Aikaisemmin mainitsemani Xpedo on nyt julkinen - mikähän tulee hinnaksi ???
http://cdn.mos.bikeradar.com/images/...jwf-500-70.jpg
http://www.bikeradar.com/road/news/a...-pedals-40215/
Printable View
Aikaisemmin mainitsemani Xpedo on nyt julkinen - mikähän tulee hinnaksi ???
http://cdn.mos.bikeradar.com/images/...jwf-500-70.jpg
http://www.bikeradar.com/road/news/a...-pedals-40215/
Jos ne saavat tuon Xpedon toimimaan luotettavsti ja hinnan välille 800-1000 euroa niin totahan myydään kuin leipää. Positiivista Vectoreihin lienee ainakin helpompi asennettavus ja ladattavat akut. Lisäksi se on siistimmän näköinen kun ei ole niitä podeja törröttämässä. Pieni painonlisäys ja se ettei se voi mitata voimantuoton suuntaa ei ainakaan mulle merkkaa mitään.
Veikkaan kyllä että nuo ei ole valmiina ja bugit fixattu ennen 2015 sesonkia.
Saa nähdä kuinka käy. Aika pitkän aikalisänhän Garminkin joutui ottamaan, kun tuli keskeneräisellä tuotteella markkinoille.
Brimbrothers näyttää nyt kyllä jäävän auttamatta jälkeen muista. Zonen viimeisin Twitteristä löytynyt julkaisuajankohta-arvio on vasta elokuussa eli käytännössä siis tulevat vasta vuodelle 2015.
En tiedä mitä Vectoreiden asennuksessa on niin hankalaa, että siitä tarvitsisi edes puhua? Samoin paristot joita saa lähimmästä ruokakaupasta, eivät mielestäni ole kovin pitkä miinus. Mutta Xpedo tuo edullisen tuotteen markkinoille, se on ehdottomasti hyvä asia.
No ei kai niissä muuta vaikeaa mutta suosittelevat että pitäisi asentaa momenttiavaimen kanssa jotta varmasti näyttää oikeita watteja.
Jos ohjeen mukaan tekee niin tarvitaanhan siihen melko erikoinen erikoistyökalu momenttivarren jatkeeksi. Momenttivarttakaan ei löydy ihan joka työkalupakista, vaikka sille on muutakin käyttöä.
Lisäksi muistelisin että se ihannemomentti oli vähän outo. Omassa tallissa on lyhyt 4-20Nm momenttiräikkä ja pidemmällä varrella 40-200Nm tms., muistaakseni Vectoreiden suositusarvo on luokkaa 30-38Nm. Tietysti kaikki hankaluudet häipyy kun saa hankittua ne oikeat työkalut.
Vaikken noista Vektoreista lainkaan perusta. Niin tommonen momentti ei mitään erikois avainta tarvi. Ihan tavallinen poljinavain ja jousivaaka (esim kalavaaka) hoitaa homman aika helposti.
Jari
Muistaakseni Garminin omien foorumien perusteella oikea momentti on todella tärkeä, jotta myös teholukemat ovat oikeita.
Nojoo, ei se Garminin mielestä niin tärkeä ole, että poljinten mukana tuotavassa manuaalissa mainittais. Omasta pakista löytyy momenttiavain, ja olen hankkinut tuon tarvittavan variksenjalan (sitä ei muuten millään vitosen lisähinnalla kompensoida - mutta samaa mieltä että voishan se mukana tulla). On tuo 34-40 NM ikkuna sen verran laaja, että olen painanut sen lihasmuistiin ja reissussa väännän tavallisella 15 mm avaimella kiinni. Hyvin on toiminut.
Miten määrität tässä tapauksessa "hyvin on toiminut" ?. Polkimet on pysynyt kiinni ?. Sitähän ei tiedä näyttääkö se vector oikeita watteja jollei käsien lisäksi jaloissasikin ole lihasmuistiominaisuus joka todentaa ne watit oikeaksi.
Eikö tehomittarin tärkein ominaisuus ole kuitenkin näyttää aina samoja watteja eikä sillä niinkään väliä näyttääkö oikeita watteja. Ihan sama onko kymmenen wattia pieleen jos se on aina kymmenen wattia pieleen. Kunhan sillä samalla mittarilla oppii ne omat rajat niin pystyy niillä ajamaan. Itsehän en tehomittaria omista. Kunhan mutisen.
