Nähtävästi tuntomerkit täsmäsivät. "Ensi kerralla" yritän roikkua mukana pitempään.
Printable View
Nähtävästi tuntomerkit täsmäsivät. "Ensi kerralla" yritän roikkua mukana pitempään.
Huomenna sunnuntaina satanee ja jos joku muu "sadekelin" ajaja lenkkiä ajaa, niin minua ei tarvitse odotella. Vankka tauti päällä ja tekee tiukkaa edes keskiviikoksiksi toipua ajokuntoon.
Huomenna lenkki klo 17.00. Jos minä olen mukana (epätodennäköistä), ajan Jälän/lentokentän lenkin tosi rauhallisesti. Viikko vierähti sairastellessa ja nyt jalat kantaa jotenkuten. Juttuseuraa ei minusta saa, koska pitää kurkkua säästä torstain työpäivää varten.
Eipä tullu vielä keskiviikon lenkistä mitään. No, huomenna lauantaina uusi yritys TB klo 9.00 etelän suuntaan esim. Kurkimäki. Olen vielä toipilaana, joten rauhallista vauhtia tiedossa.
La-lenkki kahteen mieheen Kehvontien kautta Jälä. Kuivin jaloin selvittiin, vaikka vähän kosteaa olikin.
Kurkimäki ja Ritisenlahti kolmeen mieheen. Vauhti huima 24 km/h. Nyt on osa ajajista siirtynyt raskaampiin lokasuojapyöriin, joten matkavauhti on kesäisiä vauhteja alhaisempi, vaikka tänään minä toimin jarrumiehenä eikä poikain pyörät.
Kiitos! Miltä ne kaupat näytti? Itse olen Rademarista pyörän ostanut, vaikka en fyysisesti ole koskaan siellä käynytkään. 50 kruunulla pääsi "kanta-asiakkaaksi" ja siten sai vielä lisäalennuksen. Poistopyörät, kuten minun aikoinaan, ovat mielestäni Trekin osalta edullisempia Tallinnassa verrattuna esim. Kuopion hintoihin.
Nämä kaupat, missä kävin siis Rademar, Veloplus ja kaksi Hawaji Expess kauppaa olivat ihan asiallisia ja asiantuntevia pyöräkauppoja. Kaksi ekaa olivat erikoistuneet pelkästään pyöräilyyn ja Hawaji expressin valikoimissa oli laajemmin urheilua mm. tekstiilejä yms.
Erikoistarjoukset ja poistot olivat edullisia, mutta muuten hintataso oli hyvin suomalainen. En sieltä etsinytkään mitään erityistä, vaan katselin ja "hiplasin" esillä olevia tuotteita.
Kaupat olivat eri puolilla Tallinnaa, joten sovin taksin kanssa hinnan ennakkoon ja samalla tuli Tallinnan kiertoajelu suoritettua.
Huomenna keskiviikkona lenkki 17.00 TB. Suosittelen jonkinlaista valotuikkua mukaan. Maantiellä ajetaan, mutta muukin pyörä käy kuin maantiepyörä.
Nyt onnistuu tutustumispyöräily, olisi jo tulevaa kevättä ajatellen paikallaan. Pyörä on tämän päivän jäljiltä "tuikkuja" myöten välittömästi käyttöönotettavissa ja töistä pääsen irtautumaan ajoissa. Jalat on vähän pehmeät, on mennyt liikunta överiksi.
Kiirettä ei pidetä, kunhan pari tuntia ollaan kotoa pois sotkemasta.
Kiirettä vähän pidettiin ja ajettiin neljään mieheen Jälä pienellä lisälenkillä. 26 km/h. Huolimatta uudesta ja hienosta takista jäin mäissä entiseen malliin. Eikö tämä olekaan tekstiiliurheilua?
12.10. sunnuntaille suunnitteilla vapaamuotoinen maastopyöräajeluretki Tahkolle. Aamulla lähtö ja varmaan iltapäivällä takaisin tulo. Ottakaa yhteyttä kiinnostuneet, niin sovitaan kyyditykset. Säävaraus, vaikka itse olen valmis lähtemään sateellakin.
