Olipa taas hieno lenkki. Vähän kyllä jäi kaiveleen se mäki, jossa pahoja lippojakin nähtiin. Ensikerralla sitten ylös. Kiitos vielä Jarkolle penkin lainauksesta..
Printable View
Olipa taas hieno lenkki. Vähän kyllä jäi kaiveleen se mäki, jossa pahoja lippojakin nähtiin. Ensikerralla sitten ylös. Kiitos vielä Jarkolle penkin lainauksesta..
Olin kauheen varmasti tänään lähdössä lenkille, mutta viimemetreillä tuli sellainen este, että kerkesin vasta tuntia myöhemmin, kuin startti oli.
Sain kavereikseni kaksi sellaista nuorta huimistelijaa, ettei ole usein meidän lenkeillä nähty. Motukkamiehiä. Lupasivat tulla ens keskiviikkona mukaan. Olisivat tulleet tänäänkin, mutta luulivat meidän starttaavan kuudelta.
Metsässä näkyi taas ihan uusia naamoja fillarilla muitakin vastaan tulevan. Lajitovereita näkyy sikiävän.
Rami
Mukavaa tosiaan oli, ja keli oli mitä parhain. Tällainen vauhdikas seikkailu se oli: http://sportstracker.nokia.com/nts/w....do?id=2653332
Tämä on varmaankin väärä paikka kysellä maantieosia, mutta...
Tuli yllätys maantiepyörän alle. DT Swissin vanteista pursuvat pinnat eli nippelit läpi ja vanne halkeilee usean nippelin kohdalta! Joko DT Swissin laatu on ollut surkea tai sitten pinnat on alunperin kiristetty liian tiukalle.
Joudun hankkimaan uudet kiekot, kun ei nykyisiin jo kuluneisiin Ultegra-napoihin taida kannattaa uusia vanteita laittaa.
Onko jollakulla joutilaana eli myytävänä tarpeettomia hyvälaatuisia maantiekiekkoja (Shimanon takavaihteelle)?
Tämä on aivan loistava foorumi keskustella ihan mistä vaan, vaikka uusista perunoista, kaljanjuonnista ja yöjuoksuista :D
Vai pursuilee, erikoista puhetta. Minulla on kokemusta DT Swis RR1450 kiekoista Cyclokrossarista. Ei pursuillut pinnat läpi eikä vanne halkeillut. Mielestäni aivan loistavat kiekot. Minulla oli nuo kiekot torilla myytävänä keväällä, ja ne meni heti kaupaksi:)
Haloo, huomasin tänään, kun olin mustikoita poimimassa hiihtomajalla, salaa harjoittelijoita. Kovaa menivät. Ketä lienee olleet. HiilariSkoteilla kampesivat mäkivetoja. Niin kovasti säikähin että pomuri ja ämpäri jäi sinne kannonnokkaan kiikkumaan.
Jos huomenna on hyvä sää niin onko innokkaita lenkille lähtijöitä. Nyt tarvittas kovaa vetäjää että saatais vauhtia päälle. Tarkoitus olisi starta puolenpäivän kieppeillä. 2 h kovaa rytistystä räkä poskella.
Joudun hankkimaan uudet kiekot, kun ei nykyisiin jo kuluneisiin Ultegra-napoihin taida kannattaa uusia vanteita laittaa.
Eiköhän Timbe noi navat oo kuitenkin se kalliimpi osa kiekoista, laakerit ku huoltaa ni pitäs toimia, kai...
Voi möhnä - jäätiin kiinni... Vaan kyllä oli sinunkin "mustikkakärryissäsi" liukkaat laakerit; me kun hieman hengähdettiin mäen päällä ja koitettiin sitten lähteä sinua rauhoittelemaan säikähdykseltäsi, niin eipä enää näkynyt kuin kärryjen toisen puolen pyörien jäljet.
Tänään en ehdi lenkille, mutta huomenna olisi tarkoitus taas yhteislenkille tulla.
Siis sunnuntaina klo 10 Varastomaalilla.
Sitä tässä harkitsen juuri, tuntuis typerältä heittää Ultegran navat kaappiin pölyttymään. Paikallinen putiikki laittaisi Mavic Open prot tilalle kohtuuhintaan, mutta toisaalta tällainen on aina tilaisuus hankkia uusia rojuja...
