^ Samaa mieltä IncBuffin kanssa.
Printable View
^ Samaa mieltä IncBuffin kanssa.
Eiks ne magicit ole 200 lumenia kanssa? Ei ole rahaa ostaa yli huntin lamppuja. Meinasin, että toi 200lumenia voisi yhdessä 75 lumenin kanssa jo auttaa, vai mitä?
https://www.xxl.fi/magicshine-ms-608...114075_1_style Edullinen ja kelpo vaihtoehto
Sanoisin että toi 200 lumenia on kyllä varmasti tarpeeks että tulee nähdyks, mutta ainakaan omilla silmilläni en uskaltais ajaa kovinkaan lujaa metsässä sillä teholla. Ehkä 1000 lumenia vois olla minimi millä pärjää jo välttävästi alamäissäkin
Sent from my SM-G928F using Tapatalk
Tuosta ylempää 15 eurolla paremmalla valoteholla ja tuplasti isommalla akulla oleva mielummin.
Oho, Bilteman lampussahan on tehoja, 1200 lumenia, taitaa jo nähdä eteensä tuolla.
Niin pimeäksi ei aurinko mene, että XXLään menisin. Kyllä näitä vaihtoehtoja on hyvin muuallakin.
Eikö tosiaan vielä esim 400 lumenin lampuillakaan näe metsässä? Ärsyttävää kyllä ajaa kun joutuu tihrustamaan ja etanavauhtia menemään ton 75 lumenin kanssa. Kyllä se tiellä riittää, mutta jos on juuria ja muita tarvii lisää valoa.
Toi bilteman lamppu on hyvä. Mulla on samaa sukuhaaraa kaks lamppua ja vaikka noi lumenet onki kiinan lumenia niin niillä alkaa jo näkeen. Ja laulua mukaillen jos metsään haluat sä mennä nyt ja haluat että takuulla et ylläty niin tarvit noita kaksi koska yksi kirkaskin jättää pahoja katvealueita. Toinen kypärään ja toinen tankoon.
Yhdelläkin pärjää mutta kahdella saa ajaa jo täysii ihan kuin päivällä.
^^ + ^
Miksi menisin siihen ainoaan liikkeeseen, jonka toimintatavoista en kertakaikkiaan pidä, kun on lukemattomia muitakin. Toi Biltsun valo voisi olla kyllä mulle jees. Uskaltaisi ehkä koirankin kanssa mennä vähän hämärämmällä. Missäs täällä muuten oli Bilteman liike Stadissa, vai oliko? Täytyypä googletella.
Siinähän se on Kehä III:n varrella, Ikean ja Tammiston välissä. Osta pois. Mikäli tosin meinaat pistää valon kypärään, joudut hankkimaan jatkopiuhan, että saat valopaketin reppuun riittämään: https://www.xxl.fi/magicshine-magics...068357_1_style
Snadisti jää lyhyeksi ilman tota lisäpiuhaa kun pidän akkupakettia juomarepun taskussa.
Tankoon minä ajattelin laittaa. Onko siinä hyvä kiinnike tankoon?
Vähän kyllä epäilyttää toi bilteman valon kestävyys, kun noin halvalla saa ja vieläpä noin monta lumenia.
Ok, siinä tulee siis osa putkelle kiinnitettäviä ja lisäksi tuo lamppu, ainakin kuvan mukaan. Täytynee käydä katsastamassa joku päivä.
Mulla on palanut magicshinen mj-872 kolminumeroisia tunteja yhteensä sekalaisessa käytössä useamman vuoden aikana, maastossa pyöräillessäkin jokusen tunnin, still going strong. Mitattuja ynnä arvioituja lumeneita tossa on jotain 900-1000 paikkeilla täpöllä polttaessa, eikä yhtään ole liikaa lumettomaan metsään. Jos vain napista saisi lisää niin lisäisin tehoja kyllä vielä hieman.
Hyvinhän tuo pelittikin tiistaina(kin) kun oltiin ajamassa ja kivasti näki.
Niin, o-renkaalla lamppu tankoon ja tarroilla akkupaketti runkoon. Tai vaihtoehtoisesti kypärämountilla lamppu kypärään ja jatkopiuhan kanssa akkupaketti reppuun hengaamaan. Hypistelemään et pääse ilman ostamista, sillä lamppu on pakattu siistiin laatikkoon missä on muovit ja pahvit päällä.
