Mä olen onnistunut löytämään seurantanumeron Bike24:n sivulta omista tiedoista.
Tilauksen tiedoissa on ainakin mulla linkki mikä vie suoraan DHL:n sivulle
Printable View
Mä olen onnistunut löytämään seurantanumeron Bike24:n sivulta omista tiedoista.
Tilauksen tiedoissa on ainakin mulla linkki mikä vie suoraan DHL:n sivulle
Hyvä tieto. Olen yleensä tilannut tuotteeni ilman rekisterötymistä ”as a guest”, koska en halua turhia mainoksia sähköpostiini. Täytyy varmaan rekisteröityä jatkossa, jotta olisi ainakin jokin varmuus tilauksesta.
Todella nopea tuo firma on toimituksissa ja siellä on laaja tuoterepertuaari, joten eiköhän rekisteröitymisellä ja puh.numeron syöttämisellä osoitekenttään jatkossa pärjää.
Ei noilta tuu mainoksia ilman lupaa, olen rekisteröitynyt moneen fillarikauppaan, koska se helpottaa omaa asiointia.
Säätöä ilmassa. Yritin tilata perjantaina satsin tavaraa. Kaikki tiedot yms täytetty ja klikkaan order nappia. Sitten ilmestyi teksti: order allready made, contact shop. Samalla ostoskori pysyi täytenä, sen pitäis tyhjentyä tässä vaiheessa. Kyllästyin ja jätin asian ja tilaamisen sikseen.
No, just tuli kysymys että tilaako herra oikeasti tismalleen samat kamat kahdessa peräkkäin tehdyssä tilauksessa.
Kummallekkaan tilaukselle ei ole tullut vahvistusta spostiin eikä hlökohtaisiin tietoihin.
^Millä maksoit? Tässä suhteessa PayPal on hyvä, kun myös sieltä tulee erillinen kuittaus velotuksesta.
Laitetaan tännekin. Tilasin viime pe klo 16.36 Bike24:sta muutaman tarvikkeen. Shippausilmoitus tuli kolme varttia myöhemmin. DHL toimitti paketin eilen klo 19.30. Eli toimitus otti reilut 2 arkipäivää.
Tilauspuoli toimii hyvin ja nopeasti, joten tilaan mielelläni täältä jatkossakin. Jälkipelistä (palautukset, reklamaatiot jne) ei ole kokemuksia.
Vastapainoa postilakolle. Tilaus loppuviikosta, pientä säätöä tilauksen kanssa sähköpostilla (unohtuneiden lisäys) viikonloppuna. Maksu tilisiirtona maanantaina, paketti perillä perjantaina.
Kauppa ilmoittaa, että saatavuus varmistuu vasta, kun rahat on tilillä. Oman tilauksen jälkeen ennen tilausvahvistusta saldot oli pudonneet vajaiksi. Saa nähdä kun paketin avaa, tuliko kaikki kerralla, kun ilmoitusta jälkitoimituksesta ei ole.
Käytän pääsääntöisesti Bike24.comia. Laajat valikoimat ja suht halvat hinnat. Toimitukset myös erittäin nopeita. Ainoa ongelma on paketin jakelu. Netissä näkyy, että saapunut Suomeen, ei muuta informaatiota, ovikello soi ja pakettia pukkaa, ei mitään viestiä/mailia jne, kaksi tuntia toimituksen jälkeen tulee DHL maili: pakettinne on jakelussa. Onko Bike24 mahdollista toimittaa pakettiautomaattiin jne? Pari kertaa käynyt niin, etten ole ollut kotona, kun ei ole ollut tietoa paketin toimituksesta.
Okei, eli Postin sivuilla olis reaaliaikainen seuranta? Bike24 tarjoama linkki vie DHL sivuille, mutta sivut eivät ole ajantasalla. Täytyy ensi kerralla kokeilla Postin kautta.