Huomenna maastoon melko varmasti vakiolenkille.
Huomenna maastoon testaamaan Kendan Small Block Eight -kumeja. Olipahan ensikertalaiselle urakka sovitella ei-tubeless gummit tubeleksiksi vanteille. Vaimo vain nauroi ja naapurit katsoivat kummissaan kun ukko puhkui pumpun kanssa :mad:. Mutta lopussa kiitos poksahti ja vanteilla ovat :). Saas nähdä, kuinka monta kertaa pysähdytään pumppaamaan huomenna :o.
Joo aamusella maalikaupalla ollaan.
Viikolla oli tiukka ohjelma pari yötä meni 4h unilla. Perjantai iltana olin pikkuvesselin kanssa (13v.) keinukailliolla. Ensin koukkusuon lenkki, sitten huilia kun kaveri veteli dirttihyppyreisä ja lopuksi pari kertaa mäen päälle.
Olo oli aluksi kumman hontelo, pyörä kyllä vei miestä eikä mies pyörää. Loppua kohden rupes jo tottelemaan.
Tänään otin sarvista reippaan otteen ja lähdin tavoittelemaan reilun kahden tunnin lenksua tasaista kisavauhtia (Tahko alle 5h). Tuloksena 2h 17min ja 29km. Hyvältä tuntu. http://www.endomondo.com/workouts/oOt5ZV-kJ6c
Huomenna taas pöörän päälle.
Melko nohevasti olet Antsu Tuusulanjärven yli oikaissut maanantaina :eek: :p
Oikein mukava lenkkihän siitä tuli, vaikka kotoa lähtiessä tuntui vielä viileältä ja näytti pilviseltä.
Reitti oli tällainen: http://sportstracker.nokia.com/nts/w....do?id=2666753
Nelisen tuntia seikkailua ja noin 40 kilometriä, ja silti Ertsi lähti vielä etsimään itsestään loukattavia niveliä - jäikö joku paikka vielä ehjäksi...?
HUOM!
Sports Tracker beta sulkeutuu kesäkuun lopussa, mutta uusi palvelu jatkaa...
Uuteen palveluun voi jo rekisteröityä:
http://www.sports-tracker.com/#/us-EN/public
Ja mikä parasta, sinne voi siirtää kaikki harjoituksensa beta -versiosta rekisteröitymisen jälkeen.
Sehän tuossa tietysti ainakin vielä hieman haittaa, että omaan puhelimeen ei löydy sille tehtyä versiota... No, pitänee vähän "Googlettaa", eiköhän jollekin toiselle vastaavanlaiselle mallille tehty versio toimi.
Ei tunnu tuo Endomondo pysyvän kelkassa yhtä hyvin kuin Sportstracker: http://www.endomondo.com/workouts/r5Pv5uFl8e4 :( Tuosta puuttuu lopusta kokonaan parikymmentä minuuttia pyörimistä pellonkulmassa / radanvarressa ja on se hukannut satelliitit parissa kohtaa aiemminkin. Ei varmaan käytä A-GPS:ää... Mutta webbinahasta tykkään enemmän. Täytynee jatkossa träkätä Sportstrackerilla ja importata jälki Endomondoon.
Polvien yläpuolelta tekee pirun kipeää, kyykkyyn ei kärsi ollenkaan mennä. Mutta enempiä en telonut. Kiristin viimein polkimia, kun kävi taas polvi turhan lähellä ohjaustankoa...
Gummit pelasivat hyvin :) Mudassa pito loppui, mutta muuten ei valittamista. Varsinkin käyttäytyminen märässä juurakossa oli mallikasta. Pito toki hävisi, mutta jotenkin ... hallitusti :rolleyes: Sillai pikku hiljaa niin, että kerkesi tekemään korjaavia liikahduksia peräosastolla... Paineetkin olivat samat kuin lähtiessä :eek:
Lainasin linkin naapuripalstalta. Tällaista meilläkin meno tuolla maantieosastolla on, vaikkei mustikoita sentään poimitakaan... Kato Ertsi, temppuiluun et tarvi maastopyörää:)
No olihan todella vakuuttava esitys. Minkähän takia noi maasturit on ylipäätään keksitty jos 23...25 millisellä kumilla saadaan tommoiset pidot aikaiseksi. Mitenkähän lakkasuolla tuolla maantiefillarilla pärjännee.
