Saadaanko Exploro-kerhoon vahvistusta?
Printable View
Saadaanko Exploro-kerhoon vahvistusta?
^ Ei mahdu ISP:t joten talvet mennään vielä BMC:n crossarilla ja taittuvakylkisillä gravdaleilla ja kun ne on loppu, niin sitten alle vaihdetaan kellarista qriswoldit.
Olis ollut kannattavaa vaihtaa ketju vaan ite :cool:
Aijaijai. Koomista, ellei jopa kosmista, on joka tapauksessa se, että sanottu vaihtoehto tulee kuitenkin halvemmaksi kuin rakentaa pyörä itse alelaarirunkoon.Lainaus:
#kassakonekiliseetonitoni
Eikun Kermit-kerhoon :)
Kyllä tolla Nuuksiossa rypisi. Ihmetyttää kyllä vähän, että miksiköhän alkuperäinen omistaja on pistänyt kiertoon.
https://www.tonitoni.fi/assets/shop/...22a9112ff5.jpg
^ Wau! Kun Exploron satulatolppa antautuu viidennen kerran niin voisin kokeilla seuraavaksi OpenOfficea :)
Oliko tuossa 27,2mm tolppa? Mulla on tuossa ylimääräisenä yksi Mcfk:n tolppa ja mietin myyntiä, mutta oikeastaan voisinkin sen pitää pahan päivän varalle :rolleyes:
^Hieno fillari. Kertoilepa sitten täällä fiiliksiä. Miten paljon jää tilaa Thunder Burtin ja etuvaihtajan välille?
Saikos ne jotenkin kehitettyä tuota paremmaksi vai onko uusissa edelleen samaa antautumisongelmaa? Ei sillä, että tässä nyt olis ihan äkkiä mitään pyörää ostamassa, mutta sanonpahan vaan, että tuo sini-harmaa Exploro Pro on aikalailla silmäämiellyttävän näköinen. Ainakin kuvissa. Liikkeeseen ei varmaan kannata lähteä katselemaankaan, ettei käy kuten Sotanorsu666:lle.
^^^^^Kuvassa 650b kiekot / renkaat?
Uskon tähän ketjuun ja siksi kysynkin täällä, että moniko on hankkinut 650b-kiekkosettiä mankeliin ja jos olette niin onko näkemystä lisäarvosta talvikäytössä tai muusta rapeammasta ajosta?
Tuo Garminin takatutka on osoittautunut jokaisen euron arvoiseksi. Uskaltaa soratiellä ajaa keskemmällä, paremmalla ajouralla, ilman pelkoa että auto yllättää takaa. Ainut huonopuoli on se, että kun satulatolppaa on näkyvissä vain tuon verran, ei tuohon oikein saa isompaa satulalaukkua. Pieni runkokoko vielä blokkaa käytännössä runkolaukutkin jos aikoo juomapulloja operoida ajaessa.
Ei taida juuri muuta vaihtoehtoa jäädä kuin tankolaukku tai reppu jos enemmän aikoo tavaraa ottaa mukaan.
https://flic.kr/p/2j7oheChttps://live.staticflickr.com/65535/...2a9a0694_c.jpg
https://bikerumor.com/2020/05/28/all...any-adventure/
Näistä ei ollut vielä puhetta mutta kohta niitä saa, nimittäin 500€ Gravel-pyöriä Suntourin pomppukepeillä ja suoratankoisina :D Toki ei varmaan kyseisellä keulalla mutta äkkiäkös jonkun niistä 60mm keulista rebrandaa gravel-käyttöön. Niitähän voisi vaikka nimittää Gravel-hybrideiksi...
Aivan ehdoton varuste myös minulle. Aina käytössä pl. 100% kelvilenkit (niitä tosin ei ole kuin rospuuttoaikana muutama).
