Tuon hissitolpan korkeus säädetään ihan kuten normaalitolppaakin sillä pannalla. Kun olen sen yläasentossa kiinnittänyt niin, että se on minulle oikealla polkemiskorkeudella on minulla varaa laskea sitä 2-3 senttiä niin että joku lyhytjalkaisempi voi sitä käyttää yläasennossa eikä tarvitse käyttää sitä jossain väliasennossa. Ei se nyt varmaan niin vaikeaa olisi käyttää hissitolppaa niinkään, sillä sen pumppu ei sentään nosta polkijaa ilmaan jalat irti polkimista.
Ala-asennossa se on vähintäänkin riittävän alhaalla. Satula ns. häviää, ja pyörän voi kallistaa reippaasti sivuttaissuunnassakin ilman että satula sitä rajoittaisi.
edit: jahas, välistä häipyi viesti johon vastasin
Koneen laskeminen ei ole vaikeaa.
- akku irti
- alhaalta panssari pois, neljä kuusikoloruuvia ehkä 3 mm?
- Vasemmalta puolelta *Philips #2" kärjellä muovikuoren ruuvit auki. Ne ovat todella pieniä ja kannattaa ehkä puhaltaa roskat pois että ne saa auki survomatta kanta paskaksi
- Virtaliittimen renkaasta kiinni, ja kevyesti nostamalla irroita. Suosittelen täyttämään tämän liittimen "di-electric grease-llä" eli
silikonirasvalla
- Jos valot kytketty kannattaa ehkä irroittaa nekin, ellei niissä ole varaa
- oikealta puolelta ketju sivuun, ja eturattaan kuusiokoloruuvit auki, jätä ratas roikkumaan polkimeen
- oikealta puolelta muovikuori pois myös philips #2 ruuveilla
- aukaise ylä- ja etukannatin kuusiokolopultit molemmilta puolilta, mutta jätä yksi etummainen ruuvi paikalleen ja löysää vain taaimmaiset pultit kierroksen verran
- kannattele moottoria kun samalla irroitat viimeisen pultin.
- laske moottori varovasti roikkumaan taaimmaisten pulttien varaan
Kun kasaat suosittelen tilkitsemään "panssarin" etuaukon joko teipillä tai alumiinin pellin palasella. Tästä oli tässä säikeessä kuvakin.
Kannattaa rasvata kaikki ruuvit jollain
tervalla tjms kun laittaa takaisin. Nuo happoset (?) ruuvit tuppaavat muuten kiinnittyä alumiiniin turhan hyvin. Momenttiavainta kannattaa käyttää.
Tuossa menee ehkä pari kymmentä minuuttia. Nämä ulkomuistista, saattaa olla että pitää täydentää tuota vielä.