaani", lapsuuden suosikkikirjan hieno klassinen seikkailuleffa, upea musiikki. Kestää katseluita vuodesta toiseen!
The Bikeriders @GoogleTV
Olipa mainio. Odotukset oli vaimeat kun muistelin aikalaiskritiikkejä, mutta ylittyivät. Mukavan melankolinen yleissävy ja tosipohjaisuus lisää aina mielenkiintoa.
^ Tuo kyllä ennakolta kiinnostanut, hieno juonikuvio ja Tom Hardy aina hieno näyttelijä.
Dyyni 2.
Kirjastosta :)
^Kakkonen oli selkeästi parempi, voi jopa odottaa jatkoa.
Borderlands
Viihdyttävä scifi-rymistely, ei enempää.
Joulun katselulista: "Barfly", "Galveston" ja "Sabotage". Kirjasto tarjoaa!
No kuka piruvie on kopioinut mun "päiväkirjateokseni" otsikon :D
Eilen katsoin "Sisu"-elokuvaa, mutta nukahdin ja loppu jäi näkemäti.
^^ samaa mieltä "nure":n kanssa, $-trilogian paras on "Vain muutaman $:n tähden", Hyvät Pahat ja Rumat on liian pitkä. Naurattaa kun ne samat tyypit on edellisessä osassa kuolleet ja sitten ilmestyy seuraavaan osaan, ja Lee Van Cleef on ensin hyvis ja sitten pahis :D onko joku muu huomioinu miten Clintin hahmo löytää ponchonsa? siinäkin pientä epäloogisuutta....kumminkin, maailman parhaat elokuvat ja elokuvamusiikit.
Aika tappina istuin tämän "Die Hard - vain kuolleen ruumiini yli" - en ollu tätä aiemmin nähnytkään, toki lopputulos oli odotettavissa mutta pakko se loppuun asti oli katsoa.
Rennyn ohjaamat on parempia, on enemmän sitä juonikuviota eikä ihan näin paljo verta.
Aikoinaan kun nämä Die Hard-elokuvat tuli Valkeakoskelle elokuvateatteriin, niin oletin että on jotenkin "The Kova" ( der, das, die...) tosin sopii sekin näihin...
^ Klassinen joulu elokuva. Itse myös pidän Rennyn variaatiosta mutta onhan nuo viihdyttävää toimintaa (melkein) kaikki.
^ Onhan siinä jouluinen sanoma kun se musta poliisi joka oli ajautunut urallaan sivuraiteille asekammonsa takia pääsee traumastaan yli ja tappaa sen viimeisen pahiksen.
^ onhan nämä nyt parempia kun lässynlässyn "Jouluksi Kotiin" ja muut samanlaiset. Enkä voi ymmärtää mitä niin hienoa on tässä "Ihmeellinen on elämä"?
Mutta lastenelokuva "Sydämen mekaniikka" on muutaman viime vuoden aikana tullu parikymmentä kertaa, se tulee jatkuvasti uudestaan ja uudestaan. Saisivat esittää Disneyn vanhoja piirroselokuvia kuten Lumikki, Tuhkimo, Prinsessa Ruusunen. Mä kävin Valkeakoskella katsomassa niitä vielä aikuisenakin. Ja tänä jouluna unohdin Samu Sirkan joulutervehdyksen...
Mä en voi ymmärtää mitä hienoa on Samu Sirkassa, sehän on tullut telkkarista jo silloin kun mä olin skidi ja tulee aina vaan uusintana. Ihan turhaa ajantuhlausta. Ja joku Tuntematon sotilas joka itsenäisyyspäivä, esittäisivät edes niitä kahta muuta versiota, mutta tätä ensimmäistä ja surkeinta vaan ajetaan ulos.
:D mä tykkään siittä Samu Sirkan, siinä on kattavasti pieniä otteita Disneyn elokuvista, mm. ihana Tuhkimo tanssiaisiin-kohtaus. Ainakin aiemmin ollu.
Ja kun tässä on tätä aikaa! vaikka myytäväksi...
Ite tykkään alkuperäisestä Tuntemattomasta, mutta nähny sen jo niin monta kertaa ettei jaksa. Todellakin voisivat esittää vaihtelun vuoksi niitä muita versioita!
Taru Sormusten Herrasta on myös tullut niin monta kertaa että ei kiinnosta, samoin ne Hobitti-elokuvat. Mutta onneksi Sisu tulee vielä 31.12. ja alkain iltaysiltä niin voisi jaksaa katsoakin...
Samu Sirkkaa katsottiin varmaan joskus 30 vuotta sitten viimeeksi. Siihen on kai tullut uusia pätkiä. Tolkien -leffoja en ole katsonut ainuttakaan kokonaan, jokusen pätkän sieltä täältä. Tuntemattomatkin on katsomatta.
Itse asiassa kokonaista leffaa ei ole tullut katsottua aikoihin, dvd:n Christine kaivoin taannoin ja katsoin.
Top Gun Maverick. Odotin liikoja, kun tätä olin kuullut kehutun ihan hyväksi. Vähän ärsytti kun kaikki oli niin ennalta arvattavissa. Meni melkein kaikki ennustukset oikein. Leffassa olis ollut varmaan näyttävämpi isolta ruudulta ja rintakehässä tuntuvilla äänitehosteilla.
Sisu. Tai yritin katsoa. Ei vaan pysty.