Revoltissa jää satulatolppaa näkyviin sen verran, että menee helposti tuollaisen medium-kokoisen satulalaukun kanssa. Voihan tuon kiinnittää tarvittaessa vaikka satulalaukkun perään, jos siinä on sellaiselle klipsille paikka mihin saa vaikka valon tms. Minä kokeilin tuota patenttia Topeakin ison satulalaukun kanssa ja toimi hyvin. Kiinnikkeenä toimi Wahoon stemmikiinnitykseen tarkoitettu pidike, jonka kiinnitin nippusiteillä tuohon satulalaukun lenkkiin.
Mä kokeilin hetken noita 650b kiekkoja 47mm vittorian terreno zerojen kanssa. Maantiellä hitaat, ylämäissä runtatessa tuntuu että rengas uppoo sentin maan sisälle. Löllöt olivat ja todella mukavat ajaa, mutta en vaan keksinyt missä ne toimisi 700c & ~40mm kumia paremmin. Gravelillä varmaan suoraan ajaessa voi olla jonkun mielestä mukavampi. Mutta tämän saman ajaa myös 700c kiekko. Ja täytyy sanoa että ite kyllä pidän siitä, että tunnen vanteella/ohjauksella mitä siellä renkaan alla on. 650b teki tästä myös hieman tunnotonta. Möin siis pois tän kiekkosetin ja palasin 700c luokkaan 40mm kumeilla.
Kävin tänään rusentamassa 104km väärinpyöräilyt Kirkkonummella (löytyi kyllä oikein kivoja oikeinpyöräilyosuuksiakin) ja täytyy sanoa että en uskaltaisi ajaa millään kalliimmilla/heppoisemmilla aerokehillä kuin Mcarbonin atominkestävillä. Tänäänkin Meikossa hieroin siihen malliin kiviin niitä että olisi tarvinnut olla ruskeat housut jos 2500€ Zipit olisivat kokeneet saman kohtalon. Positiivista oli se etten ajanut yhtään rengasrikkoa eikä tikkoja tarvittu. Tilasin just lisää tikkoja.
Tuo ylempänä mainittu Orbea Terra kotiutui tänne perjantaina
Lupaan parkkeerata sen LJL:n Exploron viereen, kunhan toimistolle taas kannattaa tulla. (Ainakin siellä kellarissa on aina yksi epäilyttävän samannäköinen Exploro Shimanon sähkövaihteilla )
It wasn't me, it was the other guy ;) Korona julistetaan firmassa päättyneeksi ehkä jouluna, joten silloin siis :DLainaus:
Ainakin siellä kellarissa on aina yksi epäilyttävän samannäköinen Exploro Shimanon sähkövaihteilla
Onnea uudelle pyörälle!!
Taitaa olla joo ihan normaali pyöreä 27,2mm tolppa. Perse ei kyllä kestä vaihdella yhtään osia hetkeen, joten pidä vaan varatolppana :)
Sen verran vähän, että tuo alkaa olemaan maksimileveys taakse.
On juu.
Minä olen hankkinut ja nyt tuo uusi Open Up tulee valmiiksi 650b kiekoilla. Itse tykkään ajella leveämmällä isolla ilmatilalla olevalla kumilla, koska mukavuus on ihanaa ja ei mulla gravelilla ole ikinä kiire mihinkään. Talvikäytöstä ei ole kokemusta ja vielä toistaiseksi vähän heikko tuohon kiekkokokoon on nastarengastarjonta, mutta tähänkin on käsittääkseni tulossa muutos.
Kuinka leveä Thunder Burt on vanteella?
Huomasinpa muuten, että 650b GravelKing SK 48mm on 3T:n vanteella (sisäleveys 24 mm) reiluhkot 52 milliä. Eipä kannatakaan paljoa paksumpia kumeja enää etsiä, vaikka vähän olin meinannut. Puolisen senttiä on Exploron alahaarukan ja kumin välissä rakoa tällä hetkellä, per puoli.