Mulla oli aluksi 840 lumenin lamppu, se tuntui riittävän niin kauan kun meinasin vahingossa niitata pimeän lenkkeilijän metsäpolulla. Nyt 1200 lumenia on minimi.
Sent from my Lumia 1520 using Tapatalk
Tulipa äsken pari viikkoa sitten tilaamani Nitecore Intellicharger i4 v2-laturi ja otin B&M:stä akut tuohon lataukseen, nyt lataa oikein ilosesti koko settiä vaikka vakkarilaturin mukaan oli lataukset suoritettu jo, ja olin irroittanut kuitenkin akun laturista useamman kerran. Valo on ihan hyvä, laturi on vain huono. Tämä vaikuttaa aika passelilta.
Jos saa aikaiseksi rakentaa toisen akkupaketin Bilteman lamppuun niin alkaa olemaan 5h lenkit maastossa pimeälläkin jo tosiasia, hyytyy mies ennen valoja.
^^
Noita itsemurhakandidaatteja riittää keskuspuiston teilläkin iltasella. Kamala oli ajaa kun välillä juoksi porukka jopa 3 rinnakkain mustissa asuissa ilman yhtäkään heijastinta koko tien leveydeltä. Ei heitä joka kohdassa kunnolla erota vaikka tiet on valaistu kun se valo valaisee vain lampun lähellä. monelle teki mieli hihkaista, että laita nyt hyvä mies/nainen edes joku heijastinliivi, että erotut, kun pyöriä meni joka suuntaan.
Ei noissa ite lampulle koskaan mitään tapahdu. Joskus voi mennä akku pimeäksi, jopa takuuajalla, mutta hyvin on takuu toiminut. Ja jos takuuaika umpeutuu alle pariin kymppiin saa uuden akun. Ite oon ajanut pari vuotta orkkis akuilla mutta kaveri vaihtoi kertaalleen akkua takuuaikana.
Yhdellä 18650:lla ei kovin pitkää lenkkiä täydellä valoteholla aja, ei ainakaan pakkasessa. Tämän koin viime talvena kun ainoana lamppuna oli sinällään riittävän tehokas kiinafikkari ohjaustangossa. Toki tuollakin ratkaisulla pärjää, jos pitää vara-akkuja takin sisällä taskussa ja vaihtaa välillä.
Kyllä toi vaikuttaa ihan hyvältä. mulla ei ole ennen ollut tollasta, missä erillinen akku ja se vähän oudoksuttaa, mutta eipä mulla ole lähellekään noin tehokasta valoa ollutkaan. Toi nykyinen 75 lumenia on tekokkain mitä olen koskaan ostanut, mutta ei sillä valaisemattomilla alueilla tee mitään. Sen kanssa erottaa kyllä tien, muttei yllättäviä vastaantulijoita, eikä juuria/kiviä, joten pakko se on tehokkaampi hommata. 16 jlk alkaa olla jo pimeähköä metsässä, joten lähes kaikki lenkit on hämärässä tai pimeässä.
Hyvin valitettavaa tämä. Parasta olisi kun kaikki ihmiset harrastaisivat edes vähän pyöräilyä ja kävelyä autoilun lisäksi niin opittaisiin yhdessä vähän hyviä liikennesääntöjä. Itse meinasin aamulla lanata parit eläkeläismummot ojaan kun kävelivet kevlillä kolme rinnan sauvojen kanssa. Olin tietenkin ryhmittynyt oikeaan reunaan ja tulin siis vastaan. Silti oltiin naama norsun V****** kun piti jopa vähän keskeyttää yhteistä tuokiota. Taidan olla tiukkis kun mielestäni tie on tarkoitettu liikennöintiin eikä torikokouksia tarviste pitää tiellä. Samaa voisi koittaa autotiellä jos tuntuu että kevlillä tämä on sopivaa.
Mummojen käytös antoi olettaa että reaktioaika on alle sekunnin luokkaa mutta kyllä sitä sai ihan lukkojarrutukset tehä mutkassa kun nämä mestarit tulivat vastaan. Ensi kerralla koitan suurpujottelua välistä 30km/h vauhdissa alamäessä.
Kyllä noilla Honkkareista ym saatavilla kympin 3W Cree-lampuillakin jo jotain näkee
^^ Jep, kyllä se pyörällä ajo kelvillä antaa vähän eri näkökulmaa, samoin kun varmasti autolla ajo liikenteessä, kun ei voi ihan miten sattuu ajella. Tai no, jotkut ajaa silti miten sattuu, mutta valtaosa edes yrittää kun tajuavat miten paljon esim heijastimilla saa näkyvyyttä.
