Lux:in päivitystä, Foxin 100mm xc keula tilattu saapa nähdä tuleeko millä aikataululla.
Printable View
Lux:in päivitystä, Foxin 100mm xc keula tilattu saapa nähdä tuleeko millä aikataululla.
Heinäkuussa tilatut DT:n maastokiekot ilmestyivät postiin noukittavaksi ilman mitään sen kummempaa ennakkoilmoitusta. Teipit ja venttiilit olivat mukana, napojen adapterit taas eivät.
Tätä itsekin mietin joskus, että jo on kummallista matikkaa. Nyt viimeisimmän tilauksen kohdalla kävin katsomassa PayPalin puolella tapahtuman tietoja ja siellä olikin noin 100 euroa pienempi lähtöhinta kuin RCZ:n tilausvahvistuksessa ja siitä kun alennuksen miinusti ja lisäsi toimituskulun, niin täsmäsi sentilleen. Taitaa jotenkin laskea veron määrän tuplana siinä lähtöhinnassa tms. PayPalin erittelyssä vero näkyi määränä, mutta ilmeisesti sisältyi kuitenkin jo siihen lähtöhintaan.
Ja kommenttina, kun joku tuumasi ettei uskaltaisi tuolta tilata muuta kuin PayPal maksulla, niin omat kokemukset ko firmasta sikäli hyviä, että rahat palautuivat myös pankkitilille nopeasti tapauksessa jossa "20 päivän päästä saatavilla" oleva tavara olikin varastosta loppu tms. Tietty mikäli posti hukkaa lähetyksen eikä seurantakoodia ole, voi PayPal olla se varmin kanava hakea omansa takaisin.
Jostain syystä minun postinumero (keskellä kaupunkia) antaa postikuluiksi 46 euroa ja risat. Kaveri asuu 400m päässä ja hänelle tulee 20 euron posteilla. Erona vain yksi viimeinen numero.
Kannattaa vähän pyöritellä noita postinumeroita jos sama ongelma muilla. Taitaa Posti ohjata oikeaan jos laittaa tahallaan viereisen korttelin postinumeron?
Luultavasti suomen posti laittaa silloin oikeaan omien ohjeidensa mukaiseen paikkaan, eli palauttaa lähettäjälle. Kun väärän postinumeron mukaista osoitetta ja vastaanottajaa ei ole.
Silloin saat rahat takaisin, vähennettynä postikuluilla jotka tavaran palautuksesta myyjä on maksanut.
Huonossa tapauksessa on jokin samantapainen osoite virheellisessa postinumerossa, jonne paketti toimitetaan ja oikea tilaaja jää nuolemaan näppejään ja kaipaamaan maksettua tulausta. Josta ei saa rahoja paypallista eikä luottokortilta, koska se on toimitettu perille seurannan mukaan.
Tietysti voit vielä saada tavaran (joka palautettu kauppiaalle väärän osoitteen takia), kun palautuksen jälkeen pyydät myyjää lähettämään ne ja maksat postikulut tavaran palautuksesta myyjälle (joka jo tehty) ja uudesta postituksesta sinulle.
Toisaalta kauppias voi jättää myymättä enää mitään, kun olet antanut väärän osoitteen alunperin.
Laitetaan nyt taas pitkästä aikaa vähän kiekkotarjousta:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...350c0f4ef2.jpg
En tiedä, onko varastoa vielä jäljellä.
On tää kyl sellanen "sinulle jolla on jo kaikkea" pulju. Siis suuremmassa kaavassa aika mitättömien alejen perässä vouhkausta tietäen että poikkeamia tulee ennemin tai myöhemmin.
Laittelin syyskuussa 2 tilausta. Toinen on nyt seurannan mukaan matkalla ja toisesta kyselin perään että 20 working days meni jo ja varmaan joku robotti vastas että ei oo vielä saatu, odottele rauhassa. Ompahan viihdettä ja jotain mitä odotella ja kiukutella. Harrastus tämäkin.
^Tietyissä tuotteissa on oikeasti isojakin alennuksia. Nykyään toimituskulut alkavat olla jo niin isot, että se rajoittaa hiukan joidenkin tuotteiden harkintaa.
