Sitä kutsutaan diplomatiaksi. Jutuillasi vain vahvistat ennakkoluuloja koiranomistajien piittaamattomuudesta ja itsekeskeisyydestä. Vastuuntuntoiset, koirakuria noudattavat koiranomistajat ovat epäilemättä kiitollisia.
^ Mä olen aina ollut sitä mieltä, että populismi on viihdyttävää. :D Mitäs luulet, kiitänkö minä sinua kanssapyöräilijänä pyöräilijöiden hyvän maineen ylläpitäjänä? Mä todennäköisesti olen ihan yhtä liikuttunut muiden koiraihmisten kiitoksista kuin sinä minun. ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja juu, myönnän auliisti piittaamattomuuden koirien irtipitoa koskevaa lainsäädäntöä kohtaan, mutta vakuutan, että teen sen vastuuntuntoisesti pyöräilijöitä höiritsemäti.
^ Ole hyvä vaan. ;) Vitutus on ihan rakentava tunne.
Moottoritiellä on ihan jees ajaa 150km/h koska ajaahan jotkut 200km/h. Pikkupieruissa ajaminen on kanssa ihan ok kun ajaahan jotkut kovassa kännissäkin.
Sadepäivänä on mukava käyttää kaupunkialueen kevyenliikenteenväyliä. Oikein toivoo, ettei tulisi niitä poutapäiviä lainkaan. Eilen ajelu oli jatkuvaa pujottelua, mutta tänään paljon turvallisempaa.
Veke, minä rikon mainittuja lakeja siellä, missä siitä ei ole kanssaihmisille harmia. Tiedän vastuuni sikäli, että jos koirani aiheuttaa vahinkoa irtaimelle tai ihmiselle tahi villieläimelle olen toki korvausvelvollinen. Vaikka olen piittaamaton lakia kohtaan ei se takoita että olen piittaamaton kanssaulkoilijoita kohtaan. Ja anteeksikin pyydän, jos koirani hännänheilutukset vastaantulijalle aiheuttaa merkittävää häiriötä.
Vastaavasti minä en ota asiakseni ryhtyä ojentamaan sellaisien lakien rikkojia jotka eivät vahingoita tai vaaranna toimillaan sivullisia.
Ja ei, eläimiin piittaamattomasti suhtautuvat eivät saa minulta ymmärrystä osakseen.
Kaikkien koirien hankkimisen/pitämisen edellytyksenä pitäisi olla läpäistä Koiranomistajakorttikoe. (Kuten hygieniapassi elintarvikkeiden kanssa tekemisissä oleville ). Osaisi käyttää flexiä, tuntee metsästyslain/koiran irrallaanpitosäännöt/ja tietää, miten kysyeistä rotua tulee hoitaa, käsitellä ja kouluttaa. Pyöräilijöistä yli 80% omistaa ajokortin, joten sääntöjen tuntemus toteutunee automaagisesti. :cool:
Vanhemmat pelasti piikille menossa olleen rottiksen. Kävi ilmi että koiran aikaisempi perhe oli tehnyt siitä agressiivisen. Kertaakaan ei rottiksemme käyttäytynyt agressiivisesti meidän perheessämme. Eli onnellisen elämän ja kuoli vanhuuteen rauhallisesti...
On erilaisia koiranomistajia....
Jälleen tätä vääntöä lukiessa nousee mieleen kuinka moni täälläkin koirista vääntävä pitää henkeen ja vereen kiinni pyöräilijän oikeudesta ajaa autotiellä "vaikka lain mukaan ei saisi" tai ajaa päin punaisia "koska nöyryytysnappi".
Hain popcornit, jatkakaa [emoji41]
iLuurilla tapatalkista
Ei tapa se vastaantuleva irrallaanoleva puudelikaan (enää), kun on saanut Lake 303:sta otsalohkoonsa.
^^^^^^ :D Onhan se hyvä tietää mitä vastustaa.
Sent from my iPhone using Tapatalkb
Eli pointti oli se, että ei se meidän tessu tee mitään niin on oikeus pitää sitä irti. Näin varmasti useimmiten onkin, mutta koskaan ei tiedä millainen luonnevikainen kusipää sen vastaantulevan tessun on kasvattanut. Teidän mielestä teillä on oikeus aiheuttaa muille liikkujille epätietoisuutta ja jopa pelkoa? Jotkut ihmiset saattavat oikeasti pelätä vähänkään isompaa koiraa, mutta tehän ette voi sitä ymmärtää.
Joo, täytyy myöntää etten ole kokenut koirapelkoa. Sitä on koiraihmisenä vaikeaa käsittää. Olen minäkin tavannut aggressiivisia koiria ja toki jännittänyt. Tunnen ihmisiä jotka pelkäävät meidän äärimmäisen kilttiä koiraa ja pelko vain tuntuu täysin irrationaaliselta... Mutta sitten taas, emme koirallisena perheenä voi elää omaa elämäämme niiden harvojen pelokkaiden ihmisten ehdoilla.
Koiraketjuun siitä hus.
Koirissa ei ole vikaa, omistajissa voi olla. Huonoista omistajista pääsemme Pentti Perukseen ja Taina Tavikseen.
Kyllä olisi jo aika ottaa ihan tv-kampanja miten noilla kevyenliikenteen väylillä liikuskellaan. Ei se ole niin vaikeaa ajaa pyörällä väylän oikeassa reunassa, ei koko väylän leveydeltä kaverien kanssa luurit käsissä. Niin ja väistäminen tai tilan antaminen ei onnistu. Pentti vielä usein väistää takaa tulevaa vasemmalle, varmaan siksi ettei luulla kokoomuslaiseksi. Haistattaaki jos joku käy neuvomaan. Ja ne koirat pysyy sitten siellä omistajan vieressä, eikä väylän toisella puolella tai 5m päässä risteyksessä, tänäänkin tuli viidesti äkkijarrutettua, onneksi vauhti oli jo suhteutettu hiljaiseksi.
Positiivista oli se että vain yksi puhelimeen puhuva äiti-henkilö yritti ajaa mua stop merkin takaa pihatieltä kylkeen ja bemarin konepellille tullessaan pyörätienjatkeelle odottamaan liittymistä isommalle tielle. Vaikka näkyvyyttä on sieltä stop merkin takaa useampi sata metriä kumpaakin suuntaan. Tosin oliski ollu liian vaativaa kattoa esim. eteenpäin.
Hengissä sentään, kahta kanssa pyöräilijää autettu ketjujen ja puhjenneiden renkaiden kanssa vesisateessa ja muuten ollut kyllä ihan mukava päivä. Ehkä vielä joskus..
Koirat kiinni ja succis h""oille vähän enempi järkee liikenteeseen...
jestas ku tää aihe oikee tempasee mukaansa!
Muutama sitaatti koirista, metsästyslaista ja koiranomistajien vastuunkannosta ja suoraselkäisyydestä:
... priceless.
Im glad to entertain you! Haha! :D