Tuli sitten hommattua ihan tosta naapurista, Kampin Teknik Magazinetista Edison Labsin 1200LM lamppu. Jestas, mikä valo. Testasin pimeässä kylppärissä ja häikäisi vielä seinästä heijastuessaankin tosi paljon toi valo, mutta kakkosasennon himmeämpi valo on selvästi himmeämpi, eikä varmaan häikäise vastaantulijoitakaan, ainakaan jos lamppu käännetty hieman alaspäin.
ja siis 1200 lumenin vilkkuvalo... ei hyvää päivää. Älkää käyttäkö sitä.
Totta on joka sana. Valitettavan vähälle huomiolle jätät silti oman tilannenopeuden merkityksen ja sehän on ainoa asia, johon tuollaisessa tilanteessa itse voi vaikuttaa. Jos ajaa 75 lm lampulla, sopiva nopeus on tuskastuttavan hiljainen. Mutta nyt kun sait tehokkaaman valon, asia lienee osaltasi kunnossa. Itse ajelen 100...750 lm lampulla, mikä on mielestäni riittävä skaala niin kaupunkiin kuin aamuvarhaisella tyhjillä pikkuteillä ajettaviin lenkkeihinkin.
Omassani on ns. taktinen stropo toiminto. Tätähän käytetään nimenomaan häikäisemään kohde ja heikentämään kohteen toimintakykyä. Oma silmä tottuu tuohon vilkkuvaan valoon todella helposti ja näkeminen on likimain yhtä hyvä kuin täydellä teholla ajettaessa. Akun kesto on lähes kolminkertainen verrattuna siihen että käyttää 100% tehoa jatkuvalla käytöllä.
Olenkin ottanut tuon toiminnon käyttöön pimeällä metsäpolulla ja aamuyöllä kuntopoluilla ja ettei homma menisi täysin vastaantulijan verkkokalvojen turmelemiseksi, strobon saa pois peukalon painalluksella jos joku vastaan tulee.
Toisaalta pitää katsoa eteensä.
Pistämpä tähän omia huomioita valojen kanssa ajamisesta, (toi strobojuttu täytyy olla provo tai huono vitsi:)) Ite ajan työmatkat yms.
ajot ledlenserin tankoon sijoitetulla taskulampputyyppisellä valolla joka on mielestäni riittävä kaupunkiajoon. Pimeän ajon lenkkeihin on
ollut käytössä 1000 lumenin kiinanlamppuja kypärässä jokusen vuoden ja ihan toimivia on ollu mutta nyt hankin lumonite navigator 2500 lampun ja
ensimmäisen koelenkin ajoin lamppu tangossa ja siitä ei hyviä kokemuksia juurikaan tullut, vastaantulijat peittivät silmiään häikäisyltä
ja maastossa tankovalo näyttää usein ihan eri suuntaan mihin katsoo... seuraavilla lenkeillä taas valo kypärään ja ongelmat poistui
ei häikäistynyt ihmiset eikä koirat kun pikkusen katsoo sivuun ja valo suuntautuu samalla sinne myös, vastaantulijathan ei voi olla katsomatta
kohti kun ne ihmettelee että mikä ihmeen uffomies sieltä tulee:) Väittäisin että pystyy ajamaan myös pienemmällä valoteholla kun valo on
kypärässä ja siten näyttää juuri sinne mihin katsot.
Just kävin koeajamassa yhdistelmän magishine MS-608 kypärässä ja Halo Omega tangossa.
Kyllä se kypärässä oleva lamppu tekee melkosen eron siihen että lamppu ollu ennen vaan tangossa. Käytin haloa ns. lähivalona ja magishinellä keilasin maastoa eteenpäin. Suosittelen.
Yindingit (Gemini Duo-kopio) tuli ja on testattu, yksi tangossa ja toinen kypärässä. Ekan lenkin perusteella ei voi olla muuta kuin tyytyväinen. Tankoon jäävään valoon pitää katsella vielä pykälää leveämpikeilaiset optiikat, vaikka ei alkuperäisissäkään ole mitään vikaa. Eikä tuo 4x18650 paketti kovin pahalta kypärän taakse pultattuna tuntunut ainakaan tuon lenkin perusteella.