Tässä seuraavassa kuvassa nyt ei ole erityisen kummallista alennusta, mutta laitetaan nyt näkyville, jos joku kaipaa SLX/XT-pysäyttimiä.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...88885372ef.jpg
Ja näitäkin katsoessa näkee että pitää muistaa katsoa aina kahdesti mitä on tilaamassa. Eikä pidä yllättyä jos sekään ei pidä paikkaansa. Esimerkiksi näissä jarruissa on oikean käden etujarrua (eli lyhyt letku), oikean käden takajarrua 1500mm letkulla ja ainut pitkä letku on touring-kahvassa (ainakin kaupassa). Ilmeisesti tuo 203mm post-mount tarkoittaa että mukana tulee 160->203mm post-mount adapteri?
Kyllä vain. RCZ:n tiedotkin ovat tosiaan joskus vääriä.
Itse sain yhden jarrun ilmaiseksi viime vuonna, kun lähettivät/lähetyttivät väärän puolen jarrun. Kuvassa ja teksteissä oli eri jarru kuin paketissa. Oikeastaan mikään muu ei täsmännyt kuin nimi. Lähetyskulut upsin kautta olisivat olleet tuplahintaiset jarruihin nähden. Ja Postin kautta lähetys ei kelvannut RCZ:n pojille.
Minulle piti tulla solo air yari boost mutta tulikin debon air, ihan mukava yllätys. Parisen kuukautta piti toki odotella
Ensimmäinen tilaus tästä putiikista. Rokkarin Pike Ultimate eilen tilaukseen ja tänään tuli UPS seurantatunnus ja arviotu toimitus ensi viikolla.
Tilasin iskarin joskus lokakuulla. Toimitusaika oli 6 weeks. Ei ole vielä kuulunut. Hermot meni ja pistin, että palauttakaa rahat. Eivät ole palauttaneet. Tänään avasin PayPalin kautta reklamaation. Siihenkään ei ole vielä reagoitu.
Se reklamaatio pitää vielä eskaloida niin sitten palauttavat. Tai ainakin mulla on onnistunu noin.
Nyt sain osani tämän putkan parhaudesta. Toissa kesänä kiekot olivat menneet Beniniin, siitä selvisin parin kuukauden lisäodotuksella ja syy saattoi olla kuriirin (Colissimo). Tällä kertaa lähettivät PF30-kammet vaikka luulin tilanneeni GXP:t. RCZ väittää, että ilmoituksessa ei ollut mitään standardia mainittu. Olin toki itse siinä kuvitelmassa, että luki GXP. Voin tietty olla väärässä mutta ainakaan siellä ei sanottu, että lähettävät sillä standardilla mitä sattuu olemaan (niitäkin ilmoituksia heillä on ollut). Ystävällisesti lupasit olla pidättämättä käsittelymaksua, postikulut saan maksaa itse.
No joka tapauksessa: miten olette lähettäneet kamaa sinne takaisin? Postin sivuilta ei taaskaan saa selvää kuljettavatko paketin määränpäähän perille vai eivät, ilmeisesti lisärahalla kuljettavat. Lisäksi posti haluaa kaikenlaisia puhelinnumeroita ynnä muuta, mitä ei tietenkään tuohon puljuun ole olemassa tai ainakaan voi luottaa. Sama juttu Matkahuollon kanssa, paitsi että se on vielä kalliimpi. Yritän selvittää puuttuvat tiedot RCZ:lta, mutta myös muiden kokemuksista voisi olla iloa.
Ite lähetin kiekot takaisin Postilla. Meni perille ja rahat sain takaisin. Silloin laitoin myös Postin kuitin pakettiin, että hyvittävät postimaksun.
Tarvittavat tiedot sain RCZ:lta
Mutta varmaan menee itselläkin uutiskirje nyt peruutukseen, kun hintoihin tulee nykyään ilmeisesti suomen alv ja kovat pustikulut. Ei ole enää niin hyviä diilejä. 160e kiekot onkin ostoskorissa 240e
Minä oon noita kampitarjouksia katsellut ja parissa niistä ainakin on ollut maininta, että sillä standardilla millä sattuu toimittajalta tulemaan. Hyvä diili.