Toi alle kolomekymppisen ertsin toiminta on esimerkillistä. Millä ruokavaliolla saadaan moinen energia välitettyä kampien kautta kenttään? Olen itse kokeillut treenaamista (ja nyt ihan tukossa). Saisko sieraimen kautta vedettyä jotakin että Tahkolla Kinahmin nousut menee heittämällä:p. Joku suositteli nenäsumutetta, mutta mitä merkkiä ja saako sitä ilman resettiä.
Niin ja Keskiviikkona vakiolenkille, suunnitellaanko keskiviikkona se juhannuslenkki vai spekuloidaanko ennakkoon?????
Juhannuslenkki sopii, kotoa jo lupakin kinuttu. Semmonen 3h olis aikaa sopiva. Ihmetellään keskiviikkona lisää.
Sykemittari tai jokin muu kilokaloreiden kulutusta mittaava kapine mukaan lenkeille. 150:llä saa oluen, tonnilla pizzan :D. Treenaamisessa kannattaa huolehtia riittävistä palauttavista tauoista. Minä pidin taukoa joulusta pääsiäiseen. Kyllä jaksaa taas ajaa ;). Nuoruus tietenkin auttaa. Kyllä se minunkin jaksaminen neljännesvuoden kuluttua hiipuu. Myyn sitten kriisin kourissa fillarit veke, ostan kuntopyörän sekä telkkarin ja istun kymmenkunta vuotta kuntopyörän viereisessä nojatuolissa aiemmin ansaittuja oluita lipitellen :p
Ikä ei ole mikään syy siirtyä sohvalle. Jos tekee mieli kokeilla ja satsata muihinkin lajeihin niin kannatetaan.
Itse on tullut pyöräiltyä pieni ikä retkipyörällä pitkin mettiä. Tuli muuten tosta videosta vähän vanhat ajat mieleen. Sitten tuli mopo ja kuntoilu jäi:mad:. Intissä ihmetelin miten taisteluvyö voi painaa niin paljon lenkillä. Sitten tuli purjelautailu, laskettelua ja myöhemmin 6v taas pyöräilyä.
Nyt opettelen kolmatta kertaa kesyttää tuota kaksipyöräistä polun nielijää ja kyllä se vaan tuntuu niiiin hyvälle.
Juu, on tuota sohvalla rötväämistäkin kokeiltu. Ei kannattanut, enkä vapaaehtoisesti siihen uudestaan ryhdy. Muitakin lajeja on kiva välillä harrastella. Jos pyöräily alkaa maistumaan puulta (ja muutenkin), luultavasti aloitan taas jonkin kamppailulajin. Mutta nyt ei aikataulut mahdollista säännöllisiä harjoitteluaikoja... Ja kun pyöräilläkin voi niiiiin monella eri tapaa :D
Jaakko Mursu tuumii*, että: "Viimeisen viikon harjoittelun tarkoitus on lähinnä ylläpitää ajotuntumaa. Noin puolta viikkoa ennen tapahtumaa voi halutessaan tehdä noin 30-45 min kestävän kovavauhtisemman viimeistelyharjoituksen, jonka tarkoituksena on "avata hieman paikkoja"."
* http://www.tahkomtb.fi/fi/Osallistuj...kauksesta.html
Mulla on sellainen käsitys, että Polarin mittari näyttää aivan liikaa kulutusta. Väittää, että lenkillä kuluu esim. 2500 kcal. Syö siinä sitten 2 pizzaa, niin taatusti paisut.
Pitäiskö huomenna ke ajaa sellainen pitkä mutta rauhallinen Tahkon valmistava lenkki, jos ei ihan 60 km ehdi, niin edes 50? Jos vaikka kerrankin ajettais hallitusti johonkin päämäärään (Mätäkivi?) ja takaisin, eikä aina speksailtas pusikoissa ja hakkuutyömailla:seko: Hyvää säätä luvassa.
Pizzat saa vielä huuhtoa alas neljällä kaljalla. Juu, nuo mittarit taitavat olla parhaimmillaankin vain suuntaa antavia. Mutta kyllä pizza viikossa pitää syödä. Ja saunassa olut juoda.
Pitäisi.
Kävinpä tänään elämäni ensimmäisellä maantieryhmälenkillä. Hauskaa hommaa se on sekin. Kolme ajajaa oli minun lisäkseni.
