Ei ookaan...tänään noudossa Matkahuollosta
Printable View
Ei ookaan...tänään noudossa Matkahuollosta
Pakko kyllä fattari vihaajanakin todeta rungon hienous. Aika turhaa puhua sinisestä konasta tämän rungon yhteydessä.
Onkos näitä tullut muillekin kuin foorumin Polemainospojulle?
Ne tulee tilausjärjestyksessä, mä oon vissiin kolmas joka tilas joten seuraavana jonossa..! :-)
Mikäs tossa senkun tilaa niin pääsee ajamaan just sellasella kuin haluaa.Ei kai toi hinta voi olla kynnyskysymys ja eikös läskipyörillä ajeta vuoden ympäri eikä tartte vaihtaa heti uuteen.(viimeisintä mallia olevat hipo vaimentimet ja ym joustimet=läskin runkosetti)
Joo onhan toi seat/top tube/ seat stay liitosalue tosi linjakkaan näköinen,kuten myös orkkis täysjäykkä keula.
Mitta vähän vinossa mut tila riittänee Läskimasallekin? ;)
Toi siis kylläkin leveimmältä kohdalta. Mutta antanee viitteitä.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...7/IMG_5949.JPG
Tänään jo klo 7:18 julkaistu kuvia rungosta eikä kuitenkaan vieläkään valmiista setupista, mikä siällä Jykylässä nyt maksaa? :)
Kokoaminen menee ensi viikolle.
Katellaan loppuviikosta. :)
Onhan tuo paljon nätimpi kuin protot. Polen kannattaisi päivittää nopeasti kuvat tuotantoversion kuviin ja lisätä saatavuustieto sivuille niin tiedä vaikka..
Runko on kyllä hieno.
Nyt kun vielä näkisi valmiin pyörän kuvan...
[[[ odottaa mielenkiinnolla minkäkokoinen eturatas tuohon mahtuu ]]]
Mä olen siirtynyt hiilikuitu aikaan myös runkojen osalta.Kuis se porttiteoria menikään:stonga,kehät,satula/tolppa,runko ja nyt viimeisenä kammet.
Puoli vuotta sitten Taiga jaksoi kiinnostaa ihan ostomielessä =iscg/kierrekeskiö,olishan noi kivat mutta näemmä ilmakin pärjää OK.Joten se juna meni.
Pitääkö läskipyörässä olla noin monta vahvikepalaa hitsattuna?
Matalat standoverit ja sit sellanen Eiffeltornin mittaiset satulatolpat on trendikäitä ja hienon näköisiä.
On toi keltainen hieno, mutta teillä kaikilla on kuitenkin toi keltuainen...
Ei kevein runko, mutta melko tukevan näköistä settiä
Runko + haarukka + lakrut + kilkkeet = 3921 g
( S-koon runko, punnittu Park Tool DS-1 )
Kokoaminen menee ensi viikon loppupuolelle, joutuu lähteen ( pääsee ?? ) lomareissuun perheen kanssa, voihan siinä punaviinilasin kanssa perustella
"kun sattumalta tuli musta runko, sehän kaipaa mustaa Blutoo". Taitaa tulla pitkä viikko.
Vaikka tää rungon odottelu "hieman" venyi, POLEn porukka osaa tuon jälkimarkkinoinnin ;)
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...2&d=1476448933
On toi orkkis keula parhautta muotoilultaan ja viimeistelyltään,Mä haluun tollasen.
Älä ny Blutolla pilaa valmiiksi harkittua kokonaisuutta paitsi että ihme kyllä ajelin tossa pari päivää Roxpoxin 120mm
joustavalla läskikeulalla,eikä se tuntunut yhtä pskalta kuin reilu vuosi sitten kun käytössä oli 100mm Salsan OEM Bluto.
Hyviä ajoja toivottavasti ei tunnu liian jämyltä ja raskaalta maastossa.
Mikä osa teiltä puuttuu kun ei voi pistää fillaria läjään ennekuin ensi viikon lopulla?Akselit vai?
^Mulla on stonga valmiina. Ja akselit. Muut hilut on tulossa (toivottavasti) ens viikolla.
Ja mikäs kiire tässä enää on? Tottunu jo odottamaan. :D
Ja onhan tässä tosiaan ihan muutakin elämää arkiaskareineen. :)
Mä ajoin lainaprotolla sekä jäykällä että Blutolla(tosin vain 80mm) ja en omaani Blutoa laita. Ainakin 80mm tuoma lisäarvo on olematon. Ja toisekseen sais olla tukevampi.