Heillä on myöskin Suntourin keuloja, joissa lukee tuotteen kuvauksessa, että tavallisella tai boost navalla lähteestä riippuen...
Eli todella käytännöllistä tilata tuote 50% mahdollisuudella, että tulee se oikea.
Hienoa, että onnistuneita palautuksia on. Odottelen rauhassa RCZ:n vastausta yhteystietoihin.
Tämä kokemus laittaa entistä enemmän jäitä hattuun tuolta tilattaessa. Kuten yllä sanoin, olen varma että tilaussivulla ei ainakaan lukenut, että kammet tulevat millä tahansa keskiöstandardilla. Voi siis hyvin olla, että siellä ei myöskään lukenut, että GXP ja muistikuvani GXP-maininnasta on mun oma harhainen muisto. Ensi kerralla otan kyllä ruutukaappauksen.
Yleisesti ottaen kaupat ovat sujuneet hyvin RCZ:n kanssa. Jättäisin kaupat tekemätät sellaisista (kalliista) tuotteista, joiden takuuasioiden hoito ei onnaa helposti Suomessa.
Tuli paketti parin viikon odottelun jälkeen, olin kahminut -20% tarjouksesta tuotteita jota näytti olevan hyllyssä.
Yllättäen paketista puuttuu kaikki arvokas: Xx1 vaihtaja ja hissitolppa.
sekä menin tyhmänä tilaamaan vaatteen joka on täysin väärän kokoinen..
Mukana tullut lappu näyttää että kaikki lähetetty..
Saas nähdä saako tuolta rahoja takaisin..?
On kyllä ihan rikollinen koko firma..
Tuleeko muille vielä uutiskirjeitä RCZ:lta?
Tammikuussa en saanut ensimmäistäkään, tässä kuussa sain kaksi mailia pari viikkoa sitten ja sen jälkeen on ollut taas hiljaista...
Tulee monta kertaa päivässä, vaikka olen koittanut perua mokoman.
Tulee tosiaan pari kertaa päivään.
RCZ:lla on kyllä epäkaupallinen suhtautuminen palautuksiin (tai sit se palautus ei niille maksa juuri mitään), muutenkin takuuhommat hoidetaan sanoisin kusipäisesti.
tilasin RF Next kuitutangon 800mm leveydessä. Se maksoi posteineen varmaan 40€. Tanko joka tuli oli 740mm leveä. Reklamoin tästä. Tanko piti palauttaa, UPS lähetti nouti sen kotoa. Rahat palautui aikanaan. Olisi äkkiseltään ajatellut että 740mm leveälle tangolle ei ole niin paljoa kysyntää että ihan sama vaikka sanoo että pidä se, saat rahat takaisin.
kaveri tilasi samasta satsista myös tangon ja sai sellaisen missä oli pieni paint chip vaurio. Halusi palauttaa ja sama prosessi. Olisi jälleen luullut että halvemmaksi olisi tullut vaan palauttaa rahat.
sit tilasin sieltä aikanaan Lezynen jonkun macro drive xxl lampun. Siitä meni akku alle kahden vuoden. Laitoin viestiä takuusta. Vastasivat että omaan piikkiin piti palauttaa. Mulla jäi se palautus siinä vaiheessa tekemättä. Sit kuukauden perästä heräsin siihen ja laitoin viestiä että laitan sen nyt tulemaan. Tässä vaiheessa alkoi ostosta olla kulunut lähes 2v. Ja vastasivat että ok, perään laitoin parin päivän päästä seurantanumeron. Sitten kun lopulta lamppu saapui perille, vastasivat että perille tuli, tarkastavat sen. Tällöin oli mennyt jo yli 2v ostopäivästä. Sitä parin viikon päästä tuli vastaus että takuu ummessa, palauttavat lampun, tässä seurantanumero. Siis mitä v*ttua, ei missään vaiheessa aiemmin voinut kommentoida että takuu on ummessa älä turhaan lähetä. Multa meni siihen sit n. 25€ posteihin ja heiltä pikkasen päälle kun palauttivat paskana olleen lampun.
Olen nyt yrittänyt päästä takaisin jakelulistoille, mutta vaikuttaa olevan mahdoton tehtävä!