Hyvää lenkkiä huomiseksi, itse ei pääse, kun tuli sitten tehtyä päätös lähteä Tahkolle! Täytyy het huomenna lähteä korkeenpaikan leirille että tottuu korkeaan ilman alaan. Arto jos mökissä on vielä vapaita huoneita niin meitä olis 2-3 henk. mutta voidaan kyllä majoittua myös autoon! Hyvät juhannukset kaikille ja nähdään Tahkolla!
Kun en itsekään ehdi yhteislenkille, niin kävin jo etukäteen seikkailemassa. Tuli sitten käytyä Mätäkivenmäellä, ja tässä olisi sinne jonkinlainen reitti:
http://sportstracker.nokia.com/nts/w....do?id=2679266
Molempiin suuntiin mennessä haeskelin hieman sopivia polkuja, mutta tuo paluu oli jo suhteellisen onnistunut reitin puolesta. Vierumäellä lähdin hieman liian aikaisin kohti pohjoista, ja jouduin aika kivikkoiselle pikkupolulle - ajettava sekin.
Aikaa tuossa reissussa menee kohtuullisen paljon, vaikka koitin mahdollisimman vähän pysähdellä. Noin tunti oli taukoja, ja ajoaikaa kertyi melkein 4,5 tuntia. Golf-kentällä kävin paluumatkalla täyttämässä ehtyneen vesileilin.
Hitsi en päässyt lenkille mukaan. Mitä sovitte juhannuslenkistä, lähdössä olisin..
Keskiviikon lenkin aiheeksi valitsimme tällä kertaa Mätiksen. Alkusählingin (karkulainen) jälkeen oli sitten ryhmä koossa vasta ristinumen tietämillä. No siitä sitten metsiä pitkin varuskunnan alueelle. Jossa tiukan keskustelun jälkkeen päädyimme käväistä mätiksellä. Loppujen lopuksi n.4,5 tunnin reissu ja ajoaikaa 3.20.
Eli varmaankin hyvää reeniä Tahkolle lähtijöille.
Ölipa sairaan hyvät polut tänään. Ja mulle uutta enimmäkseen. Kiitos vetäjille; keulilla tai olla enimmäkseen Timberman ja ARJ. KIIiitos!!
Loppumetreillä Ristinummelta keskustaan tiellä ajellessa porukka alkoi hajota ja lopuks Veskulta puhkes takakummi. Pikavaihto ja kotiin päästiin.
Yritän olla mukana lauantaina, jos olen maisemissa. 10.00:ko on lähtöaika?
Tai oikeastaan takareidet. Siihen heti kankkujen alapuolelle ilmaantui kipiät hiertymät :eek::mad::(. Pepantteeniä peppuun siis.
Pitäisi vissiin ajaa enemmän putkelta niin ei kerkeisi hiertyä, mutta kun olen tälläinen naatiskelija :rolleyes:... Kai se pitäis joku toinen satula löytää ja mielellään ennen Tahkoa. Salsassa olisi Sellen SLR ja ilman hiertymiä on selvitty tähän asti. Kai se täytyis tuosta riipiä Rigiin.
Tämän päiväisestä hierroksesta tallentui jälkikin: http://www.endomondo.com/workouts/mir99TRPuFM
Olipa eilen loistava lenkki. Alussa oli minulla hieman ajotuntuma hakusessa kun ensimmäisellä 500meetterillä otin tuntumaa kenttään, no meno aloi palautumaan ja mätiksellä oli jo aivan loistava ajofiilis. Hieman viilenevässä illassa oli aivan mahtava rullailla menemään.
Me ei oiken sovittu juhannuslenkistä yhtään mitään, mutta miten olisi Lauantaina maalikaupalta kello 10.00(kuten Rami ehdottaa). Ehdotukseni olisi että mentäisiin suhteellisen suoraviivaisesti normaalia reippaampaa (mutta ei kovaa) vauhtia jäke-mätis-rekola-palanuttalo-keinis-jäke. Tiet minimoiden ja maastot maksimoiden. Tienoot ovat mulle tuttuja joten voidaan pitää itikat ja kärpäset loitolla pitämällä vauhdin riittävänä.
Pohdimme Tahkolle lähtijöiden kesken Tahkopalaveria viikolla, onko ehrotuksia?? Vaikka keskiviikkona normiaikaan ja palaverin päälle pikku lenkki???