No tota... DHL:llä on useita palvelutasoja, jotkut tuo DHL:n oma kuriiri kotiovelle asti (ja DHL:n protokollaan ei kuulu soitella etukäteen). Sitten on niitä jotka kyllä lähtevät DHL eli Deutsche Postin logon alla liikenteeseen, mutta jotka joko Posti tuo ovelle (kirjejakelun yhteydessä päivällä, eikä postikaan yleensä soittele ennakkoon) tai ne jäävät noutopisteeseen (asiamiesposti/automaatti). Näiden kahden viimemainitun osalta toimii se DHL:n seurantakoodi myös Postin seurantasivuilla, mutta tuossa ensimmäisessä tapauksessa tietenkään ei toimi.
Vihdoin Saksasta saa kamaa next day deliveryllä:cool:. Vajaa 23H tuli. Lisätaksa oli 10€.
Eilen tuli kuski tuomaan ovelle. Ei ilmoitettu mitään etukäteen. Numeron olin antanut tilaukseen. Kuski heitti paketin oven eteen kun avattuani sanoin olevani kaivattu henkilö ja lähes juoksi karkuun. Ei kaivannut kuittausta :)
Tilaamani kengät oli puoli numeroa liian pienet. Lähetin sähköpostin halustani palauttaa ja pyysin ilmaisen palautuksen tarraa. Parissa tunnissa oli palautustarra pdf-tiedostona sähköpostissa. Juu ja itse tilaus tuli halvimmalla toimituksella kolmessa päivässä (2 arkipäivää).
5x tullu täältä tilattua ja nyt viimisissä 3 paketissa ei oo ollu puhelin numeroa, että sais mut kiinni.. En sitten tiiä onko tuossa kuriiri vaihtunu välissä. Muuten on kyllä kaikki pelannu.
Toissa viikon pe tilaus ja tänään ti perillä eli ihan ok näinä aikoina.
Tilasin myös kengät tuolta perjantaina, mutta maksoin kympin extraa dhl expressistä. Saksa-helsinki meni alle 24 tunnissa, eli lauantaina olivat kengät helsingissä. Helsinki-helsinki kesti sitten 48 tuntia, eli maanantaina sain kengät. Maksaisin kuitenkin sen kympin jos on vähänkään kiire (aina on kun odottaa kamoja).
Ja kyllä, koska olin ostamassa kenkiä tarkistin etukäteen että saako palauttaa. Bike24 maksaa palautuksen DHL kuljetuksena. Onneksi mun 42 jalka oli onnekkaasti täysin yhteensopiva 43 shimanon kengän kanssa, vaikka aluksi tuntui naftilta kenkä.
Mulla luki tilausta tehdessä, että kaikkia tilaamiani tuotteita ei voi tilata lisämaksustakaan expressinä. Lähti siksi tavallisena. Maanantaina laitoin päivällä tilauksen ja eilen illalla tiistaina on tullut viesti, että on lähetetty matkaan. Toivon että ens viikon aikana saapuu. Joskushan jopa ilmaisten postien kuljetukset (esim wigglestä) tuleekin parissa päivässä kun ovat syystä tai toisesta laittaneet tulemaan muiden pikapostien mukana tms.
Näyttää juu olevan, että osalle tuotteista ei onnistu pikatoimitus. Siksi raakkasin viimeviikon tilauksesta osan kamoista pois, kun oli nopeampaa tarvetta muille kamoille. Hollolaan kyllä tulee hienosti Wigglen ja 24 kamat alle 24H vaikka tilaa just ennen deadline aikaa.
Miten noista Bike24:n kamoista tietää, millä on pikatoimitus ja millä ei? Meinaa kysellä kärsivällisyyttä, kun ostoskori menee toimitustavan suhteen sekaisin ensimmäisestä semmoisesta artikkelista, jolla ei ole pikatoimitusta :)
Onko siellä sivustot jotenkin sekaisin, kun ulkorenkaiden lajittelussa on etunapoja ja jarruja lajitteluperusteina?
