Vaimolla M ollut vuoden, ei huomaa mitään eroa. Oma V vasta puolisen vuotta, niin ei pitäisikään huomata.
Paljonkohan se akun vaihto sitten aikanaan kustantaa, kannattaneeko M:ään edes sitä tehdä.
Printable View
Vaimolla M ollut vuoden, ei huomaa mitään eroa. Oma V vasta puolisen vuotta, niin ei pitäisikään huomata.
Paljonkohan se akun vaihto sitten aikanaan kustantaa, kannattaneeko M:ään edes sitä tehdä.
En ole huomannut heikentymistä. Kestää muihin nykylaitteisiin (kännykät...) verrattuna huippupitkään. Ennakkoon tilasin.
Toivottavasti Vantagessa akku kestää paremmin kuin V800:ssa ja vaihto on edullisempi. Noin 4 vuotta vanhan V800:n akkukesto on heikentynyt uuden noin 13 tunnista nykyiseen noin 2-3 tuntiin eli viidesosaan. Akunvaihto V800:ssa on lähes laitteen hintainen toimenpide, joten sitä ei kannata teettää, vaan laite menee joko roskiin tai sitten esim. ifixitin ohjeilla voi akun vaihtaa itse noin 5-10 eurolla.
https://www.ifixit.com/Guide/Polar+V...acement/107955
Netistä ei löytynyt Vantagen akunvaihdolle hintaa, mikä on jonkinlainen puute käytön hintaa elinkaaren aikana arvioidessa. Litiumakut ovat kuluvia osia, joten arvostaisin kovasti niiden helppoa vaihdettavuutta.
^ Ei varmaan löydy, kun ei ole vielä ajankohtaista. Voishan sitä kysyä Polarin kautta tai kellosepältä.
Mulla on "Day1" versio H10-sykevyöllä eli ennakkotilattu ja saatu 1.11.2018.
Itse rannelaitteen akku kestää edelleen hienosti (faktoja ei ole, mutta kuuden tunnin fillarointi viime la:na söi muistaakseni 30% akuista).
Ikävää on se, että rannetieturi v*ttuilee vähän väliä sykeanturin (H10) pariston olevan dead, vaikkei varmasti ole. Jotenkin se liittyy vyön pesemiseen tai pesemättömyyteen tai johonkin.
Punaisesta painike-nappulasta väri on haalistunut
Itselläkin ennakkotilattu Vantage V ollut käytössä lokakuun 2018 lopusta alkaen eli reilun vuoden verran. Tuona aikana en ole akun heikkenemistä havainnut. Itse asiassa akun kesto on ohjelmapäivitysten myötä parantunut. Alkuun kesti minun käytössä (jatkuva sykeseuranta ollut päällä alusta saakka) 3-4 päivää. Tällä hetkellä kesto 5-6 päivää. GPS:n käyttö ei syö paljon akkua ja tuo mth:n 30 %:n kulutus 6 h lenkillä kuulostaa minusta suurehkolta. Itse mittasin joskus 5 h pyörälenkillä 11 % akun kulutuksen.
Yleisesti ottaen hyvä ja luotettava peli Vantage on ollut ja olen varsin tyytyväinen siihen. Nightly recharge kun tuli, niin se oli hyvä lisäominaisuus. Ongelmina ollut lähinnä se, että vähän aikaa sitten rannekkeen lenkissä ollut muovitappi hävisi jonnekin. Tämän seurauksen rannekkeen toinen lenkki lähti vaeltelemaan ärsyttävästi. Rannekkeen takuu oli kuulemma 6 kk (varsinaisen kellon 2 v.) eikä lenkkiä saanut erikseen. Ostin sitten kokonaisen rannekkeen sinisenä, niin sai samalla vaihtelua värimaailmaan.
Meni itelläkin hermot, kun olin niin epämääräinen "6h ulkoilu ja 72%".
No nyt on faktoja.