Tällä hetkellä vajavaisen tietämykseni mukaan meitä olisi lähdössä neljä henkeä kahdella autolla. Keli taitaa olla "sokerimiehillekin" sopiva sunnuntaina. Mukaan mahtuu vielä. Lähtöaika on vielä sopimatta.
Kuopion Pyöräilyseura kutsuu kaikkia jäseniään 25.10 lauantaina syyspyöräilyyn ja sen jälkeen pidettävään sääntömääräiseen syyskokoukseen.
Syyspyöräily alkaa klo. 11.00 Pilpan majalta. Vaihtoehtoina on pyöräillä pitkin Kuopion maastoreittejä tai kuntopolkuja. Pyöräily päättyy noin klo. 14.00 takaisin Pilpalle, jonka jälkeen luvassa on saunomista sekä makkaranpaistoa, kahvittelua ja jotain pientä purtavaa. Syyspyöräily on ilmainen seuran jäsenille. Omat saunakamppeet mukaan. Lisätietoja ja ilmoittautuminen info@kuopys.fi.
Pyöräilyn ja saunomisten jälkeen alkaa Kuopion Pyöräilyseuran sääntömääräinen syyskokous klo. 16.30. Kokouksessa käsitellään esityslistan asiat ja palkitaan kesän 2007 viikkokilpailujen voittajat.
Tervetuloa!
Kuopion pyöräilyseuran johtokunta
http://kuopys.fi/
Huomenna keskiviikkolenkki 17.00 ja nyt jo valoa tarvitaan (?). Viimeksi vielä ehti kotiin sammutetuin lyhdyin.
Keskiviikon lenkillä on siirrytty talvikauteen eli ajelin yksinään. DeLökä on näköjään siirtynyt ammattilaiseksi, kun ajaa päivällä. Kyllä toisten kelpaa...
Pimeitä pyöräilijöitä piti siihen malliin pelätä varsinkin nopeilla laskuosuuksilla, että taidan ensi keskiviikkona siirtyä maastopyörän käyttöön ja ajella vähän rauhallisemmin sillä. Keskiviikon lenkki siirtyy myös tämän päivän osallistujien päätöksellä klo 18.00.
Kyllä vain, varoittelinhan jo viime viikolla mitä ensi kesänä tuleman pitää http://www.smileyarena.net/download.aspx?id=11946.
Kaikki ei muistaakseni kuitenkaan ollut samaa mieltä...:D
Kerran kävin ja löytyihän sitä jo jutun juurta ja yhteistä tuttua, oikein myönteinen kokemus kuten odotin liikuntahullujen seurassa sen olevankin, lajista riippumatta. Nyt olin viikolla ja edelleen flunssassa ja lämpöäkin oli joten en voinut kaveriksi tulla. Olen kyllä varmasti porukassa polkemassa sitten keväämmällä, nythän arkena menee töiden jälkeen heti pimeäksi. On suunnistusporukoissakin jääneet nämä talven su-aamun yhteishiihdot nykäisemättä, en ole aamuihminen.
Sunnuntain lenkkinä vastapäivään Uuhimäki-Jälä ja Kehvon tien pätkä. Vajaa 60 km ja 26 km/h. Ajajia alussa 7 ja lopussa kuusi. Yllättävän paljon oli muitakin ajajia liikkeellä.
Piti erkaantua vähän aikaisemmin, että ehdin lettu-kesteille. Nyt on maha niin täynnä, että jaksaa hyvin lähteä pitsaa hakemaan:p ja kohta taas paino siinä mallissa, ettei Jannekaan karkaa Uuhimäen laskussa ( nousussa sitten karkaa vain itseltä happi...)
Hyvä lenkki, viikon päästä ehkä itsekin ehtii ajella pidempään. Lauantain tapahtumaan en taida ehtiä kun olen Joensuussa uintia katsomassa.