Mulle tuli viikko sitten tehty tilaus tänään aivan yllättäen DHL:lla kotiovelle. Olin tilannut DHL:lta sähköpostiin ilmoitukset toimitusvaiheista mutta eipä mitään ilmoituksia tullut. Samana päivänä Bike-Componentsista varastotuotteista tehty tilaus ei ole vielä edes lähtenyt liikkeelle, viestittivät kyllä että korona aiheuttaa viivettä.
Tilasin täältä 22.4. pyörän ja kasan tilpehööriä.
Lähetysilmoitus pikkutavatoista tuli 25.4. ja paketti saapui 30.4. ilman soitteluita.
Pyörää ei ole lähetetty vieläkään. Mahtaa olla kiireistä... tiedotteen mukaan pyörien toimitusaika Saksan sisälläkin näkyy olevan 15 päivää.
Millaisia kokemuksia porukalla on palautuksien toimivuudesta täällä? Ajattelin tilata pari kypärää ja palauttaa huonommin istuvan.
Ainakin vuosi sitten reklamointi toimi ihan hyvin. Yhdessä ostamassani pyörän rengaspainemittarissa oli erittäin himmeä näyttö jo uutena valmistajan kuviin ja omaan auton rengaspainemittariini verrattuna.
Reklamoin asiakaspalveluun ja sieltä pyydettiin laittamaan pari kuvaa ongelman luonteesta. Sain sitten postin palautuskuitin (jopa suomenkielisenä). Lähetin samassa yhteydessä vääränkokoisen satulatolpan kiristimen ja toivoin vaihtoa isompaan. Meni muistaakseni pari viikkoa, että paketti oli perillä ja homma käsiteltiin, kaiken kaikkiaan ihan hyvät fiilikset homman hoitamisesta.
DHL:n kuriiri valitteli että lähes kaikki bike24:n paketit palautuu ensimmäisen jakokierroksen jälkeen lentokentälle, koska asiakkaan puhelinnumero ei välity heille asti. Näin kävi minullekin. Mikäli mahdollista niin kannattaa ilmoittaa oma numero, ovikoodi yms DHL:lle jo kuljetusvaiheessa.
Itse tilasin tilpehööriä 6.5, ja paketti saapui kotiovelle 12.5. Ei siis valittamista.
Juuh. Tilaus maanantaina 11.5. toimitus kotiovelle perjantaina 15.5.
Harmikseni huomasin että paketti on tulossa dpd:n kautta. Eikös dhl yleensä ole kuljettanut nämä paketit?
Olivat mullekin pistäneet oman numeronsa lähettäjän ja vastaanottajan puhelinnumeroksi. Kiitos foorumin tiesin vahdata seurantaa, ja kun kääntyi takaisin pakettikeskukseen, tiesin soittaa perään. Ihme sekoilua.
Minäkin kyttäilin että lähetystiedoissa ei puhelinnumeroa mainita ja soittelin DHL:n asiakaspalveluun heti kun paketti liikahti. Tokihan siellä ei nähty seurantatietoja ollenkaan, kun seikkaili vielä Hannoverissa, ja arveltiin siirtyvän Suomessa Postin käsiin. Hieman epäilin, mutta seurataan seurantaa ja soitellaan tarvittaessa uusiksi kun havainto on saatu Suomen puolella.
Kerrostalo lukitulla alaovella ilman ovikoodia/-puhelinta on näissä herkkua
Ja toisella soittokerralla puhelinnumeron lisäyspyyntöön tuli ystävällinen vastaus "tottahan toki" ja pari minuuttia myöhemmin kuriiri soitti olevansa nurkilla. Ihan siis paikallisen kuljetuspalvelun DHL-toimituksena tuli taasen.
Toistetaan mantraa: puhelinnumero ei tule pakettiin erikseen pyytämättä, vaikka se tilaussivulla ja käyttäjätiedoissa näkyisikin.
Tilaus sisään lauantaina klo yhdeksän jälkeen, postitusilmoitus puoli tuntia myöhemmin. Toivottavasti loppumatka sujuu samaa vauhtia.:)