Uusin Jurassic Park, ei niin paska kuin kuvittelin.
Printable View
Uusin Jurassic Park, ei niin paska kuin kuvittelin.
Operaatio Mincemeat, aivan toimiva tosipohjainen.
En ole katsonut, mutta houkuttaa katsomaan!!
"Kokaiinipäissään riehuva karhu aiheuttaa tuhoa"
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000009405544.html
Cocaine Bear. Ohjaus Elizabeth Banks.
^pakko nähdä.
Aivot narikkaan, eka "Deathrace" ja Statham!
Tár. Leffana ei ehkä ihan suosikkejani, mutta ei yllättänyt, että Cate Blanchett loistaa roolissaan. Huonomminkin olisi tuohon käytetyn ajan kuluttaa.
White Noise (ehkä Netflixissä). Erikoinen elokuva.
5.7/10 tähteä: www.imdb.com/title/tt6160448/
Hiljainen maa (Cicha ziemia, Puola 2021)
Kuulun jotenkin vielä siihen elokuvaintoilijoiden ikäpolveen, jolle puolalainen elokuva merkitsi aina kiinnostavaa katsottavaa. Elokuvan esittely ei erityisemmin houkutellut, mutta kun ikärajaksi oli merkitty 16 ja sen vieressä oleva symboli kertoi perusteeksi "Sisältää seksiä", niin...
...mutta, joo: sellainen ihan hyvin käsikirjoitettu ja ohjattu leffa, tietyllä tapaa tyypillinen elokuvafestivaaleja kiertävä ja jollain niistä varmaan palkittukin taide-elokuva. Koska olen hyvin pitkälle juuri sellaisille elokuville ajateltua yleisöä, en oikeastaan pitkästynyt ja välillä viihdyinkin oikein hyvin. Juoni, sikäli kuin tällaisessa elokuvassa voidaan juonesta puhua, ei ollut mitenkään ennalta-arvaamaton, mutta leffan syvin olemushan on siinä miten tarina kerrotaan, vaikka se olisikin jo ennen nähty tai katsoja ehtisi kuvitella sen mielessään.
Voisin katsoa toisenkin saman ohjaajan elokuvan.
Joululahjanäytöksenä Pertsa ja Kilu ja Faaraon sormus. Vieressä jännitti 9v.
Kirjava lintu - The Painted Bird: katsomisen arvoinen, vaikkakaan ei millään tavalla viihdyttävä. En kokenut elokuvaa yhden pojan tarinana, vaan mieluummin kollektiivisena kokemuksena, joka vain peilautui yhteen henkilöön.
Katsomisen aikana tyhjensin rommipullojen pohjia.
The Banshees of Inisherin
- erinomainen kerrassaan
Ja viimeksi Yle Areenasta leffat Beautiful Boy ja Van Gogh. Kelpasi katsella nuokin ihan mielellään.
"Cold in July", aika yllättävä, Joe R Lansdalen kirjaa perustuva kuten loistava sarja "Hap and Leonard".
salaisuus pinnan alla, pitkitetty ja tylsä, tämäkö piti olla klassikko?
^"Klassikko" on hyvin väljä ja kriitikoiden keksimä määritelmä, usean sellaisen kanssa saanut hyvät unet.
Singerin katsoma elokuva lienee https://en.wikipedia.org/wiki/What_Lies_Beneath ?
En tosin osaa edes arvata missä sitä olisi pidetty klassikkona tai edes markkinoitu klassikkona omassa genressään...
Ylellä on oma "Kino klassikko" -sarjansa ja siinähän klassikon määritelmä on simppeli: elokuva, joka jaksaa viehättää ja kiinnostaa katsojia vielä kauan valmistumisajankohtansa jälkeen - mutta on luonnollista etteivät kaikki elokuvat viihdytä eivätkä kiinnosta kaikkia.
En ole koskaan ollut mikään Hitchcock-fani, mutta minua kiinnosti yllämainitussa sarjassa esitetty "Nainen katoaa" (1938) ja katsoin sen kyllästymättä kesken kaiken.
PS Tosin jo lapsena minulla oli vähän omituinen elokuvamaku: katsoin mielelläni vanhoja suomalaisia elokuvia. Niiden edelle asetin oikeastaan vain länkkärit.
Syystä että telkkarista ei muuta tullutkaan. Paitsi Shirley Temple -elokuvia ja muita musikaaleja, joita vihasin. Niin ja Tarzanit ja Angelika-elokuvat :p
Hassua muuten, että elokuvateattereissakin näytettiin noita. Muistan käyneeni katsomassa useammankin 30-50 -luvulla tehdyn Tarzan-leffan elokuvateatterissa 70-80-luvulla.
Silloin oli pieniä elokuvateattereita, joita nykyään ehkä kutsuttaisiin korttelikinoiksi. Niissä oli sunnuntaisin lapsille suunnattuja iltapäivänäytöksiä, joiden ohjelmisto koostui vanhoista filmeistä.
Itse muistan Kino Pirtin Hämeentiellä ja Kino Kruunun Harjukadulla. Jälkimmäisessä kävin ensimmäisen kerran leffassa, olin silloin viisivuotias. Sitä varten piti laittaa paremmat eli pyhävaatteet päälle...
Tarzaneita tuli sunnuntaisin telkkarista ja joskus jopa päivänäytöksissä teattereissa. Jack, Angelikat oli kovaa kamaa!
Miekkailija
007 - Tomorrow never dies
Ilmestyskirja Nyt Redux. On se vaan hyvä!
The Menu
Mainio. Erilainen kuin odotin.
Katseltiin meillä illalla melkoisen erikoinen elokuva Areenasta
https://areena.yle.fi/1-50466151
"1900", vaikuttava kokemus, ei kylläkään yhdellä istumalla.
^ Tuo vois sopia hyvinkin, mutta ei nyt näytä Areenasta saatavan, panen korvantaa.
^Itsellä levynä, 5h17m, DeNiro ja Depardieu nuorina. Loistava ajankuva, itse vertaan "Täällä pohjantähteen".
abcs of death.
Aftersun. Olipas korkeatasoinen. Jää painamaan mieltä.
"Streets of Fire", Rock'n'Roll Fable, kasarikamaa Walter Hilliltä. Nuoruuden suosikki ja ei kaikkea ollut menettänyt vuosien jälkeen.