Latasin Vantage V:n viime pe aamuna, klo08 rannetieturin akku oli silloin 100% ladattu.
Pe: MTB 1h15
La: MTB 2h00 + Kävely 0h45
Su: MTB 2h10h + Kävely 0h45
Ma: Kuntosali 30 min
Ti: MTB 1h00
Laite on ollut ranteessa kaiken aikaa, pl sauna/suihkusessiot. Puhelimen älynotifikaatiot ei ole päällä.
En synkannut harjoituksia koko tänä aikana Flow-palveluun edes luurin kautta.
Rannetieturi on ollut ulkoillessa hian alla. Sykeseuranta on käytössä
Nyt, tiistaina, ~klo20, akun varauksesta on jäljellä 22% eli 4.5d käytöllä (7h30 "aktiivista" tallennusta) tuollainen lopputulema.
Jatkoa seuraa - en ladannut vielä eilenkään, nukuin yön ja kävin aamusta "podaamassa" 30min.
Täten, 5d3h käytöllä (8h00 "aktiivista" tallennusta) akun kokonaiskäyttö 85%. Nyt lataan laitteen.
Itsellän nuo uniarvot ei oikein tuo suurta lisäarvoa (kyllä yön jälkeinen olotila kertoo enemmän totuutta kuin arvot, mulla pääsääntöisesti kokonaisuus on vihreällä paitsi kun liian lyhyt yöuni, ANS sahaa ees taas). Mutta onhan niitä nörttimäisesti kiva jälkikäteen lukea.
Kun en ole huippu-urheilija, kaipaan kokonaisarviota rasituksesta ilman että kaikki arkiliikkuminen pitäisi kellottaa. En usko lauantain ja sunnuntain välisen yön ihmepalautumiseen, jota Polarin laskenta-kaava kannattaa. Isoin etu mulle on Polarista liikuntasuoritusten statistiikka ja päivittäinen aktiivisuusprossa. Rannemittaus toimii mulla paremmin kuin sykevyö (sykevyöt lopettaa mulla aina toimimisen patterinvaihtoon ja ne ei toimi alhaisella syketasolla kun mä en hikoile silloin ja hiki pidä vyötä märkänä).
Mitähän ihmetemppuja se Polar la-su öinä tekee? 🤔😊 Jos meinaat rasitusta ja sietokykyä, niin siihen ei paljon viikonpäivät vaikuta. Vaan omaa seitsemän päivän kardiokuormarasitusta verrataan 30 päivän sietokykykeskiarvoon.
Mikähän juttu toi on, ettei suositella laittaa treenitilaa päälle fyysisessä työssä? Ite vaelluskeikoilla kävelen/hiihdän noin 10h päivässä, niin ei kait se sen kummempaa ole ja saa kardiokuorman ylös. Lisäksi töissä voi jättää GPSin pois päältä, jos ei sitten halua kerätä kilsatkin ylös niin onnistuessaan.
Tähän alle VV:n akunnestoa:
Ladattu viime viikon tiistaina klo 17.30.
ke: kuntosali 1h30min
to: työmatkat pyörällä 2*1h eli 2h
pe sama ku to eli 2h
la: lumitöitä 4h 12min, ei GPS
su: mettäsuksilla rämpimistä 1h30min
ma: työmatkat pyörällä 1h + 1h30mim, 2,5h
Nyt mailtana klo 20.09 kello laturiin ja akkua jäljellä vielä 19%. Nightly Recharge käytössä ja joka treenin jälkeen synkronointi luuriin. Kello ollut ranteessa marraskuusta 2018 lähtien.