ZeiZei kyllä mökkiin mahtuu. Loistavaa että pääset mukaan.
Kyllä maastopyöräily on mukavaa kun jokainen raaja on enemmän tai vähemmän ruvella, käsiä ja päätä myöden :)
Launtai sopii hienosti, pitäs olla poutaakin. Joo vois jotain hommia miettiä Tahkoa varten. Tosin ajelut taidan jättää väliin, olen huomannut että saan parhaat tehot irti kun on lepoo noin viikko takana. Vedetään lauantaina sitten se viimeinen lenkki, niin ja kovaa..:D
Etujarru (Magura Marta SL) laski öljyt pihalle kahvan päästä, siitä letkun ja "ruuvin" välistä. Vuoto (tai öljy :rolleyes:) uskoakseni loppui ruuvia kiristämällä, mutta nyt sitten ilmauskilkkeet olisivat tarpeen... Osaakos joku sanoa, löytyykö moisia jostain lähikaupasta siedettävään hintaan? Best Brakesista ainakin saisi, mutta mieluummin jostain lähempää (Chebici?) hakisin...
Jos saan jarrut kuntoon lauantaiksi, pitkähkö, reipahkovauhtinen lenksu olisi tervetullut. Ja uskaltaisin väittää, että keskiviikko olisi hyvä palaveripäivä.
Eikös kukaan meinaa huomenna ajella? Huomiseksi luvattu sadekin näyttäisi vaihtuneen jo pouta -keliin... Tokihan lauantaina on vielä parempi keli, mutta voihan sitä ajella silloinkin.
Siirryttiin KurSkin kanssa tänään Tubeless -aikaan, joten huominen lenkki on lähinnä kaluston testausta. Sen verran kova homma tuossa siirtymisessä oli(?), että asennusjuomaa kului jonkin verran, joten emme varmaankaan starttaa ennen kello kymmentä. Eikä tuosta asennuksen toteutuksestakaan voi ihan takuuseen mennä - Jotain litkua nautittiin ainakin 60ml, sitten siveltiin Kurkoa renkaiden kylkiin, pumpattiin vimmatusti ilmaa keulaan, puristeltiin vanhoja sisäkumeja, ja odoteltiin muuten vaan jotain tapahtuvaksi...
Lähdemme, jos lähdemme, lenkille hyvällä säällä, ehkäpä siinä kymmenen aikaan. Kurvannemme Varastomaalin kautta. Kannattanee mennä odottelemaan..?
Mulla täsmälleen sama jarrukahva alkoi talvella vuotaa ja ainut korjaus oli koko kahvan vaihto (Best Brakes Lauttasaari), eli mitään tiivisteitä ei ole varaosina. Siellä sitten ilmasivatkin sen muutamassa minuutissa.
Mulla olisi ilmaussetti, mutta nyt en pysty pariin päivään lainaamaan. Jos et sunnuntaihin mennessä ole saanut kuntoon, niin voidaan sitten yrittää. Ja Maguraan ei kuulemma saisia liattaa muuta öljyä kuin Maguran omaa "Bloodia".
Meikäläisen silmään näyttää siltä, että öljyä tulee letkun juuresta edelleen. Tänään Best Brakes ei ollut auki, enkä muihin putiikeihin edes kerinnyt soittelemaan, saati käymään... Öljyäkään ei nyt sitten tietenkään mistään saa ennen maanantaita, joten taidanpa vain suosista heti maanantaina roudata koko roskan Best Brakesiin näytille. Jos vaikka saisi sen sitten kerralla kuntoon, ettei tarvitsisi cyclocrossarilla Tahkolle lähteä.
Best Brakesiin olisi muutenkin asiaa. Mokomat myyvät BMX- ja dirt/street- (tjsp:rolleyes:) -pyöriä ja jonkunlaisen temppufillarin hankinta on kovasti alkanut polttemaan :o Oiskohan tämä nyt sitten osa sitä kuuluisaa kolmenkympin kriisiä :seko::p
Pitäs käydä ihan dot 4 tai 5.1 neste. Ite käytän Avideissa ihan dot 4 jota saa jokaiselta huoltsikalta. Voi tietysti olla että Maguran tiivisteet tarvitsee jonkun silikooni pohjaisen öljyn..