Täällä on aiemmin ollut puhetta siitä että canyonin stemmin voisi vaihtaa ilmaiseksi/pienellä lisäkustannuksella. Itse olen miettinyt että ultimate Al athena osilla taikka CF:n satavitosilla olisivat hintaluokissaan varsin kilpailukykyisiä pyöriä. Tuo epästandardi stemmi kuitenkin vähän epäilyttää. Tulee fillarille hintaa nopeasti jos jokainen ajoasentoiteraatio tuo suuruusluokkaa satasen lisää hintaa, mikä on paljon ~1500€ pyörässä(normistemmejä olisi kaapissa valmiina). Osittain tuon epästandardin stemmin takia on tullut harkittua myös rosea, muiden merkkien hinnat alkaen hiilareita ja Roadliteä, jonka kanssa mitoiltaan lähes identtistä pyörää on päässyt testaamaan(pituus oli hyvä, tanko vähän ylhäällä, mutta 99% varmasti spacerit poistamalla fiksattavissa).
Elikkä onnistuuko jotdenkin yksittäisten palikoiden vaihto kanjoneihin tilauksen yhteydessä taikka jälkikäteen? Ultimatessa sentin-pari lyhyempi stemmi toisi ajoasennon lähemmäksi omaa fillaria. Myös kampien vaihto saattaisi kiinnostaa kun L koossa näyttäisi olevan 172.5 millin kammet ja itse pitkäjalkaisena tykkäisin ehkä enemmän 175 millisistä(ainakin toistaiseksi ne on toimeneet hyvin).
Toinen on osa/kiekkokysymys. Mikä on forumin mielipide, miten Campan Athena vertautuu Shimpan 105 tai Ultegra osiin ja onko ksyrium equipe ja elite kiekkojen välillä kuinka iso ero? Runkoja ei ole aiemmistakaan fillareista tullut rikottua, joten melkein otan halvemman rungon (Al vs CF) paremmilla osilla enkä toisin päin, jos osat ja kiekot olisivat kestävämpiä/paremmin toimivia. Runkojen painoeronhan ne jo aika hyvin kompensoivat ja mukavuus pitäisi Alurungossakin olla melkein yhtä hyvä kun tolppa ja haarukka on samat. Itse suosisin campan kilkkeitä lähinnä esteettisistä syistä.