En tiedä, mitä nyt on käynyt tässä muutaman viikon aikana. Akunkesto romahtanut. Tehdasasetuksilla käytetty muutamaan kertaan ja käynnistelty uudelleen. Ei oikeen auta. Eilen illalla latasin, night recharge päällä, ilmoitukset ja yhteydet muuten pois päältä. 100% - 70% eli yön aikana loiskahti 30% pois. Iltasella tunnin reeni ja akku on nyt 62%. Tällaista akun kulumista on nyt tapahtunut muutaman viikon ajan. Akku kestänyt siis nyt järjestäen kahdesta kolmeen päivään, kun aiemmin akku kesti viisi tai kuusi päivää. Laturiin napsautan siinä 10-15% kohdilla, jos mahdollista. Polarille laitettu huoltopyyntö. Katsotaan, miten edetään. Ei leimata vielä. Muuten toimii loistavasti kello.
Tuntuu, ettei tuohon akunkulutukseen pääse oikein mitenkään kiinni. Välillä pärjää liki viikon, välillä saa ladata parin päivän välein.
Esimerkiksi eilen latasin täyteen ja n 90 min maastopyöräilyä ja yöllinen sykkeen seuranta. Nyt 64% jäljellä vajaa vuorokausi latauksesta.
Itse en ole viitsinyt laittaa postia asiakaspalveluun, kun sieltä tulevan vastauksen arvaa jo ennakolta: tehdasasetusten palautus. Kuten Kanuuna tuossa edellä toteaa, ei siitäkään ole apua.
^Voisko olla synkronoiti ongelma päällä, tai liittyä siihen, kun tämähän näkyy tekevän sitä automaattisesti? Tai välillä harjotus synkronoituu välittömästi kun lopettaa, mutta välillä taas ei ollenkaan.
Itsellä pari akullista menny tästä joulupukin tuomasta V mallista pikaseen....jonka nimesin jo kyllä uudelleen natsisiaksi.
Tuota synkronointia epäilisin itsekin. Välillä se jumiutuu totaalisesti kaataen myös sovelluksen (iOS).
Otin talteen muutamat logit, mutta Polarin päästä todettiin vain, että näyttää olevan synkronointiongelmaa ja yhteyttä ei saada. Ja suositus olikin tuttu: tehdasasetusten palautus.
Itsellä ei ole ollut koskaan ongelmaa synkrononnin kanssa. Eikä muutenkaan yhteyksien kanssa. Siitä en tiedä, jos vehjes koittaa taustalla synkronoida jonkun kanssa, mutta iPuhelimesta pidän pullatuutin yleensä pois päältä, joten siihen ei VV ainakaan saa yhteyttä. Synkronoinnin aikana tietysti pidän pullatuutin päällä. Muualle kuin puhelimeen kelloa ei ole paritettu. Hämärää.
Heh, avasin just Flow sovelluksen ja näytti edellisen kerran tiedot siirtyneet n klo 18. Muutaman minuutin kuluttua sovellus kaatuikin.
Taitaa olla tosiaan, että tuo mittari hakee ja hakee luuria turhaan ja kuluttaa siinä samalla akkua.
Edit: ja ei lähtenyt synkronointi toimimaan, vaikka sovelluksen käynnisti uudelleen. Kun luurin käytti lentokonetilassa, niin sen jälkeen toimi kuten kuuluu. Joku tuossa Bluetooth yhteydessä mättää.
Edit2: eipä näköjään ole synkronoinut kertaakaan päivän aikana. Kahdeksan tunnin aikana akkua kulunut 20 prosenttiyksikköä, ei sis. mittauksia.
Minulla myös täytyy aina laittaa bt päälle ja pois, että se alkaisi syncata. Automaatti syncaus on ei ole toiminut tietääkseni koskaan (Xperia compact X luurina).
Mulla ei synkkaa automaattisesti ku käytän virransäästö tilaa puhelimessa. Se taitaa jäädyttää flow:n taustalle. Muistaakseni ilman sitä kyllä toimi
Pari viikkoa sitten itselleni osui yks 3 päivän akunkesto normaalin 5-6 päivän sijaan. Kokeilin kelloa lentokonetilassa ja akku kului yllättäen nopeammin kuin mitä itselläni normaalisti. Olen pitänyt ainoastaan yömoodia päällä, ettei kellon valo vilku omia aikojaan. Olisi myös hyvä jos ton valoshowin saisi tietyissä lajeissa myös pois päältä. Esim. salikäytössä ihan turhaan käytössä. Myös vapaan hiuhtolenkeillä taitaa valot vilkkua hihan alla.