Luulen että oma Taiga pysyy jäykkänä. Jos joskus vielä joustokeppiä halajan se on joku muu kuin bluto. Ja sillä pitää pystyä ajamaan ympäri vuoden.
Ja mielellään ilman huoltamista. :D
Orkkisnokasta kuvat vielä:
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...c67a596f55.jpg
Aika hevi on kyllä runko. Taidan skipata, ja odottaa kuituversiota. Kuvien perusteella asiallisen näköinen laitos.
Juurikin niitä speksejä mitä mä rungolta haluan. Kun esim takahaarukka fleksaa kuin nuudeli, tulee väkisin mieleen eikö tähän ois voinu muutaman kymmenen grammaa lisätä ettei rengas ottaisi runkoon. Ja kun takahaarukka menee poikki, ei satakaan grammaa kuulostais pahalta. :-) siis vanhassa mankelissa kävi noin. Nykyinen läski on jo parempi ja Polen pitäis olla vielä siitä askel parempaan suuntaan mun käytössä, mut askeleen kokoa ei vielä tiedä.
Tuota noin,on mullakin ollut flexaavia runkoja ja kun yritti mahduttaa liian isoa rengasta niin sittenhän se nappasi runkoon kiinni.Tehtaan spekseillä ei mitään ongelmia.
Toki markkinoilta löytyy sellaisia ffillareita joita ei uskalla jättää edes aurinkoon nojaamaan ettei ole kuin hitsauslankakerä jäljellä kun tulee kal..eiku munkkikahviltauolta takaisin.
Ratakiskomaisella jäykkyydellä/painolla tuollaisia ongelmia ei ilmene niin helposti mutta ovatten sitten muuten rankkoja ajaa.
Parilla ko tyylisellä ajellut sen 1-1.5 tuntia riittää ja kuski ihan finaalissa.Keposammalla ja pehmeemmällä heittää saman setin lähes parin kertaan.
Kumpi lienee parempi tai sopivampi ratkaisu?Kuskihan sen päätää ja onneksi valinnanvaraa löytyy.
Jäykkis runkoa en ole saanut rikki ikinä,täysjoustoja useammankin,nojaa onhan tuo ajaminenkin nykyisin sellasta pappakruisailua.
Polelta fixua on tehdä erilainen runko ratkaisu ,sille löytyy varmasti oma ostajakunta.
Kyllä sininen väri olisi sopinut myös kotimaiseen fillarimerkiin ja etenkin varustettuna HEIJASTAVILLA puhtaan valkoisilla valkoisilla logoilla.
Tähän sittenkuva ei_samana_päivänä puhuttavasta pyörästä,viimeistelyn jälki on katsojan silmässä.
http://www.konaworld.jp/detail/thumbs/wo-10.jpg
Mites toi etuhaarukka, ei istu rungon muotoihin oikein mitenkään (ks. tompulan kuva), ei taida kyllä olla ihan pohjassakaan. Wo:ssa taas sulautuu eri nätisti (haarukan putki alhaalta yhtä leveä kuin pyörän emäputki), kuten nykyään melkein kaikissa.
Miten niin ei istu? Ja ei kai tässä mitää muotoilupalkintoja ole tarkoitus hakea. Se on paksupyörä. Mun mielestä ihan hjuva. Tarkoituksenmukainen haarukka. Toisekseen koko värkkiä ei edes näe ajaessa. [emoji6]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ai ei vai sillä ulkonäöllä ollutkaan merkitystä tuolla edellisellä sivulla?:)
Nyt susta tulisi hyvä hiihtoniilojen dopinglääkäri.
Eiku oikeesti onnea uudelle fillarille.Sä oot ollut käsittämättömän kärsivällinen ja true fanboy,ite en olisi pystynyt moiseen.
kyl mäkin olen aina samaan tyylin täpinöissä uuden fillariroinan kanssa.:)
Unohda se muu elämä välillä sillä eikös sen ikioman kanssa tartte tehdä sinunkaupat.
Kyllä siihen varmaan menee isompikin ratas, kun chainstayt on kilometrin pituset.
hyvän näkönen kyllä vrt Polen täysjoustot.
Entäs toi iso rengastila ja vahva runko,Syökö ne ketjulinjaa ja/tai rataskokoa snadimmaksi?