Näinhän se käytännössä menee. Yksi vaihtoehto olisi tietysti hankkia vertailulaitteeksi joku SRM:n science-versio ja luottaa siihen, että saksalaiset ovat kalibroineet sen niin likelle kohilleen, kuin kalibrointilaput näyttävät. Sitten esim. 20 paria noita Vectoreita ja ajaa trainerilla vakiolämpötilassa jokaiselle sopiva tehosweep omalle käyttöalueelle, käyrät exceliin ja valita käyttöön se pari, missä arvot natsaavat lähimmäs kohilleen. Sitten loput 19 paria hyllyn päälle odottelemaan.
Tai sitten ajaa vaan sillä mittarilla, mihin pelimerkit riittävät, ja juu-zon pohdinnan mukaisesti tutkailee omia arvojaan ja niiden vaihtelua vuosien ja vuodenaikojen välillä ja jättää sen absoluuttisten teholukemien pohtimisen niille, joilla on vehkeet siihen. Joka tapauksessa näissä kotitalouskäyttöön tarkoitetuissa tehomittareissa on merkistä riippumatta sen verran hajontaa isommissa laitejoukoissa, että keskenään vertaileminen ei välttämättä ole kovin hedelmällistä. Saattaa osua kohilleen, tai sitten ei.
Onko sillä oikeastaan väliä onko watit oikein? Näyttävät konsistentisti järkeviä lukemia, joten pystyn treenaamaan niillä ja seuraamaan omaa kuntoani - riittää mulle.
Mulla ei todellakaan ole mitään sympatioita Garminia kohtaan, mutta kotona on kaksi pyörää, ja ajan myös vuokrapyörillä ja haluan vaihtaa kiekkoja tilanteen mukaan, joten mun tapauksessani polkimissa toteutettu tehomittaus on ainakin oman ymmärrykseni mukaan käyttökelpoisin. Lisäplussana on että noita polkimia voi myös puoliso lainata kun kauniisti pyytää :)
Niin, oikeastihan tuolla vitosella pitäisi saada varikselle jo useampiakin jalkoja:
http://www.clevertraining.com/p-9873...ctor-tool.aspx
:rolleyes:
Stagesit -5% alennuksessa, myös SRM, Rotor, Quarq, Power2Max etc. eri suuruisin alennuksin
Brim Brothersilta tuli postia (olen ilmaissut kiinnostukseni powerin ennakkotilaukseen):
"The Zone power meter will be launched in August 2014. When the Zone is available we will work our way down the pre-order list in the order they were received, offering one to each in turn. When we make an offer to you you will be free to accept or decline as you wish. The big question I know you want to ask is what the price will be. The price and full specifications will be published nearer the launch date so you will have all the information you need to make the decision"
http://www.brimbrothers.com/2011/06/announcing-zone/
Antaako Vectorit muka eri tehoarvoja kiristysmomentista riippuen? En usko. Luulen että momentti on annettu sitä varten ettei niitä kukaan onneton väännä jengoilta/ jätä liian löysälle.
Täytyy myöntää, ettei ole omakohtaista kokemusta, mutta siihen suuntaan nuo testeissä puhuvat. Esim. DCRainmaker.
Eikö tuo ole helppo todentaa kiristämällä selkeästi eri momenttiin polkimet ?
Kylkä tuo momenttivaatimus on syytä ottaa vakavasti. Riippuen rakenteesta kun käytetään venymän mittausta vaikuttaa kiristysmomentti kappaleen muotoon ja näin mahdollisesti sekä kalibrointiin että mitattuun suureeseen.
Eri asia on millä tarkkuudella ovat tehtaalla kalibroitu suhteessa suurempaan määrään ja miten on se tarkkuus polkimien asennusmomentin suhteen...
Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
Näin ainakin DC Rainmaker kirjoitti, tosin nyt en muista millaisista eroista on kyse, oliko ero oleellinen vai ei.
Juuri näin. Kuten tuolla ylempänä yritin viestiä, itse olen onnistunut lihasmuistin varaisella kiristämisellä pääsemään tilanteeseen, etten huomaa eroavaisuuksia wateissa.
Vänkääjille tiedoksi: Tämän voi havaita silmämääräisesti esim. Power Curvesta. Lisäksi pitää muistaa, että jos laitteen tarkkuus on +/-2%, ja epätarkalla kiristyksellä saat aikaan vastaavan virheen, ei näillä virheillä laboratorion ulkopuolella ole hölkäsen merkitystä.
Raharajoitteista kiinnostaisi noi Stagesit, mutta BBrightin kanssa saa näissä olla aina tarkkana. Osaisko kukaan valottaa mitkä noista menisi heittämällä FSA BBright kampien kaveriksi vai menisikö mitkään? Jos pitää vaihtaa koko kampisetti niin mielenkiinto siirtyy enemmän Power2maxin tai PowerTapin suuntaan.
Ja Stagesin asiakaspalvelu vastaa kyselyihin tosi nopeasti myös...