Itteä ei oo kyl valot häirinny. Ei kyllä hajua palaako se valo hihan alla vai ei. Eikä se yölläkään herättele. Yleensähän se syttyy sillo ku kääntää kohti kasvoja
Ei se kyllä häiritse, mutta ajattelin asiaa akunkeston kannalta. 👍 VV ollut kyllä todella hyvä kello! Ainoastaan akku ei ole saanut täyttä luottamusta kahden viimeisen päivityksen jälkeen..
Tuskimpa tuo akkuun vaikuttaa. itekki hiihtelen sen 5-10h viikossa ja kello on jatkuvalla sykemittauksella. 7-8pv kestää.
M malli
Itsellä sony xperia xz3 ja automaatti synkkaus toimii n.9/10 varmuudella...joulusta tähän päivään oiskohan pari kertaa pitäny painaa synkkausta. Puhelimen lataus joka toinen yö ja mittari n. kerran viikkoon.
Onko luurissa Flowi koko ajan auki, jotta autosynkkaus toimii?
Oho! Tuo on kyllä hyvä akunkesto, onko GPS -mittaus tarkimmalla tasolla käytössä? (Vai voiko Vantagessa edes vaihtaa tarkkuutta?) Nykyisessä M430 -kellossani akku kestää juuri ja juuri 5h pyörälenkin. 6h lenkillä jo simahtaa. Lataan kelloa joka päivä ja ei ole jatkuvalla sykemittauksella edes.. Jos Vantagessa tosiaan akku kestää noin hyvin, niin varmaan päivitettävä siihen
^On joo mutta kello on vielä uusi.
Joo on iso harppaus m430:sesta mitä tulee akun kestoon :D
Itelläki oli se
Nyt kun ollaan Fillarifoorumilla, niin kysäistäänpä käyttäjien pyörämittareista/kompuuttereista.
Jaatteko syketiedot mittarille vai käytättekö pelkkää Vantagea?
Ikänäkö painaa ja isompaa näyttöä kaipaisin tankoon.
Pelkkä Vantage tangossa. Ikänäkö mullakin, mutta onneksi saa fontin isoksi.
Itselläni autosynkkaus toiminut silloin tällöin itsekseen ja sen takia mietin, että olikohan Flowi jäänyt luurissa taustalle auki. Ilmeisesti täysin puhelimesta kiinni, miten synkkaa automaattisesti.
M430 akunkestoon tuli itselläni ja kaverillani hyvä peilaus tammikuun alun kolmen päivän vaelluskeikalla. Kahdessa VeeVeessä akku kesti kolmen päivän hiihdot todella hyvin ja yöllä oli vielä Nightly Recharge päällä. Hyvin meni ANSit punaiselle. 😊
Hiihtoajat olivat 1. päivänä 8h30min, 2.päivänä 7h30min ja 3.päivänä 6h30min. Akkua kahdessa Vantagessa 18% ja 20% jäljellä reissun päätteeksi. M430 hyytyi joka päivä 5-6h ulkoilun jälkeen, ja tietty kello täytyi olla joka ilta roikassa. Eka ja toka päivänä ulkolämpötila +2'C ja vika päivänä -5'C. Rannesykkeellä syketiedot ylös. 👍
^ Juu esim. Polar m600 ja Huawei honor 8 on semmonen yhdistelmä että eivät kyllä toimi hetkeäkään yksissätuumin.
Huawei tappaa taustaprosessit aika hanakasti -> synkkaus ei onnistu
V:ssä on isompi akku, se näyttää olevan sinulle tärkeää