Tänään siis klo 18.00 TB:ltä lokasuoja-ajot. Vajaa pari tuntia kiertelyä. Ehkä Saaristokaupungin suuntaan.
Tästä lähtien yhteislenkit 18.00 keskiviikkoisin. (Tietenkin sunnuntaisin entiseen malliin). Tänään ei ollut tungosta. Kiertelin Pohjois-Kuopion rantoja puolitoista tuntia. Hyvä valo ennen lumen tuloa olisi tarpeen, mutta kyllähän tuolla nykyisellä tuikulla ja valkoisella kepillä selvisi joten kuten.
Jäi tuo ilmoitus aika viime tippaan. Olen siis siirtynyt arkisin paksurengasvälineeseen ja ajomatkatkin ovat lyhentyneet.
Vois se olla klo 17 myös. Joku potentiaalinen osallistuja on toivonut myöhempää aikaa, jotta töistä ehtisi. 17.30 olisi ehkä paras aika?
Selvittelen lähtöaikaa lauantaina syyspyöräilytapahtuman yhteydessä. Jos ei muuta ilmene ja kukaan asiaan toiveita aseta, niin pyöräillään sitten vaikka viidestä lähtien.Syyspyöräily 25.10.2008
Tänään yhteislenkillä kaksi ajajaa. Muotitietoisesti ajettiin Saaristokaupunkiin uusia siltoja pitkin ja sitten päättelin lenkin vanhaa vitostietä hieman etelään ja myötätuulessa takaisin keskustaan. Ajokaveri tuskastui seuraani jo Petosella. Lama ei ole vielä tänne asti yltänyt, koska autoja ylitti siltoja jatkuvana virtana. Keli oli ihan käypä. Kevyt etelätuuli oli, mutta muuten lämmintä ja sopivan kosteaa.
Moi!
Laitoin tässä illansuussa sähköpostia ja teksiviestiä KuoPys-jäsenille olisiko kiinnostusta KuoPys-AquaTerra yhteis-spinningiin. Koska tekstiviestin lähetyksessä oli hiukan haasteita = ei varmasti tavoittanut kaikkia, laitetaan viestiä myös tätä kautta.
Spinning pyritään toteuttamaan 10 kerran pakettina, jonka kustannuksiin molemmat seurat osallistuvat. Jäsenien maksettavaksi jää max. 50€ omakustannusosuus, joka suoritetaan seuroille jos/kun spinnailut pyörähtää käyntiin.
Spinning olisi tarkoitus toteuttaa joulu-helmikuun aikana kerran viikossa arki-iltana. Ohjaajana tulisi toimimaan mm. allekirjoittanut ja ajatuksena olisi ajella hyvin pitkälti pyöräilyn omaisesti.
Jos mukaan saadaan riittävästi porukkaa, niin ajatusta lähdetään jalostamaan kohti toteutusta.
Eli, sinä KuoPys-jäsen, mikäli olet kiinnostunut yhteis-spinningistä, niin ilmoittele siitä minulle sähköpostilla tai tekstarilla. Yhteystiedot löytyy seuran sivuilta: www.kuopys.fi... (jotka näyttäis olevan just nyt alhaalla... ).
Niin, ja AquaTerran jäsenet voi ilmoitella kiinnostuksesta Antikaisen Ristolle.
Terveisin,
Markku Koljonen
KuoPys
Kokouksessa ei tullut asiaan mielipiteitä. Kuitenkaan tänä keskiviikkona en pääse minään aikana. Eiköhän me sitten jatkossa yhteinen aika löydetä. Tule mukaan tuohon spinninkiin myös. Itse en ole sitä koskaan kokeillut, joten senkin takia se kiinnostaa. Eihän sitä koskaan tiedä, jos olisin siinäkin yhtä lahjakas, kuin ulkoajeluissa. :D
Tänään ehdin lähtöpaikalle 10.02. Muita ei näkynyt. Aamuvirkumpia ajajia löytyi kuitenkin Kolmisopesta. 2 mieheen sitten Saaristokaupunkia kierrettiin.