Kun uutiskirjeen sivuilta tilaamalla ei ala mitään tulla ja sähköposteihinkaan ei saa mitään vastausta... Eli ei taida olla asiakaslähtöisyys yrityksen arvoissa mukana, vaan hoitavat asioita ihan jollain omalla filosofiallaan...
Juuri laitoin tilaukseen kesäksi uuden takaiskarin.
Fox Factory DHX2 230x65mm 2position switch malli 400lbs jousella 325€ posteineen 20 working days saatavuudella.
Mielestäni halpaa.
Aika monta tilausta olen tuolta tehnyt kengistä, ja suojapanssarista lähtien Fox factory keulaan ja DT swiss kiekkoihin ja aina on tullut tavara perille suurin piirtein luvatussa ajassa. Kerran peruuntui kun ei lopulta ollutkaan saldoa, mutta tuolloin rahat palautui nopeasti takaisin luottokortille.
Tilaan jatkossakin kun tällaisia tarjouksia tulee eteen.
Kertaakaan ei ole tullut uutiskirje tänne vaikka laitoin kahdesta eri mailista. Sentään vastasivat suht nopeasti mailiin ja valittelivat että on järjestelmässä ollut häikkää ja lisäävät manuaalisesti. Eipä sekään näyttänyt onnistuvan.
Kai se uutiskirjeen tilausnappi pitää painaa sieltä suomi-osiosta vai onko sillä väliä? Ranskan ja Suomen kokeilin mutta eipä näy edes roskapostilaatikossa mitään.
Manuaalisesti niitä jakelulistoja päivittelevät...
Olin vuosia listoilla ja vuodenvaihteessa putosin pois ja takaisin listoille en vain pääse.
Olen kokeillut kaikki tilausnapit ja suoraan sähköpostilla, mutta en saa edes vastauksia.
Olenkohan joutunut jollekin mustalle listalle?
Minä näköjään pääsin takasin listoille vaikka toiseen kertaan jo putosinkin pois.
Aiemmin ketjussa selittämäni palautusrumba sai päätöksen. Lähetin omilla rahoillani kammet takas RCZ:n kertomaan osoitteeseen. Postin vaatimaa puhelinnumeroa RCZ:lla ei ollut, jouduin laittamaan omani. Paketti kulkeutui nätisti RCZ:n varastolle, jossa se kerkesi makaamaan pari - kolme viikkoa ennen kuin kysyin rahojen perään. Kertoivat maksavansa rahat heti kun kammet tulevat, vastasin ruutukaappauksella pakettiseurannasta, että siellä ne kammet odottelevat teidän varastolla. Sitten rahat tulivat päivässä :)
Nostellaas taas vähän.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...3351fd55f3.jpg
Onkos joillain viimeaikaisia kokemuksia puljusta?
Viimeaikoina olen tilaillut mm. 2020 Fox DHX2 takaiskarin, yeti OEM malli sisälti jousen 345€ kotiin toimitettuna 5 viikossa ja 20 working days oli luvattu toimitus. Raceface 35x810mm kuitutanko 65€ kotiin toimitettuna reilussa viikossa.
Yhteensä kymmenen tilausta viimeisen kahden vuoden aikana ja aina on toiminut. Pitkät on toimitusajat, mutta yleensä vain kaksi seuraavista on yleensä samaan aikaan mahdollisia. Hyvää, nopeasti ja halvalla. Pisin toimitus oli eka toimituksessa dt swissin kiekoissa joita odottelin reilu kolme kuukautta, mutta nekin tuli suurin piirtein luvatussa ajassa.
Toimistopöytänaapuri tilasi ja sai äsken kiekot, taisi kestää jotain 50 päivää tulla. Jos täksi kesäksi jotain haluaa niin kiirus alkaa olla.
Kaveri tilasi kanssa DT:n kiekot noin pari kuukautta takaperin. Eilen saapui Postiin.
Formulan R1, T1, RX, R1 Racing, R0… jarrutinsettejä hyvään rahaan (90-160€). Koodit:
RCZFRM1
RCZFRM2
RCZFRM3
RCZFRM4
RCZFRM5